Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Eu am o baterie Bosch S3 de 70Ah cumparata in 2009 (asta ar fi a 6 iarna) si la -20 a pornit masina cu ea, dar la -26 nu a vrut sa mai duca.Fiind la cabana de revelion am dat-o jos si lasat langa soba cam 3 ore, a ajuns la temperatura camerei si cand am pus-o pe masina a pornit.
Deci e clar ca nu mai face fata la temperaturi ffff scazute, dar ma bazes pe ea pe la -10> -19 grade.
La -10 grade avea o tensiune de 12,4 V, iar dupa ce umblu cu masina are 12,7 - 12,8 V
Acum fiecare cum are noroc de ea.Sunt sigur ca daca iau alta poate sa ma tina 2 ani sau 6-7.
Aici si o mica demonstratie:
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be

Oricum nu ma stresez in continuare cu pornitul deoarece ma folosesc de Webasto sa incalzesc motorul innainte de pornire.
Aceste porniri fara webasto au fost ca sa testez motorul daca porneste la -20 grade deoarece l-am schimbat in vara si nu stiam cum duce pe timp de iarna.
Skip ads

  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Porneste destul de greu, daca treci de iarna ar fi ok pana la urmatoarea. Oricum interesant, porneste la -20, dar la -26 nu.

Ce zici, la mine pare ok? dimineata la prima pornire. Ne vedem maine!
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
increatul a scris:Ce ziceti, e buna pornirea asta la frig? Scuze de calitatea video-ului, am apropiat si focalizat abia la sfarsit. Temperatura exterioara -12, bateria inainte de pornire are 11.9v, la pornire 10.5v.
Pareri?


Pana la urma nimeni nimic, dar am observat ca afara pe frig (ger), mai mereu e la 11.9.
Dar porneste normal, la sfert cum zic unii.
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Nu-i normal o bateri buna incarcata normal trebuie sa aiba minim 12,2 sa nu zic 12,6
Skip ads

  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Pai si e in garantie, nu ma pot duce cu ea daca merge. Sau? Si ce sa le zic... si eu asa stiam, tre sa fie 12.2
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
te vor trimite sa o incarci
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
O sa fac un drum mai lung in curând, sã vedem.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Eu am pus bateria pe redresor dar nu arata ca ar incarca-o Confused .......ori e incarcata, ori a murit de tot! Eu aveam o tensiune de 14.7 volti la incarcare (cu consumatori porniti) cand am fost la garantie.
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
cum adica nu arata ?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Pai in dreptul la charging nu e aprins beculetul.......e un redresor (profi cica) e cat un incarcator de laptop, si bateria am lasat-o pe masina, nu am vrut sa o mai dau jos.
  • IonFive

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Eu am un Bosch S3 de 56 amperi si porneste instantaneu.
Ar fi trebuit sa verifici limita minima si maxima in privinta amperilor ca sa stii ce baterie sa cumperi.

Degeaba ai de 70 amperi bateria noua, daca alternatorul nu reuseste sa o incarce 100% (drum scurt cu opriri dese)
O baterie se incarca la un drum de minin 15 minute mers constant fara opriri la semafoare, etc.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
borsy a scris:Pai in dreptul la charging nu e aprins beculetul.......e un redresor (profi cica) e cat un incarcator de laptop, si bateria am lasat-o pe masina, nu am vrut sa o mai dau jos.

ai fost cu bateria ?
Skip ads

  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Valori ale tensiunii bateriei de sub 12V, inainte de pornire denota o baterie slaba (capacitate cca. 25%). Acum valoarea tensiunii si la gol si la pornire difera in functie de temperatura. Ca sa te poti orienta, ai mai jos niste valori pentru tensiunea minima la pornire in functie de temperatura (oricum este discutabil subiectul).

la cca. 20 grade Celsius, avem tensiunea minima in timpul porniri motorului U=9,6 V
15 ºC = 9,5 V
10 ºC = 9,4 V
5 ºC = 9,3 V
0 ºC = 9,1 V
-5 ºC = 8,9 V
-10 ºC = 8,7 V
-15 ºC = 8,5 V

Legat de problema marcilor anumitor baterii, depinde in ce conditii a fost depozitate pana la vanzare si cat a trecut de cand au fost fabricate (daca nu cumva au fost folosite undeva static si nu prezinta urme vizibile). In general Bosch, Varta, sunt baterii ok, desi se fac prin toate colturile lumii acum.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR