- alexan0641
- OP
- 13 mesaje
- din 08 Sep 2024
- Zafira 2009 Z19DT
- Bucuresti
alexan0641
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2024
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,591 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,591
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Pe care fir?
+12V ar trebui sa ai pe Firul Rosu cu Albastru care ajunge si pe firul comun al injectoarelor (tot Rosu cu Albastru).
Acest fir vine direct din releul pentru pompa si in releu vine direct din siguranta.
Deci:
- siguranta arsa;
- releu cu contacte oxidate sau topite;
- releu necomandat;
- fir intrerupt pe undeva.
ATENTIE:
Pe acest fir nu ai +12V incontinuu dupa ce pui contactul!
Doar cateva secunde, apoi mai ai tensiune doar cat timp "dai la automat" sau cat este motorul pornit.
+12V ar trebui sa ai pe Firul Rosu cu Albastru care ajunge si pe firul comun al injectoarelor (tot Rosu cu Albastru).
Acest fir vine direct din releul pentru pompa si in releu vine direct din siguranta.
Deci:
- siguranta arsa;
- releu cu contacte oxidate sau topite;
- releu necomandat;
- fir intrerupt pe undeva.
ATENTIE:
Pe acest fir nu ai +12V incontinuu dupa ce pui contactul!
Doar cateva secunde, apoi mai ai tensiune doar cat timp "dai la automat" sau cat este motorul pornit.
- corsablue
- ****
- 2,759 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,759
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- alexan0641
- OP
- 13 mesaje
- din 08 Sep 2024
- Zafira 2009 Z19DT
- Bucuresti
alexan0641
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2024
- Mesaj Privat
- alexan0641
- OP
- 13 mesaje
- din 08 Sep 2024
- Zafira 2009 Z19DT
- Bucuresti
alexan0641
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2024
- Mesaj Privat
Pot sa te rog a ma mai ajuți cu o informație? Înainte sa am problema asta am scos clusterul , masina muncește din greu și a primit din greșeală o teava metalica fix in cluster care s-a spart, l-am scos ca să ii dau jos plasticul pana găsesc altul și de atunci nu a mai pornit. Are legătură clusterul cu immo? După părerea mea, dacă am 3 volti(mai exact 3. ar trebui ca immo sa nu aibe legătura, dacă ar fi o problema de la el ,ar trebui sa nu am curent deloc doar că dacă eram atât de deștept o facem deja asa ca întreb și eu...
- sebage
- ****
- 2,591 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,591
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Immobilizatorul este modul separat si se afla fix pe butucul de contact.
In mod normal trebuia sa incepi cu o diagnoza si astfel scapai de multe presupuneri. Este foarte posibil sa ai alta problema si tu sa te uiti spre pompa.
Daca nu dispui (se mai intampla), incearca sa faci verificarile pentru a afla din ce "parte" vine problema.
Am scris deja:
- siguranta arsa (ai verificat-o, este buna, ai +12V pe ea?) F9 de 20A;
- releu cu contacte oxidate sau topite (l-ai verificat sa ii vezi starea sau sa il inlocuiesti provizoriu?);
- releu necomandat (anclanseaza releul cand pui contactul si cat timp "dai la automat"), daca nu inseamna ca ai lipsa comanda, daca da ...
- fir intrerupt pe undeva (imediat la iesirea din releu sau pe firul comun al injectoarelor de culoare Rosu cu Albastru, ai +12V cat timp "dai la automat"?).
Toate aceste verificari iti iau maxim 10 minute si le poti face chiar si cu un bec cu doua fire.
Acei 3V mie nu imi suna deloc logic. Pe traseu ai un releu, deci in mod normal ar trebui sa gasesti ori tensiunea de pe acumulator, ori 0 (zero) volti.
Din motivul asta eu ma gandesc la un contact imperfect pe undeva, ori pe traseul de plus, ceea ce am scris mai sus, ori pe traseul firelor de masa, ar trebui sa te asiguri ca borna de minus a acumulatorului ajunge perfect pe caroserie.
Problema poate sa apara din foarte multe parti, de asta zic ca ar trebui sa incepi cu o diagnoza, macar sa stii pe unde sa cauti.
In mod normal trebuia sa incepi cu o diagnoza si astfel scapai de multe presupuneri. Este foarte posibil sa ai alta problema si tu sa te uiti spre pompa.
Daca nu dispui (se mai intampla), incearca sa faci verificarile pentru a afla din ce "parte" vine problema.
Am scris deja:
- siguranta arsa (ai verificat-o, este buna, ai +12V pe ea?) F9 de 20A;
- releu cu contacte oxidate sau topite (l-ai verificat sa ii vezi starea sau sa il inlocuiesti provizoriu?);
- releu necomandat (anclanseaza releul cand pui contactul si cat timp "dai la automat"), daca nu inseamna ca ai lipsa comanda, daca da ...
- fir intrerupt pe undeva (imediat la iesirea din releu sau pe firul comun al injectoarelor de culoare Rosu cu Albastru, ai +12V cat timp "dai la automat"?).
Toate aceste verificari iti iau maxim 10 minute si le poti face chiar si cu un bec cu doua fire.
Acei 3V mie nu imi suna deloc logic. Pe traseu ai un releu, deci in mod normal ar trebui sa gasesti ori tensiunea de pe acumulator, ori 0 (zero) volti.
Din motivul asta eu ma gandesc la un contact imperfect pe undeva, ori pe traseul de plus, ceea ce am scris mai sus, ori pe traseul firelor de masa, ar trebui sa te asiguri ca borna de minus a acumulatorului ajunge perfect pe caroserie.
Problema poate sa apara din foarte multe parti, de asta zic ca ar trebui sa incepi cu o diagnoza, macar sa stii pe unde sa cauti.
- alexan0641
- OP
- 13 mesaje
- din 08 Sep 2024
- Zafira 2009 Z19DT
- Bucuresti
alexan0641
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2024
- Mesaj Privat
Site cineva dacă între releul 1 și releul 2 intervine imobilizatorul? Pe releul 1 am 12v. Contact bun dar de la releul 1 nu mai ajunge curent la releul 2. Adică îmi da acei 3.8v , constat ca între contactul primului releu și bobina releului 2 avem continuu pe un pin iar pe celalalt undeva la 1000 ohm.firul de la contact iese din cutia de siguranțe dar nu știu unde ajunge. Ideea e ca dacă îl păcălesc și fac punte pe contractul releului 2, masina porneste la sfert. Ma gândesc sa nu fi făcut ceva când am scos clusterul.
- alexan0641
- OP
- 13 mesaje
- din 08 Sep 2024
- Zafira 2009 Z19DT
- Bucuresti
alexan0641
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2024
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,591 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,591
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Ambele fire subtiri, sunt pentru sonda litrometrica. Nu au legatura cu pompa, doar folosesc aceeasi mufa.
Sincer, incerc sa imi dau seama ce faci pe acolo, dar nu reusesc sa inteleg.
Nu inteleg la ce anume spui tu releu 1 si releu 2, la ce anume spui contact...
Sa nu cumva sa iti vina ideea ca vorbesc ironic sau alte astea, pur si simplu, nu inteleg.
Nu te mai juca cu "Punte" si alte cele, poti sa afectezi ECU.
Din ceea ce scrii, inteleg ca oarecum intelegi cam cum sta treaba, asa ca iti pun o schema, sper sa iti fie de ajutor.
Ai poza cu pinul care merge catre pompa si ai PDF cu schema si descrierea tuturor componentelor in acelasi material.
https://e.pcloud.link/publin...h49krCeVvdf9FRva7
Sincer, incerc sa imi dau seama ce faci pe acolo, dar nu reusesc sa inteleg.
Nu inteleg la ce anume spui tu releu 1 si releu 2, la ce anume spui contact...
Sa nu cumva sa iti vina ideea ca vorbesc ironic sau alte astea, pur si simplu, nu inteleg.
Nu te mai juca cu "Punte" si alte cele, poti sa afectezi ECU.
Din ceea ce scrii, inteleg ca oarecum intelegi cam cum sta treaba, asa ca iti pun o schema, sper sa iti fie de ajutor.
Ai poza cu pinul care merge catre pompa si ai PDF cu schema si descrierea tuturor componentelor in acelasi material.
https://e.pcloud.link/publin...h49krCeVvdf9FRva7
- alexan0641
- OP
- 13 mesaje
- din 08 Sep 2024
- Zafira 2009 Z19DT
- Bucuresti
alexan0641
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2024
- Mesaj Privat
- alexan0641
- OP
- 13 mesaje
- din 08 Sep 2024
- Zafira 2009 Z19DT
- Bucuresti
alexan0641
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2024
- Mesaj Privat
Pentru cei interesați, la mine problema a fost de la cluster, după ce am citit mai multe discuții am realizat ca intradevar clusterul are un cuvânt de spus la pornirea motorului. Am decis sa desfac placa și se pare ca lovitura a fost mai puternica decât am crezut .L am trimis la reparat deoarece am înțeles ca nu merge schimbat de la alta mașina. Vă mulțumesc pentru ajutor.
- corsablue
- ****
- 2,759 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,759
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat