Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • AMaran

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Bunã seara! As avea o intrebare legata de modul in care se regenereaza dpf-ul la un opel asta h z17dtj (81 kw) euro 4 si anume prin post injectie sau are vreun injector separat in filtru care pulverizeaza motorina in momentul regenerarii? Ca din cate am citit pe net cam doar astea 2 metode de regenerare ar fi ... si as mai dorii cateva pareri/ impresii, de la posesori/ fosti posesori de astra h cu dpf, despre cat de rezistente sunt dpf-urile, cati km pot duce (luand in calcul o mentenanta normala schmb ulei+filtre la 15 000km si mers cam 80 % extra urban destul de turat +20% urban) si cam ce simptome prezinta cand ”are inceput de sfarsit Smile)” . Masina are acum 217 000 km si fara probleme momentan, un consum mixt de 5,8 - 6,2 % mers destul de turat, dar constant cat se poate si as mai dorii sa stiu daca e ok consumu asta sau e putin maricel Smile) Va multumesc pentru atentia acordata !

MODEL: Opel Astra H 2009
MOTOR: 1.7 110 cp Z17DTJ


Ultima modificare facuta de AMaran la Sam 27 Jun, 2020 12:03 am
Skip ads

  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Imi este greu sa inteleg de ce mai cumparati diesel, mai ales cu dpf... esti cam la limita magica cand bubuie filtrul de particule. Simptomatologia o gasesti pe forum.
  • AMaran

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2020

  • Mesaj Privat
cand am luat-o nu stiam exact cu ce se mãnâncã dpf-ul asta Smile)
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Lasa, vei afla in curand probabil injectoare, alternatoare, volant cu masa dubla, sa ai noroc cu ele sa nu crape nimic in urmatorii 3-4 ani.
Skip ads

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Nu are injector separat pt DPF.
Majoritatea celor ce au anulat/schimbat DPF au avut probleme cu alte componente. DPF-ul doar a incasat-o cel mai rau si s-a infundat. In lipsa unei diagnosticari corecte, se ajunge de cele mai multe ori la recomandarea eronata de a anula DPF.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Masina diesel, din 2009, cu doar 217000 Km, frumos din partea ei! Smile
Regenerare pasiva - atunci cand tragi de ea o perioada mai lunga de timp si automat creste temperatura gazelor de evacuare si
Regenerare activa - prin post injectie.
Foarte important, pentru viata uleiului si implicit pentru viata componentelor "dezmierdate" de ulei, sa nu ratezi regenerarile, pentru a nu altera uleiul prea mult cu motorina.
Am DPF original (inca), masina pe "ceasuri" are 268000 Km, Real, cred ca are undeva la 320000 Km. Au fost ceva probleme (presupun ca din cauza fostului proprietar), dar acum, s-a invatat sa mearga bine.
Revizie la 10000Km, avand in vedere ca in Romania gasim ulei doar Bunica si Floriol Smile si oricum, preturile sunt mici.
Consum mediu pe ultimii 23000Km = 6.1 l/100Km si pe ultimii 1600 Km = 5.8 l/100Km.
Drumuri bune!

P.S. Si da, colegul @Mikki, are dreptate, atunci cand motorul fumega (din diverse pricini), tu nu il vezi si nu stii ca fumega, dar toata funinginea se opreste in DPF.
  • AMaran

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Va multumesc frumos pentru raspunsurile anterioare !
Si as mai avea niste intrebari ( la care nu am gasit inca raspunsuri ) ,daca aveti bunavointa de a-mi raspunde la ele Smile
Una ar fi legata de bujiile incandescente, daca au vreun rol in regenerarea dpf-ului, adica daca participa in vreun fel la regenerare (activa/ pasiva) ? Intreb deoarece intre timp mi s-a aprins un martor (galben) in bord (cu o cheie fixa pusa vertical in mijlocul unei masini), iar la testul pedalei (sau cum i-o zice Smile ) mi-a aparut codul de eroare ECN 068302, ceea ce reprezinta ,dupa cautarile mele, o problema la sistemul de aprindere/preincalzire, adica la bujii, nu? Ideea e daca afecteaza regenerarea sau orice altceva eroarea asta? Masina porneste bine, merge bine, trage la fel de bine, nu s-a simtit nicio schimbare de cand a aparut eroarea asta, bujiile au fost verificate la service si sunt in stare buna toate 4, sper sa nu fie nimic grav care sa dauneze in timp... Va multumesc inca odata pentru atentie si va doresc toate cele bune ! Smile
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La aceasta eroare, in general, cauzele pot fi doua, o bujie arsa sau eroare de comunicare intre modulul de control al bujiilor (releu de bujii) si ECU motor, la service atat au putut face, sa masoare bujiile? Smile
Ca o prima parere, ar trebui verificata siguranta care alimenteaza acest modul.
Skip ads

  • AMaran

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Mi-au facut si o diagnoza si tot asa au zis si ei de un releu si ca s-ar putea intrerupe circuitu undeva intre ECU si bujii, dar n-au verificat nicio siguranta din cate am inteles eu, au zis ca trebuie investigata treaba si ca operatiunea asta necesita mai mult timp si aproape ”juma de masina demontata”Smile si implicit o manopera costisitoare... dar chestia interesanta e ca acel martor din bord mai dispare din cand in cand , mai ales cand masina e stata mult timp, gen o saptamana fara sa fie pornita, dar apare inapoi dupa un timp (mai ales dupa ce ii dau putin cox Smile) , se joaca ”de-a v-ati ascunselea” cu mine =))
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Omitand sa ne spui tot ce au facut oamenii aia, era sa ne faci sa ii numim "cârpaci", dar uite ca totusi ei stiau cu ce se mananca treaba. (mai putin partea cu jumatate de masina demontata)
Esti sigur ca reapare dupa ce ii dai "cox" cum spui tu, sau dupa ce treci cu masina mai tare prin bãlți?
Sigur, sigur mereu este aceeasi eroare, sau ai citit-o odata si cand vezi martorul aprins, presupui ca este aceeasi eroare?

Treaba cu jumatate de masina demontata, este total exagerata, "releul de bujii" este montat pe suportul acumulatorului si la ECU ajungi desfacand 3 suruburi de la carenajul rotii stanga fațã.
Daca ai pe cineva care se pricepe cat de cat (si are macar un aparat de masura), va putem indruma pentru a face masuratori.
  • AMaran

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Legat de reaparitia martorului nu stiu ce sa zic, in ce circumstante reapare, eu am observat odata cand am plecat de acasa cu martorul stins, am mers pe autostrada spre Timisoara + drumul pana la Lugoj , unde nu prea am dat in balti/ denivelari fiind un drum destul de bun zic eu, iar cand am ajuns la destinatie am oprit motorul, mi-am facut treaba, dupa aceea cand am pornit-o din nou s-a aprins si martoru din nou.... iar codul de eroare este acelasi de fiecare data, nu apare altul, asta si pe tester am vazut ca doar eroarea asta o dadea. Iar legat de treaba cu „jumatate de masina demontata” am mai exagerat-o si eu putin, dar ideea era oricum de dat toata bara fata jos si cautat prin cablaje pe acolo dupa vreun fir rupt/uzat sau ceva de genu, plus verificat releul ala de bujii + verificat ECU, treaba care mi-au zis ca ar dura pana la 3-4 ore, iar avand un cost destul de mare pe manopera (fiind reprezentata, am uitat sa precizez si amanuntul asta, scuze Smile ) am renuntat.... dar nu cred ca are ce sa se strice asa grav daca merg asa cu eroarea asta, nu?
Multumesc de raspuns! Drumuri bune!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cablajul (firele) se masoara in mufa "releului de bujii" si in mufa ECU.
Daca se constata ca unul din fire este intrerupt sau se atinge de alt fir sau de caroserie, abia atunci pleci pe traseu sa cauti locul cu pricina.
Despre bãlți, am spus pentru ca este cunoscutã problema cu "apã în ECU" la aceste masini, iar manifestarile pot fi diverse.
Daca nu ai pe cineva sa faca masuratorile, cel mai simpatic ar fi sa schimbi de proba, releul de bujii, cu altcineva si sa vezi cum se comporta. (asta in cazul in care bujiile sunt cu adevarat bune, toate 4 si cablajul pana la ele).
Skip ads

  • AMaran

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Am inteles, multumesc de sfaturi! Cand o sa am timp am sa ma ocup mai serios de acest aspect. Numai bine!
  • AMaran

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Si pana la urma afecteaza sau nu regenerarea dpf-ului bujiile astea? Ca de la asta am plecat, doar ca nu m-am lamurit Smile
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Nu
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR