Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Ziua buna la toata lumea ...

Detin un bertone 2002 z18xep,de cateva luni bune ma chinui sa remediez situatia acelui ventilator de radice a antigelului.

Si acu povestea masini.
Masina a fost achizitionata prin luna martie am luat-o la drum si fiind o vreme destul de mohorata nu a fost nevoie sa porneasca ventilatorul ca apa nu a sarit mai mult de 90 de grade.
Cu trecerea vremii rele a inceput sa faca spume la gura ventilatorul de pe radiator nu pornea si am inceput sa caut remedierea problemei pe sub capota masini ia si cauta varule termocupla ca masina nu are.asa ca am inceput sa vorbesc cu nenea google si am ajuns sa aflu ca defapt ea are un calculator sub bara din fata care da comanda si la sistemul de AC si la ventilator.

Vericule ia-o usor la gandit ca e groasa rau,cine da comanda acelui calculator ca el sa comande acel ventilator e simplu,Senzorul de temperatura apa ii zice lu nenea ECU ca el trebuie sa ii zica lu nenea Calculatoru sa porneasca ventilatoarele.Ia tati si pune diagnoza sa vezi ce zice 0 erori decat una legata de compresorul AC si din care mi-a sclipit mie mintea ca e din cauza modificarii facute de fostul priprietar sa porneasca compresorul AC deci cred ca pana aici e ok zic eu,Acum ia si verifica rezisteta verifica ventilatorul totul bine nici o problema,si uite asa am zis ca e dracia aia de calculator defecta,No problemo dezmembrari altu si sa vedem ce se intampla si acum vine marea lovitura ! Idea Idea Acum daca dau drumul la caldura in masina porneste ac-ul si pe cald si pe rece fara sa mai umblu eu la butonul magic montat de exproprietar,Pana aici e totu ok,zero erori pe diagnoza dar scarba aia de ventilator tot nu vrea sa plece !

Care e motivul ca nu vrea ?

E posibil ca jigodia de de ECU de pe motor sa nu ii dea comanda la calculatoru de sub bara ?!

Multam frumos


MODEL: Astra 2002
MOTOR: Z18XEP
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

nu inteleg foarte bine din relatarea ta cum stau lucrurile dar in primul rind ar fi bine sa verifici toate sigurantele .

din cite am citit, Astra are doua sigurante de care depinde functionarea ventilatoarelor si la motor, nu numai in tabloul din habitaclu, deci verifica - le si pe acelea (sint doua sigurante mari, de 40 de A, F50 si F52).

din cite inteleg de pe schema, calculatorul acela de sub bara este ECM (engine cooling module) si este in legatura cu ECU, dar trebuie sa fii sigur ca ECM este in primul rind alimentat corect, in el vin mai multe plusuri care sint trecute prin sigurante, printre care si cele doua de care ti-am zis mai sus, eu cred ca daca una este arsa degeaba il comanda ECU.
  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Am verificat toate siguranțele,de la A la Z totul e perfect știu ca mai are un releu care și pe ala l-am verificat și tot nimic.

Ma gândesc ca oare Ecu nu mai da comanda la ECM nu știu ce sã-i mai fac.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Sa înțeleg ca doua module ecu diferite dau același defect?
Ventilatorul merge pe direct?
Skip ads

  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Am luat un alt modul ventilatorul nu a vrut sa porneascã, am luat ventilatorul și l-am luat pus pe direct se învârte
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
dupa mine ar putea fi:

1) si al doilea ecu defect (defect identic cu ecu tau, adica nu da comanda la ecm)

2) modul ecm defect (modulul ecm este cel care comanda ventilatoarele, el este in legatura cu ecu, dupa schema)

3) cablaje cu probleme ( intre senzori temperatura si ecu, intre ecu si ecm sau intre ecm si ventilator)

4) senzori temperatura defect
  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Da, ideea e ca vroiam sa remediez situația sa fie ca originala din fabrica, dar sigur o sa merg pe premiza sa fac o instalație separata pentru ventilatoare
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Senzorul de temperatura?
Termostatul?
Motorul s-a supraincalzit vara?
Skip ads

  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
da,sa incalzit,dar am pus o termocupla care sa dea comanda la ventilator sa porneasca,problema e ca o lasam asa doar ca termina bateria la masina si sunt la a doua termocupla si porneste undeva la 95 - 100 grade,care e un dezavantaj,am incercat si comanda doar cand e motorul pornit aceeasi problema termina bateria,deoarece e un consum extrem de mare,daca nu reusesc sa il fac ramane de candit ce o sa fac,sper sa nu ajung sa schimb ECU ca sincer pe asta nu o voi face
  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:dupa mine ar putea fi:

1) si al doilea ecu defect (defect identic cu ecu tau, adica nu da comanda la ecm)

2) modul ecm defect (modulul ecm este cel care comanda ventilatoarele, el este in legatura cu ecu, dupa schema)

3) cablaje cu probleme ( intre senzori temperatura si ecu, intre ecu si ecm sau intre ecm si ventilator)

4) senzori temperatura defect


senzorul de temperatura e perfect indica foarte bine,l-am masurat si e perfect acum ramane de vazut ce sa fie Sad ma gandeam la senzorul de temperatura extern,am pus unul nou
  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Se pare ca am deslusit misterul !

Am reusit sa instalez ADB ( auto data base ) si am gasit schema masinii Parampam !
Din caulculator (ECM electronic control module) pleaca asa o mufa A 4 Fire Albastru,Verde,Maro Verde,Maro Violet care dau comanda la un micro procesor aflat in CCM/R ( Combinatio control Module/Relay) Pe acceasi mufa A mai sunt inca 6 fire Doua sunt fire NEGRE de la sigurantele F4 si F8 ce vine 12v continu de pe baterie,iar 2 fire vin din panoul de siguranta F35 si F40 negre si ele,inca un fir Rosu tot din panou F39 Plus direct de pe baterie si inca 1 fir Negru cu verde care vin din contact treapta 1 sigurantele F35 si F40 vin tot din contact in treapta 2,Ok acu am verificat sigurante,contact etc totul perfect,

De aici am tras concluzia ca defectul pleaca din ECM dar apare semnul de intrebare nr 2 pe mufa B am un fir maro cu alb care in schema spune ca e DataLinkConnector sa fie oare mufa OBD ?

Cu ce diagnoza pot da comanda ventilatoarelor sa porneasca ?
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,206
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Op-com.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
schema o avem si noi aici pe forum, eu pe aceea am folosit-o.

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=71116 (vezi diagrama nr 4)

poate gasesti ecm de proba.

si la zafira mea 2002, y20dth, tot din schema de astra g ma inspir.

sa vad cum instalez si eu adb-ul acela.
  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Mersi,ptr ajutor dar din cate am inteles daca scot mufa de la senzorul de temperatura imi porneste ventilatorul ?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
teoretic da, ar trebui (dupa mine) ca ecu sa nu mai stie ce temperatura pe care o are motorul si atunci, ca protectie, sa porneasca ventilatorul ca sa-l protejeze (este doar din logica, nu din experienta, nu ma ocup cu reparatul masinilor).

vorbim de senzorul de temperatura motor, cel de temperatura exterioara nu are treaba cu racirea motorului.

pe schema pe care o folosesc eu nu am vazut sa fie figurat senzorul temperatura motor si nici ecu.
  • Noize

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z18XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Încã o chestie știe cineva de ce am 3 mufe de relee în cutia de sub capota și eu am doar doua?
  • GIonut522

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2021

  • Mesaj Privat
Am avut si eu problema cu ventilatoarele, am inlocuit termostatul... Imi era blocat pe ciruitul mic si cred ca senzorii de pe termostat erau defecti, pe tester nu-mi dadea nimic, acum merge perfect
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR