Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Alecs Sorin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salutare sunt nou pe forum. Detin un Opel Astra G Caravan 1.4 16V si are urmatoarele probleme
Simptome: Se tureaza singura cu motoru rece/cald, cateodata imi moare motoru in mers cand apas ambreiaju si mai mereu in cand merg cu treapta a5a la fel imi moare motoru.

Am fost la mecanic cu ea si i-a facut urmatoarele. I-a curatat clapeta de acceleratie, EGR l-a curatat si am mai avut o problema cu termostatu dar nu cred ca incurca cu ceva... Dupa toate astea masina a mers bine 1-2 zile dupa care iar aceeasi problema. Urmeaza sa o duc in service la un tester...

ORICE SFAT E BINEVENIT. CARE ESTE DIN GALATI SI MA POATE AJUTA CU ACEASTA PROBLEMA.

Multumesc Frumos !

Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2000
Cod motor: (cod motor?) Codu motor nu il gasesc nu pot sa imi dau seama unde este in certificatu de inmatriculare.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masina fiind din 2000, foarte probabil codul motor e Z14XE, cu certitudine se poate afla prin decodarea VIN-ului (sunt site-uri care fac asta pe net, gramada)
Ca sfat: daca te duci la tester, sa le ceri sa iti dea codurile de eroare (de principiu ceva gen P0355 adica un P si 4 cifre) si nu interpretarea lor (care de multe ori se face dupa ureche). De asemenea intreaba-i daca fac si diagnoza, sau doar citire coduri de eroare. Ca sa intelegi:
- citire coduri de eroare: pui interfata pe masina, citesti erorile, vezi ca ai erori de aprindere (misfire), si iti dai cu parerea ca sunt bujiile sau bobina
- diagnoza: pui interfata pe masina, citesti erorile, vezi ca ai erori de aprindere, si incepi sa te uiti pe parametri, si sa faci corelatii ale valorilor, si intelegi ca problema e ca debitmetrul da valori dubioase

Daca fac doar citire coduri de eroare, cauta pe forum metoda agrafa Smile e moka
  • Alecs Sorin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Am fost la tester si mi-a dat aceste erori..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Alecs Sorin a scris:
Cod motor: (cod motor?) Codu motor nu il gasesc nu pot sa imi dau seama unde este in certificatu de inmatriculare.
Daca verifici in CIV(cartea masinii),o sa gasesti codul de motor...
Skip ads

  • Alecs Sorin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Am gasit. E cum a spus domnu de mai sus Z14XE
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
deci, probleme cu egr-ul, poate cu sonda lambda
Mai intai curata egr-ul. Cauta ca e tutorial. Cu un drum curata si clapeta de acceleratie.
  • Alecs Sorin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Daca ai fi citit mai sus. Am specificat ca au fost curatate amandoua. Si EGR cand l-a desfacut prima data era blocat pe deschis.. l-a curatat totu ok si dupa 2 zile a inceput sa faca la fel ... Mai nou am un sunet gen "fluierat" la motor cand il turez ... EGR azi la tester mi s-a zis ca e dus de tot ... Si il cred ... eu detin permis de 8 zile si masina timp de 5 ani de zile a fost folosita de bunicu meu ... si in toti acesti 5 ani de zile el nu a schimbat decat filtrele si ulei-u la masina + ca il lasase discu de ambreiaj care l-a schimbat si pe ala... in rest masina nu a avut nimica schimbat ... Acuma ca a intrat pe mana mea vreau sa o fac sa mearga corect/rotund in parametrii normali ai motorului + ca am un consum de ma omoara la ea...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pentru "fluierat",verifica supapa de pe epuratorul de gaze,poate genera efecte foarte "deranjante" pentru motor... Apropo de EGR,poti afirma ca e dus(defect),in momentul cind verifici functionarea solenoidului(12v,o fractiune de secunda) si functionarea senzorului de pozitie,prin verificarea ohmetrica,actionind manual supapa.Daca cel putin una din cele 2,este defecta,atunci EGR,este defect,daca nu,trebuie cautata cauza nefunctionarii,pe partea de comanda si control... E usor sa afirmi ca "e dus",dar restul...?!
Skip ads

  • Alecs Sorin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salutare din nou. Am avut iar probleme cu ea. Am mers cu a4a si mi-a murit motoru .. Ajungand acasa masina la fel imi murea cand statea la relantiu ziceai ca merge in 2 bujii la ce urat se auzea. Uitanduma sub capota in zona EGR iesea putin fum. Am desfacut EGR din nou si am inceput sa il curat cu spray de rugina de vreo 3-4 ori il lasam cate jumatate de ora plin cu solutie il curatam si tot asa. Dar am incercat si mai sus cum mi s-a zis sa pun la 12V o fractiune de secunda si ce sa vezi deschidea dar ramanea blocat pe deschis. Dupa ce l-am curatat avea cursa lui normala la contact cu bateria deschidea, cand luai contactu inchidea mergea foarte bine. Dupa ce l-am montat am pornit motoru si surpriza se auzea foarte rotund/placut la sunet Smile. Dar totusi masina nu trage cum trebuie o simt ca nu are vlaga deloc. Acuma mai urmeaza sa verific pompa de benzina si "fluieratu" nici nu prea stiu prin ce zone sa ma uit si la ce sa ma uit.

Si un video cu problema de azi http://www.youtube.com/watc...amp;feature=share
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Faci un test ca aici.
http://www.youtube.com/watch?v=8YRq2Xl58Oo
Dupa mine tot nu vrei sa sa accepti ca EGR-ul este dus. - Probabil te sperie pretul lui.
Si pe mine ma speriat - de am pus SH chiar daca colegi spuneau ca sunt obosite si au multi km -
Cu cele SH este ca la Loto trebuie probate pe masina...si la drum turata peste 2500, nu asa ca hai ca merge poti sa iei tiapa.

Poti sa pui o tabla de 2-3mm sub piston. - ceea din video nu rezista este doar pentru testare.
Sau iti faci un blind - din suportul de la EGR dar trebuie astupate gaurile prin sudura - sau doar pistonul sudat... in doua puncte sunt suficiente.
(pana strangi bani de unul.)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136142
https://www.clubopel.com/vie...p=1889350#1889350

Dupa 2500 moare motorul sau nu are vlaga.... sau merge in suturi... Laughing
Si acum ma amuz cand imi amintesc. - nici nu stiam ce este acela EGR citind pe forum am tot invatat cate ceva despre Z16XE
  • Alecs Sorin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Banii nu sunt o problema... Ca la ce bani trebuie sa bag in ea luand in calcul distributie, EGR, Sonda Lambda 2 si bujiile . Tot ce se cumpara o sa fie noi ... + pe partea dreapta la roata in fata se aude o bataie cand e un drum cu denivelari habar n-am de la ce sa fie. Dar trebuie schimbat si acolo ceva ...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Sterge erorile...
Scoti borna negativa (-). 30min sa se stearga erorile (iti vor trebui codul pentru radio CD) - daca nu il ai nu mai scoate borna OK.

Citire erori ECU fara interfata test -> pseudo-agrafa
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014

Vezi EGR (ii faci o proba cu blind) - si dupa sa speram ca nu are mai multe...
P0300, P0301 P0302, P0303, P0304 (Misfire Cylinder) si Sonda Lambda 2 - poate sa apara si de la EGR deci primadata vezi EGR-ul
De asta a si scris colegul mai sus sa vezi primadata EGR-ul
Cu blindul ar trebui sa mearga mai bine fara intreruperi.

Stergere erori - Testare la drum peste 2500 - Citire erori. - Vezi ce erori raman.
Eu nu am asa mare experienta cum au colegi...

Poate sa fie si catalizatorul nu ne aparat Sonda Lambda 2 deci nu te arunca la aruncat bani. - pana nu esti sigur.
Sa speram ca este numai EGR-ul.
Sonda Lambda 2 - o schimbi dupa ce o verifica cineva pe tester nu asa dupa ureche..


"+ pe partea dreapta la roata in fata se aude o bataie cand e un drum cu denivelari habar n-am de la ce sa fie. "
Pana nu arunci o privire si sa mistii de roata eventual data roata jos rotit discurile si asculti, miscat de volan - cum vrei sa afli raspunsul...


Ultima modificare facuta de T.ion la Dum 16 Oct, 2016 9:14 am, modificat de 28 ori in total
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Alecs Sorin a scris: Am desfacut EGR din nou si am inceput sa il curat cu spray de rugina de vreo 3-4 ori il lasam cate jumatate de ora plin cu solutie il curatam si tot asa. Dar am incercat si mai sus cum mi s-a zis sa pun la 12V o fractiune de secunda si ce sa vezi deschidea dar ramanea blocat pe deschis. Dupa ce l-am curatat avea cursa lui normala la contact cu bateria deschidea, cand luai contactu inchidea mergea foarte bine. Dupa ce l-am montat am pornit motoru si surpriza se auzea foarte rotund/placut la sunet Smile.
Ma bucura faptul ca ai reusit sa probezi ca nu tot ce spun unii meseriasi este adevarat... O supraveghere a functionarii corecte a EGR si nu numai,se face cu testerul,de catre o persoana ce "traieste si respira" odata cu motorul...
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
sursa bataii poate fi depistata relativ usor... urci masina pe cric si misti roata cu mana .. pe verticala daca bate este pivotul iar pe orizontala etse capatul de bara.. mai poate fi bucsa de la bara antiruliu (stabilizatoare) daca bataile apar la drum denivelat
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Am postat la ultimul subiect deschis de mine, despre mizeria care se formeaza si blocheaza egr pe deschis. Este vorba de ceva ,,frimituri" mici care se aseaza intre capul pistonasului si corpul egr mentinand valva deschisa. De aici si problemele. Idata curatat se renediaza mersul masinii dar nu tine mult. Solutia cu curatarea egr este de moment insa nici cu anulare egr nu cred ca rezolvi nimic. Sa imi explice si mie cineva ce se intampla cu acea mizerie intarita, probabil calamina daca nu cumva anuland egr ajunge toata in catalizator. Iar in timp nu cumva se depune pe fagurele din catalizator obturandu-l? https://www.clubopel.com:808...900_ttgumhmsu.jpg
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p=1895837#1895837 - am scris aici niste pareri.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
remus-gabriel a scris:Am postat la ultimul subiect deschis de mine, despre mizeria care se formeaza si blocheaza egr pe deschis. Este vorba de ceva ,,frimituri" mici care se aseaza intre capul pistonasului si corpul egr mentinand valva deschisa. De aici si problemele.
Verifica-ti canistra de purjare a gazelor din rezervor,posibil sa fie sparta si granulele din filtrul de carbon sa ajunga prin admisie in motor,implicit in EGR...
  • Angelgri

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Eroarea "misfire" are legatura cu bobina de inductie, asa a fost si la mine, la cilindrul 3 era in scurt, am schimbat-o si nu am mai avut probleme.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu tot ce se intimpla la masina ta,e valabil la toata lumea! Cauzele de aprindere defectuoasa(misfire),se grupeaza in trei categorii: alimentare cu combustibil si aer(amestec),aprindere si de natura mecanica.Fiecare cauza poate fi detaliata,dar cred ca nu e cazul...
  • Alecs Sorin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salutare. Revin dupa ceva timp (am fost ocupat cu serviciul). In mare parte am rezolvat cu masina am schimbat.

Rulmentii de sarcina cu flanse
Bieletele Antiruliu
Burduf planetare spre roata (era pocnit)
Bujii noi
Bobina de inductie noua
Garnitura culbutori
Buson Ulei

Am facut un drum mai lung. Cand m-am dus incolo pe drum imi venise un miros de incins ... opresc masina niste oameni foarte de treaba soferi de tir "Ti-a fiert apa" Cu toate ca nu aveam in bord nimica aprins decat martoru. Deschid capota ma uit putin pe la motort vad ulei curgand ... Mecanicul destept care a facut schimbu imi rupsesera piciorusele la buson .. deci era pus de-an p..., Dar dupa ce l-am schimbat inca mai aveam ulei pe mortor, era garnitura de la culbutori am schimbato si pe aia..

Cand m-am intors acasa a2a zi pe drum brusc imi moare motoru "obisnuit o scot din viteza si moare" mergand cu ea incontinuare la un moment dat se stinge martoru.. Scot pe liber masina nu mai murea.... pana intr-o alta seara cand iar a inceput sa imi faca figuri cu toate ca nu mi s-a aprins nimica in bord.

Seara cand s-a intamplat chestia asta se iveste sa ma ajute cu un tester un domn foarte vechi in meserie Catalin Virgolici. Pune testeru se uita pe acolo vede ce erori mi-a dat, le sterge si hai la drum sa inregistrez.

Plecand la drum cum merg eu normal... putin peste 100 ii zic ia sa o las pe liber poc masina moare instantaneu cand o las pe liber si testeru se oprise.. Pornesc din nou , porneste testeru iar inregistreaza incontinuare ... ne oprim undeva pe dreapta mai face el niste teste

Mi s-a zis ca EGR este defect, am intarzieri la detonatii si ii mai spusesem ca niciodata nu am auzit ventilatoare sa raceasca motoru cu toate ca uneori imi depasea 90 de grade foarte putin .. dar ar fi trebuie sa porneasca indiferent zic eu... probeaza din tester spune "gata eu i-am dat drumu merge" eu a duc sa ascult nu aud nimic..ridic capota ma uit la ventilatoare nimica cu toate ca el a dat in turatie maxima ventilatoru ... ce ar putea avea ?


Sper ca nu v-am plictisit !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR