Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • somebod1

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2002 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
O persoana capabila sa schimbe distributia la Agila mea 1.2 16v pe langa Ploiesti/ Bucuresti ?
Ptr domnul Dan: Se mai poate face comanda la dumneavoastra de piese originale ?
Multumesc anticipat!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In B ai Marius sau Edy, in PH pe alt Marius, treaba ta cum dai de ei ca nu le fac publicitate conform regulament.
Eu la capitol piese in curand , sunt in negocieri...oricum totul complet ca le visez si in coma + acte.
Ca acte doar daca ai de pus ceva in gunoi, nu are ce pica absolut nimic decat daca e montat aiurea si aici e treaba ta la cine apelezi pentru manopera.
Complet e greu de spus ca pe langa distributie poti gasi : poate ai rola intinzator care huruie sau pe moarte, pompa de apa cu scurgeri , curea accesorii batrana....
  • somebod1

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2002 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos domnule Dan! O sa vad la cine apelez...
In legatura cu piesele cred ca la dumneavoastra este cel mai recomandat sa apelez, masina este la prima operatie de acest gen, nu prea as vrea sa mai aman prea mult ptr ca deja de vreo 5mii km scoate zgomote ca trebuie schimbatata, iar zgomotele acelea nu suna deloc frumos mai ales in ultima vreme...(chiar si la rece).
Nu as vrea sa intru prea adanc in problmea. Ma gandeam ca un schimb de distributie (fara pinioanele de la axele cu came), o pompa de apa care am inteles ca pica pe la 150 mii si fluidele necesare este rezonabil...daca tot dau baia de ulei jos, schimb si garnitura si curat pe acolo....cam atat...
Multumesc frumos inca odata !
O zi buna!
  • coste

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ce spuneti de zgomotul produs de motorul din videoclip, e distributia vinovata ?


Skip ads

  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Da, e distributia, la fel facea si al meu. Schimb-o.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Problema interesanta la masina mea, motor x12xe. La sfarsitul lui mai cand am schimbat uleiul si totodata a venit si caldura, a inceput sa mi se auda sunetul specific ce anunta schimbarea distributiei, dar doar la cald. Din lipsa de finante (aveam alte prioritati) am continuat sa umblu cu masina asa (vreo 4000 de km). Luna trecuta o perioada de vreo doua saptamani, fiind plecat, nu am umblat deloc cu masina. La primul drum lung care l-am facut, cand am ajuns acasa si am vrut sa o parchez in garaj, surpriza nu se mai auzea suntel de la distributie. La urmatoarele drumuri care le-am facut cu masina am fost atent la lucrul asta si intr-adevar suntul a disparut. Ma gandesc ca odata cu venirea frigului uleiul s-a mai ingrosat, presiunea fiind mai mare, intinzatorul hidraulic facandu-si treaba mai bine? Sa fi nimerit un lot de ulei contrafacut? Sunetul a inceput exact din primele sute de km facuti dupa ce am schimbat uleiul, acesta fiind faptul ca ma face sa cred ca uleiul cred ca e buba. (Castrol 10 w 40). Nu imi ziceti ca e gros... tipul asta de ulei e trecut pe cartea service de cand a fost masina noua si am ales sa folosesc aceeasi vascozitate mai ales ca masina nu e la prima suta de mii de km. Mentionez ca motorul nu mananca ulei deloc. O sa o tin sub observatie Wink
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
La mine, cu Castrol 5W40 am aceeasi senzatie, la fel, de cand l-am bagat. Motorul a devenit zgomotos mai ales la cald. Plus bec presiune ulei aprins . In cartea service, la fel, numai 10W40 scrie inca de noua. Eu nu mai bag marca asta de ulei in motor! Al meu e z12xe si merge inclusiv cu 0w...dar cu uleiul asta am senzatia ca lasa piesele uscate nu ca-n reclame, cu pelicula protectoare. Cu GM 10W40 nu zornaiau asa tachetii la pornire.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Cititi topicul dedicat despre uleiuri, e scris acolo tot ce trebuie. Sunt multe alte lucruri de luat in consideratie in afara de vâscozitate, poti avea surprize si cu uleiuri "de marca" daca le folosesti pentru ce nu au fost ele proiectate. Vânzatorul de la magazin iti spune ce stie el, dar aici ai pareri de la o comunitate intreaga de oameni care au masina ca si a ta si au folosit un ulei sau altul.

Un topic l-am gasit eu: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=67090
Mai sunt si altele, cautati si voi daca vreti sa stiti mai multe.

Eu folosesc Mobil 5W40 full sintetc si vara si iarna si nu am avut nici o problema. Tachetii tacaneau si cu Castrol 10W40, n-au tacut decat dupa schimbarea distributiei. Deci daca e dusa bine tacane oricum, daca e doar putin, sau doar putin intinzatorul... eu stiu? poata sa se linisteasca la ulei mai gros, dar ce inseamna oare "doar putin"?. Iar un ulei prea gros nu-ti mai unge motoru ca lumea, ceea ce e mai grav ca tacaneala de tacheti, doar ca nu se aude zilnic.
Daca ai pe la 100.000 km incepe sa pui bani deoparte si schimb-o, ai sa conduci linistit si n-o sa-ti para rau; sa vezi cum merge dupa aia...
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
N-au tachetii nici o treaba cu distributia. Ei tacane de la ulei, presiune ulei, tachetii in sine, alte uzuri (la culbutori, ax came)
Poate sa scrie in cartea tehnica ulei 10w40, daca masina a fost facuta pt alta piata care e in alta tara, care are alta clima.............
La aceste masini, in conditii normale (adica motor sanatos) se utilizeaza 0w40 sau 5w40 (s-a explicat aici si mai ales s-a TESTAT de o gramada de utilizatori care spun ca au avut consum de ulei 0 si motor silentios pana si in ziua de azi, sunt relatari pe forum cu duiumu). Restul tipurilor poate ca nu afecteaza acum, dar in timp simeringurile vor ceda de la mamaliga aia, pompa de apa va obosi mai repede, uzurile vor aparea, etc. etc.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu inteleg: n-au tachetii nici o treaba cu distributia ? cred ca e vorba despre ulei.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
ai zis ca tachetii nu ti-au mai tacanit dupa schimbare distributie. Ce treaba au tachetii cu respectivele "consumabile" ce se schimba la o distributie? (Ei fac parte bineinteles din tot sistemul de distributie al unui motor, dar nu din din cele consumabile). Nu influenteaza cu nimic functionarea tachetilor, nici lantul, nici intinzatorul, etc. ci uleiul, presiunea ca ei asa functioneaza. Sau ceea ce ii actioneaza adica ax came prin intermediul cubutorilor.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@cuibusel: La Z12XE (masina din semnatura mea) tachetii sunt hidraulici, distributia pe lant. Daca lantul e alungit din cauza vârstei iar pinioanele care invârt axele cu came si pinionul vilbrochen la fel, iar intinzatorul hidraulic de lant nu-si mai face treaba din aceleasi motive, tachetii incep sa tacane, se aude mai ceva ca la un motor diesel. Tachetii functioneaza in continuare pana se rupe lantul, dar nu-si mai fac treaba ca lumea, sunt putin defazati fata de restul angrenajului si de aici tacanitul.
Asta e legatura dintre tacheti si "consumabile" sau restul pieselor din distributie. Sunt legati cinematic de niste piese care daca sunt uzate, tachetii tacane - asta e tot. Daca e o chestiune de semantica nu are rost sa continuam discutia, chestiunea e descrisa amplu pe forum, la topicul acesta incepand de la pagina 1 sau pe alt topic, al lui Dan Cuciureanu cred.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am citit cam tot ce s-a scris pe forumul "Club Opel" despre ulei si am mai aflat cate una-alta, nu zic ba.
Ma surprinde insa faptul ca tocmai userii care ne pun la dispozitie grafice cu diferite proprietati ale uleiurilor, asa cum sunt date ele de producatori, nu ne ofera prea multe explicatii, prin urmare dupa postarile lor apar aceleasi intrebari si nedumeriri aproape toate legate de vascozitate. Concluzii putine, recomandari la fel de putine.Toate cu caracter general. De aceea mie imi plac referirile la situatii paticulare, problema ridicata si raspuns particularizat (adica o posibila rezolvare).
Pentru ca subiectul e distributia nu vreau sa fiu pe langa si trag urmatoarea concluzie: in motor apar uzuri diferite ale componentelor in miscare, la intervale de timp diferite. Pica distributia dar raman buni tachetii si cuzinetii; se duc cuzinetii de biela dar segmentii raman buni. Iata ca daca rezolvam anumite probleme prin schimbarea uleiului cu unul mai vascos (cum ar fi cea a presiunii si implicit a intinzatorului de lant), prin aceasta afectam segmentii.
Ar trebui sa invatam sa facem diferenta intre zgomotul distributiei cauzat de uzura si cel cauzat de lipsa unei actionari suficiente a intinzatorului din cauza unui ulei neadecvat. Personal nu stiu s-o fac. Si as mai vrea sa aflu daca o distributie recent schimbata dar nepusa cum trebuie la punct se manifesta doar la cald prin zgomot si functionare defectuoasa a motorului.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Recomandarile referitoare la ulei difera functie de masina, varsta, stil de condus, gen de trasee preponderent. Si tipul de ulei peste care ai dat.
Nici in cartea tehnica a masinii recomandarile nu sunt foarte clare, sau cel putin pentru mine. Si pe forum, am vazut mai multe postari contradictorii dar in timp, citind mai mult, am invatat in ce sa am incredere sau nu.
Daca te ajuta cu ceva, concluziile mele sunt:
- folosesc ulei recomandat in cartea tehnica, ca si indicativ; ca si marca, numai cel care stiu sigur ca nu e contrafacut;
- folosesc full-sintetic, e mai sigur; sau altfel spus, câti bani dai atâta face;
- masina a fost bine ingrijita de proprietarul anterior, deci pot tine cont de uzura normala la kilometrii respectivi atunci cand aleg uleiul. Daca masina a fost taxi sau a participat la liniute, burning sau raliuri... e alta poveste.
Pune ce ulei crezi tu dupa toate astea, vezi cum merge si o sa ai concluziile tale. Nu fi nici paranoic, n-ai sa-ti strici masina din prima daca pui ulei un pic mai gros sau mai subtire.

Nu stiu daca distributia tacane cand folosesti ulei neadecvat. Teorii pot fi multe, concret s-a mai discutat si in topicul acesta, si in altele. Era unul scris de Dan Cuciureanu, cu tutoriale, cel mai complet as zice eu dar nu-l mai gasesc acum.

Distributia nepusa la punct ca lumea ar trebui sa-ti dea beculete aprinse, sau macar erori in computer. Da o fuga la un tester si vezi mai exact.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
danut32 a scris:@cuibusel: La Z12XE (masina din semnatura mea) tachetii sunt hidraulici, distributia pe lant. Daca lantul e alungit din cauza vârstei iar pinioanele care invârt axele cu came si pinionul vilbrochen la fel, iar intinzatorul hidraulic de lant nu-si mai face treaba din aceleasi motive, tachetii incep sa tacane, se aude mai ceva ca la un motor diesel. Tachetii functioneaza in continuare pana se rupe lantul, dar nu-si mai fac treaba ca lumea, sunt putin defazati fata de restul angrenajului si de aici tacanitul.
Asta e legatura dintre tacheti si "consumabile" sau restul pieselor din distributie. Sunt legati cinematic de niste piese care daca sunt uzate, tachetii tacane - asta e tot. Daca e o chestiune de semantica nu are rost sa continuam discutia, chestiunea e descrisa amplu pe forum, la topicul acesta incepand de la pagina 1 sau pe alt topic, al lui Dan Cuciureanu cred.


tocmai asta am spus si eu. ca tachetii sunt hidraulici (functioneaza cu ulei), deci daca tacane eu stiu ca e doar de la presiune slaba care nu ajunge la ei sau ca ei in sine sunt defecti (arcul mai ales dinauntru, dar am vazut si cazuri in care ei efectiv aveau joc in chiuloasa).Ori mai este o posibilitate cum am scris si mai sus, ca axul cu came/culbutorul este uzat si apasa neuniform pe acestia. Nu stiu la ce te referi tu cu defazatul, dar poate fi asa cum ai spus o chestie de semantica si nu are rost sa poluam topicul Wink
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@cuibusel: observ ca totusi nu e doar semantica. Daca vrei sa afli si alte motive pentru care pot tacani tachetii, in afara de motivele expuse mai sus de tine, corecte de altfel, iti recomand sa citesti topicul prezent, de la pagina 1 pana aici.
Nu-ti spun asta ca si raman eu cel mai destept, ci pur si simplu fiindca problema are mai multe solutii. Atât pe tema asta din partea mea, cele bune in rest.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Gata? Ne-am lamurit bustean! Aceeasi greseala o fac multi! Apuca sa-si construiasca o imagine si decat s-o strice mai bine o lasa moarta. In 4-5 randuri, un bun cunoscator facea ordine in privinta tachetilor. Dar iata ca habar nu avem despre motorul asta in ansamblul lui.
Am o mare stima pentru toti cei care incearca, aici, in mod public sa lamureasca chestiuni importante. Am vazut destule "explicatii" in care nu se foloseau verbe cate ar fi trebuit. Mi-a fost greu sa citesc zeci de pagini si ma supara cand sunt trimis inapoi la citit.
Tachetii nu fac parte din ceea ce numim in mod traditional distributie. Ei sunt actionati de axele cu came si clantane din cauze diferite, cum ar fi dezamorsarea. Vedeti, genul de informatie incompleta! Daca mai adaug si ca sunt hidraulici dau deja impresia ca sunt cunoscator. Sunt 57 de pagini si nimeni nu a catadicsit sa spuna cap-coada principiul functionarii distributiei, de unde incepe invarteala si unde se termina. Unii considera ca tot ce tine de distributie e sub capacul de distributie (asa gandesc si eu), altii considera distributie inclusiv axele cu came, tachetii, culbutorii, poate chiar si supapele sau mai stiu eu ce.
Vai de noii veniti in club!
-Bine ai venit, apuca-te de citit!
-Pai, puteam sa citesc si cand nu eram membru!
-Da, dar nu puteai intreba!
Si acum, cand intreaba cate unul, sa-l trimiti la citit, va dati seama ca nu mai indrazneste nimeni sa intrebe si raman multe necunoscute. Daca stii, da un raspuns inteligibil!
Sa nu abandonam subiectul atata vreme cat nu e epuizat!
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Jocurile cu reglaj hidraulic la supape se fac prin intermediul presiunii uleiului de la motor. Aceste jocuri se formeazã singure și nu mai este nevoie de reglaj, dar acești tacheți hidraulici pot fi uzați, ceea ce duce la un zgomot țãcãnit al motorului.
wiki
http://ro.wikipedia.org/wik...C4%83_%28motor%29
Daca cuzinetii sunt dusi nu avem presiune, daca distributia e praf iarasi se poate sa nu avem presiune, daca nu e presiune atunci posibil sa tacane si tachetii. Presiunea este mama motorului. Very Happy
http://www.e-automobile.ro/...et-hidraulic.html
Defectele tachetului hidraulic sunt de ordin mecanic. Datoritã patrunderii impuritãților supapa de sens (3) poate rãmâne deschisã. ÃŽn acest caz, în momentul acționãrii camei (1), datoritã faptului ca uleiul va scãpa din camera de înaltã presiune (5), cilindrul (Cool nu va mai împinge supapa (6).
De asemenea, în cazul în care se blocheazã cilindrul (Cool, fațã de corpul tachetului (10), arcul elicoidal (7) nu va mai putea menține contactul permanent cu cama (1) sau cu supapa (6). ÃŽn acest caz acționarea supapelor se va face cu zgomot și cu momentele de deschidere și închidere perturbate.
Majoritatea tipurilor de tacheți hidraulic permite repararea, care constã în desfacerea și eliminarea eventualelor impuritãți.
http://www.youtube.com/watch?v=oOp_Ea2d5-k
http://www.youtube.com/watch?v=7LeInsxWzHw
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Una din deficientele discutiilor pe un forum este ca nu poti da explicatii complete de fiecare data cand cineva pune aceeasi intrebare.
Faptul ca se intalnesc public moduri de abordare si puncte de vedere care pot fi diferite, ar fi un altul.
Daca membrii noi presupun ca aici este locul unde pocnesti din degete si afli totul dintr-o data, îmi pare rau dar se inseala. Poti afla multe, dar trebuie un pic de rabdare si de munca.
Oricum, eu ma bucur ca putem sta de vorba si pot afla multe lucruri noi si interesante.

@2kappa: nu cunosc exact si complet modul de functionare al distributiei cu tacheti hidraulici, crede-ma ca am mai intrebat aici si nu mi-a spus nimeni. Am cautat, dar nu am gasit ceva explicit - ca linkurile tale, de exemplu. Multumesc, am mai invatat ceva.
  • hyperion1707

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Aseara, tarziu, cel mai bine cotat mecanic pe OPEL din orasul nostru a schimbat distributia la X14XEP-ul fiului meu. Mentionez ca inainte de schimbare dadea eroare de "crankshaft" pe tester, asa ca i-am cumparat si un senzor turatie arbore cotit DELPHI (atat m-a tinut buzunarul). Distributia, insa, am luat-o "pe original", completa. Dupa ora tarzie la care a terminat, am banuit ca ceva nu e in regula. Problema este o functionare instabila la relanti. Nu sunt oscilatii mari, dar sunt sesizabile si inainte nu existau. Mecanicul, care este este o cunostinta veche, zice ca a mai desfacut o data ca sa verifice daca a pus lantul corect. E posibil ca senzorul sa nu fie de calitate ? Sau nu e pusa corect distributia? Se poate vedea asta pe tester?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR