mariuson
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2016
- Mesaj Privat
Salutare, sunt proaspat posesor de Insignia B Tubo D, 2019, 170 CP, automata 8 viteze, 49.000 km. Inainte de aceasta am avut (si inca am) insignia 2011, A20DT, 130 CP. Dupa ce am luat masina am facut un drum de 600 km dus si 600 km intors. Spre suprinderea mea DPF si modalitatea de regenerare a DPF e total diferita la insignia 2019 fata de cea de 2011. Se incarca foarte repede filtrul in oras sau in conditii de mers gen bara la bara, dar face si ceva regenerare pasiva la un mers constant peste 100 km/h. Ce am putut observa este ca face regenerari la aprox 400 km, mult sub Insignia A la care si acum la cei 171.000 km, la un drum lung imi face regenerare la 900 - 1000 km.
Poate mai sunt utilizatori de insignia B care folosesc ceva program gen OPL Monitor si pot sa imi spuna cam la ce distante se regenereaza filtrul lor?
MODEL: Insignia 2019
MOTOR: B20DTH
Poate mai sunt utilizatori de insignia B care folosesc ceva program gen OPL Monitor si pot sa imi spuna cam la ce distante se regenereaza filtrul lor?
MODEL: Insignia 2019
MOTOR: B20DTH
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
mariuson
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2016
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
Un sistem EURO 6 este defapt tot un EURO 5 doar caci s-a mai adaugat in plus un sistem ce injecteaza un lichid pe baza de UREE ( Add-Blue ) in momentul regenerarii pentru a neutraliza particulele nocive care totusi mai ramin in cenusa in timpul arderii . Deci regenerarile ar trebui sa fie cam la fel cu cea din 2011 daca motorul e in mintile lui .
mariuson
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2016
- Mesaj Privat
Și cu toate astea e foarte diferit sistemul... În primul rand ca la insignia B are regenerare pasiva pe când la insignia a nu are. Încãrcarea nu este liniara ca la insignia a, în sensul ca poate sa Sara încãrcarea și cu 3-4 %, regenerarea nu mai pornește la 79 - 80%, pornește undeva pe la 90 [încã nu îmi dau seama exact la cât]. Spre exemplu eram în Fãgãraș, aveam încãrcare 85% și ma și gândeam ca îmi va începe în oraș. Dar am ajuns la Sibiu cu 78%...
- sadcozma
- **
- 154 mesaje
- din 26 Jun 2011
- Insignia 2016 B20DTH
- Bucuresti
sadcozma
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2011
- Mesaj Privat
Eu ma uit din an in paste la DPF si/sau eventual cand mai ajung la EDS cu ceva ii rog sa se uite si ei. Dar uite, ultima data cand m-am uitat, iunie anul asta arata asa.
De cate ori m-am uitat si mie mi s-au parut putin dubioase numerele, ca si "metoda de calcul" la ce face el acolo .. dar cat timp merge ok, nu se infunda, sincer, nu ma stresez.
p.s. ~120k KM , de noua.
p.s.2 - de vreo 20k km este masina doar pentru iesit din oras (de unde si poate acel procent de DPF cu atat de multi KM) si nu mai vede saraca bara la bara si jegul din Bucuresti (sta in bara la bara pe Valea Prahovei, Oltului sau pe alte vai )
De cate ori m-am uitat si mie mi s-au parut putin dubioase numerele, ca si "metoda de calcul" la ce face el acolo .. dar cat timp merge ok, nu se infunda, sincer, nu ma stresez.
p.s. ~120k KM , de noua.
p.s.2 - de vreo 20k km este masina doar pentru iesit din oras (de unde si poate acel procent de DPF cu atat de multi KM) si nu mai vede saraca bara la bara si jegul din Bucuresti (sta in bara la bara pe Valea Prahovei, Oltului sau pe alte vai )
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
" mariuson " , ai dreptate caci sunt sisteme diferite , dar daca te documentezi putin , ai sa vezi caci modurile de regenerare activa sau pasiva sunt dinainte sa apara EURO 6 ( Add-Blue ) . La o regenerare pasiva trebuie sa se indeplineasca anumite conditii ale functionarii motorului ( daca nu sunt indeplinite , nu se intimpla ) . Inclusiv regenerarile active nu sunt 100% daca sunt probleme la anumiti parametri pe motor .