Ai uitat parola?


  • sergionel

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2.2dti y22dtr din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
salut,
pentru cei cu motor 1.5 turbo le adresez o intrebare. schimbati viteza dupa cum arata sageata aferenta pe bord sau dupa bunul simt?mi se pare ca sageata apare la o turatie prea joasa pentru a schimba viteza. o fi benefic pentru turbina?
  • gheorghita.cristian

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jun 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Iti pot spune in cazul meu, am simtit acelasi lucru, ca schimba jos in ture (am automata). E foarte posibil sa fie setare pt a "proteja" sau conform parametrilor de functionare ai turbinei. Cu toate astea, a doua si a treia se schimba pana 2000 de ture si foarte repede una dupa cealalta. Si atunci motorul prinde viata.
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2.2dti y22dtr din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
asta e dilema! e bine sa schimb mai jos sau mai sus unde motorul are cuplu si se simte bine?
  • vvede

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie:
  • Masina: Astra din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Schimbarea la turatii mai mici (cand iti indica masina) iti poate aduce o mica economie de carburant, fata de situatia in care schimbi "dupa bunul simt".
Personal schimb dupa ureche - 2500 - 3000 - 3500 rpm functie de situatie, trafic
De asemenea nu ii dai talpa daca e subturata si ai manuala (la automata va retrograda singura)

Mi-am permis sa scriu, chiar daca nu am 1.5T. In definitiv motoarele sunt tot motoare Wink
  • ANan

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia LFV din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Eu am automata, si a mea schimba foarte jos a 2 si a 3 sub 2000 de ture in jur de 1800 de aici si efectul ca se taraie masina, acum nu stiu ce economie de carburant o face cu aceste schimbari f jos insa eu nu o simt am in jur de 15% consum in oras.
La ceea manuala eu sincer nu as schimba asa de jos mai ales cand e motorul rece + mersul subturat nu face bine motorului trepidati, arderi incomplete, etc.
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2.2dti y22dtr din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
eu ma gindeam ca daca cuplul maxim este intre 2000-4500, ar trebui ca dupa schimbare viteza sa ai turatia in acest interval.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
+1 vvede.
Adica subscriu in totalitate.
Pacat ca nu exista sistem de "Like-uri"
  • vizitator

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
@sergionel: Cu certitudine nu trebuie sa schimbi cand indica becul din bord pentru ca acel indicator este facut pentru consumul de combustibil, si nu pentru protejarea motorului sau pentru dinamica.
Si eu am un motor turbo pe benzina si schimb la 2500-3000 turatii, poate vei consuma putin mai mult combustibil dar ai si dinamica mai buna si nici nu subturezi motorul, omorand turbina.
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2.2dti y22dtr din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
eu schimb la cam 3000 si il mentin intre 2000 si 3000. dupa 7-8000 o sa-i dau si peste 3000 spre 5000.
  • PDumitrescu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Aug 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare,

intrebare (putin offtopic) pentru cei cu cutie automata: sunteti multumiti de alegerea facuta ?

Ma tot documentez in ultima perioada despre cutia cu 6 trepte de pe Insignia si nu reusesc sa imi fac o parere clara,
plus de asta cei de prin reprezentante au pentru test drive doar manuale.

Sunt foarte curios cum se compara cu DSG, spre ex.

P.S. Motorizarea pe care mi-o doresc este tot 1.5 benzina.

Multumesc.
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2.2dti y22dtr din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
ciudat!
eu cind vroiam sa fac drive test cu manuala, aveau numai automate pe benzina. doar pe diesel aveau manuale.
eu am manuala si sint multumit de ea pina acum.
  • ANan

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia LFV din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

Eu am CT 1.5 AT6, cutia comparativ cu dsg e mai lenta la schimbare, aici ma refer la plecarea de pe loc o sa simti diferenta si pot face diferenta ca am condus si un DSG ce e drept mai vechi de prin 2014. Ca si comportament mie imi place, ca comparativ cu dsg-ul nu simti trecerile de la o treapta la alta doar daca te uiti la turometru. Acum ca si cutie mie la motorizarea asta as fi pus mai multe trepte, de exemplu pe la 150Km e pe la 3000 rpm si papa nu gluma 10-11%
Oricum la plecare de pe loc comparativ cu oricare alta masina o sa ti se para f leta asta pana ajunge in ture motorul, de schimbat schimba destul de jos undeva pe la 1800rpm.

Iar ca si fiabilitate nu stiu ce sa zic e generatia 3 de hidramata cu convertizor de cuplu hidraulic ma astept sa se fi rezolvat toate bubele dupa atatea reiterati si sa se fi eficientizat destul de mult blocul de valve astfel incat sa nu fie probleme.

Si da sunt f multumit de alegerea facuta, in bucuresti la ce treafic avem e perfecta, iara unde este un mare ++ este la cruse control, ai setat viteza si distanta de urmaririe si nu mai pui piciorul pe pedale, la manuala nu cred ca poti reduce de la 150Km la 80Km de exemplu fara sa schimbi viteza. Iar pt schimbari rapide de exemplu cand vreau sa fac o depasire mai din scurt eu mi-am luat si padele cu modul sport pe cutie AT6.. Singura nemultumire pana acum ti-am spus mai sus as fi preferat inca o treapta in plus.
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2.2dti y22dtr din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
nu se decupleaza pilotul automat nici la manuala cind schimbi treapta de viteza. doar daca apesi pe frina.
  • ADanutBratosin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2018

  • Garaj Mesaj Privat
La cutia automata in 6 trepte nu se poate selecta si modul manual de schimbare a vitezelor ?
  • ANan

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia LFV din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Sep 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salut @ADanut
La cutia AT6 se poate selecta si modul manual fie prin trecerea din D(Drive) inspre stanga a schimbatorului astfel se trece pe modul M(Manual) insa trebuie sa ai grija sa nu il uiti in manual Very Happy.
Sau varianta a 2 cu padele pe volan in momentul in care acctionez padela schimba viteza, daca timp de 1 minut nu schimbi in alta viteza sau ti 10s padela + apasata, trece in modul drive.
  • PDumitrescu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Aug 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

Multumesc mult pentru raspunsuri !

Am reusit sa-mi fac o parere si voi merge mai departe cu varianta 1.5 XFT AT6.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata