Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In urma reconditionarii a 2buc injectoare la Buzau (pe care le-am montat pe cilindrii #3 si #4) am ramas cu un zgomot suplimentar gen click-click-click-click-click ce se aude in fundal peste sunetul normal de motor diesel, se aude mai pronuntat undeva in partea de sus a motorului in jurul cilindrului #4 si creste odata cu turatia pana in jur de 2.300rpm, dupa aceasta turatie aproape dispare sau este acoperit de zgomotul motorului in turatie. Cand revine din acceleratie (masina in stationare) atunci se aude cel mai clar la relanti clicanitul respectiv. Aditional, pâna ce se incalzeste motorul (acul de temperatura incepe sa se ridice) si asta se aude doar in cabina cand turez motorul pâna in 2.300rpm... sunetul motorului este ca si cum acesta ar fi ,,prea avansat,, din punct de vedere al momentului injectiei (sunet de diesel cam ca la diesel-urile vechi atunci cand pompa de injectie era in avans automat la rece).

As vrea sa elimin pe rând fiecare injector ,,pentru aproximativ 10 secunde,, doar cât sa-mi dau seama care injector sau pe care cilindru se intampla acest zgomot suplimentar pe care-l am aproape permanent pe fundal cand motorul functioneaza. Nu se aude din masina, se aude doar afara si mai clar daca stau paralel cu usa soferului. Acum... am un injector ce l-am demontat de pe masina si care este in stare de functionare. Neavand Tech2 sa pot opri temporar injectoarele, ma gandesc sa pun injectorul respectiv intr-un cablu de curent cu clesti legat intr-un capat la borna de minus si celalalt capat pe corpul injectorului, apoi sa-i cuplez pe rand mufa de curent a fiecaruia dintre injectoarele montate pe masina. Injectorul de la care scot mufa nu va mai fi alimentat cu curent deci nu va permite carburantului din rampa sa ajunga in cilindru iar cilindrul respectiv nu va primi carburant ci doar aer. Injectorul demontat dar mufat pe masina va primi doar curent si ECU va crede ca toate injectoarele sunt prezente si functionale, deci nu-mi va opri motorul + bec de check engine aprins in bord. Am testat ce se intampla daca scot mufa la un injector in mers si mi-a murit instantaneu motorul, imediat check engine in bord si nu l-am mai putut reporni decat dupa stergerea erorilor cu Op-Com.

Va rog sa va dati cu parerea daca se poate intampla ceva rau la motor in cele 10 secunde de timp in care pe rând... motorul va merge in 3 pistoane... iar pistonul la care injectorul va fi deconectat va avea doar aer, nu si carburant. Doresc sa fac testul intr-o dimineata cu temperaturi negative si cu motorul rece.

Pentru chestiunea cu avansul motor prea mare mi-am propus sa testez mai întâi cu un alt senzor camshaft si ulterior senzorul crankshaft sa-l demontez ca sa-l curat, poate o remediez asa. Deocamdata doar banuiesc ca a luat-o putin razna senzorul camshaft si nu mai lucreaza corect la rece (introduce o intarziere in calculele ECU privind avansul injectiei). Sau daca aveti ceva idei ce sa mai testez (senzor temperatura carburant, daca exista) ori else sunt deschis la orice sugestie care are un pic de logica in ea.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Spune-mi daca am inteles :
- vrei sa "emulezi" cate un injector pe rand ca sa il depistezi pe ala care scoate sunet ? daca merge in 3 pistoane cred ca o sa iti dardaie motorul de nu o sa mai intelegi nimic .
-vrei sa verifici avansul . Eu am o propunere : foloseste un osciloscop cu minim 2 canale . Pune o sonda pe senzorul de la vibrochen si o sonda pe comanda injectorului ( ar fi super daca ai avea o a 3a sonda pt senzorul axei cu came ) . Ma gandesc ca poti gasi pe undeva un tabel cu valorea/(valorile) de avans ( ca sa calculezi in grade te ghidezi dupa forma de unda "lasata" de dintii volantei ) . Asa poti sa compari avansul real cu cel teoretic .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Exact, vreau sa opresc scurt cate un piston pe rand ca sa vad la care cilindru tzacane. Am asistat la EDS la o oprire secventiala de injectoare cu Tech2 si imediat am putut identifica injectorul decalibrat. Era injectorul #1, care mai apoi l-am trimis la reparat la Buzau (status-decalibrat) si acum e montat in cilindrul #4. Daca pun o surubelnita la ureche si capatul metalic pe injector pot sa aud clar ca injectorul #4 merge ,,altfel,,. Are un fel de latrat, asa se aude in ureche... dar asta nu inseamna neaparat ca injectorul e defect. Poate fi prost actionat (timing eronat) sau poate e doar un tzacanit intern in corpul injectorului, nu stiu.

Daca scot mufa din debitmetru imediat motorul va trece pe harta de injectie ,,de avarie,, corect ? Poate in mod avarie dispare sau se schimba sunetul, si-atunci e vre-o problema cu vreun senzor.

Da, tare mult as vrea sa verific cumva avasul, dar cu osciloscop-ul e greu... Nu stiu sa-l folosesc, ar fi cineva care-l are dar nu îi place sa se complice in domeniul auto cu el, doar in electronica si numai ocazional il foloseste (atunci cand nu mai are alta solutie).
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Osciloscopul este prietenul electronistului , poate sa vada clar forma de unda a unui semnal fara sa fie nevoie sa faca presupuneri ...
Pt Z17DTL nu am gasit formele de unda ale vibrochenului si axei cu came . Am gãsit pt DTH-ul de pe Astra H :

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Buna treaba, si cu cele doua capturi de ecran tocmai am invatat ca senzorul camshaft este diferit de crankshaft, in sensul ca unul scoate semnal digital la iesire iar celalalt analog. lar in cazul celui analog (asa cum se vede pe grafic) prezenta unui dinte de pe coroana dintata a vibrochenului schimba amplitudinea semnalului (ceva gen pin #1 == piston #1 motor la PMS) si care este folosit pentru sincronizarea cu senzorul ce urmareste cama admisiilor. Respect!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR