Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Ampera
  • dedant68

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Ampera 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Acumulatorul Li-Ion de pe Ampera este unul dintre cele mai performante la nivelul anului 2011, chiar a fost cel mai bun accumulator Li-Ion de serie, si este performant si in prezent Smile . Li-ion este sensibil la schimbările de temperatură, el functioneza la randament maxim cand temperatura lui este in jur de 25grd C, astfel incat unitatea din dotarea modelului Ampera este prevazuta cu o functie de control termic realizata de un sistem avansat de racire cu lichid, care monitorizeaza si mentine permanent nivelul de temperatură pentru a asigura performanta optima si durabilitate. Lichidul de racire circula printr-o serie de nervuri de racire interioare din modulele bateriei. In cazul unor temperaturi scazute, acumulatorul este pre-incălzit in timpul incarcarii pentru a oferi putere maxima.
La temperaturi foarte ridicate, acumulatorul este racit in timpul incarcarii. Este indicat la temperaturi scazute, sub
5 grd C si la peste 35 grd C, acumulatorul, chiar daca este incarcat, sa fie conectat la incarcator/Voltec pentru a activa sistemul si a incalzire/racire al acumulatorului inainte de drum( cu cel putin30 min inainte de plecare) . In timpul rularii, sistemul de control termic este alimentat chiar de catre Li-Ion, daca nu se conecteaza incarcatorul, atunci BMS-ul (managementul acumulatorului) va consuma pentru functii din accumulator! Când se este activat motorul cu funcție de autonomie extinsa, sistemul este alimentat de motorul pe benzina.
1. Cea mai indicata incarcare pentru “long life” a acumulatorului este cea cu 6A. Incarcatorul Voltec setat pe doua LED-uri verzi. Acumulatorul Amperei este protejat prin proiectare si constructie la varf de incarcare ( max 85%) si la descarcare ( min 20%), practic energia activa la un acumulator de 16kWh este 64-65% din energia nominala, cam 10,3kWh. La cel de 16,5kWh este de 10,9kWh, iar de 17,1kWh(2015 facelift) este de 11,5kWh.
Li-Ion sufera la incarcari rapide, incarcarea cu 16A trebuie evitata, iar investitia intr-un charger de 16A nu are rost! Se poate incarca cu 10A pana cand acumulatorul ajunge la 50% din incarcare, apoi se poate comuta pe 6A pana la final, asta ca o optiune intermediara. Varianta de 10% curent de incarcare din capacitatea acumulatorului, este si la Li-Ion valabila. Un acumulator Ampera de 16kWh care are o tensiune nominala de 360V, are o capacitate de 45Ah( 16000Wh:360V), iar 0,1 din 45Ah=4,5A, dar incarcatorul are 6A, cu valoarea acesta se lucreaza. Ca timp de incarcare este in jur de 8 ore, ciclu de noapte.
2. La incarcare cu 16A si la temperaturi scazute creste nivelul de degradare al acumulatorului, la statia de incarcare cu cablu Type 1-Type 2, curentul de incarcare este tot de 16A, chiar daca pe fisa conector apare scris 32A!
3. Li-Ion are performanta buna la temperaturi Smile cuprinse intre 22-28 grd C, 25grd este optima, continuu sistemul BMS lucreza pentru a mentine temperature acumulatorului la acesta limita.
4. GM asigura intre 3000-5000 cicluri de incarcare descarcare-complete pentru acumulatorul Amperei, dar nu spune in ce conditii ( temperatura si curent de incarcare). Poti ajunge la 5000 cicluri : 365 zile= 13,7 ani sau 300000 km numai daca asiguri o intretinere corecta a acumulatorului Exclamation
5. Trebuie luat in calcu si pierderea de 5% din capacitatea acumulatorului la 75000 km, cine spune ca acumulatorul Li-Ion al lui, la 150.000 km, este la fel ca inainte se insala Wink ( foto studiu).




MODEL: Ampera 2012
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
incarcarea de 16A nu poate fi numita "rapida" avand in vedere ca EV-urile din prezent se incarca cu adevarat RAPID la 100-130A!
Si avand in vedere managementul termic bun al Amperei, acumulatorul poate linistit sa fie incarcar destul de rapid. Problema mare la incarcarea rapida (cea de 100A, nu de 16) este ca se incalzeste neuniform: elementii din mijloc se incalzesc mai tare. Asta este o problema la masinile care nu au management termic deloc (Leaf, e-Golf, e-UP), si partial la cele racite cu aer

Merita mentionat faptul ca la sfarsitul incarcarii BMS-ul din Ampera face o balansare a celulelor (daca nu ai softul cu bug care uita sa faca asta), astfel incat este bine ca odata pe saptamana sa lasam masina sa se incarce de tot. Balansarea nu consuma mult curent, si se observa prin faptul ca bateria este la 100% dar masina inca se "incarca"
  • dedant68

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Ampera 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Tocmai asta este problema, incarcare cu 16A pentru un acumulator de 16kWh la Ampera si la arhitectura acestuia, este comparabila cu incarcarea unui acumulator de 85 sau 100kWh pe un fast/ultra-fast charger de 50kW sau mai mult. Eu o sa aplic metoda de 6A, nu ma incomodeaza cu nimic, in plus am cativa ani de experienta( teste, calcule, masuratori) in domeniul acumulatorilor.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
eu o incarc cu 6A vara si 16A iarna pentru ca la preincalzire trage cam toti cei 16A, si daca esti pe incarcare 6A, consuma din baterie.
  • dedant68

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Ampera 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Nu am avut mai mult de -5 grd C sa vad cum se comporta, dar cu 6A, eu conectez VOLTEC dimineata inainte de plecare, sistemul isi face preicalzirea acumulatorului in maxim 15 min. Pentru primii 5 km parcursi, range-ul scade numai cu 2 km, cu incalzire scaun si climatizare. Probabil ca la -15 grd C, timpul este mai lung si daca se doreste o preincalzire interioara se trece pe 10A. Manualul recomanda ca la temp. de -32 grd C, incarcarea sa se faca cu sistemul pe ON, dar tot pe VOLTEC.
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Opel Ampera

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR