Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • calibra-C2ONE

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1992 C2ONE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut
masina a lovit violent o bordura dupa care i-am schimbat totul pe dreapta fata, acum insa cand virez strans volanul nu-si mai revine cand il eliberez si e incomod sa-l rasucesti inapoi, ce pot face?
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
sa nu se fi strambat bieletele la directie , sau ceva la caseta de directie
  • calibra-C2ONE

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1992 C2ONE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
bieleta sa schimbat caseta nu
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Revenirea volanului se face natural. Nu a proiectat niciodata nici un constructor chestia asta. Pur si simplu e un ajutor din partea fizicii. Rotile din fata au tendinta sa pastreze o traiectorie liniara datorita fortei centrifuge care scoate vehiculul de pe traiectoria circulara.

Faptul ca la tine nu revine volanul inseamna ca e o forta care se opune tendintei naturale a masinii de a urmari forta centrifuga. Cel mai probabil forta care se opune se gaseste undeva prin sistemul de directie (cremaliera - capete de bara - pivoti) Ciudat este ca nu intampini nici o greutate suplimentara la viraj.
Skip ads

  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca ar trebui sa-ti verifici geometria . Unghiuri de fuga , de cadere etc.
  • andreizr1

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Manta 1976 20e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Dragon Warrior a scris:Revenirea volanului se face natural. Nu a proiectat niciodata nici un constructor chestia asta. Pur si simplu e un ajutor din partea fizicii. Rotile din fata au tendinta sa pastreze o traiectorie liniara datorita fortei centrifuge care scoate vehiculul de pe traiectoria circulara.

Faptul ca la tine nu revine volanul inseamna ca e o forta care se opune tendintei naturale a masinii de a urmari forta centrifuga. Cel mai probabil forta care se opune se gaseste undeva prin sistemul de directie (cremaliera - capete de bara - pivoti) Ciudat este ca nu intampini nici o greutate suplimentara la viraj.


rotile au tendinta sa revina datorita unghiului "camber" ce il au rotiile fata de linia solului. toate masiniile au rotile din fata "cracanate" unele mai mult altele mai puitin ceva de genul
/ - \

acest unghi are mai multe vantaje, tendinta rotilor fata de a sta drepte, aderenta marita in viraje...
cu cit unghiul creste (cu cit rotile sunt mai "cracanate" Smile ) creste aderenta pe viraje dar scade eficienta la frinare.
dar oricum aceste setari nu se pot face la masinile standard decat la suspensiile racing....
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
daca nu ai inca ceva defect este posibil sa fii bagat bucsi proaste si din aceasta cauza s-a modificat unghiul.
eu am patit treaba asta la omega dupa ce am schimbat bucsile de bascula si am folosit unele italiene. chiar daca am reglat ungiurile tot nu reveneau rotile la viraj, de ma invirteam in cerc.
a trebuit sa le schimb cu unele FEBI si s-a rezolvat problema.
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Asa am patit si eu la dacie cand am schimbat cuplajul de la volan daca viram asa ramanea volanul nu mai revenea la normal. Am schimbat cuplajul si totul a revenit la normal. Si la tine tot la fel este ceva de proasta calitate care se opune revenirii rotilor in pozitia normala.
Skip ads

  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
andreizr1 a scris:[... toate masiniile au rotile din fata "cracanate" unele mai mult altele mai puitin ceva de genul
/ - \...


Permite'mi sa te contrazic... Embarassed La o masina rotile trebuie sa stea perfect drepte si paralele. daca rotile stau cum zici tu, cauciucurile se uzeaza in cativa zeci de km pe interior. Cat despre masinile de curse, cand virezi, rotile au un unghi mai ciudat dar e exact opusul a ce ai schitat tu... Acelasi lucru se poate observa si la unele modele de mercedes. Rolling Eyes
@calibra-C2ONE Problema ta poate fi chiar de la faptul ca rotile stau "cracanate". Cauciucurile nu le uzeara pe int/ext? Am avut aceiasi problema la un ford si dupa ce am reglat unghiul de fuga a disparut problema.
  • summer_life

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
si mai am eu ceva obectii. rotile revin nuuuumai si numai din cauza ca, cauciucul se aseaza drept pe sosea...nu poate sta pe un cant daca intelegeti. ce forte centrifuge si unghiuri?.... o roata tinde sa se aseze pe sosea..acelasi lucru la o curba inclinata, roata se aseaza...si mai ca merge singur volanul. deci revizuiti cele scrise mai sus. poate ai strans prea tare rotulele..si nu mai revine asa usor. poate freaca undeva ceva mai asteapta sa-si faca cursa totulele/bucsile. ps. cauciucurile late se aseaza mai repede decat cele inguste. de care ai?...le-ai schimbat cumva intre timp?
  • andreizr1

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Manta 1976 20e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
in acea schita am folosit caracterele disponibile in windows,,,,ele clar nu arata asa... Smile rotiile stau cracanate dar la un unghi de sub 2 grade daca nu ma insel care cu ochiul nu il sesizezi....
  • summer_life

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am inteles, aia e alta treaba...pt stabilitate...dar nu influneteaza revenirea rotilor la normal.
Skip ads

  • deleted-7256

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2007

  • Mesaj Privat
buna , ma numesc Cioaca Remus, si din pacate am avut si eu parte de aceasi problema ca tine ....masina turbata, bordura violenta Smile) si inca nu am reushit sa ii dau de capat, lasa-mi te rog un nr de telefon, sau un id de mess, as vrea sa stam de vorba,poate imi poti spune si mie cum ai rezolvat problema ,multam anticipat.
  • opel astra g

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Sunt posesorul unu opel astra g in urma unui mic accident am schimbat bratul bieleta antiruliu cap de bara si bieleta de directie au fost schimbate de mine totul fiind ok dar nu mai imi revine volanul in mers si merge greu mentionez ca bieleta de directie este montata din ochi pana sa vazut roata dreapta! Sa fie de la unghiul rotilor ?sau pompa servo caseta de directie etc...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Daca era de la bieleta de directie iti tragea masina stanga sau dreapta si nu statea volanul drept.
Servo ar trebui sa simti daca merge sau nu...
Totusi mai cauta pe aici.... https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=17494
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@opel astra g
verifica sigurantele de la pompa de servo, vezi sa ai ulei suficient in borcan,

Le
@catastefan omu zice ca ,,nu mai imi revine volanul in mers si merge greu ,, volanul are legatura directa cu caseta de directie Exclamation Rolling Eyes


Ultima modificare facuta de lucio85 la Vin 11 Apr, 2014 8:16 pm
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Revenirea la zero a volanului nu are treaba cu servodirectia, ci cu "caster angle" (nu stiu cum l-au tradus in romana, parca "unghi de fuga"). E unghiul dintre verticala si axa suspensiei pentru o roata directoare, cum te uiti la roata din lateral.

http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle

Du-te si fa-ti o geometrie la roti, si ar trebui sa se rezolve problema.
  • opel astra g

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Am ulei in borcan de servo nu curge pe.nicaieri nu e deplasata nu e nimic rupt! O sa fac zilele astea geometria si o sa va spun.multumesc
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Hai sa ti spun surpriza ... mai ai de bagat bani in ea. Nu glumesc ... Trebuie sa schimbi tampoanele superioare si rulmentii de amortizor. Dupa care , daca articulatia ai zis ca ai schimbat o, mai faci unghiul de fuga. Piesele se scahimba pt ambele roti stanga dreapta. Acelasi lucru il am si eu de schimbat ... in urma unei gropi mai zdravene i a facut de cap bucsei de amprtizor dreapta. Piesele te costa cam 300 + reglaj directie 50. Asta i tot ... dupa ce le schimbi sa ne spui cum iti merge.
  • opel astra g

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Cand spui bucsei de amortizor te referi la flansa de amortizor si la rulmentu de amortizor?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR