Ai uitat parola?


  • CatalinD

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Buna seara, de curand intampin si eu probleme la ralanti. Daca las motorul la ralanti incepe acul de la turometru sa tremure pana aproape se opreasca masina(doar la rece, daca se incalzeste motorul pare sa dispara problema), dar inca nu mi s-a intamplat sa se opreasca.(precizez ca pana acum nu am avut niciun fel de problema, o am de aproximativ de 7 luni si se comporta bine.) Intrebarea mea este daca ar putea fi din cauza faptului ca nu am un punct fix din care alimentez, adica alimentez de unde apuc cu benzina. Am observat si ca check engine-ul se aprinde, dupa 1 km se stinge, apoi iar se aprinde si tot asa.
Deci cauza ar putea fi faptul ca nu alimentez din aceiasi statie si cu acelasi tip de benzina? Fiindca am mai citit pe forum/alt forum ca din cauza asta ar putea fi.



Model: Zafira
An fabricatie: 2002
Cod motor: Z18XE
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut.
1. Încearcă întâi la rece cu mufa debitmetrului scoasă. Daca pornește bine, e defect și trebuie înlocuit. La fel am avut și eu, e cel mai probabil ca defect (desi pe tester poate apărea ok la parametri).
2. Daca mergi cu benzina la limita (ceea ce faceam și eu greșit până acum), când strada unde parchezi e puțin aplecată spre spre bordura, mașina pornește prost sau deloc, dar daca o pui la drept dau cu rotile din dreapta puțin mai sus (pe bordura, de exemplu) va porni ok. Limita la care incep problemele e de vreo 8-10 litri, depinde de strada, asta pt că rezervorul e construit asimetric.
3. Ar mai putea să tragă aer fals, adică unul din furtunele ce ajung in admisie sa fie crapat (cel mai frecvent e cel subțire ce vine din spatele filtrului de aer in spatele clapetei). Dar, in principiu ar trebui să facă și la cald, nu numai la rece
Mai sunt și altele (bobina întreruptă, pompa sau filtru benzina... etc), dar încearcă întâi astea trei.
O zi buna.
  • LLevi127

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, sa ne tii la curent daca ai reusit sa rezolvi, si eu intampin acelasi problema cu un Zafira Z18XE din 2001.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Ce ai mai făcut? Ai rezolvat problema?
  • CatalinD

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare, revin cu detalii noi. Am schimbat bobina de inducție la recomandarea unui mecanic, cu una nouă delphi, cea veche fiind beru. Am observat o mică schimbare la modul cum trage mașina, dar problema principala tot nu am rezolvat-o. De asemenea am verificat clapeta de accelerație, debitmetru. bujii, ulei, filtre și tot nu am găsit problema. Am fost la un tester și mi-a dat p0170. Mi-a zis ceva de supapele de la admisie și sonda lambda 2. Voi ce părere aveți având în vedere că mașina trage foarte bine?
Incă o întrebare: unde se afla motorașul pas cu pas? Credeti ca ar putea fi și de la el?
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 934
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Ce valori ai avut la debitmetru?
Asta este una dintre problemele tale.
P0170 este vorba de amestec, ai GPL pe masina? Daca nu ai, atunci te lasa sonda lambda.
Motorasul pas cu pas ( corpul clapeta )
  • razvan_d86

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Salut..Aceeasi problema o am si eu pe vectra B (Z18XE,2002, cu GPL). Eu am schimbat bujii, bobina, pompa de benzina, filtru benzina. Am curatat clapeta si am incercat cu alta clapeta second cu care mergea si mai rau.
Am incercat si cu alt debitmetru nou, ceva marca mai slaba, dar tot oscila relantiul(nu am putut testa prea mult ca nu era al meu), nu asa tare, dar tot se simtea.
Cu mufa de la debitmetru scoasa, merge perfect, nu oscileaza deloc, dar se simte ca masina nu are aceeasi putere.(cand pornesc urca la 1200, sta acolo 20-30 secunde, dupa care coboara la 800 rpm, fara oscilatii)
Problema pare sa fie din clapeta (motoras pas cu pas) sau debitmetru (dar ar trebui verificat cu unul VDO, care costa "doar " 600 ron), desi exista pe forum cateva thread-uri ce aceasta problema, unde unii au schimbat cam tot ce se putea fara a rezolva problema. (La mine valorile returnare pe tester, pentru debitmetru sunt bune, undeva la 13-14 kg/h,la rece).
La mine, daca pornesc din loc cand turatia inca oscileaza, motorul merge destul de rau, inecat, smuceste daca apas acceleratie mai tare...dupa ce se incalzeste putin, merge bine.

Daca rezolvi problema sa ne spui si noua...
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Și eu am avut problema la debitmetru (la rece mergea întrerupt, dacă apăsăm accelerația dădea sa moară motorul (asta până când antigelul trecea de 27 de grade, văzut pe Vaux-Com). După aceea mergea perfect (vara, nu făcea probleme toată ziua, doar dimineața).
L-am schimbat cu unul Delphi (nici original, dar nici cel mai ieftin, a fost cam vreo 300 lei acum un an) și de atunci a mers perfect (fara erori gen P0100 sau P0170).
Atenție, insa, la fiecare înlocuire de piese (ansamblu clapeta sau debitmetru) trebuie să scoți borna la baterie și să o lași decuplata macar o ora (sa uite erorile și să se răcească motorul cat de cat). De preferat ar fi sa o lași câteva ore (peste noapte). Apoi, la fel de important, sa o pornești și să o lași la relanti până urca apa la temperatura de lucru (când deschide termostatul), fara sa o turezi deloc, doar ii dai cheie și o lași așa (ca să își calculeze calculatorul amestecul optim pe toată plaja de temperatura).
Spor!
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 5,240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum z19dth din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Sep 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Relantiul se poate ridica cu tech2 pana la valoarea dorita/ceruta Wink
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Sorry. Relantiul instabil e un efect, nu cauza. Ridicarea lui nu rezolva problema discutata mai sus.
  • Tomahawk

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mar 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Debitmetru tre' sa fie mai pe la 10 in relanti altfel o da in P170. La mine asa a facut. Imprumuta unul bun si testeaza cu el. Asta ca sa te convingi ca trebuie sau nu inlocuit.
  • RIancu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua,

Sunt posesor de Zafira A 2001 1.8 benzina motor Z18XE. Am observat ca de ceva timp relantiul la pornire fluctua intre 500 si 1000 rot/min.
Zic sa ma documentez si sa vad poate reusesc sa-i fac ceva fara sa recurg la service. Citesc eu pe forum, imi fac o idee de ce ar trebui facut si ma apuc de treaba. Am dat jos clapeta de acceleratie. Depuneri erau insa nu cine stie ce. Am curatat-o bine cu W40 peste tot. Am decolmatat si orificiul de sub clapeta care rea infundat aproape de tot. Garnitura noua, verificat furtune sa nu fie crapate... montaj final. Pun contactul si astept cam 10 min pana la pornirea motorului. Surpriza! Motorul moare la relanti. Ma mai documentez putin si intervin si la debitmetrul de aer. Il desfac si surpriza... unul din firele hot nu mai era. Am scos mufa de la debitmetru: motorul porneste dar are turatia blocata la 1500 ture. Am verificat erorile cu metoda "pedala" - 0140, 0229, 1440, 0135. Concluzia: service-ul e sfant.

Credeti ca o pot folosi fara debitmetru ca sa ma tarasc pana la service?

Multumesc!
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Poti merge fara debitmetru cuplat fara probleme, doar ca va fi consumul ceva mai mare.

P0140 - O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
P0229 - Throttle/Petal Position Sensor/Switch C Circuit Intermittent
P1440 - Purge Valve Stuck Open
P0135 - O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)

"Concluzia: service-ul e sfant"

Stii ce o sa zica, nu? Sa schimbi tot, potrivit codurilor de eroare (ambele sonde lambda, valva de purjare vapori, senzor pedala) + debitmetru, normal. Si nu sunt sigur ca va merge ok dupa. Asta daca nu stii pe un mecanic bun la Opel.
Spor.

P.S. Apropo, de unde esti? Poate te ajuta cineva din zona, macar pt probat piese + sters erori.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata