Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
De ceva timp am luat o masina cu acelasi motor pus pe unele Opeluri ,echivalentul lui 1.9CTDI de 150 cp euro 4 ,doar ca este JTDM , nedumerirea consta ca in ECU sunt alte coduri de injectoare fata de ce sunt inscriptionate pe plastic ,daca vreau sa trec codurile dupa plastic imi zice invalid si nu se salveaza.
Am mai probat 6 injectoare cu codul necesar 0445110 111 si abia la unul am reusit sa trec codul ,la restul nu.
Am probat un injector cu codul 0445110 243 si la asta am trecut codul fara probleme .

Nu stiu cum este treaba cu injectoarele ,dar din ce stiam nu au memorie sa stocheze codul , lista cu coduri ar trebui sa se afle in ECU , odata ce calculatorul nu citeste un cod de injector , teoretic nu ar trebui sa fie in lista lui , asa presupun ,nu stiu exact .Chiar daca injectoarele probate erau date la reconditionat si li se genera alt cod , odata ce injectoarele nu au memorie ,ecu nu are de unde sa stie ca este vechi (codul dupa plastic) sau recondtionat (codul atasat)
Ca sa se modifice codurile injectoarelor la grupul FIAT trebuie diagnoza KKL , cu ELM 327 nu merge , le am pe ambele .

Din cauza asta ma gandesc ca nu cumva injectoarele pe codul 0445110 111 sa aibe mai toate codurile banate de ECU si sa accepte doar 0445110 243 ,diferenta este ultimile sunt doar pentru 150 cp , iar celalte cu 0445110 111 se gasesc si pe alte motorizari mai slabe de 150cp.

MOTOR: 1.9JTDM 150cp euro 4
Like
Skip ads

  • bruttus

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu este nevoie sa codifici injectoarele.Ce incerci tu acolo cu codurile de pe injectoare aiurea,nu foloseste la nimic.Lasa masina in pace ca o strici,monteaza injectoarele si gata.
Like
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Mulțumesc ,traiam cu impresia că ecu nu prea se împacă cu codurile de calibrare la injectoarele cu 111 la sfârșit și vrea neapărat cu 243 .
De fapt la injectoarele 0445110 111 am probat cele 4 după mașina ,încă două cumpărate din dezmembrări și montate în locul la 3 și 4 ,plus ce am probat înainte încă 4 pe care le-am returnat , aici a fost vina mea ,că aveam in timpul probelor 2 seibi pe injectorul 3 și de aici ,mult fum și lipsa putere
Din astea 10 ,abia la unul a acceptat codul de calibrare scris pe el .
Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Singurul lucru care trebuie sa-l respecti,este sa pui injectoare cu acelasi numar de referinta.Daca masina avea din fabrica 0445110111,nu poti pune altele.Exista si alte numere echivalente in unele cazuri,dar trebuiesc vazute in programele de specialitate,in general in bancurile de probe.
Faptul ca ai vazut,sau ai auzit pe la vreunul ca a pus injectoare diferite ca referinta si a mers...nu inseamna nimic,este posibil sa rupi pistoanele,sau sa ai tot felul de probleme in timp..
Fiecare numar de referinta,este fabricat si calibrat sa injecteze anumite cantitati de motorina,in diferitele probe,preinjectie,ralenti,retur,maxima,etc.
De exemplu,la ralenti,injectorul cu 243 trebuie sa injecteze intre 2,2ml si 8,8ml iar injectorul 111 trebuie sa injecteze intre 6,7ml si 13,5ml
Astea sint valorile reale scoase din programul bancului de teste.
Like
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Deocamdata o las asa , nu mai schimb injectoarele pentru ca merg destul de bine si nu as fi incatat sa mai dau bani pe 4 injectoare.

In programul cu piese ePER ,pentru seria mea de sasiu codul pe original la injectoare este 55221020 ,iar echivalentul de la Bosch ar fi 0445110 243 sau refabricate tot Bosch 0 986 435 104 ,din cauza asta nu eram sigur ca cele dupa masina sunt cele originale .

Pana la urma conteaza ca injectoare dupa masina care sunt compatibile cu mai multe motorizari (1.9 si 2.4) si diferite puteri ,conteaza ca are si motorul de 150cp in lista lui.

Ca o observatie , injectoarele cu 111 la sfarsit au AAA la sfarsit ,iar cele cu 243 au doar AA ,la fel cum sunt cele trecute in calculator.

Cu sau fara coduri nu am vazut diferente de valori pe diagnoza , injectoarele ar avea urmatoarele coduri :

1.AH1GC3AAA pe injector - AZ1YGOCAA in calculator
2.8AHNAUAAA pe injector - 8ZZ88K7AA in calculator
3.81IT4CAAA pe injector - 7HRT165AA in calculator , originalul dupa masina a fost schimbat ca dadea valori mari la pornirea la rece , 5 ,mai scadea cand se incalzea sau accelera ,cand le-am verificat pe banc au iesit toate 4 bune.
4.AAH663AAA pe injector - AS1WCK7AA in calculator , originalul a fost inlcuit ca dadea valori mari la turatii mari , daca 3 scadea foarte mult pe acceleratie la 0,4 asta crestea la 3 .

Pe mine ma interesa si motivul pentru care nu mergea sa trec codul de calibrare in calculator la injectoarele cu 111 la sfarsit .


Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu cred ca ai inteles despre ce este vorba.Nu conteaza absolut deloc motorizarea,anul de fabricatie,modelul etc al masinii.Singura chestie care conteaza este ce numar de referinta avea injectorul, montat pe masina ta, original de fabrica.
In legatura cu acele litere de la sfirsit,AA...sau AAA....alea sint niste indicatii,pentru ECU,si se refera la ce trebuie sa faca injectorul in anumite conditii de presiune,etc,dar numai acel injector,iar faptul ca sint mai multe asemanatoare,inseamna ca au iesit din fabrica dintr-un lot asemanator,probabil azi ca nea Gica a fost suparat la lucru,cind a asamblat injectoarele,nu le-a echilibrat prea mult,a zis lasa bre ca e bine si asa,si le-a dat drumul sa mearga la vinzare,iar a doua zi,Vasile,mai calm un pic,a scos alt lot,dar mai calibrat,mai echilibrat,si asa sau schimbat si acele indicatii de la final.
Codul inscris pe injectoare,reprezinta cantitatile de combustibil care trebuiesc injectate in cilindri,in anumite conditii.Acele coduri sint recunoscute de softul din ECU.
Daca pui un injector cu 111 de exemplu,in momentul in care tu accelerezi,ECU va da impulsuri electrice mai lungi,sau mai scurte,incercind sa obtina un rezultat,incercind sa compenseze,dar injectorul stie ce a fost fabricat sa faca,si va deschide duza dupa cum comanda ECU,si asa iti inunda cilindrul cu motorina,sau dupa caz,va injecta maximul pe care il stie,numai ca acel maxim poate fi de fapt jumatate din cit are nevoie.


Like
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Vad ca nu păstrează tot mesajul scris pe telefon ,revin mai încolo de la calculator
Like
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Da , am inteles bine ca masina trebuie sa aibe injectoarele pe acelasi cod cu care a venit echipata din fabrica , codul de corectie nu intra in calcul ,conteaza doar codul injectorului .

In momentul de fata am 4 injectoare cu codul 0445110111 , dar nu bag mana in foc ca sunt injectoarele cu care a venit echipata din fabrica ,odata ce ECU nu are in baza de date codurile de corectie scrise pe aceste injectoare .

In mintea mea de necunoscator ,daca erau injectoarele originale nu trebuia sa intampin probleme in a trece codul de corectare in ECU prin intermediul diagnozei Multiecuscan.

Din cauza asta tind sa cred ca injectoarele 0445110 243 sunt cele originale , aceste injectoare se regasesc si pe motoarele de 1.9 de 150 cp dupa Alfa 159 ,Opel Zafira ,Opel Insignia si Opel Astra.

Eu nu am avut treaba cu masinile diesel , de 9 ani am una pe benzina si gaz ,abia anul asta am mai inceput sa citesc despre injectoarele diesel ca am avut o problema la un Golf 4 SDI ,deci unele chestii care le citeam pe net le luam de bune , de exemplu uni ziceau ca la unele injectoare trebuiau scrise codurile de corectare sa functioneze bine ,la altele nu.

Oricum daca erau pe injectoare numai valori intre 0,10 si 0,30 ,nu avea rost sa mai deschid topicul ,dar atata timp cat se duc si in valori de 0,50, 0,60, 0,70 am zis ca codurile de corectare, face ECU sa controleze mai bine injectoarele .


Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu as crede ca in ECU exista stocate toate codurile,fizic vorbind cred ca este imposibil,chiar si fiind sub forma ASCII,sau oricare alta.Cineva care se ocupa cu programari,clonari ar putea sa ne lamureasca mai bine.
De ce nu ia anumite coduri...de exemplu 1.AH1GC3AAA pe injector - AZ1YGOCAA in calculator
AH poate insemna 1900 bar-24v-120ml-3ms iar AZ poate insemna 1600bar-14v-32ml-0,045ms
ECU isi stie limitele,nu poate asigura 1900bar si nici 24volti iar 120ml combustibil este mult,motiv pentru care nu ia codul
Doar ca informatie generala,orice masina si orice tip de injector,se pot monta fara sa fie codificate,EXISTA exceptii,in unele masini,mercedes cel mai des,uneori in Ford,in care daca nu codifici,ori nu porneste,ori merge rau,dar sint rare,si nu stiu sa le explic.
Citirea corectiilor se face doar la ralenti.
PS:
Ca sa citesti corectiile pe fiecare piston e ok,dar nu le lua in seama ca fiind ceva tabu,sint orientative,ajutatoare.
Daca ai uzura pe un piston,compresie mai mica,poti sa nu reusesti sa aduci niciodata la zero corectia.
O corectie buna,este atunci cind numerele sint foarte apropiate de zero,si cele negative si cele pozitive.
Ce face acea corectie?
-de exemplu injectorul trebuie sa introduca la relanti o cantitate de intre 0,3ml si 3,3ml /minut de combustibil in cilindru,in conditii date de presiune,si durata impuls electric.
-daca injectorul spre exemplu injecteaza 5,4ml ECU va incerca sa scada aceasta cantitate in asa fel incit sa fie in interiorul plajei cunoscute de 0,3....3,3ml, si va da impulsuri electrice mai scurte,deci va deschide robinetul mai putin.
-chiar si asa,chiar inchizind total robinetul,e posibil sa nu poata cobori suficient
Asta ar fi un caz extrem,acum sa ne imaginam ca toate injectoarele sint in parametrii normali,dar nu echilibrate,adica unul injecteaza injecteaza 0,4ml altul 2,9ml altul 1,5ml si tot asa,in acest caz,ECU va incerca sa le egaleze intre ele.
Like
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru explicații .
Abia aseară am văzut în Fiat ePer că în cazul motorului de 150 cp , codul injectoarelor diferă în funcție de norma de poluare ,de exemplu la varianta euro 3 sunt 2 coduri care sunt compatibile și cu 0445110111 , iar la varianta mea euro 4 este trecut alt cod care este compatibil cu 0445110 243 ,o sa citesc mai bine in program pe treabă asta .

Am făcut un adaptor pentru testul de compresie în locul bujiei la strung , nu se găsește la noi in tara piesa separată sau kitul complet ,o sa nai incerc odată testul dar când l-am făcut ieșea între 22 și 24 bari ,nu păreau să fie valori extraordinare dar erau în limitele daca citisem bine , așa că nu aș putea avea pretenții de corecții cat mai mici , la motoarele astea de 150 cp este neplăcut că au pe admisie niste clapete ,care odată cu trecerea timpului sunt șanse să iasă din locașul loc și se duc unde nu trebuie
Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Scoate clapetele,poate functiona si fara ele,asa facem la bmw de exemplu,la cele de 150cv. Cu 20 bar pe cilindru este super ok.



Like
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,804
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Apreciez maxim informatiile si explicatiile de aici din topic, mereu m-am intrebat cum naiba de poate face motorul corectie la injectoare cand acesta e in turatie?.. dar am citit aici ca NU face, doar la relanti se face aceasta corectie probabil pentru a reduce vibratiile motorului ce se resimt in cabina si pentru a mentine probabil norma de poluare odata cu avansarea in uzura a componentelor ce genereaza frecare in motor. La Astra G cu motor diesel EURO4 ECU nu face nicio corectie, de aceea 1.7cdti pe Astra G merge ca naiba deja de la relanti atunci cand injectoarele au probleme. La Astra H 1.7cdti au compensat acest neajuns si ECU face corectie injectoare la relanti, motoarele mergand mai rotund si mai silentios, se poate constata asta imediat daca stai langa motor afara, sau cum se simt vibratiile motorului in cabina.
Ce as vrea sa intreb acum, e cum stie ECU cati mililitri de motorina injecteaza in cilindi fiecare injector? Citesc mai sus exemplul dat cu injectorul care baga 5,4ml in loc de maxim 3,3ml si ECU ii reduce debitul.. nu cumva ECU calculeaza/aproximeaza aceasta valoare de 5,4ml din durata delta T cat ii ia la injector in milisecunde sa coboare din PMS in punctul minim de coborare, vede (din valorile raportate de senzorii camshaft si crankshaft) ca timpul e prea scurt, are o tabela in software din care extrage puterea calorica (motorina injectata plus aer volumetric), stie aproximativ cat aer a fost in amestec din valoarea raportata de debitmetru, probabil are si vreun index de uzura mecanica a motorului in functie de km din ECU si ceasul de bord de care tine cont dar nu cred, si uite asa in urma unor calcule matematice ii iasa lui valoarea asta de 5,4ml pe care o baga injectorul respectiv la injectie, valoare de unde ECU incepe apoi sa reduca debitul pe injector?

Am senzatia ca ECU doar aproximeaza valoarea injectata de un injector acolo unde se merge fara valori de corectie obtinute pe bancul de probe, valori ulterior codificate in ECU cu software de diagnoza care sa permita ECU sa comande foarte precis injectorul cacsa bage in cilindru valoarea generata si verificata pe bancul de probat si calibrat injectoare.

Rog mai detaliati putin daca am explicat cat de cat corect, sau mai pe intelesul tuturor daca lucrurile stau altfel.
Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Face corectii permanent,dar se citesc doar la ralenti.
Ca sa explice cineva cum stie ECU ce cantitate trebuie sa injecteze fiecare injector,este prea matematic ca sa se inteleaga.
Cantitatea de combustible ,,me" necesara unui cilindru pentru fiecare
ciclu (un ciclu=doua rotiri de vibrochen) se calculeaza cu ecuatia urmatoare:

me=P x be x 33,33/n x z [mg/ciclu]

P= puterea motorului
be=consumul specific de combustible al motorului g/kwh
n=viteza motorului RPM
z=numarul de cilindri

Cantitatea corespondenta injectata,QH se masoara in mm3/ciclu cu o formula matematica.
QH=P x be x 1000 ..ca sa se inteleaga semnele,neavind cele reale QH este egal cu puterea motorului
inmultit cu consumul specifc ,,be" inmultit cu 1000 si totul deasupra(linie de fractie),adica impartit la
30 inmultit cu numarul de rotatii pe minut,inmultit cu numarul de cilindri,iar rezultatul se exprima in mm3
pe ciclu.

Injectoarele primesc semnale electrice ca sa deschida duza,dar si transmit la ECU cind duza sa inchis,si asa se ajunge la acea corectie.
In ECU exista o harta prestabilita pentru injectie,si in urma semnalelor primite,incearca sa mentina rezultatele in valorile acelei harti.
Totul influenteaza in acele corectii,uzura cilindru,uzura ax cu came,uzura vibrochen,presiune pompa de injectie,cantitate de aer ce intra in motor,etc.
Asta este motivul pentru care eu tot repet ca acele corectii citite de noi pe masinile de diagnoza,nu sint relevante.Am invatat cu totii de pe internet ca putem face acea lectura,si acum nu ne mai oprim cu interpretarile.Sint si cazuri,care din intimplare,au facut ca cel care a lucrat cu acele corectii,au dat un rezultat,care mai apoi a fost interpretat ca satisfacator,cu toate ca nu a fost decit pura coincidenta.
Like
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ca sa separ un pic merele de pere,scriu alt mesaj.Am vazut in decursul anilor lucrati in acest domeniu,injectoare care dau bine in bancul de teste,si merg prost in masina.Vine nea mecanicul,si iti da cu ele peste nas,zicind ca habar ai sa iti faci meseria.
Apoi am vazut injectoare facute in scirba,pe genunchi,care dau prost in bancul de probe,si merg bine puse pe masini,la care mecanicul in nestiinta lui te numeste ,,mare meserias"
Din pacate,totul se rezuma la bani.
Like
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Referitor la injectoare ,dau cazul meu , cand le-am dat la verificat au iesit toate in parametri , 2 din ele adica 2 si 4 au fost mai sensibile pe partea de retur si mi sa propus inlcuirea supapelor sau ce au la retur , adica 550 lei X 2 injectoare , iar injectorul numarul 3 care ma interesa pe mine dupa valori era bun , dar pe ce cilindul il bagam ,ca i-am luat pe toti la rand (1,2 si 4) dadea valorare mare la prima pornire , se ducea in 5 si pornirea era mai lunga , electromotrul invartea mai mult , iar cand pornea se vedea ca motorul tremura putin , ma uitam in coltul din stanga al capotei spre parbriz , cand era la relanti tremura coltul capotei , cum acceleram putin gen 1000 ture ,nu mai tremura .

Ideea este ca injectorul 3 facea figuri la relaniti iar pe bancul de probe a iesit bun .

Dupa ce am cumparat 2 injectoare cu 111 la sfarsit cu 150 lei bucata , am inlocuit injectoarele 3 si 4 . Acum porneste normal , nu au valori ideale dar nu am pretentii sa se fie toate injectoarele in valori de 0,5 -0,15 , se mai duc unele in 0,40 ,0,50 .





Like
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,804
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E nasoala treaba cand pe tester da bine si pe masina injectorul merge prost, eu as schimba locul injectorului daca stiu ca e testat pe banc (l-as pune pe alt cilindru si poate ar merge bine acolo). Cred ca tine si de uzurile motorului, daca uzurile depasesc o anumita limita orice injector va merge prost pe acel motor.
Cred ca cea mai tare treaba ar fi sa iei toate 4 injectoarele de pe un motor bun pe care-l auzi ca merge rotund, porneste usor si nu da cu fum in turatie, le dai jos cu mana ta si le pui pe motorul tau si apoi constati ca motorul incepe sa dea cu fum si sa plece mai greu la rece, pai in acest caz cred ca esti bun de plata (iei celalalt motor cu totul si asta a fost).

Muotorul meu vad ca porneste usor si merge bine, totusi imi curge un injector pe sus la imbinarea superioara si trebuie sa-l dau jos pentru ca sa-l trimit la bancul de probe la Endor Diesel in Buzau. Aveam de gand sa le trimit 3injectoare (unul a fost reconditionat deja si nu am de ce sa-l demontez, dintre celelalte trei unul curge si un altul e ruginit ca naiba in zona de imbinare sus de zici ca nu a fost demontat si curatat niciodata), dar acum ca am citit ce s-a scris mai sus am cam intrat la idei si nu-l mai demontez ca sa-l trimit decat pe cel ce lacrimeaza motorina (se vede cum se aduna ceva motorina in garnitura exterioara din capacul motor, in partea superioara a injectorului).
Like
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Injectorul cu probleme care a fost inițial pe cilindrul 3, l-am pus și pe cilindrul 1,2 și indiferent de cilindru dădea valoarea 5 la prima pornire , după ce l-am înlocuit acum nu mai scoate valoarea asta ,undeva in jur de 0,40 la prima pornire . Este ok ,am scăpat de problema .

Cand o sa am bani in plus ,o să cumpăr un set de 4 injectoare 0445110 243 , chiar văzusem pe un Insigna acum câteva zile ,dar cerea 400 lei pe bucata ,prea mult să iau oferta in serios ,mai ales că se demontează ușor .

Referitor la testul de compresie , nu am văzut în tara ceva cu adaptoare M9 ,unu pentru 1,3 multijet și altul pentru 1,9 jtdm ,cdti , in poza cu cutia pare sa fie modelul Tu 15 b ,dar nu scrie nimic de adaptor M9.

Daca curge un injector ,trebuie făcut ceva ,nu știu cum arată în interior dar nu știu dacă tine doar cu strânsul mai tare ,oricum îl trimiți unde știi , eu cu injectoarele am fost local nu le-am trimis în tara .
Like
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG