Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
ghibirdic.sorin a scris:Am folosit Smile 2 schimburi si nu am fost multumit



daca nu ai incredere in motul atunci ai de unde alege; aral, repsol , elf/total, havoline , fuchs , liqui moly sau gm .
Skip ads

  • neuro

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
mitosu a scris:
mobil vs motul de va termina cu victoria mobil, pentru ca uleiurile lor tin mai mult de 8000km.
nu am auzit de mobil fiert in motor cum nu am auzit nici de castrol.



Toata polemica a plecat de la faptul ca bluetux spune ca Motul este hidrocracat, din pacate , densitatea '' il tradeaza'', este PAO, si are o densitate mai mica decat Mobil 1 0w40 prin simplul fapt ca are mai mult PAO in compozitie 50 -100%, facand media, rezulta 75%.

Te rog sa faci public postul in care SAM spune ca i-a ''fiert uleiul'' in motor. Singurul lucru pe care l-a acuzat a fost consumul de ulei de 3-400 ml, apoi a schimbat cu Mobil 1 0w40 cu care a avut acelasi consum de ulei, intamplare dupa care spune : am umila speranta ca Mobil 1 e mai bun ca Motul.

Cu ce a masurat temperatura uleiului , a ajuns uleiul la 230 grade ca sa fiarba ?, de obicei motorul fierbe din cauza sistemului de racire al motorului defect, iar mersul neregulat al motorului la ralanti poate avea drept cauza o benzina proasta atunci cand nu ai alte probleme, niciodata uleiul.

Ca fapt divers, Mobil 1 0w40 are ulei sintetic intre 50-60% deci ca sa nu fim rautaciosi maxim 55%, nu 65% asa cum a fost prezentat mai sus.

Are 65% daca la procentul maxim de 60% adaugam si cei maxim 5% aditiv dispersant care nu este PAO , chiar daca denumirea lui seamana : ''polyolefyn''

Asa cum ai vazut in link-ul pus de mine polialfaolefinele se caracterizeaza printr-o greutate mica, densitatea = masa(greutatea) / volum, deci cu cat greutatea este mai mica, cu atat densitatea va fi mai mica.

Asa se explica si de ce in toate analizele Blackstone, cu Motul x-cess uzura motorului a fost mai mica decat uzura maxim acceptata , iar cu Mobil uneori chiar cu 100% mai mare, analize facute pe acelasi motor, e drept Mobil 1 0w40 la 9000 mile, Motul la 6800 mile, oricum e de preferat Motul.
Au fost si cazuri ca la acelasi nr. de KM, Mobil 1 0w40 sa faca uzura motorului mai mare decat limita maxim admisa, Motul x-cess a fost mereu sub limita de uzura pe acelasi motor. Nu poti nega evidenta.

Daca tu ai cumparat uleiul de la magazinul din Ferentari, ala care vinde toate uleiurile la preturi mai mici decat piata ....

Un ulei mineral are densitate mare asa cum ai vazut : 20w50 = 887, 15w40 = 878, 10w40 - semisintetic( mai putin de 30% PAO)= 867, Mobil 1 0w40 are densitate 855 si 50-60 PAO (restul de pana la 90% ,ca sa ramana loc si pt. aditivi, de care este ?), Motul x-cess 850 densitate, deci mai mult PAO si mai putin mineral, Motul x-clean 845 densitate.

Alta sursa cu greutatea unui ulei mineral ( cautati la litera ''U''): ulei mineral pt. motoare M 20 - 50 : 0,9 densitate

http://christianferoviarul....le-materiale.html
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
castrol edge fst 5w40 are tot 850 deci e pao toata ziua , chiar daca are punctul de aprindere 207 si indicele de vascozitate(rezistenta termica) 169.
noua formula cu api sn/sm a lui mobil1 0w40 are densitatea 850, poate te incalzeste cu ceva daca ai ajuns sa-ti dai seama ca dupa densitate un ulei e pao .

atunci inseamna ca 0w40 casrol edge fst cu densitatea 841 e mai bun decat motulul tau, tot asa fara a conta indicele de vascozitate.

neuro bati campii , stai pe net si rasfoiesti forumurile ca sa demonstrezi nimic, mai mult dezinformezi .
  • luci_t

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am Motul x clean 5w40 Sapt viitoare "implineste" 10000 km si masina a pornit fara probleme la -20°C Sunt multumit de cum s-a comportat pana acum, dar de schimbat o sa-l schimb cat mai curand. Am avut si repsol elite evolution si mobil 1 dar pana acum motul mi-a placut cel mai mult. Dar probabil o sa-l schimb cu altceva, din cauza pretului(15€/L), nu stiu inca exact cu ce...
Masina este astra caravan din 2003, motor y17dt si are 230000km
Skip ads

  • ghibirdic.sorin

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
A folosit cineva uleiuri yacco vx 600 5w40


CARACTERISTICI MEDII
UM
5W40
Densitate la 20 ºC
Vâscozitate cinematicã la 40 ºC
Vâscozitate cinematicã la 100 ºC
Indice de vâscozitate
Punct de curgere
Punct de inflamabilitate Cleveland V.O.
Vâscozitate dinamicã la -30ºC
Kg/m3
mm2/s
mm2/s

ºC
ºC
mPa.s
846
85.1
13.9
168
-42
226
6000
  • neuro

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
mintosu a scris:, tu crezi ca 172, la limita de altfel, e mai ca un 170 , te ai gandit ca ala cu 170 poate avea o rezistenta mai mare in timp? nu cred.
la majoritatea uleiurilor castrol edge vascozitatea e de 169 si au o rezistenta mai buna fata de alte uleiuri, chiar daca au punct de aprindere undeva 207, 210 sau mai bun 240 la 0w40.
.


mintosu a scris:
castrol edge fst 5w40 are tot 850 deci e pao toata ziua , chiar daca are punctul de aprindere 207 si indicele de vascozitate(rezistenta termica) 169.
noua formula cu api sn/sm a lui mobil1 0w40 are densitatea 850, poate te incalzeste cu ceva daca ai ajuns sa-ti dai seama ca dupa densitate un ulei e pao .


Am impresia c-ati dai cu stangu-n dreptu' !

mintosu a scris :atunci inseamna ca 0w40 casrol edge fst cu densitatea 841 e mai bun decat motulul tau, tot asa fara a conta indicele de vascozitate.


Am spus eu ca Motul x-cess e cel mai bun ulei ? Eu ti-am (v-am) demonstrat ca nu este ''ceara de parchet'' si ''crema de ghete'' frantuzeasca asa cum l-ai numit tu.

mintosu a scris:

noua formula cu api sn/sm a lui mobil1 0w40 are densitatea 850, poate te incalzeste cu ceva daca ai ajuns sa-ti dai seama ca dupa densitate un ulei e pao .


In sfarsit.... e API SN.

Pai daca are densitatea mai mica in noua formula (850), nu-i asa ca e mai prost acum? Un ulei cu densitate mica uzeaza motorul mai repede in comparatie cu unul cu densitate mai mare (855 formula API SM). Twisted Evil

Acum cu densitate 850 si Mobil 1 se poate lauda ca este ceara de parchet si crema de pantofi turceasca . Wink
  • EL-GABRY

  • Mesaje scrise: 1,477
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2009

  • Mesaj Privat
bluetux a scris:As recomanda MOL Dynamic Prima 5W-40 pentru ca are mai multe aprobari VW si e LowSaps. O varianta mai e si Mol Dynamic Essence 5w40. Oricum sa n-ai sperante prea mari daca VW mananca ulei in exces; poti sa mai iei in calcul si Q8.

Mol Dynamic Prima 5W-40 - 41.7lei / l
Mol Dynamic Essence 5w40 - 31.1lei / l
Asta la Mol Piatra-Neamt.
Bluetux, ai o explicatie pentru aceasta diferenta de pret, in conditiile in care pui Essence peste Prima?
Stima.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
rog un moderator sa puna pe forum pozele facute testelor de uleiuri motor prin fierbere la 400 grd celsius de service BMW MOSCOVA

testarea s-a facut ca in urmatorul clip

http://www.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk

rezultatele

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
INSOTITE DE NO COMMENT FIECARE TRAGE CE CONCLUZIE VREA
transmit salutari dl DAN CIUCUREANU
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

De ce ar interesa pe cineva cum se comporta un ulei la 400 de grade, cand el nici de 200 de grade nu se apropie in motor?

Adi G.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Surprinzator dar daca rezultatele testului sunt corecte (si cred ca sunt) uleiurile GM s-au comportat foarte bine fata de altele mai bine cotate. Bineinteles ca sunt multe alte caracteristici importante si care nu fac obiectul acestui test.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pistonul
Impreuna cu segmentii si boltul pistonului indeplineste mai multe functiuni:
- realizeaza in cilindru un perete mobil necesar variatiei de volum reclamate de efectuarea ciclului motor
- capul sau contine camera de ardere, iar alteori este profilat pentru realizarea unei miscari organizate a gazelor
- ghideaza miscarea piciorului bielei
- etanseaza cilindrul spre si dinspre carter impiedicand scaparile de gaze si uleiul in exces
- evacueaza o parte din caldura dezvoltata din arderea care se desfasoara in cilindru
Partile componente sunt: capul care vine in contact cu gazele, regiunea port segmenti cu mai multe canale circulare, mantaua – care gliseaza pistonul in cilindri, locasurile boltului si umerii pistonului.
Capul pistonului preia o mare parte din caldura gazelor de ardere, care va fi evacuata prin regiunea port segmenti si prin manta. O parte se transmite boltului si bielei. Datorita acestei calduri cedate exista un gradient de caldura care apare la piston. Din aceasta cauza apar dilatari importante ale pistonului, fiind necesara adoptarea unui joc corespunzator la rece, care in functionare se va micsora mult prin dilatare.
Sub actiunea temperaturii ridicate de functionare se micsoreaza apreciabil rezistenta mecanica a materialului din care este construit pistonul fata de valorile obisnuite realizate la temperaturi ambiante. O alta consecinta importanta este cea legata de dilatarea inegala a diferitelor zone ale acestuia. Se observa o temperatura de lucru de circa 300-400 de grade la capul pistonului, spre deosebire de o temperatura de circa 110 grade spre manta.
Din acest motiv forma pistonului nu este perfect cilindrica, asa cum ar parea la o primã vedere. Presupunand ca in functionare jocul dintre camasa si piston trebuie sa fie acelasi, indiferent de pozitia de masurare a acestuia, la capul pistonului este un joc mai mare la rece la fel si in zona umerilor pistonului in care este adunata o cantitate mai mare de material. Astfel, profilul pistonului este eliptic in plan transversal si de trunchi de con in plan longitudinal. Jocurile prevazute sunt relativ mici si depind de dimensiunea pistonului, dar foarte importante. Un joc prea mic poate conduce la blocari ale pistonului in cilindru si, eventual blocaje ale acestuia, un joc prea mare conduce la scapari importante de gaze pe langa piston la regimuri de temperatura scazuta (motor rece). De asemenea un joc prea mare poate conduce la lovirea pistonului de camasa (bataie). Acelasi fenomen se poate dezvolta si la motoarele mai uzate, in care capul pistonului s-a mai micsorat.

Solicitarile pistonului sunt determinate de tensiunile termice generate de incalzirile neuniforme si de incarcarile mecanice determinate de presiunea maxima a gazului (presiunea maxima de ardere este de 6 – 8 MPa la motoarele cu ardere prin scanteie si 8 – 15 MPa la motoarele cu ardere prin compresie) si de forta de inertie care se aplica asupra pistonului si care depinde de turatia acestuia.

deci concluzie uleiurile mai slabe se ard si produsii rezultati din ardere cocseaza segmentii
e foarte adevarat ca uleiul e supus la mai multe solicitari in motor frecare, temperatura, oxidare, presiune , dar macar testul respectiv ne face sa ne formam o idee despre anumitetipuri sau subtipuri a unor marci de uleiuri

si inca o remarca cand MOBIL 1 (cel autentic 100%SUA) a facut 1milion km test nu a raspuns nimeni provocarii de aveni cu alt ulei sa -l puna pe banc pe o masina identica si sa ruleze in masina langa ei 1milion km si apoi sa faca masuratori la motor (axa cui came arbore cuzineti camasi )
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
cyberbob a scris:Salutare!

De ce ar interesa pe cineva cum se comporta un ulei la 400 de grade, cand el nici de 200 de grade nu se apropie in motor?

Adi G.

Exact aceasta intrebare o pusesera si altii, iar raspunsul celui care a facut public testul a fost sa dai un search pe google dupa ,,piston rings area temperature'' .
Din ce am vazut din testele facute de rusi si rapoartele de analiza ale uleiurilor, GM s-a comportat bine spre foarte bine. Depunerile pe sticla sunt la fel sau chiar mai putine decat mobil 0 W 40 fie ca e de la Americani sau produs pentru Europa.
Cat priveste comparatia cu Motul indferent de tipul si clasa uleiurilor testate, depunerile au fost mai mult decat consistente, mai pe scurt SLUGE --->BLACK DEATH
Mi-am permis sa fac comparatia doar cu aceste tipuri de ulei deoarece sunt cele mai discutate pe acest topic si au nascut cele mai multe pasiuni.
Skip ads

  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
deci dupa cum se observa in test multe firme sant cu foarte mare galagie la reclama dar sant praf la performanta uleiuri dovada ca un marketing bun vinde orice kkt de ulei exista iarasi un forum unde se dau poze cu motoare desfacute dupa functionarea cu uleiuri diferite sa vedeti mizerie in motor la firme mari si la firme mai mici de ex (Ravenol) motorul este impecabil de curat la fel ca la MOBIL 1 este foarte adevarat ca testul e orientativ dar ne face sa ne punem mari semne de intrerbare asupra unor subtipuri de uleiuri; pana la urma fiecare alege ce doreste in functie de buget, uzura motorului si evolutia tehnica a uleiurilor in anul respectiv
am pus acest test deoarece mi s-a parut ca ar fi bine o informatie in plus chiar daca nu e un test specific industriei.


Ultima modificare facuta de opelvn la Mie 29 Mai, 2013 11:42 am, modificat de 3 ori in total
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
referitor la MOBIL 1 5W50 RALLYE FORMULA cumparat din RO pot sa-ti spun din experienta proprie a unui prieten MERCEDES CLK 200 benzina KOMPRESOR (CAROSERIE W208 FABRICATIE 1999) masina cumparata la 108000 km cu instalatie secventiala de gpl (montata la 100000km ) a folosit numai mobil 1 5w50 pana astazi cand are 370000km motorul nu consuma ulei decat im limite tehnice (max 50gr 1000km) deci se pare ca nu e un ulei chiar asa de prost asta nu inseamna ca nu sant si alte marci ce pot duce motoarele peste 500000km
astazi constructorii au impins intervalele de schimb ale uleiurilor peste 20000-30000km deoarece doresc uzura mai mare a motoarelor dupa iesirea din garantie tot din motive legate de vanzari (nimeni nu are interes sa tina masina f mult altfel ei ce ar mai vinde?) orice motor dupa anul 2000 tine 3-5 ani si minim 150000km s-au facut teste in SUA pe motoare de taxi cu marirea intervalui de schimb si s-a constatat ca uzura creste daca uleiul este tinut peste 7500 mile ORICAT AR FI DE BUN UN ULEI datorita stresului termic apare o degradare dupa un anumit nr de km sau ore -----de exemplu John Deere nr 1 mondial in tractoare agricole care are unul din cele mai severe teste la uleiuri (norma) (JDQ-78X) are in cartea tehnica schimbarea uleiului la 500 ore
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Opelvn - Sunt complet de acord.... La fel si uleiurile din cutiile automate cu garantie "pe viata". Nu am sa inteleg niciodata, daca sta in cutie nedesfacut uleiul ptr cutia automata are un termen de 5-7 ani, dar daca il pui in cutie va fi "pe viata". Nu stiu in grup, la cei cu tractiune spate... tot la fel? Trebuie doar completat? Si acolo e "pe viata"?
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Cand spune pe viata se refera la viata masinii nu a propietarului in general cutiile de viteza nu au cazut de la contaminarea sau arderea uleiului ci de la lipsa lui sau mersul cu ulei sub nivel in 95% din cazuri ca o opinie pur personala orice ulei se degradeaza dar nici un constructor nu are interes ca un utilaj masina sau parte din el sa tina sau sa fie impecabil dupa garantie sau mai mult de 10 -12 ani (varsta maxima de casare in UE e 12 ani iar cea medie 8 ani ) faptul ca in tarile emergente varsta masinilor depaseste 12 ani. ca parere pur personala pt prelungirea vietii transmisiei recomand schimbarea uleiului daca constructorul spune ca e pe viata la cel putin 100000 km sau minim 6 ani (ce se atinge primul) cu uleiul recomandat de constructor investitia e minima raportata la kilometri iar beneficiile sant maxime ,bineinteles se verifica nivelul de ulei in cutie la fiecare schimb de ulei motor.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
interesant ce spuneti voi! AM facut si eu schimbul la cea albastra cu Ravenol VMO 5W40 dar sincer sa fiu imi pare cam galagioasa acum! se aude tacanitul ala parca mai proeminent fata de uleiul de dinainte care era un GM Dexos 2 5W30, si a stat in motor vreo 20.000 si ceva de kiloimetri! NU din voia mea, masina e in posesia mea nu de mult timp si abia acum am reusit sa-l schimb! Urmeaza si la cea gri sa-l schimb si tot un Ravenol VMO 5W40 am! Dar astept sa-mi vina filtrul si busonul de la baie! Foarte proste, calitativ aceste busoane! Specific ca cea gri are 164.000 si cea albastra are 113.000!
O sa revin cu pareri despre cum se aude si in cea gri acelasi ulei! Pana acum am folosit uleiuri 5W30, sa fie chestia ca am pus 5W40 acum?
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
cel ce a tinut uleiul in motor 20000 km la praful si combustibilii din Ro acum ca ai pus RAVENOL ulei ce are putere mare de curatare e posibil sa fi dus mizerie in un orificiu de ungere a unui tachet recomand la cei care au mers cu ulei 20000km si au depuneri in zona axe cu came sa curete tachetii si orificiile ungere axe cu came daca au km multi (peste 100000) foarte multe masini din Germania cu schimburi prelungite au motoarele murdare la interior dar pe nemti nu ii intereseaza vand masinile dupa 6-8ani recomandarile cu schimb la 20000 km au aparut dupa ce industria de automobile a pierdut miliarde si motoarele devenisera din ce in ce mai fiabile si motoarele rezistau f mult acum politica e sa le duca peste garantie si apoi prin diverse metode consumatorul sa aiba probleme cu masinile sa renunte la ele . puntul meu personal de vedere este ca un ulei in ROMANIA rezista maxim 15000 km cele din clasa 4 si 10000maxim cele din clasa 3, in conditii de exploatare normala oras si extern si cu 30% mai putin la exploatare preponderent oras.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Masina e luata din Belgia, si momentan stau aici!Nu a circulat(inca ) in RO ! Cum se poate vedea depunerile in zona axei cu came si a orificiilor? E un procedeu usor sau greu? Poate fi facut in regim Home Made? Multumesc!
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
conteaza f f mult schimbul de ulei la timp, ca daca ne zgarcim pierdem mai mult prin alte defecte. parerea mea. stima!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR