Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Colegule la tine doua probleme pot fii, prima electrovalva care actioneaza tija westgate (si asta ai scris ca s-a verificat ,desi de cele mai multe ori se duce membrana din interior si cu un vacumetru se poate verifica 100% ) sau debitmetru . La 3000 de ture trebuie sa-ti masoare 750-850 mg (Senzor masã aer,363 mg/cursã ) .Eu cred ca ai un debitmetru obosit .
Skip ads

  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Maine iau un debitmetru imprumut,si revin cu detalii,am mai facut asta saptamana trecuta si megea masina mai rau,in sensul ca nu se accelera deloc ca cu debitmetrul meu..multumesc de sfat
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
sa mai incerc odata,cu altul pe bosch ca cel cu care am facut proba era no-name dar era new.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu. Logul se face cu op-com (dai record pe measuring blocks). nu doar o valoare. Se salveaza un fisier de tip CSV
Skip ads

  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Am facut proba si cu alt debitmetru de aer ,nici o schimbare..tija de la wastegate nu ramane trasa,doar daca o turez la 2000 se trage ,apoi cand o las la 800 rpm dupa cateva secunde revine in pozitia imitiala...
Deci ,daca am citit bine pe forum,pompa de vacuum creaza vid pe instalatia de vacuum de la pornirea motorului catre toate electrovalvele .cea de la turbo primeste de la Ecu semnal sa traga tija de la wastegate inca de la pornire si sa o tina trasa pe tot parcursul functionarii,si sa o elibereze cand presiunea devine suficienta in admisie.cea de la egr este actionata doar la decelerari,iar cea de la swirl la accelerari bruste.Bun..ce se intampla cand o electrovalva (cum e a mea de la turbo) elibereaza vacuum? Scade presiunea de vacuum pe tot circuitul,sau doar de la acea electrovalva catre actuator? E foarte important lucrul asta ! Lamuriti-ma ca dintr-un milion de posturi de pe forum,nu am inteles mai nimic concret ,plus ca cei care s-au vazut cu problema rezolvata,nu s-au mai obosit sa scrie,asta denota si putina nesimtire fata de cei care si-au batut capul sa le explice...multumesc
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
De la un nenea care e specialist in opel-uri,am primit urmatoarea explicatie: turbina functioneaza corect si cu tija trasa in permanenta,si cum imi finctioneaza mie.Acelasi motor si aceeasi turbina,functioneaza diferit din cauza ca s-au folosit softuri diferite...deci nu imi influenteaza asta consumul....poate debitmetrul care ar fi obosit,dar nu foarte obosit ca sa dea eroare pe tester...deci ma las pagubas ca din cat mai caut mai mult in motorul asta,cu atat gasesc mai multe.Azi am gasit fulia de la vibrochen crapatain jurul axului pe distanta destul de mare...habar nu aveam ca aia e din cauciu...deci alta cheltuaiala...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Doar la cele cu geometrie variabila trebuie sa fie trasa maxim tija la ralanti (bine, nici acolo nu e maxim). La cele cu geometrie fixa tija trasa inseamna no boost. Fa un log in mers, ti-am mai zis de cateva ori, e ultima data cand intervin in acest topic. Tu nu vrei sa-ti rezolvi problema.
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Gresesti BV19MAX " La cele cu geometrie fixa tija trasa inseamna no boost." scuze.... e invers ,si multumesc pentru sfaturi tuturor,cand voi rezolva problema ,voi spune si care a fost cauza lipsei de putere si consumului mare.

Am facut log-ul dar nu pot sa il aranjez ..e o insiruire de cifre
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Bun, incepem sa ne contrazicem despre cum functioneaza o turbina cu geometrie fixa si cum functioneaza una cu geometrie variabila?
Ataseaza logul aici, nu trebuie sa-l aranjezi deloc, este un format CSV
  • OpelAstraCaravan

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salve.Electrovalva pe care a-ti schimbat-o era noua sau sh?Eu am schimbat intai electrovalva de la turbina cu cea de la admisie parca iar masina manca asfaltul pina cand iarasi check engine si lipsa putere.Am bagat masina intr-un service iar acolo au descoperitelectrovalva de la admisie stricata .Am schimbat-o cu una noua de producator am plecat in probe cu un maistru.din punctul lui de vedere masina mergea perfect din al meu nu.De ce?Ii lipsea acel zvac .La rugamintea mea au schimbat iarasi acea electrovalva iar masina si-a revenit.Inclin ca cred ca unele piese de producator nu lucreazacorespunzotor chiar daca afiseaza valori normalePiesele sh (unele)chiar daca au uzura fizica si morala sunt totusi originale.Eu unul in cei 9 ani de cand am masina nu i-am curatat niciodata egr-ul ,admisia furtunase de vacuum.merg pe principiul daca merge la-s-o asa.Si merge .Cred ca sunt un norocos.
  • cyf27

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Da,, cu incredere in tine,
poti sa dai jos catalizatorul si sa-l cureti cu benzina/presiune de aer,, apa cu presiune ,,,, si pe urma vei vedea cum se schimba datele situatiei, bafta multa! Shocked
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut! Astazi sunt la serviciu,diseara atasez csv-ul.Am schimbat debitmetrul de aer,cu unul Sh,si este mai ok din pct de vedere al consumului 7.2%...electrovalve de la turbo am schimbat 7...toate aceeasi treaba..nu tine tija trasa ,decat daca astup acel filtru de la electrovalva (asta am si facut,cu un surub ,dar aceeasi lipsa de putere) voi curata si catalizatorul.Am masurat curentul la mufa elecrovalvei cu contactul pus,si am 6.8v ,si in tis spune ca trebuie sa am minim 11v.este posibil ca de aici sa mi se traga problema..tot de aici am aflat ca ecu ii da comanda pe "-" catre electrovalva...dar plusul de unde vine? Ce sa verific? I-am schimbat si releele alea doua din comp.motor (negru si verde),mai sunt altele care ar avea legatura cu elevtrovalvele? Am citit manualul de reparatii,am rascolit tot tis-ul,si am citit 80 la suta din forumul asta...nu am gasit nimic concret.Iar in legatura cu functionalitatea turbinei nu ma contrazic cu nimeni,doar ca tot aici am citit ca tija trasa=wastegate inchis=gaze pe palele turbinei...si am si verificat asta la o turbina demontata.
Skip ads

  • OpelAstraCaravan

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Dl.boby-Geo nu sunt nici mecanic nici electrician si as fi vrut sa va ajut dar situatia ma depaseste, deci eu ma retrag si va urez succes in rezolvare
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Boby, dar cablajul electric l-ai verificat? Gandeste-te la cea mai putin plauzibila cauza care iti genereaza problema.
Pune si verifica cablajul (ce slujbe o sa dai, o sa vezi), poti avea un contact oxidat sau cu lite rupte in mufa, incearca!
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Skywalker la zafira ,ecu se afla in aripa ,deci trebuie sa dau aripa jos,sa ajung la el,o voi face si pe asta pt ca deja acum m-am ambitionat sa aflu cauza problemei,am mai gasit o discutie identica prin 2010 ,la care cel care a inceput discutia a lasat-o balta.ma gandesc ca cel de la care am luat masina,i-a umblat la tija wastegate si a dereglat-o...voi verifica totul odata cu incalzirea vremii.Va multumesc tuturor pt sfaturi.voi verifica tot ce ati spus,nu sunt nici eu mecanic,dar nu vreau sa merg la toti lesinatii sa imi mestece in motor pe banii mei,apoi sa dea din umeri.Smile
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc Rolland,intr-adevar debitmetrul de aer era obosit,acum se comporta altfel masina,si consumul mi-a scazut la 6.5%mixt.
Tensiunea la electrovalve am masurat-o la alte doua masini cu aceeasi motorizare si este tot 8 volti,deci cred ca asa trebuie.Tija la turbo tot nu sta trasa,o sa schimb si Map -ul si apoi cam asta e...o las sa mearga cum vrea ca nu ii dau de cap.
Logo-ul m-am chinuit sa il pun si nu am reusit,l-am aranjat in excel ,dar nu stiu sa il postez aici,eram curios sa vad daca observati vreo anomalie,dar asta e..Am obosit sa imi bat capul cu masina asta,atata timp cat consumul e mic,nu fac curse cu putoarea Smile
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Mi-am amintit o chestie.Dupa ce am pus debitmetrul sh,un mecanic "iscusit" de acolo,mi-a infundat electrovalva turbo cu un surub ,si consumul mixt era 7.5%.Azi am scos surubul si consumul mi-a dat 6.5 % mixt dupa 50 km (15 prin Ct 10 prin alte localitati) si masina merge mai frumos cu electrovalva neanulata,ca practic cu surubul bagat in cotul ala de jos o anuleaza.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Lasati electrovalvele in pace.
Turbo cu geometrie fixa (toate dieselurile euro 3, mai putin cel de 2.2) au full boost cu tija lasata in pace. Se trage tija prin vacuum doar cand boost-ul actual trece comanda sau mapa N75 comanda acest lucru.
La cele cu geometrie variabila lucrurile se schimba:

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Boby-Geo a scris:Multumesc Rolland,intr-adevar debitmetrul de aer era obosit,acum se comporta altfel masina,si consumul mi-a scazut la 6.5%mixt.
Tensiunea la electrovalve am masurat-o la alte doua masini cu aceeasi motorizare si este tot 8 volti,deci cred ca asa trebuie.Tija la turbo tot nu sta trasa,o sa schimb si Map -ul si apoi cam asta e...o las sa mearga cum vrea ca nu ii dau de cap.
Logo-ul m-am chinuit sa il pun si nu am reusit,l-am aranjat in excel ,dar nu stiu sa il postez aici,eram curios sa vad daca observati vreo anomalie,dar asta e..Am obosit sa imi bat capul cu masina asta,atata timp cat consumul e mic,nu fac curse cu putoarea Smile


Verifica totusi inca si linia de vacum. Pompa vacum la relantiu trebuie sa-ti faca -0.9 bari (aici ai nevoie de un vacumetru). Daca nu face este posibil sa ai probleme la pompa de vacum sau sa ai membrana sparta la servo. Daca ai vacumul respectiv mai ramine de verificat restul pieselor care sunt actionate de vacum EGR, Westgate-ul etc. Daca si aici totul e ok electrovalvele le poti verifica facind vacum pe IN (la electrovalve ma refer) obturezi cu degetul partea de jos la electrovalva si trebuie sa-si metina vacumul . Daca nu e asa atunci membrana e gata si asta bineinteles fara sa-i aplici vreo tensiune .
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc ,asa voi face,acum ca s-a incalzit putin afara o sa ma apuc de mestecat prin motor.Am scos furtunul ala cu supapa care duce spre servo si am astupat iesirea din pompa de vacuum spre servo si tot la fel...deci nu e pe circuitul servofranei problema.Urmeaza sa verific depresiunea dar pt asta trebuie sa merg la un service ca nu am vacuumetru.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR