Bunicu a scris:am revenit cu vesti si anume:
Valva din spatele filtrului de aer este sparta, scapa vacuum, daca trag cu gura, pot sa trag mult si bine. Am scos ambele furtune din ea si le-am unit cu o tevusca mica de cupru, merge masina cum parca n-a mers niciodata. Am lasat mufa electrica in valva ca sa nu apara eroare. Acuma, eu inteleg ca turbina mea merge tot timpul.......... intreb eu, daca nu mai schimb valva aia si merg asa, se poate strica turbina? ia luminati-ma va rog...
Faptul ca "merge masina cum parca nu a mers niciodata",denota ca turbina e buna,dar nu e comandata si controlata conform programului deoarece electrovalva de comanda are probleme.Stiindu-se ca presiunea in admisie peste 2,5 bari devine periculoasa pentru motor,iar aceasta presiune poate fi limitata prin actionarea vacumatica(comandata prin electrovalava de calculator) a clapetului de deviere a gazelor. Pericolul poate interveni in conditiile in care acel "deviator" de gaze,este inutilizabil deoarece electrovalva de comanda a acestuia a fost by-pasata(sarita,suntata),presiunea din admisie putind capata valori mult peste admisibil,in conditii de turatie si sarcina mare.Efectele 'jocului" cu valori marite ale presiunii in admisie,le-au suportat cei ce practica tuningul extrem,unde motoarele au de suferit,pina la "deces" uneori...