Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

rezistenta de care vorbesti nu cred ca face zgomot, probabil tacanitul vine de la releul de care vorbeai mai sus.
incearca sa determini care este releul responsabil cu aeroterma si sa-l masori pe pinii de forta, daca e contactul de acolo uzat e posibil sa-ti dea pe iesire o tensiune mai mica.

daca e asa inlocuiesti releul.

ma mai gindesc ca poate ai tensiunea aceea mica la bornele aerotermei din cauza ca ai selectat din butonul ei o treapta de viteza mica si acum vine din blocul de rezistente tensiunea corespunzatoare, desi mi se pare chiar mica tensiunea aceea.
muta pe alta treapta si masoara (banuiesc ca la masina ta exista posibilitatea de a alege turatia aerotermei)

daca ma insel mai asteapta si alte sugestii de la alti colegi.
Skip ads

  • AnonimDeghizat

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2016

  • Mesaj Privat
ok mai astept sa vedem... insa releu nu stiu unde e ...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pe un alt topic ziceau colegii ca releul de la aeroterma este in tabloul de la sofer, si are culoarea maro.
pune contactul si roteste de butonul acelaa cu 4 pozitii si vezi daca tacane acel releu.

topicul se numeste <<releu aieroterma >> in sectiunea vectra b (n-am gresit titlul, asa scrie acolo - nu stiu sa pun link...)

tot pe topicul acela mai ziceau ca ar mai fi un releu pentru aeroterma tot acolo, dar negru.
ambele relee sint ca un cub, unul sub altul (teoretic in tabloul de vectra b sint doua rinduri cu relee mai patratoase, un rind cu trei relee si unu cu doua).
releul maro ar trebui sa fie al 2 lea de pe primul rind iar celalalt- negru - ar trebui sa fie dedesubt.
tu trebuie sa vezi daca vine comanda la releu - pe picioarele parelele masori daca ai + si - iar pe celelalte picioare ale releului ( asezate perpendicular unul fata de celalalt) vine plus si pleaca tot acel plus - acolo se verifica daca acel contact mai e bun - de obicei se inegreste sau se maninca si nu mai face contact.

daca poti pune o poza cu tabloul de la sofer.
  • AnonimDeghizat

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2016

  • Mesaj Privat
salut eu am climatronic. am pus contactul si cel mai insistent tacanit se aude deasupra pedalei de acceleratie. la vectra b cu climatronic si ac cum e a mea acolo e rezistenta termica. insa pare sa tacane si acest releu din poza dar foarte rar si foarte incet ...


Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
imi pare rau dar cred ca am citit in graba despre dotarea masinii tale in ceea ce priveste climatizarea si te-am informat gresit.
multumesc si pe aceasta cale colegului care mi-a semnalat greseala.

poare te ajuta alti colegi mai priceputi.

personal as verifica si acel releu, nu cred ca strica o verificare in plus.
scuze inca o data, sper sa-ti rezolvi problema, stiu ce greu e cind nu functioneaza ceva si ii dai greu de cap.
p.s - > colegul @big electro a dat un sfat bun in postul nr.2, ar trebui verificat pe circuit de la aeroterma inapoi si vazut unde e problema.
  • AnonimDeghizat

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2016

  • Mesaj Privat
deci nu am facut nimic ... altcineva ?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
am citit acum in sectiunea ,,vectra b - probleme climatronic - totul", la pagina 2 - 9, ca regulatorul de turatie aeroterma este cu tranzistori si se afla undeva deasupra unei pedale ( acceleratie ) si ca trebuie demontata pedala ca sa-l dai jos, dar depanarea lui este mai dificila deoarece necesita scule gen letcon puternic si ceva cunostinte de electronica.

citeste si tu pe acolo poate te ajuta.

daca esti hotarit sa repari climatizarea si ajungi la concluzia ca este de vina acest regulator de turatie parerea mea este sa incerci sa faci rost de el din dezmembrari dar doar de proba cu posibilitatea de a-l returna.
depanarea regulatorului costa acum citiva ani in jur de 100 de lei, asa ziceau colegii acolo.
p.s. - > cauta si o poza pe net cu regulatorul ca sa vezi cum arata ca sa stii ce cauti pe masina si la dezmembrari.
ar fi posibil dupa parerea mea sa fie defect acesta si sa nu functioneze in parametri, dar nu obligatoriu doar el.
p.s. -> vezi ca la pagina 7 in topicul pe care l-am mentionat mai sus sint poze - unde e pozitionat si cum arata regulatorul.
  • AnonimDeghizat

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2016

  • Mesaj Privat
gabimilo1, facand o paranteza esti un baiat de nota 10+ te implici si iti dai interesul sa ma ajuti si iti multumesc.
stiu ca acolo sunt doi tranzistori da din citite daca se arde ala numai functioneaza pe treptele mici doar pe 9. mie imi mergea pe trepte mici intermitent si pe treapta 9 tot timpul. dar treaba e ca mie nu imi vine curent. am demontat aeroterma si am masurat. imi vine doar 1,35 v clar nu are cum sa porneasca. ma gandesc ca modulul e de vine insa mai asteptam pareri ... cum spuneai si tu daca nu pot sa probez si sa returnez nu are rost sa dau banii asa aiurea... treaba e ca acolo la tranzistorii aia se aude tacanit cand e climatronicul pornit si nu porneste aeroterma, langa pedala de acceleratie. poate ne spune cineva daca se ard ambii tranzistori de acolo e posibil sa nu vina curent la aeroterma ? sau daca sa ars releul de pe panoul de sigurante nu imi vine curent la aeroterma adica nu vine curent suficient ? care ar fi varianta mai sigura sa nu ajunga curent suficient, releul sau tranzistorii ? Sad
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
multumesc de aprecieri, important e sa rezolvi masina.

zic si eu ca releul din panoul de sigurante daca are 4 picioruse, il poti ,,ocoli " daca il scoti afara si pui un fir de sirma intre gaurile in care vin piciorusele releului notate cu 87 si 30 (acela este contactul de forta , practic ii dai plus direct mai departe, piciorusele sint in directie perpendiculara, celelalte doua care sint paralele sint pentru comanda bobinei releului.

daca faci proba asta si tot asa merge elimini din cauza releul.
  • AnonimDeghizat

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2016

  • Mesaj Privat
are 5 picioruse ... o avea ceva ? zic sa nu cauzeze si sa-i fac ceva la masina adica sa ard instalatia sa nu pun invers ceva ...


  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
are 5 picioruse deoarece are un contact normal inchis si unul normal deschis ( fara curent pe piciorusele 86 si 85 releul da contact intre 30 si 87b si cind se alimenteaza pe 86 si 85 se intrerupe contactul intre 30 si 87b si se face contact intre 30 si 87)

pe lateral sau pe capacul releului ar trebui sa ai schema lui si se vede mai bine.

eu banuiesc ca sint folosite doar cele 4 picioruse 86, 85 - alimentare si 30 si 87 plus de forta. - se poate vedea pe spatele tabloului de sig care sint folosite sau in locul unde se baga piciorusele releului - poate locasul unde intra 87b nu are lamele de contact (metalice)

tu ar trebui sa te convingi ca vine + de forta pe 30 si cind actionezi releul acel plus este trimis mai departe la valoarea corecta.

personal inclin sa cred ca este dus mai repede regulatorul decit acest releu, astea sint de obicei robuste.
regulatorul se duce de obicei cind aeroterma ia curent mare din cauza ca motorasul ei merge greu sau daca a prins umezeala pe la tranzistori sau daca se ating tranzistorii de carcasa masinii sau alte cauze.

oricum daca nu e de aici (releu sau regulator) devine complicat deoarece cred ca intra la cauze calculatorul acela de clima si deja ma depaseste.

se mai vorbea si de mufa din spatele butoanelor de comanda climatizare sa fie bine infipta, poate s-a lucrat pe acolo .
  • AnonimDeghizat

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2016

  • Mesaj Privat
la mufele alea nu se pune problema. am umblat am desfacut am montat de n ori crezand si eu ca e de acolo insa in zadar ...pai si u crezi ca ar putea fi regulatorul ala cu cei doi tranzistori care e langa pedala de acceleratie ? da daca ii trag eu un fir de + direct de la baterie la aeroterma si il leg de cel rosu care nu ii vine si ramane masa tot de la tablou ? sa aiba ceva ? ma gandesc ca nu are nimic
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
personal nu sint de acord cu nici un fel de improvizatii, poti sa patesti altele mai grave din aceasta cauza.

mai bine fara caldura decit asa,

totusi incearca sa faci rost de un regulator bun de proba cu optiunea de cumparare daca se dovedeste a fi el de vina ( il convingi pe ala care il vinde de la dezmembrari ca daca e regulatorul de vina il cumperi de la el, te duci cu masina acolo si faci proba de fata cu el).
  • AnonimDeghizat

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2016

  • Mesaj Privat
am sa vad ce am sa fac...
  • AnonimDeghizat

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2016

  • Mesaj Privat
problema rezolvata astazi de mine fara a ma duce la servis cum a spus un individ.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

daca ai timp posteaza si cum ai rezolvat, poate e de folos si altcuiva cu probleme asemanatoare.

multumesc.
  • F1803

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Salut care a fost rezolvarea?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR