Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • MCotoi

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Imi poti spune cum arata ecm ul si unde e pozitionat?
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ecm este engine control module - calculatorul motorului, trebuie sa ma uit pe net ca nu stiu

incearca si tu, ar trebui sa fie o cutie cu mufe cu multe fire prin compartimentul motor.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@MCotoi. Uite ce zic colegii pe aici( și zic bine pentru cã am pãțit și eu cu o Astra f)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3392


Ultima modificare facuta de mariustintea la Vin 24 Apr, 2020 12:19 am, modificat de 2 ori in total
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@MCotoi..
Citez ce a scris colegul @baron
,,Am rezolvat problema...
VSS sensor este pozitionat in spatele bordului, integrat in ceasurile din bord (vectra A) sau integrat in vitezometru (astra F). Initial am avut bord original astra F fara turometru care functiona perfect. Apoi am pus un bord original vectra A cu turometru care, la fel, functiona f bine doar ca imi arata o viteza mai mare decat in realitate (cam cu 10%). Apoi mi s-a defectat VSS-ul; simtome: se aprinde check engine 😠 , relantiul scade la 500 rpm si tinde sa se opreasca 😠 . In cazul asta placuta cu piesele de la VSS este situata in spatele acelor de benzina+temperatura apa. Am schimbat vitezometrul cu cel initial de astra F care are integrat si VSS-ul. Trebuie anulat VSS-ul vechi prin scoaterea pinului care duca le alimentarea placutei si refacerea legaturilor cu VSS-ul nou de pe vitezometru. Rezultatul este pe masura asteptarilor 😃 ...
Desigur cel mai simplu era sa-mi fi luat de la inceput bord cu turometru de astra F dar se gasesc mai greu... Sfatul meu: daca vi se arde vreodata VSS-ul nu va chinuiti sa-l reparati schimband piesele arse (tranzistori sau CI) ci mergeti la dezmembrasi si cumparati unul...in jur de 10 lei (luat de la un bord defect sau deteriorat dar cu VSS bun)."
Skip ads

  • MCotoi

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Deci vss e senzorul de impulsuri de pe arborele cotit(pozitionat in spatele alternatorului si vine pânã sus unde se mufeaza). Eu asa stiam. Si la vectra a mea am încercat alt senzor original gm acum 2 zile si are exact aceleasi simptome). Existã alt senzor in spatele bordului de care nu stiu eu? Sunt cam nedumerit. Las o poza cu senzorul care l am incercat in urma cu 2 zile
  • MCotoi

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Acest senzor
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Senzor vss este una, senzor arbore cotit este alta. Este posibil ca motorul sã nu porneascã, sã funcționeze prost sau sã se opreascã din cauza senzorului arbore cotit ,dar codurile de eroare 24 și 35 nu se referã la acest senzor.
Este vorba de senzorul vss integrat in ceasurile din bord ( așa cum au scris colegii) și care primește semnal de pe cutie sau de la roata dreapta fațã.
Cu toate cã și eu am avut probleme cu acest senzor, am rezolvat printr-o întâmplare.
Cu vreo 20 ani in urmã am avut o Astra f c14nz și care a început sã aibã aceleași manifestãri ca și la tine. Pentru cã nu i-am dat de cap, am chinuit așa o vreme de câteodatã îmi venea sã îi dau foc. Întâmplarea face cã având cadranul ceasurilor exfoliat, am gãsit sa schimb ceasurile cu unele care arãtau bine. In prima fazã nu am realizat, dar dupã un timp am observat cã mașina se comportã bine și cã nici eroarea nu a mai apãrut. Dupã câțiva ani, cand nenea google a fost mai binevoitor ,am tras concluzia cã problema mea a fost din senzorul vss și sa rezolvat prin schimbarea ceasurilor.
Nu știu acum ce sfat sã-ți dau și nici cum sa rezolvi, cel mai simplu ar fi sã gãsești sã faci probã cu alte ceasuri.
BAFTÃ
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
nu strica sa verifici si supapa de relantiu... Daca nu ma insel relantiul este dat de un bypass actionat de o supapa... daca VSS da semnal eronat atunci poate da peste cap si mersul la relantiu
Skip ads

  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
VSS = vehicle speed sensor (senzorul de viteza al automobilului ) ,se gãsește în spatele ceasurilor de bord ,fix in dreptul kilometrajului .Este un fel de traductor care preia rotația cablului de kilometraj care vine din cutia de viteze și o transformã in informație care ajunge la ECU.Nu are nici o legãturã directã cu arborele cotit .
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
ECU ( sau ECM ) = calculatorul care controleazã activitatea motorului ,preia informatii de la diverși senzori ( sonda lambda,debitmetru ,IAC-motoras ralanti,VSS etc ) .La Vectra A se gãsește de obicei in partea dreapta pe stâlp ,in zona inferioara ,undeva sub torpedou.Nu te sfãtuiesc sã umbli la el ,doar daca a intrat ceva apã în mașinã.Probabil s-a întâmplat ceva prin cadranele de bord daca nu cumva sunt schimbate cu altele și a apãrut vreo incompatibilitate.De obicei ,problema apare din cauza cablului de kilometraj uzat.
  • MCotoi

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Si se poate schimba doar senzorul? Sau trebuie sa schimb si ceasurile adicã e integrat acolo si nu se poate demonta. Sã stiu ce sã vorbesc cu baiatu de la dezmembrari.
  • MCotoi

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Revin cu o problema banala. Cum se desfac ceasurile? Tot am tras de plasticurile astea dar nimic. Nu as vrea sa le rup
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cre-ca trebuie sa dai capacele de la volan jos.. si asa ai acces la suruburile de la panoul de instrumente
ar trebui si sus sa ai niste suruburi
  • MCotoi

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Salut colegi. Înca nu am reusit sã rezolv problema. M-au refuzat 2 electricieni si un mecanic( recomandat de un electrician cã cica ar fi problema pe partea mecanica nu electrica). Acum astept sã mã programeze al 3lea electrician. Am gasit senzorul de viteza la roata dreapta fata. (A mea are si abs). Era murdar si l am curatat. La fel face. Mi a zis electricianul cã poate e din senzorul de temperatura/carburator sau bobinã inductie. Dacã am senzorul la roatã sa îl am si în bord la ceasuri? Ce parere aveti?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite unde apare pe schema



zice ca este in "instrument panel" ( A5=instrument panel)
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Senzorul ala de "la roatã" nu este senzor de viteza, il ai la toate cele cele 4 roti , nu doar la roata din dreapta, este un simplu senzor ABS care da informatia la calculatorul ABS .Iti mai spun inca o data ca la masina asta senzorul VSS din bord preia miscarea de rotatie din cutia de viteze, mecanic , printr-un cablu.La modele mai noi de Opel senzorul de ABS este incastrat in rulmentul rotii si are si rol de senzor de viteza.Pe cutia de viteze te-ai uitat impreuna cu mecanicii sa identificati cablul de la kilometraj ? Cine a ajuns la concluzia ca senzorul de viteza isi ia informatia de la senzorul de ABS la modelul asta de masina ?Problema poate fi din traductorul din cutia de viteze , de la cablul de kilometraj ( tahometru) sau , in ultimul caz din senzorul VSS aflat in spatele ceasului de kilometraj din bord. Te refuza electricienii si mecanicii pentru ca masina este veche si nu vor sa se complice , nu au invatat-o la vremea ei , acum chiar nu mai au nici o sansa...
  • MCotoi

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Îmi poti spune unde pozitia cablului? Ma uit mâine la el în ce stare e. Mersi
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
https://www.epiesa.ro/cablu-...65/subcat-100561/ Prinderea pe cutie se face cu un surub , se gaseste in apropierea angrenajelor de la timonerie.Sunt practic doua piese diferite , un agrenaj unghiular care se prinde cu surubul pe cutie si cablul care se prinde de angrenaj.Angrenajul unghiular preia miscarea de rotatie de la un pinion din cutia de viteze si o transmite mai departe cu ajutorul cablului spre senzorul de viteza aflat in ceasurile de bord.Verifica si starea surubului , poate s-a desfacut sau s-a rupt.
  • MCotoi

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Salut colegi. Azi am fost cu masina la cel mai bun electrician din zona. Baiatul avea mufã adaptoare pt a pune-o pe tester. Am pus-o,însã nici un cod de eroare nu ne-a dat. A zis cã problema ar fi mai mult pe partea mecanicã decât electricã.Nu primeste bezina de aceea dã motorul sã moarã si când accelerez revine. Asa ca m-a trimis la un mecanic care se pricepe la astea mai vechi pentru a verifica partea de alimentare.(carburatorul in special). Mâine mã duc la mecanic. Vã tin la curent cu ce mai rezolv. O parere e binevenita.
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Dacã testerul "celui mai bun electrician din zonã " nu a descoperit nici macar o eroare din cele descoperite de tine cu o amãrâtã de sârmã...înseamnã cã nu era testerul care trebuie... Bobina de inductie, fiºele bujiilor și bujiile le-a verificat ? Nu inteleg de unde a tras el concluzia cã pompa nu face presiune suficientã si cã ar avea vreun defect. ECU poate opri alimentarea (opreste funcþionarea pompei) daca anumiti senzori nu sunt in parametri ( IAC,sonda lambda,VSS ,debitmetru etc ) .Motorul C16NZ este un motor cu injectie monopunct, are un singur injector cu ceva componente electrice prin el, nu are carburator .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR