- daniel_george
- **
- 105 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Locatie: Olt
daniel_george
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra c20ne din 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat in: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salutare colegi, cum crede-ti ca ar actiona cutia mea f16 scurta daca as schimba pinioanele de la treapta 5 cu unele de la o cutie de diesel? In principiu imi doresc ca, cutia sa se comporte astfel 1-2-3-4 scurte la fel cum sunt acum si a 5 de croaziera adica mai lunga. Acum merg cu a 5 in 3000rpm undeva 110-120 kph, nu stiu cat de corect merge vitezometru. Are cineva idee daca ii pun a5a de diesel daca as cobora in turatii si sa am viteza egala sau mai mare? Sau de la ce cutie sa iau pinioanele. Ma omoara la consum pe distante mari si mers in autostrada. Motorul este un ç20ne. Ms mult si astept raspunsuri.
john-nero
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 16 sv din 1991
- Status: Offline
- Cont inregistrat in: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
- daniel_george
- **
- 105 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Locatie: Olt
daniel_george
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra c20ne din 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat in: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
john-nero
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 16 sv din 1991
- Status: Offline
- Cont inregistrat in: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Gabriel Marinescu
- *
- 46 mesaje
- din 27 Jul 2019
- Locatie: Bucuresti
Gabriel Marinescu
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XÈ din 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat in: 27 Jul 2019
- Mesaj Privat
daniel_george a scris:Salutare colegi, cum crede-ti ca ar actiona cutia mea f16 scurta daca as schimba pinioanele de la treapta 5 cu unele de la o cutie de diesel? In principiu imi doresc ca, cutia sa se comporte astfel 1-2-3-4 scurte la fel cum sunt acum si a 5 de croaziera adica mai lunga. Acum merg cu a 5 in 3000rpm undeva 110-120 kph, nu stiu cat de corect merge vitezometru. Are cineva idee daca ii pun a5a de diesel daca as cobora in turatii si sa am viteza egala sau mai mare? Sau de la ce cutie sa iau pinioanele. Ma omoara la consum pe distante mari si mers in autostrada. Motorul este un ç20ne. Ms mult si astept raspunsuri.
Nu stiu daca in cazul lui Vectra ai la 3000 rot/min 120km/h(eu am Astra G si am doar 100km/h la 3000 rot/min,dar daca este asa las-o in pace ca este foarte bine!Daca ai motor de 1,6 mai mult nu poate si nu este compatibil sa-ti dea cu atat mai mult cu cat caroseria este mai grea la Vectra.Daca aveai motorul de 2.0L da,mai mergea,ala ar fi avut putere si cuplu mai mari compatibile pt asa ceva.In general este bine ca la cuplul optim sa ai viteza maxima legala admisa pe autostrazi,nu mai mare sau mai mica,iar cuplul optim la motorul de Opel este undeva intre 2800 si 3500 rot/min,deci la 3000 este ideal pt croaziera la consumul optim!In cazul Astra da,merita facuta aceasta modificare(cu conditia unui motor mai puternic deci de la 1600cmc in sus) pt ca la 130km/h ai o turatie prea mare si daca vrei sa mergi cu turatia si cuplul(si consumul)optime ai nevoie de mai multa viteza adica exact cat ai tu pe Vectra acum 130km/h la 3000-3200 rot/min.