Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca am gasit rezolvarea....ceva legat de un solenoid....uitati ce zice un englez:
P1590 is a confusing code. The fault description with tech 2 is rubbish. Engine running signal low/high input.
It misleads in my opinion .

It refers to the solenoid valve for the turbo control vacuum reservoir. ( variable vein control)

The solenoid is on the off side inner wing . Hidden underneath two others. ( The egr and wastegate ones from memory).

I've found that when the solenoid fails it gives no running issues.

I've replaced the solenoid (after testing proved to be faulty) and the code has stayed cleared. ( Tis 2000 service information 00029574 describes the system).
Eu voi investiga problema si va anunt dupa.
Skip ads

  • deleted-21456

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
secarianu@ - <<1590- Vacuum reservoir solenoid - circuit malfunction. Wiring, vacuum reservoir solenoid, ECM>>. In stanga motorului (privit din fata) , in spatele debitmetrului, se afla electrovalva care controleaza wastegate (turbo). Langa ea este o electrovalva pentru rezervorul vacuum (un mic recipient care probabil se gaseste in aripa ). Deci verifica acea electrovalva vacuum.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Mama lui de cod ! Mad il am de vre.o 2 ani azi am vazut acel solenoid insa rezervorul de vacuum nu apare pe nicaieri si daca e in aripa inseama ca e intre aripa si contra-aripa ori pe langa filtrul de aer pt habitaclu. solenoidul primeste curent 6,7 v , @secarianu- ar ajuta un fir de,, + " direct pe baterie ? nu ar afecta cu nimic...?
  • deleted-21456

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Otomega25@ - Nu cred ca este indicat sa tragi un + la electrovalva. Aceasta este comandata de ECU. Verifica electrovalva demontata dupa masina. Cel mai bine inlocuieste electrovalva cu una care esti convins ca functioneaza. Ea nealimentata nu lasa sa treaca aerul dintr-o parte in alta. Alimentat la 12V deschide. Pentru a gasi rezervorul urmareste furtunul de vacuum care iese din el.
Skip ads

  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Nu Nicolae, era vorba de + de pe releu la borna + a bateriei pentru o incarcare mai buna, nicidecum de bobina. Am vazut la doua Omegauri (a lui Istvan din Oradea cu motor 2.2 dti si a lui Antonio din Constanta cu motor de 2.5 dti) si incarcarea era mai buna, atingand valoare de aproape 14,4. Cat despre rezervor si bobina/ electrovalva cred ca este situata langa razervor, la noi la Omega la fitrul de polen, saltand scurgerea de apa din dreptul stergatoarelor. Cauta, eu maine verific ce si cum.


Ultima modificare facuta de secarianu la Sam 24 Jul, 2010 11:27 pm
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nicolae Dumitru a scris:Otomega25@ - Nu cred ca este indicat sa tragi un + la electrovalva. Aceasta este comandata de ECU. Verifica electrovalva demontata dupa masina. Cel mai bine inlocuieste electrovalva cu una care esti convins ca functioneaza. Ea nealimentata nu lasa sa treaca aerul dintr-o parte in alta. Alimentat la 12V deschide. Pentru a gasi rezervorul urmareste furtunul de vacuum care iese din el.
era vb de alternator, nu despre electrovalva,ci de ce a spus el cu tensiunea de incarcare.
  • deleted-21456

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Otomega25 a scris:
Nicolae Dumitru a scris:Otomega25@ - Nu cred ca este indicat sa tragi un + la electrovalva. Aceasta este comandata de ECU. Verifica electrovalva demontata dupa masina. Cel mai bine inlocuieste electrovalva cu una care esti convins ca functioneaza. Ea nealimentata nu lasa sa treaca aerul dintr-o parte in alta. Alimentat la 12V deschide. Pentru a gasi rezervorul urmareste furtunul de vacuum care iese din el.
era vb de alternator, nu despre electrovalva,ci de ce a spus el cu tensiunea de incarcare.


Se discuta problema electrovalvei rezervor vacuum (cod P1590) nu despre alternator. Referitor la releul de incarcare nu cred ca este indicat sa se traga un fir de la baterie. Rolul acestuia este de a pastra tensiunea constanta indiferent de turatie sau consumatori prin cresterea sau micsorarea tensiunii pe rotorul alternatorului. Nu incarca, trebuie shimbat. Orice improvizatie poate avea urmari neplacute (doamne fereste).
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Corect, stiu ca poate avea repercusiuni, depinde de situatie. Insa codul face referire si la incarcare la unele modele. Iar daca trag fir gros de pe + releului pe + bateriei nu vad ce ii poate dauna, practic tot de pe releu iau tensiunea Smile
Skip ads

  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ce spuneti de schema asta... tot de 2.2 dti... luata de pe un site francez , tot interesandu.ma de acest P1590...
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Interesanta schema, mai reusita decat desenul din TIS. POate aflam ceva nou...
Se pare ca e de Vectra dupa aranjament iar un electroventil este in plus? Sau amplasat diferit...cel de la clapetii de admisie.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am depistat ceva foarte interesant. Ieri cand efectuam testul lunar pe Opelscanner, avand aceeasi eroare permanenta P1590 in ECM, am intrat si in computerul climei unde printre multe date furnizate in timp real (senzori de temperatura, viteza ventilatoarelor, viteza masinii) am gasit si data unde scria ENGINE RUNNING SIGNAL avand valoarea la relanti de 27 Hz. Pe masura ce ma deplasam bineinteles crestea viteza dar si valoarea in Hertz, fiind mai mare de 27. Culmea este ca nu am gasit o referire macar care sa duca la sistemul de A.C. sau sa se cunoasca de valoarea data in Hertz. Shocked
Acum ca stiu in mare despre ce e vorba voi face cateva cercetari pe internet...Va anunt in timp.

L.E.: stiu ca semnalul dat de senzorul de rotatie al arborelui cotit este in Hz, insa al meu este nou si Bosch. Sa fie ceva defect in ECU?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
25 Hz = 1500 rpm
27 Hz = 1620 rpm Smile
Skip ads

  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Daca tu zici ca valorile de mai sus sunt exacte, atunci e clar. Exista o neconcordanta intre valoarea data in Hz si turatia setata si afisata pe tester. Ciudat... cum am spus, senzorul e nou.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
depinde, unele motoare au raportul rpm * 2, altele rpm * 3

Cel mai bine ne spui ce valori in Hz ai si la ce turatie.
  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Ma intorc dupa trei ani ,la thread-ul asta,si va spun ca nici acum nu mi-a disparut codul asta(1590) de eroare. Singura problema care CRED ca poate veni este aceea ca daca las motorul la relanti un timp mai indelungat mi se aprinde MIL dar fara nici un efect sesizabil, adica dupa ce pornesc de pe loc si fac 100-200 m se stinge. Dar totusi ma enerveaza sa stiu ca il am stocat acolo in memoria de erori. Asa ca deocamdata astept sa vad daca cineva va gasi rezolvarea concreta a problemei.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am gasit aseara pe internet cateva informatii foarte interesante...
http://www.c-vox.com/showthread.php?t=604 informatii ce fac referire la senzori
, insa am gasit si un program care simuleaza sunetul receptat de senzorul arborelui.
La 0 km/h am exact 27 Hz la 850 RPM. Iata si screenshotul

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
sigur nu sunt 810 rpm?
810 = 1620 / 2 ceea ce ar fi normal.
Si la Y17DT este la fel.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Sigur am 850, poate de aceea are si eroarea stocata si reapare ori de cae ori pornesc motorul, fiindca nu coincide ceva.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
interesante date... am fost in concediu cu acest P1590 si tre sa recunosc ca jumate din drum ( majoritatea de munte) nu merge mai sus de 2500 rpm si 100 km/h , mai ales la urcare abia tragea... dar nu imi apare eroare de senzor de turatie ci... P1590 (Cool si P400 dar acesta din urma dispare , am sa mai caut si eu ca sunt disperat.. si nu sunt singurul...
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
P0400 face referire la sistemul de vacuum, traseu, verifica imbinarile si furtunasele. Ti-am mai zis parca Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR