Ai uitat parola?


  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, pt vechea problema a Astrei H 1.7 cdti (diode si/sau releu incarcare arse) ce sugestii de producatori ati avea? deja sunt la a 4-a schimbare in 7 ani, ultima data cu Mobiletron a tinut putin peste 10k km...Am vazut diode Hitachi ceva mai scumpe, merita diferenta de pret? La releu nu sunt prea multe optiuni (90% gasesc Mobiletron), dar cred ca totusi pica ceva mai rar in comparatie cu punte de diode care e o nenorocire, ramai in drum prin tara si cu platforma + reparatie dai cat nu face. Merci
  • wel
  • Membru bebe
  • 19 mesaje
  • din 21 Mai 2010
  • Locatie: Bucuresti
  • wel

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mai 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,katalin.r. Acelasi lucru am patit si eu.Alternatorul trebuie sa-l repar din nou ,originalul s-a ars deoarece am dat curent,apoi am inlocuit punte si diode,ambele cargo si au tinut cred ca 2 ani,dupa inca 3 luni aceeasi problema ,inlocuit cu diode Huco (130 lei) si releu tot cargo si iarasi m-am pacalit. Unde ai gasit diode Hitachi si cat de scumpe erau? Parere mea,ar trebuii incercat si cu astfel de diode.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2012

  • Garaj Mesaj Privat
M-am lamurit, diodele Hitachi sunt de fapt comercializate (si) sub brandul Huco si, teoretic au acelasi nivel calitativ cu cele originale. Nu rezista decat 2-3 ani pt ca sunt subdimensionate, poti sa pui si mama originalului ca tot vor pica de la regimul extrem in care functioneaza buna parte din timp. Oricum, se pare ca ar fi ceva mai bune decat Mobiletron, ERA, etc dar nu de la numele producatorului pica alternatoarele masinilor noastre.
  • lverestiuc

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Originalele țin mai mult de 2-3 ani. Am dat curent cu cabluri de zeci de ori cred, întotdeauna pe ger cumplit.
Mașina am cumpărat-o de noua, diodele au crapat la exact 10 ani socotiți,adică:
August 2009-august 2019.
Cum au crăpat? Arată in bord 37 grade Celsius și am dat la interior să facă rece rapid. Probabil și diodele erau obosite și prin cumulul de factori au decedat
Releul de curent nu se strica aproape deloc, el se schimba de regulă in doua cazuri:
1. Lumina becurilor filează
2. Cărbunii sunt uzați
Beleaua nenorocita este la diodele redresoare. Aici ceva este subdimensionat, schimba lumea diodele astea in draci.
Dacă citești forumurile Opel te îngrozești.
Diodele HUCO au garanție 5 ani.
Ce am observat ? Pentru un alternator de 100A , cele 8 diode au la dispoziție o placa de aluminiu de răcire foarte mică. Probabil diodele astea cedează termic. Aerul condiționat de asemenea este un consumator important...
Nu merita de cumparat diode ieftine Cargo.
Cat dai pe platforma daca ramai in camp...mai degrabă pui diode Hugo din prima. Astea sunt cele mai bune diode de pe piata din Romania,altceva mai bun nu găsești.
Mare porcărie cu alternatorul asta subdimensionat...am simțit și eu pe pielea mea ce înseamnă să ți se împuște diodele.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,607
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
De cati amperi a fost alternatorul tau ? 100A sau 110A ?

Puntea de diode pe original e f. scumpa. Si releul, la fel. Singura optiune viabila prin prisma costului reconditionarii este o punte aftermaket de la magazinele de piese auto + un releu de calitate(cumparat de pe Bay) daca releul original Hitach s-a dus.

In coninuare, ar fi de preferat sa nu dai curent la nimeni daca vrei sa nu ai probleme cu puntea de diode aftermarket. A/C prin oras doar iti descarca bateria si forteaza alternatorul, e de evitat daca se poate. La fel, daca ai o baterie obosita cedeaza puntea redresoare, deci atentie la baterie daca da semne de schimbare.

HUCO e o divizie HITACHI, dar nu e HITACHI. Cam cum este SKODA fata de VW, daca pot sa zic asa.

Cine are timp de vânat alternatoare HITACHI originale pe eBay cu status-ul ,,New, OLD stock,, sa o faca, ca merita. Din cand in cand mai apare câte un alternator original, nevândut de prin stocuri vechi care au ajuns sa fie lichidate. Un astfel de alternator la 150EUR face toti baii, e o investitie excelenta pentru cei ce vor sa tina masina pe termen lung.
  • lverestiuc

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Salut
Alternatorul a fost de 100A.
Mersul sacadat și neregulat prin oraș la 37 de grade mi-a omorât întradevăr diodele alternatorului.
La drum lung ventilația forțată din alternator face diodele sa lucreze mult mai puțin fierbinți când AC este pornit.
Chiar daca sunt fan Opel , recunoscut cu mana pe inima că alternatorul este un punct slab la Astra H dpdv al fiabilității. E o jucărie subdimensionată.
Bateria mea are 3 ani, e un Varta Silver și iarna trecuta nu a dat deloc semne de oboseala la ger. Deci diode au murit când bateria mea era foarte bună .
Ce mă necăjește cu adevărat este faptul că au pus alternatorul foarte jos și greu accesibil pt service)demontare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,607
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Ce ma necajeste pe mine e ca oblgatoriu trebuie sa ai scut motor ca sa te tina alternatorul mai mult, si fiind el montat atat de jos la orice balta mai mare treci prin apa cu el.
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra z13dth din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jul 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ma gandeam ca daca tot mi se incinge alternatorul. facand sa scada incarcarea de la 14.2v la 13.8v, sa incerc sa il racesc cu un ventilator care sa sufle aer in el, cine stie poate are viata mai lunga.
Ia uite cum arata un alternator in NASCAR.
http://www.jeccomposites.co...ngine-alternators

http://www.youtube.com/watch?v=AIm3FHgnNIM
  • lverestiuc

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Circuitele regulatoare originale au un management termic, asa am observat în cei 10 ani de exploatare a unui Opel luat de nou. Dădeai cheie la masină si după ceva 10 secunde pleca si comanda de generare curent. Stătea cca 8-10 secunde in 12V , apoi sarea deodată brusc în 14,2V.
După ce motorul ajungea la temperatura de regim tensiunea scădea treptat la 13,8V. Fenomenul era valabil indiferent dacă era vară sau iarna.
În meniul secret, daca temperatura antigelului trecea de 70 de grade, începea fenomenul de scăderea a tensiuni până la 13,8V la final. După defectare punte diode originala ,
puntea de diode înlocuită are codul 139234 de la HUCO, iar releul de curent din păcate nu am idee ce marca este.
Cert este că nu mai este fenomenul explicat mai sus .
Rămâne nonstop 14,2V , indiferent daca motorul e rece sau nu . Ca la Logan adică...
Este clar că circuitul regulator de substitutie nu prezintă caracteristici similare în raport cu circuitul regulator original.
Nu îmi place sa cred că doar la masina mea Opel am observat fenomenul cu pricina. Cumva niste ingineri au gândit acest fenomen... motorul meu de la isuzu are codul z17dth.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata