- florin_bv
- **
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 989 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 989
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Uleiul il alegi singur. Fiecare foloseste un anumit tip de ulei de care este multumit, masina merge bine cu el, este recomandat pt diferite stiluri de sofat etc. Daca nu iti papa, pune`i fara frica sintetic; daca papa ulei, incearca semisintetic; daca mananca ulei, baga`i mineral.
Consulta paginile web ale producatorilor de ulei si cauta tipul de ulei recomandat pt motorul tau. Vezi ca maj sunt agreati de Opel; standardul GM-LL-A-025 sau GM-LL-B-025.
Consulta paginile web ale producatorilor de ulei si cauta tipul de ulei recomandat pt motorul tau. Vezi ca maj sunt agreati de Opel; standardul GM-LL-A-025 sau GM-LL-B-025.
- alex_arhire
- ***
- 989 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 989
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Uleiuri pentru motor
Uleiul de motor contribuie la mentinerea performantelor si la prelungirea duratei de viata a propulsorului masinii. Pentru ca motorului sa ii fie asigurata o lubrifiere corecta este necesar sa se aleaga lubrifiantul corespunzator, sa fie efectuat regulat controlul nivelului de ulei, sa se schimbe de fiecare data filtrul de ulei impreuna cu uleiul, precum si sa se respecte termenul de schimbare prevazut de constructor.
Uleiul de motor indeplineste functii esentiale:
- reduce frecarile
- limiteaza uzura pieselor in miscare
- raceste motorul
- mentine mecanismul in buna stare
- protejeaza impotriva coroziunii
- faciliteaza punerea in miscare a componentelor mobile ale motorului
- diminueaza consumul de carburant
Alegerea uleiului se face in functie de:
- tipul motorizarii (benzina, diesel, cng)
- vechimea vehiculului
- maniera de conducere si tipul de drum utilizat preponderent
Tipuri de ulei
- Mineral: obtinut prin distilarea petrolului brut
- Sintetic: obtinut din componenti chimici, petrochimici sau hidrotratat
- Pe baza de sinteza sau semisintetic: amestec din mai multe uleiuri de baza
Pe baza sintezei se obtine o mai buna rezistenta la temperatura si o reducere a variatiilor de vascozitate datorate diferentelor de temperatura.
Aditivii inclusi in uleiul de motor
- Antioxidanti: participa la controlul oxidarii uleiului in timp
- Detergenti si dispersanti: contribuie la mentinerea motorului in stare de curatenie
- Antiuzura: contribuie la mentinerea peliculei de ulei in orice situatie
- Anticorozivi: permit prevenirea corodarii datorate efectelor poluante
- Aditivi de vascozitate: imbunatatesc vascozitatea si o mentin corecta in funtie de temperatura
Utilizarea unor aditivi vanduti separat poate cauza interferente si chiar altera calitatea lubrifiantului recomandat.
Gradul de vascozitate al uleiului
SAE (Society of Automotive Engineers - Societatea Inginerilor de Automobile) defineste gradul de vascozitate in functie de conditiile de temperatura vara-iarna.
Exemplu: 10W40 (W = Winter - Iarna)
- 10 semnifica fluiditatea la temperaturi joase: cu cat aceasta cifra este mai mica, cu atat uleiul este mai fluid la rece
- 40 semnifica vascozitatea la temperatura inalta. Cu cat aceasta cifra este mai mare, cu atat uleiul este mai vascos, adica mai gros la cald
Noile tehnologii bazate pe sinteza permit atat obtinerea unei protectii optime a motorului, dar si realizarea unor functii suplimentare, cum ar fi diminuarea emisiilor poluante si realizarea unei economii de carburanti.
Diferite organisme internationale (ACEA, API), publica norme ce sunt revizuite periodic, pentru a tine cont de evolutia motoarelor si de intervalele de schimb ale uleiului. Obtinerea omologarii pentru un lubrifiant implica trecerea unor teste de laborator si incercari pe bancuri motor.
Normele ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'automobile
Definesc secventa de teste pe motoare ale constructorilor de automobile europeni.
Normele API (American Petroleum Institute)
Urmeaza evolutia si necesitatile constructorilor de automobile americani. Fiecare specificatie corespunde unei cresteri a nivelului de exigenta cerut pentru lubrifianti. Cele mai severe aplicatii API sunt SJ si SL (motoare pe benzina) si CF (motoare diesel).
Fiecare constructor are propriile exigente in ceea ce priveste ungerea, definindu-si nivele de performanta proprii pentru lubrifianti, tinand cont si de caracteristicile suplimentare dictate de specificitatea motoarelor sale.
Verificarea nivelului uleiului
Anumite vehicule permit controlul automat al nivelului uleiului, cu ajutorul unui indicator aflat in bord. Pentru altele, acest nivel se verifica manual, cu ajutorul jojei de ulei.
Consumul de ulei este un fenomen normal in functionarea motorului. Un consum excesiv indica dereglarea motorului, care poate fi cauzata de: lubrifianti necorespunzatori, maniera de conducere a automobilului, starea mecanica a vehiculului, conditii climatice.
Va recomandam sa verificati in mod regulat nivelul uleiului si mai ales nu rulati daca nivelul acestuia se situeaza sub reperul de nivel minim de pe joja. Si excesul de ulei poate deteriora motorul. Nivelul de ulei corect se situeaza intre reperele de maxim si minim de pe joja. Se recomanda verificarea nivelului in mod regulat si in special inaintea efectuarii unui traseu lung. Completati cu ulei de acelasi tip, pana cand uleiul se apropie de nivelul maxim
Sursa: Turatii.ro
Uleiul de motor contribuie la mentinerea performantelor si la prelungirea duratei de viata a propulsorului masinii. Pentru ca motorului sa ii fie asigurata o lubrifiere corecta este necesar sa se aleaga lubrifiantul corespunzator, sa fie efectuat regulat controlul nivelului de ulei, sa se schimbe de fiecare data filtrul de ulei impreuna cu uleiul, precum si sa se respecte termenul de schimbare prevazut de constructor.
Uleiul de motor indeplineste functii esentiale:
- reduce frecarile
- limiteaza uzura pieselor in miscare
- raceste motorul
- mentine mecanismul in buna stare
- protejeaza impotriva coroziunii
- faciliteaza punerea in miscare a componentelor mobile ale motorului
- diminueaza consumul de carburant
Alegerea uleiului se face in functie de:
- tipul motorizarii (benzina, diesel, cng)
- vechimea vehiculului
- maniera de conducere si tipul de drum utilizat preponderent
Tipuri de ulei
- Mineral: obtinut prin distilarea petrolului brut
- Sintetic: obtinut din componenti chimici, petrochimici sau hidrotratat
- Pe baza de sinteza sau semisintetic: amestec din mai multe uleiuri de baza
Pe baza sintezei se obtine o mai buna rezistenta la temperatura si o reducere a variatiilor de vascozitate datorate diferentelor de temperatura.
Aditivii inclusi in uleiul de motor
- Antioxidanti: participa la controlul oxidarii uleiului in timp
- Detergenti si dispersanti: contribuie la mentinerea motorului in stare de curatenie
- Antiuzura: contribuie la mentinerea peliculei de ulei in orice situatie
- Anticorozivi: permit prevenirea corodarii datorate efectelor poluante
- Aditivi de vascozitate: imbunatatesc vascozitatea si o mentin corecta in funtie de temperatura
Utilizarea unor aditivi vanduti separat poate cauza interferente si chiar altera calitatea lubrifiantului recomandat.
Gradul de vascozitate al uleiului
SAE (Society of Automotive Engineers - Societatea Inginerilor de Automobile) defineste gradul de vascozitate in functie de conditiile de temperatura vara-iarna.
Exemplu: 10W40 (W = Winter - Iarna)
- 10 semnifica fluiditatea la temperaturi joase: cu cat aceasta cifra este mai mica, cu atat uleiul este mai fluid la rece
- 40 semnifica vascozitatea la temperatura inalta. Cu cat aceasta cifra este mai mare, cu atat uleiul este mai vascos, adica mai gros la cald
Noile tehnologii bazate pe sinteza permit atat obtinerea unei protectii optime a motorului, dar si realizarea unor functii suplimentare, cum ar fi diminuarea emisiilor poluante si realizarea unei economii de carburanti.
Diferite organisme internationale (ACEA, API), publica norme ce sunt revizuite periodic, pentru a tine cont de evolutia motoarelor si de intervalele de schimb ale uleiului. Obtinerea omologarii pentru un lubrifiant implica trecerea unor teste de laborator si incercari pe bancuri motor.
Normele ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'automobile
Definesc secventa de teste pe motoare ale constructorilor de automobile europeni.
Normele API (American Petroleum Institute)
Urmeaza evolutia si necesitatile constructorilor de automobile americani. Fiecare specificatie corespunde unei cresteri a nivelului de exigenta cerut pentru lubrifianti. Cele mai severe aplicatii API sunt SJ si SL (motoare pe benzina) si CF (motoare diesel).
Fiecare constructor are propriile exigente in ceea ce priveste ungerea, definindu-si nivele de performanta proprii pentru lubrifianti, tinand cont si de caracteristicile suplimentare dictate de specificitatea motoarelor sale.
Verificarea nivelului uleiului
Anumite vehicule permit controlul automat al nivelului uleiului, cu ajutorul unui indicator aflat in bord. Pentru altele, acest nivel se verifica manual, cu ajutorul jojei de ulei.
Consumul de ulei este un fenomen normal in functionarea motorului. Un consum excesiv indica dereglarea motorului, care poate fi cauzata de: lubrifianti necorespunzatori, maniera de conducere a automobilului, starea mecanica a vehiculului, conditii climatice.
Va recomandam sa verificati in mod regulat nivelul uleiului si mai ales nu rulati daca nivelul acestuia se situeaza sub reperul de nivel minim de pe joja. Si excesul de ulei poate deteriora motorul. Nivelul de ulei corect se situeaza intre reperele de maxim si minim de pe joja. Se recomanda verificarea nivelului in mod regulat si in special inaintea efectuarii unui traseu lung. Completati cu ulei de acelasi tip, pana cand uleiul se apropie de nivelul maxim
Sursa: Turatii.ro
andrei38
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
andrei38 a scris:pt un motor Z10Xe ce ulei este recomandat (90.000 km) ?Valvoline pot sa ii pun ?ce vascozitate ?
Rabdare putin si vei avea la Agila despre ulei.
Gata e aproape bun de citit :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
macandrew
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Pitesti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
Am gasit pe un site german o lista cu uleiurile care corespund normelor Opel GM. N-o luati ca pe un "must have", ci ca pe o informatie.
Opel EcoService-Flex: Ölnormen
Norm GM-LL-A-025 und GM-LL-B-025
Norm GM-LL-A-025 (Benzinmotoren)
Agip Formula LL GM SAE 0W-30
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
Castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Elf Evolution SXR SAE 0W-30
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE OW-40
Opel Longlife Super Synthetic SAE 0W-30
Shell Helix Ultra G-A025 SAE 0W-30
Shell Helix Ultra AC SAE OW-30
Texaco Havoline Synthetic SAE OW-30
Valvoline Syn Power SAE OW-30
Norm GM-LL-B-025 (Dieselmotoren)
Agip Extra HTS SAE 5W-40
Aral High Tronic SAE 5W-40
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
Castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Esso Ultron SAE 5W-40
Esso Ultron Diesel SAE 5W-40
Esso Ultron Turbo Diesel SAE 5W-40
Euromax SAE 5W-40
Labo Carat SAE 5W-40
Havoline Ultra SAE 5W-40
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil Synt S SAE 5W-40
Mobil Synt S Turbo Diesel SAE 5W-40
Mobil Syst S SAE 5W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE 0W-40
Motor Gold Supertec SAE 5W-40
Motul 6100X-cess SAE 5W-40
Motul 8100X-cess SAE 5W-40
Opel Longlife Synthetic Plus SAE 5W-40
Repsol Elite Competicion SAE 5W-40
Shell Helix Plus G-B025 SAE 5W-40
Shell Helix Plus S SAE 5W-40
Opel EcoService-Flex: Ölnormen
Norm GM-LL-A-025 und GM-LL-B-025
Norm GM-LL-A-025 (Benzinmotoren)
Agip Formula LL GM SAE 0W-30
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
Castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Elf Evolution SXR SAE 0W-30
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE OW-40
Opel Longlife Super Synthetic SAE 0W-30
Shell Helix Ultra G-A025 SAE 0W-30
Shell Helix Ultra AC SAE OW-30
Texaco Havoline Synthetic SAE OW-30
Valvoline Syn Power SAE OW-30
Norm GM-LL-B-025 (Dieselmotoren)
Agip Extra HTS SAE 5W-40
Aral High Tronic SAE 5W-40
Aral Super Tronic G SAE 0W-30
BP Visco 7000 GM SAE 0W-30
Castrol Formula SLX GM SAE 0W-30
Esso Ultron SAE 5W-40
Esso Ultron Diesel SAE 5W-40
Esso Ultron Turbo Diesel SAE 5W-40
Euromax SAE 5W-40
Labo Carat SAE 5W-40
Havoline Ultra SAE 5W-40
Mobil 1 SAE 0W-40
Mobil 1 Longlife SAE 0W-40
Mobil Synt S SAE 5W-40
Mobil Synt S Turbo Diesel SAE 5W-40
Mobil Syst S SAE 5W-40
Mobil 1 Turbo Diesel SAE 0W-40
Motor Gold Supertec SAE 5W-40
Motul 6100X-cess SAE 5W-40
Motul 8100X-cess SAE 5W-40
Opel Longlife Synthetic Plus SAE 5W-40
Repsol Elite Competicion SAE 5W-40
Shell Helix Plus G-B025 SAE 5W-40
Shell Helix Plus S SAE 5W-40
bar0n
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2005
- Mesaj Privat
realteam
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,004 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,004
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,004 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,004
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Sorry,
poate ca da in raport cu Castrol, dar nu in raport cu Opel(Aral)
Cred ca "sistemul" cu ulei "Opel" e o politica in genul produselor "aro" din Metro. Adica vanzatorul asigura vanzare in cantitati suficient de mari incat impune producatorului un standard de calitate si binenteles denumirea comerciala proprie.
Daca mai tineti minte, prin anii '90, o firma din BH a contractat productia de bere a unei fabrici din Ungaria si a impus producatorului sa tipareasca etichetele in limba romana.
poate ca da in raport cu Castrol, dar nu in raport cu Opel(Aral)
Cred ca "sistemul" cu ulei "Opel" e o politica in genul produselor "aro" din Metro. Adica vanzatorul asigura vanzare in cantitati suficient de mari incat impune producatorului un standard de calitate si binenteles denumirea comerciala proprie.
Daca mai tineti minte, prin anii '90, o firma din BH a contractat productia de bere a unei fabrici din Ungaria si a impus producatorului sa tipareasca etichetele in limba romana.
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
O nelamurire am si daca poate cineva sa-mi dea un raspuns , am mers 5000 km cu Castrol 5w40 TXT Softec iar motorul mi s-a parut putin zgomotos , la schimbul urmator am pus Castrol RS 10w60 , cu acest ulei am facut 6000 km iar motorul a rams la fel ca nivel de zgomot , ciudat este ca a consumat in jur 80-100 mll ulei iar cu cel 5w40 nu a consumat deloc , aveti idee care este cauza?
- duradarius@masini.ro
- **
- 88 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 1995 1.7 TDI
- Baia de Aries (Alba)
duradarius@masini.ro
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Baia de Aries (Alba)
- Masina: Astra 1995 1.7 TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
florin_bv a scris:ce ulei imi recomandati si mie la motorul 1.7 td isuzu?
Salut Florin ,
Ai aflat ceva ?
Si eu am acelasi motor si folosesc Castrol magnatec GTX M10-W40 .
O fi bun , o fi rau , masina merge foarte bine .
Cine poate sa ami spuna ce ulei sa folosesc sau daca uleiul folosit de mine este bun pentru Opel Astra Caravan an fabricatie 1995 , motor Isuzu 1.7 TDI? Sau care ar fi mai bun pentru acest tip de motor .
Va pupez ,
DDarius
- florin_bv
- **
- 155 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Vectra 1997 x17dt
- brasov
florin_bv
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:salut, tocmai am cumparat o vectra b 2 cu 150.000 km, 2.0 dti si am pus un ulei nu prea de incredera
am pus un bp 0w40
e bine, e rau
uleiul a fost pus din considerente finaciare, era mai ieftin (13 ron litrul)
am pus un bp 0w40
e bine, e rau
uleiul a fost pus din considerente finaciare, era mai ieftin (13 ron litrul)
Daca nu e contrafacut, un ulei BP este un elei chiar bunicel. 0W40 se preteaza bine la anotimpul rece. Pentru orice eventualitate.. la max 10.000 km de la schimb, baga un ulei cu tzara de origine scris pe el (nu CE sau UE) cum ar fi ARAL (Made in Germany) sau MOTUL (Made in Fr).
Daca e luat din sursa sigura, si Mobilul sau Castrolul sunt uleiuri bune calitativ.
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
NOS
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Republica Moldova, Chisinau
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2007
- Mesaj Privat
Salut tuturor! Am si eu o intrebare:
vara aceasta am folosit Shell Helix Sintetic. In general, imi place sa fortez motorul (schimb viteza permanent pe la 4500-5750 rpm). Iar vara am observat ca se incalzea foarte repede motorul. Acum am trecut la Castrol Semisintetic, tot turez motorul - dar nui nici o problema. Totul e ok.
Sa fi fost supraincalzirea de la ulei sau de la temperatura de afara?
vara aceasta am folosit Shell Helix Sintetic. In general, imi place sa fortez motorul (schimb viteza permanent pe la 4500-5750 rpm). Iar vara am observat ca se incalzea foarte repede motorul. Acum am trecut la Castrol Semisintetic, tot turez motorul - dar nui nici o problema. Totul e ok.
Sa fi fost supraincalzirea de la ulei sau de la temperatura de afara?