Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cyclops - multumesc ptr parerea argumentata ! Respect ! Embarassed

Alte pareri ?
Skip ads

  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
http://files-upload.com/188...mmercial.pdf.html - cateva informatii interesante; bujiile spun totul despre functionarea motorului buna/proasta, si de ce
http://files-upload.com/188...senger_2.pdf.html - catalog bosch, complet as zice
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
al3xz - excelente linkuri, multumesc ! Wink

Bottom of line, episodul 1 :

Din ce am mai citit pe net, pe alte forumuri auto de aici si de dincolo, sau alte recomandari, pana acum am tras urmatoarea concluzie:


  • ideal este sa iti cumperi bujiile pe care le recomanda producatorul si cand spun asta, ma refer mai mult la partea tehnica a acestor bujii si mai putin la producator.
  • in principiu toate bujiile de la producatorii renumiti, sunt cam la fel, practic in utilizare nu se simte nimic deosebit. Diferenta adevarata o face materialul din care este fabricat electrodul, si care poate fi din argint, platina sau cupru. Marea majoritate recomanda cupru.
  • bujiile multipolare universale sunt o afacere proasta ! Cele de la Bosch de exemplu au electorozii foarte subtiri, care se deformeaza la temperaturile mari la care lucreaza.
  • singurele buji care fac diferenta intre cele clasice si restul sunt cele inventate in 1996 de catre Audi, VW si inginerii NGK care au creat bujii speciale cu scantei multiple de mare performanta ptr cursa de la LeMans ! A nu se face confuzia cu bujiile multipolare. Practic de aici a pornit si mitul bujiilor cu multe capete, insa asta nu ne spune ca sunt si multi scanteie ! Oricum pretul acestora este unul foarte mare, si nu sunt destinate masinilor usuale.
  • la noi pe piata au intrat foarte multe bujii contrafacute, in special Bosch si Champion ! De asemenea un Bosch turkey sau India, nu este tot una cu un Bosch Germany ! Recomandat este sa incercati sa gasiti ceva made in Germany sau sa mergeti pe NGK made in Japan !


Deci eu din toate astea am inteles pana acum:

- iti cumperi bujiile care le recomanda producatorul, cu un producator dupa preferinta, dar totusi sa fi atent unde sunt fabricate. Daca masina ta a fost dotata din fabricatie cu bujii monopolare, mergi linistit pe acest tip de bujii recomandat cu electrod din cupru, oricum cele multipolare se dovedesc a fi marketing ! Ocoleste pe cat posibil bujiile universale !

Nu am inteles eu ceva bine, sau mai este ceva ce nu am aflat inca ?

Sper ca acest topic sa mai fie de folos si altcuiva, de aceea voi avea grija de el sa il completez cu orice noutati aflu pe acest subiect !
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@ice01astra nu sunt de acord cu tine in totalitate; intradevar e marketing mare parte, dar faptul ca ai mai multe puncte de masa nu poate decat sa ajute:
1. durata de viata mai mare in comparatie cu bujiile normale
2. rata mai scazuta de missfire datorata depunerilor, in cazul celor bi sau multi existand mai multe posibilitati ca scanteia sa se produca
Skip ads

  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
al3xz a scris:@ice01astra nu sunt de acord cu tine in totalitate ...


Nu e vorba aici sa ne punem de acord in vreun fel, ideea este sa ajungem la o concluzie bine argumentata care sa fie in folosul tuturor Embarassed

Orice alta parere este binevenita indiferent de care ar fi ! Wink
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La C16NZ se pot pune bi-electrod dar datorita arderii slabe ca nu este controlata ca la noile variante euro4, tot le vei schimba la 20,000km. La tine ice01astra poti pune de la BERU daca te dau banii afara din casa ca ei au ultra x eventual si platinum dar costa... Daca ai tecdoc iti dau aia bujii de intri in ceata si nu mai stii ce sa alegi....
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hmmm, suna bine ... ne informam ... multumesc dancuciureanu !
  • ovidocu2002

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Iti zic sigur ca bujiile cu 4 electrozi Bosch sunt cele bune.
Si iti zic si de ce:
Cand am cumparat masina erau bujii Bosh cu 4 electrozi, la 1 an le-am schimbat cu Beru cu 1 electrod. Dupa un jumate de an au cedat, motorul nu mai functiona corespunzator, nu mai avea putere, sprint nul. Am pus din nou Bosch cu 4 electrozi iar motorul merge perfect. ( electricianul meu mi-a zis ca bujiile cu 4 electrozi sunt mai putin solicitate decat cele cu 1 electrod).
Skip ads

  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Sunt cum se zice in ceatza. Pana la urma ce bujii sa imi pun si eu ? Alea cu 4 electrozi dupa parerea mea nu se mai inventau daca erau mai slabe decat cele cu un electrod. La Bosch e bun WR7DC pt motorul meu ? Confused
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bosch sunt cea mai proasta alegere ! Am mers pe Beru UltraX cu un electrod cu care am facut deja 10.000km si deocamdata e ok.
  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ma intereseaza mai mult pornirea si mersul motorului nu nr de km. Se simte ceva ? Ce pret au alea Beru cu 4 electrozi ?
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Teo_MTM a scris:Ma intereseaza mai mult pornirea si mersul motorului nu nr de km.


Pai cum adica nu te intereseaza numarul de kilometrii ? Deci tie iti esti indiferent daca mergi 1000 de km sau 30.000 km ?

Teo_MTM a scris:Se simte ceva ?


Ce anume sa se simta ? Rolling Eyes

Teo_MTM a scris:Ce pret au alea Beru cu 4 electrozi ?


Motorul tau nu are nevoie de asa ceva ! Iti sunt suficiente bujiile cu un singur electrod !

Daca imi aduc aminte masina ta are ceva probleme de pornire ... parca citisem pe undeva ... bujiile sunt importante ... insa ce pot sa iti spun este ca nu bujiile cu multi electrozi sunt solutia la problemele tale si dai banii de pomana !
Skip ads

  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pai mai mult conteaza sa mearga motorul mai rotund, mai fin ... si daca alea sunt mai scumpe inseamna ca sunt si mai bunicele, si zic eu ca daca sunt bune merita sa dai un ban , de asta am intrebat ! Daca motorul porneste la sfert de cheie si merge ceas cu bujii noi atunci te gandesti la nr de km, ca daca pui bujii noi si merge in 2 - 3 pistoane degeaba. A patzit-o un prieten si de asta zic.
  • ice01astra

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Deci mie imi pornea si inainte si dupa motorul la sfert de cheie, mergea finut si rotund si inainte si dupa ... deci un motor bine reglat , cu consumabile schimbate la timp si ingrijit asa cum se cuvine nu face diferenta intre bujiile care le pui, daca acestea au fost de calitate si schimbate atunci cand le-a venit vremea.

Cum spuneam ... nu doar bujiile fac diferenta !
  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Consumabile schimbate la timp ziceai! Eu am masina de aproape un an si i-am bagat 25000 km. Am desfacut o bujie intr-o zi si parca era bagata in smoala. Nu pornea si i-am dat 2 chei. Zic eu ca ar trebui schimbate. Si m-am gandit ca daca tot schimb sa bag ceva meserias. Le-am ars si curatzat pe alea dar nu isi fac treaba cum trebuie, deci trebuiesc schimbate si am vazut pe forum cativa care ziceau ca alea cu 4 electrozi fac meserie, altzii ca ziceau altceva .... acum ma gandesc si eu.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La C16NZ :


  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
As dori sa schimb bujiile,am fost la service si cei de acolo i-mi spun ca pentru motorul meu de 1.0 Z10XEP este recomdat ZFR5F.
Ce sa fac sa-i ascult ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sa citesti : Bujii si bobine inductie Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE
Invata sa folosesti functia CAUTARE.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da ,am citit,si acolo scrie la recomdarea ta, de fapt, BKR6EK tocmai de aceea intreb sa stiu ce sa fac, i-am dat acest cod celui de acolo si mi-a aratat ca bujiile recomandate de tine se folosesc pentru modele de corsa mai vechi typ B,ani de fabricatie mai vechi (2001).
CAUTAREA stiu sa o folosesc dar daca nu gasesc informatiile dorite ce ar trebui sa fac ?
sa nu postez nimik ? nici macar pe link-ul dat de la NGK nu sunt cele recomandate BKR6EK ?
http://www.sparkplugs.co.uk...ions/NGK-cars.asp
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
supervizor scuze de dezinformare, alea sunt :

Mai schimba si ei, se pare ca o sa trebuiasca sa rectific postul, mersi !

In tecdoc NGK nici nu apar, la Bosch tot alea si mai apar :
Beru 14FR-8LU2, Z203 cu un electrod !
Bosch tot 1 electrod are !
Champion RC9MCC4 sau RC9MC4

Diferenta si schimbarea a aparut in 2003 cind motoarele Z10XE au devenit Z10XEP identic si la cel de 1,2L.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Chestionar

Recomand bujii
Bosch 51%
Champion 14%
Altele (specifica !) 33%
154 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR