Ai uitat parola?


  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dtl din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2011

Sal. Se asigura si se ridica mașina de bot pe capre, cric cat sa poți intra sub ea.
Se scoate bateria cu cheie de 10 +suportul bateriei cu tubulara de 13.
Trebuie sa mentionez ca electromotorul este prins cu 2 suruburi unul care se desface pe deasupra si unul pe sub masina.
Primul surub cel de sub baterie se desface cu tubulara de 19,el se găseste sub furtunul electric gros în dreptul tăblitei care este prinsa cu doua cleme, surubul nu se vede, se simte la mâna.
Acum se poate trece sub masina la demontarea scutului, câteva suruburi cu cap torx de 25 si este gata +clipsurile de pe laterale.
Electromotorul este situat în spatele motorului sub filtru de ulei, sub masina o sa demontati o piulita de 13 de care este prinsa borna negativa si apoi cu o tubulara lunga de 17, doua prelungitoare lungi si un cricket deoarece nu este spațiu mai aproape veti desface cel de al doilea surub cu care este prins electromotorul.

Apoi desfaceti borna de pe starter cu cheie de 13 plus un surubel cruce sau un torx mic depinde de la caz la caz.
S-ar putea sa va încurce un furtun pe acolo, eu l-am desfăcut si nu a curs ulei.
Electromotorul astfel desfăcut se trage către dreapta se roteste cu capul în sus si iese în jos pe lângă planetara. Eu mi-am făcut ceva griji deoarece citisem pe forum ca iese greu ca nu prea e loc, ba ca trebuie scos pe sus si trebuie sa desfaci filtru de ulei cu termoflotul, nici gând iese foarte usor.
Electromotorul propriu-zis se poate desface cu tubulara de 8 si o surubelnita cruce pentru înlocuirea platoului de cărbuni etc.

După ce îl montati la loc strângerea bornei de pe starter se face ușor pentru ca șurubul este de cupru și riscați retezarea lui. Succes
  • BOCEANU

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Meriva Z17DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Aug 2015

felicitari Adrian ,am demontat el motorul de pe meriva de la acelasi tip de motor fara probleme .O singura diferenta in locul surubului superior cu cap de 19 mm am gasit unul cu cap stelat de 14
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTj din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2015

Mersi fain de tutorial. Am desfacut azi electromotorul cu vecinul meu la masina lui astra h 1.7 2005 hatchback. La fel sus am gasit 14 stelat surubul. Dar am reusit cu o tubulara mai lunguta dar normala de 14. In rest totul ok. Multumiri
  • Mihai.Malureanu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Dec 2016

Eu am o problemă, când pun contactul si-l țin 2 minute pus, bobina de pe electomotor se incalzeste.
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2016

Salutare! Trebuie dat jos si scutul pentru a da jos electromotorul?
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTj din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2015

Haha. Buna asta. Trebuie dat jos bineinteles. E un pic de munca...succes
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2016

Mersi. Nu aveam unde sa ma bag sub ea si credeam ca ma pot strecura doar pe la partea care se rabateaza de la baia de ulei... am ajuns la service pana la urma si cu alte probleme.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide