Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • niny

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1995 1600 i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut

Problema este in felul urmator:

- la rece cand pornesc motorul, daca plec dupa un minut fara sa se incalzeasca si pun frana ( de exemplu: sa fie in viteaza a 3 a ) moare motorul.

- asta face 2-3 minute pana se incalzeste, dupa care nu mai are nici o problema, merge perfect.

Model: Astra H
An fabricatie: 2007
Cod motor: 1600 XER
Skip ads

  • niny

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1995 1600 i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am atasat jos si un video cum face masina, poate a mai patit cineva la fel si ma poate ajuta.

Am schimbat intre timp: bobina, buji, baterie, sanda landa, curatare calapeta acceleratie.

mersi

https://youtube.com/watch?v=MLh_kFeZAyI
  • emil837

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Verifica vacumul.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cum,unde si cu ce...?!
Skip ads

  • emil837

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Cauta niste filmulete, cu siguranta vei gasi.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Foarte eficiente raspunsurile,colegul @niny,iti poate multumi...!
  • emil837

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Daca nu sti cum se deschide o capota atunci mergem la mecanic.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Moare cand scoti pe liber sau schimbi viteza?
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
emil837 a scris:Salut. Verifica vacumul.
Daca ai dat sfatul sa-si verifice vacuumul,in cunostinta de cauza,ajuta colegul pina la capat explicindu-i cu ce se verifica,in ce punct(loc) si ce valori ar trebui sa citesca in conditii normale... Daca nu esti in stare sa explici,o sa-mi permit sa cred ca ai vrut sa pari altfel decit esti..!
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Incearca sa calci usor frana cu motorul scos pe liber la relanti, sa vezi daca incepe sa se balbaie, sa moara si daca la eliberarea franei isi revine.
Daca da, atunci trage aer fals pe circuitul de vaccumm dintre admisie si tulumba servofranei. Posibile cauze: furtun crapat, supapa de sens nu mai tine sau membrana tulumbei perforata. Daca problema e la supapa si la tulumba, ar trebui sa ai pedala de frana mai tare ca de obicei.
Daca mersul la relanti nu e afectat de calcarea franei, problema este in alta parte.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Omul nu prea stie sa explice ce vrea.. el are cutie automata, si cand ia piciorul de pe acceleratie apasa frana, dar apasarea franei nu cred ca produce decat incetinirea masinii.. problema e ca se inchide clapeta de acceleratie si se formeaza mai mult vacuum in galeria de admisie. Avand undeva o crapatura, daca vacuumul creste, creste si cantitatea de oxigen(aer fals) trasa si necontorizata. ECU stie doar ce-i zice sonda lambda si MAF/MAP,deci fiind incurcat taie puterea..
Acuma, omu daca n-a stiut sa explice macar simptomele, oare poate s-o si rezolve? Ma-ndoiesc, tot la mecanic ajunge..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca are un pic de indeminare si un spay de pornire motoare,poate pulveriza in timp ce merge motorul la relanty,in zona de dupa clapeta si pe galeria de admisie. Cind este absorbit sprayul prin punctul,crapatura,fisura banuita,motorul isi va mari turatia,confirmind existenta unei probleme de etansare...
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
de fapt, turatia scade pana la oprirea motorului, adaosul de combustibil (lichid/gaz inflamabil) va fi citit de sonda lambda ca amestec bogat, iar ECU va micsora timpii de injectie pana la oprirea motorului..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Atita timp cit motorul are isi mentine relantyul,orice surplus de combustibil(spray,in cazul nostru),absorbit odata cu aerul fals(necontorizat),va avea ca efect marirea turatiei...! Face-ti proba inainte de a contrazice...! Prin aceasta metoda se verifica doar posibilele sparturi,fisuri,intr-un cuvint -lipsa de etansare-... Referitor la faptul ca absorbind aer cu spray in componenta,amestecul devine bogat(citit de lambda),atunci cind absoarbe aer fara spray,amestecul e corect...?!
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Pai cu asta ma ocup.. motorul moare daca dai cu spray.. daca prinde doar un puf, scade si imediat citeste amestec sarac iar ECU imbogateste, acolo poate ai vazut tu ca se tureaza.. daca dai jet, moare motorul. Chiar acum am incheiat o saracie de X16SZ cu ralanti haotic si i-am gasit furtunul de la gaze de carter crapat pe stutz in spatele clapetei de acceleratie.. deci, in concluzie: nu vorbesc daca nu stiu, si nu am vreme de polemici pe ceva ce stiu ca am dreptate. Noapte buna!
  • niny

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1995 1600 i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Dacã are probleme la vacuum , de ce cand se încãlzește dupã 5 min nu mai are nici o problema?
  • niny

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1995 1600 i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2008

  • Mesaj Privat
hai sa mai repet odata ce are masina ca poate nu ati inteles:

- cand o pornesc dimineata la rece porneste perfect fara probleme
- turometru fluctueaza foarte putin pana se incalzeste
- daca apas frana sau accelerez pe loc - nu are nimic
- daca plec in fata si in spate cate 2-3 metri - nu are nimic
- Daca stau pana se incalzeste masina (7 - 10 min) nu are nici o problema.

- Decat daca plec dupa un minut se intampla ce este in acest video ( https://youtube.com/watch?v=MLh_kFeZAyI ) , repet doar cand apas frana scade turometrul.
asta se intampla 1km max, pana se mai incalseste, dupa care merge normal.

am fost la 4-5 servisuri am facut - bobina, buji, baterie, sanda landa, curatare calapeta acceleratie - masina face la fel.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
corsa.timis a scris:Pai cu asta ma ocup.. motorul moare daca dai cu spray.. daca prinde doar un puf, scade si imediat citeste amestec sarac iar ECU imbogateste, acolo poate ai vazut tu ca se tureaza.. daca dai jet, moare motorul.
Colegule,sprayul nu se da in admisie(cind este tubulatura demontata sau la intrare in filtru),se da pe exteriorul admisiei,dupa clapeta,cu scopul de a se aspira odata cu aerul fals si combustibil(spray),scopul fiind de a se depista eventualele fisuri sau etansare defectuoasa. Stiind ca un motor cu probleme de etansare pe admisie,functioneaza cu amestec sarac,in momentul pulverizarii de spray pe exteriorul admisiei(cu posibile probleme de etansare),amestecul se va imbunatati,efectul imediat fiind o marire de turatie,sesizabila auditiv si pe tester(turatie si semnal lambda).Daca motorul nu are probleme de etansare admisie,nu va fi nici o modificare a parametrilor mentionati,in momentul pulverizarii ... Apropo de speta rezolvata de dumneata,stiu ca furtul de gaze carter,se branseaza inainte de clapeta admisie,iar problemele de etanseitate problematice sunt intre clapeta si poarta supapelor(admisia propriu-zisa).De proba,se poate scoate acel furtun si motorul functioneaza normal(ramine problema ecologica a gazelor de ulei)...!!!
@niny,in cazul tau cred ca este o problema de amestec sarac din momentul iesirii din "soc electronic" si pina ce motorul ajunge la o temperatura in care necesarul de combustibil sa fie suficient. In speta ta cred ca trebuie verificata presiunea combustibilului din rampa sau cit de corect este masurat aerul admis(conteaza experienta si documentatia,deoarece nu sunt referinte pe valori reale)...,sa nu uitam ca e vorba de un Astra H,2007,Z16XER(corecteaza in profil)! Scuze pentru lungimea post-ului...
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
@niny sa excluzi varianta cu aer fals, verifica(inclusiv la modulul de servofrana) asa cum vezi in clipul atasat. Ai nevoie de o scula de diagnoza si cunostinte, sau o persoana cu scule care sa faca asta.De verificat si EGR si presiune de benzina.

@big_electro61 gresesti si in cazul manifestarii motorului la adaos de combustibil, si in privinta pozitionarii furtunului de evacuare a gazelor de carter. N-am obiceiul de a isca polemici, dar niciodata nu las lucrurile neterminate.
Asadar clipul atasat iti demonstreaza ca gresesti si iti arata EXACT ce se intampla daca imbogatesti amestecul, iar in privinta furtunului de evacuare a gazelor de carter, cel din "amonte" de clapeta furnizeaza aer curat si contorizat care e circulat prin carterul superior si inferior, si mai apoi aspirat direct in admisie care se afla in "aval" de clapeta de acceleratie, deci un furtun de la carter superior/capac axe cu came la galeria de admisie crapat iti da cu siguranta batai de cap in functionare..

P.S. nu ma mandresc cu asta, dar cateodata mie imi miros mainile a benzina si ulei ars, nu a plastic de tastatura.

Scuze de aciditate, dar..


  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
A imbogati un amestec inseamna a introduce in motor combustibil suplimentar peste combustibilul introdus conform(functie de) cantitatii de aer contorizat...,dar eu am explicat mai sus ca nu este vorba de acest lucru(se poate reciti,nu scriu de 7 ori,nu are rost). Conform precizarilor dumneata(despre experienta si practica),ma asteptam sa intelegi primul,ideea expusa de mine. Referitor la furtunul gazelor de carter,de regula sunt introduse in admisie,inainte de clapeta,dar daca scrii codul de motor,ma pot lamuri de modul de gindire si executare a sistemului de catre Opel. In domeniul mecanicii si nu numai,mai am multe lacune pe care incerc sa le umplu... Eu ma bucur ca am capacitatea sa-mi dau seama cit de multe nu stiu...! P.S."@niny sa excluzi varianta cu aer fals, verifica(inclusiv la modulul de servofrana) asa cum vezi in clipul atasat. " ...,sa inteleg ca trebuie exclusa varianta -aer fals-,dar sa fie verificat -aer fals-,la servofrina! Vad o contradictie,dar poate nu inteleg eu...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR