Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Salut. Pe scurt, problema este urmatoarea:
La sfarsitul lunii august am facut un drum de cca. 1000 km din care jumatate mers pe autostrada la viteze de 150-160 km/h. In dimineata urmatoare, cand am pornit motorul, am auzit o bataie care venea din partea dreapta a motorului, zona dintre baterie si motor
Am mers la un mecanic care mi-a spus ca problema este de la un culbutor hidraulic de pe partea de admisie. Neavand timp sa il schimbe mi- a spus ca pot sa mai circul cu masina ca nu are ce sa se strice mai mult. Am mai circulat cca. o saptamana, iar intr-una din dimineti, fiind mai rece, la pornire sunetul s-a auzit si in mers, la turatie, inainte se auzea numai la relanti, iar motorul mergea neregulat, avea o intrerupere scurta pana se incalzea. Am parcurs cca 2 km dupa care motorul s-a oprit in mers la 30-40 km/h. Am incercat sa pornesc, insa electromotorul invartea motorul pentru o secunda, dupa care se auzea va si cum ceva se invartea in gol. Am tractat masina pana la mecanic, a defacut capacul de deasupra chiuloasei, concluzia fiin axul cu came de pe partea de admisie rupt din cauza unui culbutor blocat. Am hotarat sa schimb toti cei 16culbutori si axul cu came rupt. Problema este ca acest ax nu l- am gasit la niciun magazin de piese. Am comandat unul de pe e- piesa, dupa win- ul masinii insa sistemul de prindere pe capac este diferit. Din ce mi-a spus proprietarul unui magazin de piese, acestea ar diferi la masinile cu sistem start stop cum are a mea, si se pot comanda numai pe original si doar ambele axe, cu tot cu capac, pretul find de 3500 ron. Din ce am inteles, aceste motoare sunt montate si pe Astra J, codul motorului este A20 DT.. Aveti idee unde pot gasi un astfel de ax, ori capacul cu ambele axe secon d hand?. Asa arata capacul cu axul rupt.


MODEL: Zafira Tourer 2012
MOTOR: A20dt
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Motoarele 2.0 cdti necesita multa atentie la intretinere.
La dezmembrari gasesti, de regula, motorul complet.
Ori il schimbi cu totul, ori il reconditionezi cap-coada, acum ca e demontat.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Pai ce ar trebui sa reconditionez, ca eu am un ax cu came rupt din cauza unui tachet pe care nu l-am schimbat cand trebuia?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,653
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai ar trebui sa reconditionezi ,,chiulasa motorului,, si aici cred ca intra axul cu came -> de schimbat daca s-au defazat camele, eventual pinion ax came daca pinul de blocare si-a facut joc in el.

SI vezi care sunt uzurile acolo unde se strange axul cu came (in portchiulasa si in capacele de fixare).
Skip ads

  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Chiuloasa se afla pe masina, nu a fost nevoie sa fie demontata, voi schimba doar culbutorii de pe aceasta. Axele cu came sunt montate intr-un capac care se prinde peste chiuloasa, fiind rupt cel de pe partea de admisie, in rest nu sunt alte stricaciuni.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Pai ar trebui sa reconditionezi ,,chiulasa motorului,, si aici cred ca intra axul cu came -> de schimbat daca s-au defazat camele, eventual pinion ax came daca pinul de blocare si-a facut joc in el.

SI vezi care sunt uzurile acolo unde se strange axul cu came (in portchiulasa si in capacele de fixare).

Astea intra la 'amanunte' de care o sa-si aduca aminte mecanicul dupa ce monteaza motorul si vede ca merge in 3 in cazul in care reuseste sa-l porneasca.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze, dar nu am inteles ce trebuie sa mai fac daca schimb acel capac cu ambele axe cu came. Axul rupt nu l- am gasit separat la niciun magazin de piese. Singura solutie a ramas sa gasesc la dezmembrari un capac cu axe cu came in stare buna. Culbutorii hidraulici i-am cumparat pe toti 16 noi nu doar pe cel blocat, ce ar mai trebui schimbat?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pe langa acel capac cu axe, verifica cuzinetii de pe vilbrochen si schimba oringul buclucas.
Skip ads

  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Oringul l-am schimbat in luna aprilie, cuzinetii erau in stare buna.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Am comandat un ax de admisie dupa win- ul masinii pe e piesa insa nu se potriveste. Se pare ca motoarele Ecoflex sunt diferite in aceasta privinta. Am gasit in sfarsit un ax, dar numai pe comanda si numai pe original GM la pretul de 2200 ron la un magazin de piese. Mi s-a parut mult, asa ca am hotarat sa comand un capac cu tot cu axe cu came. Am gasit numai doua bucati pe net la dezmembrari cu codul identic cu al meu, la 1500 ron. Am comandat unul care urmeaza sa ajunga azi, il duc mecanicului sa vada in ce stare este si daca e ok sa il monteze. Cei care ati mai intalnit aceasta problema, imi puteti spune ce aspecte ar trebui sa- i sugerez mecanicului sa urmareasca, dupa ce schimba culbutorii si capacul cu axe ?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Verificarea este de preferat sa o faca inainte si anume sa ia inaltimea la supape asa cum sunt ele acum cu rigla de verificare plan si daca exista cea mai mica diferenta intre ele trebuie sa stie ce urmeaza.Un singur motor Opel x17dt mi-a scapat in urma unui incident asemanator cu supapele neindoite in rest toate au avut probleme ,sper sa ai si tu noroc.
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
L-am intrebat si nu are o astfel de rigla. A montat toate piesele pe motor, dar nu reuseste sa il porneasca. Motorul se invarte de cateva ori ca si cum ar da sa porneasca, insa se opreste brusc. Aveti idee ce ar trebui facut? Ar trebui pus un tester?
Skip ads

  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Pe display, cand se pune contactul apare mesajul "service vehicle soon".
  • bebitzu78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira Tourer 2012 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2019

  • Mesaj Privat
A pus un tester si s-a gasit o "eroare senzor ax came". Mecanicul si- a dat seama ca a pus cureaua de distributie dupa semnele din fabrica si s- ar putea sa fie decalata cu un dinte sau chiar doi. A desfacut-o si a montat-o din nou dupa semnele de pe aceasta, cureaua fiind noua. Masina a pornit din prima, motorul merge rotund si nu se aude vreun zgomot anormal, bataie sau altceva. Sper sa fie in regula.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR