Lun 09 Jun, 2025 9:38 pm
Off:
... "frige vasul ăla de nu poți ține mâna pe el", de la peste 65 - 70 grade celsius, clar simti ca "frige" si nu ai cum sa faci diferenta de 10 - 15 grade, cu ajutorul mainii.
On:
- "Momentan îmi apare colant level doar cand pornesc mașina", asta nu este neaparat un semn bun. Mie imi pare mai mult ca senzorul nu este in circuit, nu isi modifica starea si deci nu sunt motive sa "apara" mesajul si in alte momente de functionare.
Sper sa ma insel, asta ai putea verifica si cu un Op Com (daca ai sau poti imprumuta), parca prin UEC vezi valoarea reala declarata de acel senzor.
- "Mi a spus un mecanic care are același motor ca al meu ca a dat o gaura mica in termostat și ii stă constant la 95-100 de grade". fara suparare, eu nu spun nimic cu rautate si nici ironic, dar acel mecanic vorbeste ca sa nu taca.
O gaura (in "termostat"), indiferent de cat de mult ai calcula diametrul, nu poate sa se comporte in asa fel incat sa asigure debitul necesar racirii in diferitele regimuri de exploatare.
Daca este considerabil de mare in diametru, vei avea un motor care va functiona mai mult timp in afara regimului normal de temperatura, cu amestec si avans modificat de catre ECU, pentru a incerca sa ajunga la regimul stabilit, iar cand vei forta putin mai mult, tot la temperatura prescrisa vei ajunge, pentru ca acea gaura nu va fi suficienta.
Daca gaura este mica in diametru, va ajuta doar la o aerisire mai facila a circuitului si cam atat.