Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Buna, am si eu o problema similara, am descris-o mai detaliat la topicul https://www.clubopel.com/vie...87&start=254.
Se pare ca si eu am o problema cu acest senzor de turatie si m-am decis sa-l schimb deoarece in fiecare luna fac cel putin un drum lung (Cluj-Brasov) si cum s-a incalzit putin vremea beculetul de "check enginge" se aprinde din ce in ce mai des cand motorul e solicitat (merg mai mult timp cu viteze de 120-130 km/h sau urc un deal cu viteza mai mare).

Am fost in Cluj la Bosch service unde piesa costa in jur de 280 -290 RON, manopera 100 RON si am sunat si la Opel unde piesa costa 330 RON si manopera 200 RON Smile.
Ce sfat imi dati? Sa cumpar piesa de la Bosch sau de la Opel? Oricum pentru schimbare cred ca ma duc in service-ul Bosch.

O alta chestie interesanta e ca in service-ul Bosch mi-au spus ca sunt 2 tipuri de senzori (asa era in calculator) si pana nu se uita ce am pe masina nu pot sa comande piesa, in timp ce la Opel mi-au spus ca e un singur tip de senzor.
Cine are dreptate? (Eu personal cred ca cei de la Opel.)
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sfatul meu este sa-l cumperi, eventual mai ieftin ca multi aduc piese .... Bosch il face si il vinde Bosch, Opel sau GM diferenta este numai la pret. Sunt si altii care fac acelasi senzor FACET, FEBI BILSTEIN, HELLA, JP GROUP, STANDARD, SWAG.
Eu l-am cumparat si l-am schimbat singurel, cu tot cu bere m-a ajuns 90 lei. Cum sa dai numai 100-200 manopera ?!
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Si mie mi se pare scumpa manopera, dar problema e ca nu am canal sau un loc unde sa pot ridica masina. Nici nu stiu exact unde e acest senzor sau cum arata, asa ca decat sa stric ceva mai bine dau 100 RON.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nici eu nu am avut canal ca a murit in fata blocului. Cu 2 cricuri si imbracat cu camuflajul murdar de la pescuit m-am bagat sub masina si am rezolvat. Cum sa dau 100 lei ca sa scoata un surub ? De banii aia imi cumpar o sacosa de scule ....
Skip ads

  • nicemike

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mai bine sa ne explice cineva logica conceptiei lui Y17DT, ca e dubios rau de tot.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pina la
Mai bine sa ne explice cineva logica conceptiei lui Y17DT, ca e dubios rau de tot.
care chiar nu inteleg sa incercam o varianta de contraceptie....aveti acolo un contact de masa al ecranajului cablului care de obicei mai rugineste sau oxideaza. Fara masa buna semnalul trimis de senzor la ECU este perturbat.

Deci pina a cumpara un senzor mai bine desurubati masa si va puneti pe curatat chimic nu cu pila. Dupa asta putina vaselina si o sa vedeti daca mai apare P0335.
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Un asemenea senzor gasiti >>aici<< de vanzare, chiar daca exprimarea vanzatorului lasa de dorit, poate va intelegeti cumva la un pret bun Embarassed

Succes !
  • cester11

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.eroare p care am citit-o este 19 (crankshaft sensor).Am reusit sa l scot pe cel vechi cam greu si din greseala am pierdut surubul cu care era prins.L-am inlocuit cu altul am pus mufa si am dat o cheie.surpriza ,nu mai porneste deloc.Inainte de a-l demonta motorul pornea dar la turatii mari se aprindea beculetul cu fulgerul p el si nu se mai stinge pana nu opresc si repornesc masina.ce trebuie sa fac .sensorul este siemens si din cate am vazut p net este cel pentru motorul meu ...deci ar trebui sa mearaga...mersi
Skip ads

  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am schimbat senzorul m-a costat 280 lei, am mai dat 50 de lei la mecanic si se pare ca s-a rezolvat problema.
Am facut 2 drumuri lungi si nu mi s-a aprins beculetul galben.

Mersi pentru sfaturi.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
eu mam bagat sub masina si am curatat tot pe acolo ,parca nu se mai aprinde asa dez dar tot am probleme,in curind ma duc sal schimb


deci nu se merita va zic eu ,schimbatil si gata
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Scriam putin mai sus ca am schimbat senzorul si am avut impresia ca problema s-a rezolvat, se pare insa ca nu e chiar asa.
Azi dimineata cum am iesit din parcare brusc mi s-a aprins din nou beculetul galben.... dupa 200-300 m de mers deci cu motorul rece. Motorul a facut un zgomot ciudat parca a mers in 3 si nu tragea, dupa cateva secunde si-a revenit dar beculetul nu s-a stins.
Asta a fost dimineata, pe la pranz din nou m-am urcat in masina am facut din nou vreo 300 m si mi s-a aprins beculetul care dupa 1 km de mers s-a stins. Acuma nu am simtit nici o diferenta in functionarea motorului, pur si simplu s-a aprins beculetul.
Am mers la un prieten si am citit codul de eroare: P0100 (ceva cu aer insuficient) si P0335 (pozitie senzor arbore cotit).

Are cineva idee ce se putea intampla? Inainte afisa eroarea asta numai cand motorul era in sarcina deci se incalzea mai tare... acuma motorul era rece. De cand am schimbat senzorul am facut aproximativ 2300 km, in perioada asta nu am avut nici un fel de probleme.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
P0100 MAF Sensor Ckt. Insufficient Activity
P0100 Mass/Volume Air Flow Circ Error

Curata debitmetru, vezi contacte, grija mare si citeste atent tot :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2556
Skip ads

  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
O sa ma uit la problema cu debitmetrul, dar care e treaba cu eroarea P0335 ? E posibil sa se fi defectat senzorul acela numai dupa 1 luna?
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
salutare

revin cu detalii , dupa multe mii si mii de ani am cumparat senzorul cu incredibila suma de 180 de lei facut de firma facet singura treaba ca acum doua zile am ciocanit masina si acuma e in service , dupa ce o iau si ii dau talpa va anunt cum e treaba cu senzor nou ,ah mititica deabia astept sa o dezmortesc pe autostrada ca in vremurile bune.
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
toma_marius a scris:... am cumparat senzorul cu incredibila suma de 180 de lei facut de firma facet

De unde ai cumparat senzorul? Eu nu am gasit nimic (in Cluj) sub 270 lei....
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
deci sa intimplat cam asa :

vinerea trecuta am facut un studiu de piata in constanta ca sa aflu ce preturi sunt pentru un senzor si ce sa vezi peste tot peste 240 de lei

darr....... si aici partea interesata am sunat la aska iar tipul de acolo mia zis ca daca vin a doua zi mil da a 180 nul cunosteam nustiam nimic de ei,asa ca am acceptat si mam dus si am platit avansu sa fiu sigur de fapt am platit toata suma si a doua zi mia adus un senzor facet si toate bune si frumoase.
Apropo am intrebat si de amortizoare spate eu am caravan, si ce crezi bucata este cam 120 lei amortizor sachs pe gaz si ulei ceea ce mi sa parut teribil de ieftin


dau si date de contact poate cine stie trimite si prin tara

ASKA SRL Adresa: Str. Atelierelor, Nr. 31

Judetul: Constanta

Localitatea: Constanta

Telefon: +4 0241/551452

Fax: +4 0241/551452


succes
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Dupa mai multe teste am ajuns la concluzia ca senzorul de turatie este stricat, cand temperatura motorului ajunge la o anumita temperatura (in cazul meu la 30 - 35 grade) mi se aprinde beculetul, motorul suna mai tare si mai urat o vreme dupa care isi revine. Beculetul ramane aprins o vreme dupa care se stinge si nu se mai aprinde pana nu se raceste complet motorul.
Deci dimineata pornesc motorul fac 100-200 m (depinde de vreme) dupa care vad ca mi se aprinde beculetul. Cand masina a stat o zi in caldura de afara dupa pornire nu s-a mai aprins.
La drum lung nu am probleme nu se aprinde desi am mers in toate felurile si tare si incet, iar motorul trage cum tragea si inante.
Ce m-a convins ca e vorba de senzorul cranckshaft e ca ieri am fost la mecanic si am citit/sters eroarea de cateva ori: am primit de fiecare data P0335. A montat inapoi senzorul vechi (care nu transmitea in sarcina) cu care nu am nici un fel de probleme dupa pornire, masina se incalzeste la 80 de grade si becul nu se aprinde.

Eu am cumparat senzorul (parca ESP-Facet scria pe cutie) acum 5-6 saptamani si am facut in jur de 2300 de km.
Se poate strica asa repede sau am alta problema cu masina ca face ceva cu senzorii astia? Eu nu prea ma pricep la electronica deci nici nu stiu ce as putea sa verific la masina in afara de senzor. M-am uitat la senzor era curat, contactele-firele par in regula, cred ca daca ar fi ceva problema de contact becul s-ar aprinde si in alte conditii...

Oricum mi se pare inacceptabil sa dau 280 lei pe ceva care functioneaza 1 luna....
Orice sfat e binevenit.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Senzorul mi se pare scump, eu am dat 80 lei cu garantie 18 luni de la Paneuro. Il pui in pahar cu apa si masoara daca se intrerupe la 30 grade.
Faci o hirtie de la service de constatare, cu ea si factura ceri garantia, altfel OPC si balamuc.
Facet am si eu si Robert, avem destui Km, mai ales el si nu am avut probleme.
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am fost la magazinul de unde am cumparat senzorul si mi-au spus ca-l schimba sau imi dau banii inapoi.
Cum am citit pe forum mai multi oameni recomandau senzorul original (Bosch cred ca), diferenta nu e f. mare cred 40-50 lei, problema e ca numai la reprezentanta Opel se gaseste, in magazine numai Facet era. Ce parere aveti, sa iau Bosch? Eu personal nu prea mai am incredere in Facet dupa ce am vazut cat tin.

E posibil sa am ceva cu masina ca strica senzorii astia? Daca da la ce trebuie sa ma uit, care ar fi principalele cauze care strica senzorul in afara de caldura motorului?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hai sa va spun eu alta istorie...
Vine la mine un coleg cu senzorul in mina, nu era Bosch ci Mitsubishi deci a mai fost schimbat cindva.
Il alimentam cu 12V pini 1-3 si pe iesire daca treceam prin fata o coada de penseta lucra frumos 0 si aproape 12V. Cum la el facea probleme la cald pun apa la fiert si il incalzim. Ei bine gata cu el, la iesire aveam tot timpul un rezidual care varia 4-6V si nici nu mai simtea corect coada de penseta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR