Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • silviu.flueraru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Revin si eu cu o problema. Dupa ce am cumparat anul trecut un opel astra g motor 1.6 16v xep, au inceput problemele. Prima a fost calculatorul, refacut la un baiat din Bucuresti Constantin Sandulescu, toate bune si frumoase, masina a mai mers cam 15000 km si gata , a inceput sa pape ulei, rezolvat si problema asta, refacut motorul de la 0 cuzineti, segmenti, chiuloasa curatata si rectificata, supape noi, simeringuri, motorul mergea perfect. de ceva timp a inceput sa porneasca mai lung la rece si anume dupa ce sta 6 7 ore sau dimineata nu conta cat de cald sau frig era afara. Acum masina porneste foarte greu cam 10 11 chei i dau pana incepe sa porneasca dar merge cu rateuri cam 1 minut 2, apoi isi revine dintr-o data fara probleme de mers. pe tester nu am nici o eroare, am schimbat absolut toti senzorii, curatat galerie admisie, clapeti twinport, senzor pozitie clapeti, supapa actionare clapeti, supapa control presiune combustibil, egr nou, curatat clapeta acceleratie, sondele landa 1 si 2 sunt noi, catalizatorul este nou, calculatorul este refacut acum un an. In mers dupa ce isi revine nu o ppoti tura mai mult de 4500 ture, in mers nu pe loc, pe loc o poti duce pe rosu. De tras trage normal pana cand ajungi cu ea pe la 150 apoi pa. Acum o sa spuna unii ca de ce merg cu viteza, am incercat sa vad daca mai are si alte si probleme si se pare ca este limitata. Nu are nici o eroare pe clculator, daca i citesti parametrii senzorilor in mers sunt normali. de la ce poate fi ca nu mai pot, am peri albi. am nevoie de masina asta ca de aer, este o masina care are si gaz pe ea si fac naveta zi de zi 120k dus si 120km intors. As mai avea o vaga banueala sa nu fie tot calculatorul dar la mine face la rece nu la cald. singurul senzor neschimbat este debitmetru de aer (MAP) ar putea fi si de la el? Senzorul MAF cel de pe admisie este nou si sincer sa schimbat mersul masinii si a scazut si consumul.

Multumesc.


MODEL: Astra 2005
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Din câte știu, tipul acesta de motor nu are MAF, are MAP și IAT. Verifica presiunea in rampã , atât în funcționare cât și dupã 5,6 ore de staționare. Vezi și starea conductelor de alimentare pe traseu și în rezervor, poate este un furtun fisurat.
PS. Nu ai specificat daca este același comportament și pe gaz.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ma gandesc la pompa de benzina, furtun fisurat chiar langa pompa.
  • silviu.flueraru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2020

  • Mesaj Privat
mariustintea a scris:Din câte știu, tipul acesta de motor nu are MAF, are MAP și IAT. Verifica presiunea in rampã , atât în funcționare cât și dupã 5,6 ore de staționare. Vezi și starea conductelor de alimentare pe traseu și în rezervor, poate este un furtun fisurat.
PS. Nu ai specificat daca este același comportament și pe gaz.


Modelul de xep are map si maf, nu are iat are supapa egr. pornirea o face pe benzina si problema cu rateuri doar pe benzina o face, pe gaz merge oarecum bine dar este limitata si nu trage bine, gazul este verificat, aprinderea este buna, bujii noi, bobina noua originala nu aftermarket.
Skip ads

  • silviu.flueraru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2020

  • Mesaj Privat
mariustintea a scris:Din câte știu, tipul acesta de motor nu are MAF, are MAP și IAT. Verifica presiunea in rampã , atât în funcționare cât și dupã 5,6 ore de staționare. Vezi și starea conductelor de alimentare pe traseu și în rezervor, poate este un furtun fisurat.
PS. Nu ai specificat daca este același comportament și pe gaz.


am verificat furtunele, pompa este noua, presiunea este 3,5 bari in rampa, verificat si in mers si dimineata cand era motorul rece dupa o noapte de stationare.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
3,5 bar este sub presiunea optima, 3,8 bar minim.
Logic sa-ti faca probleme. Nu ai debit suficient de benzina, regulator presiune decalibrat sau furtun ciupit in rezervor.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Nu apare si XEP dar....
Pompele care sunt pe piata aftermarket, au undeva intre 3.0 si 3.8 bari. Mai verifica odata presiunea si nu te lua dupa vanzator.
  • silviu.flueraru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2020

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:3,5 bar este sub presiunea optima, 3,8 bar minim.
Logic sa-ti faca probleme. Nu ai debit suficient de benzina, regulator presiune decalibrat sau furtun ciupit in rezervor.


Verificarea a fost facuta cu manometru pe rampa de injectoare, si pompa veche si cea noua tot 3,5 3,6 scotea. regulator presiune combustibil este nou pe Denso, au fost verificate furtunele si tot traseul nu pierde si sunt intacte, oricum cand am schimbat pompa de benzina a fost schimbata cu tot cu sonda litrometrica si capacul de sus tocmai pentru a elimina problema furtunelor din rezervor, schimbat filtru benzina. Am eliminat si problema ca nu ar fi presiune in rampa si prin urmatoarea metoda si anume am pus diagnoza si am prornit pompa de benzina manual cu contactul pus si am lasat-o cam 2 minute, am zis ca sa dezamorsat circuitul si tot degeaba. Am facut acest test deoarece pompa la opel nu porneste decat dupa ce dai la utomat nu cand ai contactul pus si astepti sa se stinga becurile.

Momentan sa ajuns la concluzia ca este calculatorul pana la urma. Senzorul de temperatura din calculator indica cu 15 16 grade mai mult decat este normal temperatura antigelului. Test facut cu motorul cald acul la 92 grade, pe diagnoza arata 108 grade (diferenta de 16 grade ceea ce face calculatorul sa limiteze motorul) accelerat nu trece de 4500 ture si intra in limp mode, daca deschide termostatul si pleaca si ventilatorul scade temperatura din calculator sub 100 grade, motorul se tureaza in mers peste 4500 pana la rosu daca vrei, apoi daca creste apa iar te limiteaza si iti taie acceleratia. Test facut si dimineata, cat este rece motorul adica nu a ajuns la temperatura optima pe bord undeva la 70 grade fiind motorul pe ac motorul trage bine, cand ajunge la 93 grade adica pe diagnoza 108 grade merge dar putin intarziat la accelerare si maxim pana la 4500 ture. pornirea dimineata se face dand la automat de foarte multe ori iar cand porneste intr-un final merge rotund dar daca incerci sa accelerezi da rateuri cam 2 minute apoi isi revine perfect normal pana cand ajunge la temperatura normala pe bord cand incepe sa se limiteze.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Diferenta de temperatura intre ce arata testerul si acul din bord, apare dupa 80 grade. Pana in 80 ai sa vezi ca iti corespunde bordul cu testerul.
Daca nu da nici o eroare pe ECU, eu sunt de parere ca problema e presiunea mica din rampa.
Daca ai ocazia, masoara presiunea la alt Z16XEP care functioneaza bine.
  • silviu.flueraru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2020

  • Mesaj Privat
asta este ca daca ma uiti pe tester si la ac nu corespunde deloc de cand pornesc motorul si pana ajunge apa la 92 grade, cand pe tester am de exemplu 60 grade pe bord nici nu se ridica acul, pe tester apa se ridica mult prea repede fata de temperatura reala a lichidului si fata de cum indica acul din bord
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu ma-nsel, are 2 senzori de temperatura. Unul pe termostat si unul pe radiator.
Vreunul din ei arata ce arata ceasul din bord ? Ai schimbat senzorii de temperatura ? Ce marca ai pus ?
Electroventilatorul la cat intra pe treapta I ? 108 sau 113 grade ?
  • silviu.flueraru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Senzorul de pe corp termostat este nou nu mai retin pe ce marca dar am luat unul bun am dat 290 pe corp termostat cu tot cu senzor. Pe radiator este un alt senzor care da comanda pentru ventilator, ventilatoru pleaca la 92 grade conform acului de pe bord si respectiv 108 grade pe diagnoza probat asta. mai este un senzor de temperatura ce se afla inainte de termostat care nu este schimbat dar care este pentru indicare temperatura pe bord, este testat sa vad ce stie sa faca, cum am scos mufa cum a murit acul de la temperatura din bord. singurul senzor de temperatura a ramas cel din calculator. Am vb cu cel care a refacut calculatorul (am refacut si mufa m si mufa k la toate lipiturile) sincer la cum arata este lucrare de arta, o sa postez niste poze sa vedeti despre ce vorbesc. Am fost la el duminica si a gasit un alt defect in calculator, defect ce sa putut vedea doar la microscop si apoi masurat, care din cauza lui aveam mici fluctuatii, uneori nu mereu la relanti, era vb de un tranzistor care acum este schimbat si motorul merge rotund fara probleme, insa nu am rezolvat problema pornirii la rece si a limitarii limp mode. Limitarea o face si pe benzina si pe gaz nu conteaza pe ce sunt. Motorul merge rotund si pe gaz si pe benzina, instalatia este landi renzo cu revizii la zi si calibrata dupa mersul motorului pe benzina. Aprinderea este noua incepand de la bobina la bujii. dupa ce se incalzeste putin 2 3 minute motorul porneste sfert de cheie si merge perfect. intrebarea mea legata de pornirea la rece, sa fie un injector de benzina cu probleme? sa dea prea multa benzina sau prea putina si de aici si pornirea greoaie si cu rateuri? Am mai facut un test sa elimin oarecum catalizatorul din ecuatie si anume am scos sonda landa 1 cand motorul era rece si am pornit masina, a pornit sfert de cheie dar relanti neregulat si la fel cu rateuri mari in admisie nu pe evacuare exact aceleasi simtome pe care le are atunci cand porneste dupa multe chei date la automat. toate rateurile sunt in admisie nu pe evacuare, de aici eu cred ca este vorba de un reglaj de aer combustibil necorespunzator.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

uite ceva verificari la injectoare



Presiunea o da ca fiind 4 bari, in autodata o dau intre 3,6 - 4 bari.


  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cand e rece motorul, cere mai multa benzina. La 3,5 bar nu are destula.

Cand e motorul cald, se multumeste cu putin.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR