Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • georgetaschiau

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Buna ziua, dupa vreo cateva ore de cautat pe forum am zis sa va intreb poate cineva imi poate raspunde.
Am un Corsa C DA11 din 2001 in 3 pistoane pe benzina si instalatie GPL montata din fabrica cu tot ce trebuie inclusiv uleiul special. Acum vreo 3 saptamani cand am pornit masina a mers vreo cateva secunde si s-a oprit. Am vrut sa pornesc din nou dar cand nu mi s-a mai auzit bazaitul de la pompa si in partea stanga a bordului nu mi s-a aprins dacat martorul cu centura de siguranta- ceilalti 3 nu. Banuiam ca este o siguranta arsa, am cautat-o, nu am gasit-o deci am dus masina pe rampa la un service.Dupa vreo 3 zile imi zic ca a fost o siguranta de sub un capacel negru din tabloul de care eu nu stiam- m-a costat 100 lei. Plec la drum, dupa vreo 3 km se opreste masina- acelasi simptom, aceeasi siguranta. Chem mecanicii din service si imi dau o alta siguranta sa o schimb daca se mai arde. M-am gandit ca daca s-a ars de doua ori problema nu e siguranta ci un scurt si le zic mai bine o luati si cautati buba. Imi zic ei ca cred ca problema este de la pompa de benzina- daca e asta- zic eu -schimbati-o. M-au sunat peste vreo zi sa-mi spuna ca au schimbat si pompa dar si bobina de inductie. Am luat-o de acolo si a doua zi cand sa plec dupa vreo 10 metri de mers mi s-a aprins in bord martorul portocaliu cu motorul(check engine cred ca se numeste) si masina merge dar inecat. Am mers asa pana la service iar acolo pe tester am vazut eu eroarea P0302. Am lasat-o acolo si dupa cateva ore imi spun ca nu mai apare acea eroare ci altele si ca cerceteaza. Dupa atatea probleme cu ei platesc 600 lei si decid sa schimb service-ul. Acolo, surpriza, mi-au spus ca este bobina pe care tocmai mi-o schimbasera ceilalti. Sun la primul service si ii intreb ce au schimbat ca acum este bobina iar ei imi zic ca de fapt acea care s-a ars este de fapt a doua pe care o schimba si ca nu am garantie si ei au iesit in pierdere. Zic mecanicului asta si imi arata ca bobina pe care mi-au pus-o e no-name si-mi imlocuieste bobina-400 lei material+ manopera. Am circulat 3 zile( pe GPL) si s-a ars din nou. Acum mi-a zis ca ar fi de la instalatia GPL si mi-au lasat-o doar pe benzina sa vedem daca se mai intampla. Va rog sa ma scuzati daca am povestit prea mult dar am ajuns la capatul rabdarii si al buzunarului. As dori din suflet sa-mi dati o parere fie din experienta fie avizata.


MODEL: Corsa 2001
MOTOR: DA11
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Pune te rog o poza cu tabloul de sigurante și arata care e siguranta pe care ți-au schimbat-o.
Parerea mea e ca ai un scurtcircuit pe traseu dar e intermitent, poate de la un cablaj ros care ajunge la caroserie doar din cind in cind, din trepidatiile motorului
  • georgetaschiau

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Azi voi merge sa o iau din service si revin cu o poza....sper sa-mi amintesc pozitia corecta a sigurantei.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu am gasit ce inseamna motor DA 11, insa la corsa c 2001 cu motor z10xe alimentarea bobinei de inductie se face din sig f30 de 15A



Sig asta mai alimenteaza si ecu.



daca se arde repetat dupa mine e o problema pe traseu sau probleme la bobina sau probleme la ecu (presupunind ca motorul tau este cel de 1 litru, benzina)

sig de la pompa de benzina este f9.
Skip ads

  • georgetaschiau

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Am pozat siguranta dar si una din cele 4 bobine pe care le-am schimbat. Mi-a schimbat ieri si bujiile. Mi-a intrerupt alimentarea cu GPL ca crede ca ar fi de la instalatia GPL si urmeaza sa merg sa o verifice.

  • georgetaschiau

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Am uitat sa specific ca siguranta a fost de 15A iar acum este de 20A dar nu se mai arde- am doar problema cu bobinele care se tot ard
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bujiile nu sunt pentru GPL si bobina china.
Pe acest motor nu se pune gaz, nu rezista chiulasa deja afectata de fostii posesori.
  • Merlucius

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai din cate a zis omul, nu a fost pusa pe gaz mai tarziu, ci din fabrica. Eu asa inteleg: "Am un Corsa C DA11 din 2001 in 3 pistoane pe benzina si instalatie GPL montata din fabrica cu tot ce trebuie inclusiv uleiul special."
Skip ads

  • georgetaschiau

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Ai dreptate gabimilo1 DA11 este tipul Corsei. Motorul este Z10XE 973 cm3- 2 axe. Cel la care am fost pentru instalatia de GPL mi-a spus ca nu crede ca de acolo este problema, dar ca sa ne convingem, a scos si sigurantele de la instalatia de gaz urmand sa circul si sa vedem daca se mai arde bobina. Ma intreb doar daca nu cumva faptul ca siguranta de 20A pe care au pus-o in locul celei de 15A este cea care genereaza arderea bobinei.
  • georgetaschiau

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Nu va pot contrazice din 2 motive domnule dancuciureanu: 1-nu ma pricep si 2- sunt femeie. Pot doar sa va spun ca masina are instalatia montata din fabrica cu uleiul acela special, are 203000 km parcursi in total dintre care vreo 45000 parcursi de mine in decurs de vreo 3 ani. De cand circul eu cu ea pot sa va spun ca a mers impecabil trebuind sa schimb doar uleiul, filtrul de ulei, stergatoarele, butucul de la contact,a doua sonda Lambda iar pe la jumatatea lunii ianuarie 2020 i-am schimbat lantul de distributie cu tot ce presupune asta si senzorul de la arborele cotit. Bujiile am dorit eu sa la schimb pentru ca nu le-am schimbat niciodata.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bujii pentru gpl sunt Bosch FR7KI332S.
Cat a costat schimbarea distributiei manopera si piese daca se poate si producatorul ?
Opel din fabrica a avut motoare cu cng nu gpl pe vremea aia si erau numai z16yng, pe z10xe nu au pus niciodata.
  • georgetaschiau

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Schimbarea distributiei+ senzorul de la arborele cotit- material+ manopera-1233 lei, producatorul nu-l stiu ca nu am intrebat. Bujiile mi-a spus ca sunt NGK. Despre instalatie stiu doar ce am scris si faptul ca este Prins.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Pune la loc siguranta de 15A ,daca se arde e mai ieftina decât bobina.
Cauze pentru care se arde bobina pot fi: produs slab calitativ cum a zis Dan - mai bine ia din dezmembrari, originala, sau probleme pe partea bujiilor, poate chiar ECU defect, la fel, aș cãuta unul second, macar de proba, sau cablaj defect(ciupit)
  • georgetaschiau

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2020

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:nu am gasit ce inseamna motor DA 11, insa la corsa c 2001 cu motor z10xe alimentarea bobinei de inductie se face din sig f30 de 15A



Sig asta mai alimenteaza si ecu.



daca se arde repetat dupa mine e o problema pe traseu sau probleme la bobina sau probleme la ecu (presupunind ca motorul tau este cel de 1 litru, benzina)

sig de la pompa de benzina este f9.


Dupa ce m-am documentat putin am observat ca siguranta pozata de mine nu era cea corecta- era F23 de la stergatoare. F30 (cea de la bobina) era cea din dreapta iar la mine pusesere de 25A in loc de 15A. Sa fi fost asta cauza arderii repetate a bobinei?
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Daca doriti sa scoateti total din functiune instalatia gpl, trebuie sa faceti urmatoarele lucruri:
1 sa scoateti siguranta principala a gpl
2 sa legati firele de comanda la loc acolo unde au fost taiate pt. a inseria calculatorul de gpl
3 sa desfaceti si firul rosu de pe alimentarea bobinei sau de pe alimentarea injectoarelor de benzina
De mentionat ca alimentarea cu plus pe contact a gpl se face undeva ca la pct.3, deci probabil curentul ( deci siguranta care alimenteaza bobina), alimentand si gpl nu face fata sau chiar calculatorul de gpl este in scurt
Pt. asta ar fi bine ca intai sa desface ti acest fir , care ar trebui sa fie rosu
O foto cu instalatia ar fi de ajutor
Ps. Fara calculatorul de gaz pe masina aceasta nu va porni deloc , deoarece prin el se transmite comanda de minus a injectoarelor de benzina de la ecu motor
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Georgeta, bobina se arde din cauza unui defect al ei sau extern, pe traseu. Siguranta aceea o protejeaza daca e de valoarea corectã. Siguranța nu e o cauza directa, daca nu era o problema pe traseu puteai sa pui si siguranta de 100 de A, nu s-ar fi ars bobina.
Tie mașina ți-a mers defectul a aparut la un moment dat, s-a întâmplat ceva cu bobina sau pe traseul ei de alimentare sau cu elementele cu care e in legatura - bujii sau ecu. Asta e logica mea.
Nu ai incercat sã faci o diagnoza?
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Este foarte posibil ca bujiile sa fie contrafacute
Sunt exemple multe pe net
Am schimbat bujii vechi , cu distanta mare si imediat sa ars bobina, ceea ce duce la concluzia ca bujiile vechi au fortat bobina
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR