Ai uitat parola?


  • mishu88

  • Mesaje scrise: 413
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa Z13DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Simptome: huruit la relanti, turații etc.
Cauze: Patină ghidaj cu componenta de compozit - ruptă; întinzător hidraulic neetanș (nu mai întindea lanțul);
Cost: 49 lei patina, 130 lei întinzătorul; 100 lei manopera la Pașcani.



PS: Acum 1 an de zile, kit-ul de distribuție a fost ”schimbat” complet. Oare?

Concluzii: Solicitați mecanicilor componentele înlocuite / solicitați piese originale și cât mai calitative!
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Schimb distributie cu poze mai mult sau mai putin clare dar am sa fiu strict pe subiect si sa explic pe scurt cum au decurs operatiunea de schimb a distributiei desi sau mai facut posturi pe acest subiect .
Pentru inceput eu am marcat toate surubirile de unde provin ca sunt destul de multe si nu ai cum sa tii minte care si cum vin nu am riscat sa imi ramana vreo unul nepus.
Pentru distributie trebuie desfacut urmatoarele:--catalizatorul desfacut (eu nu l-am putut da jos asa ca am desfacut o conducta de ulei retur de sub turbina pozitia e incomoda dar a mers) am desfacut cele 3 suruburi si bolturi ce tine turbina de galeria de evacuare , apoi surubul de sub baia de ulei ce tine catalizatorul, sa eliberat in felul asta catalizatorul dar tot nu am reusit sa ii scot de pe teava de evacuare si l-am lasat suspendat , apoi am scos suportul ce tine cutia de viteze dinspre baia de ulei are 6 suruburi 2 trec prin cutia de viteze restul 4 pe motor.
se goleste baia de uleiul vechi se desfac toate suruburile si apoi se da baia de ulei jos e putin chin dar nu imposibil.
Se suspenda motorul cu grija si apoi se desface suruburile de la tamponii si suportii de sutinere a motorului , dupa care se desfac suruburile de la capacul ditributiei, apoi cu ajutorul kitului de calat axele cu came folorim blocatoarele pentru calat, la mine a fost sarita distributia de la punct deci au intervenit probleme ,prin demontarea pompei de injectie si a pompei de vacuum, am blocat axul dinspre evacuare cel dispre admisie nu ii gaseam pozitia , am demontat egr si galeria de admisie ,apoi am cautat punctul de gripare in volant printrun orificiu aflat sub cutia de viteze e nevoie de a doua persoana sa invarta arborele cotit prin surubul de la fulia pompei de ulei pana prin baia de ulei se vede ce pistoane sunt sus sii jos apoi se va cala volantul, odata calat volantul si evacuarea e calata admisia o reglam prin surubul de la ax de la pompa de vacuumpana se aliniaza si apoi se caleaza . atunci desfacem surubul de la pinionul mare si apoi cel de la pompa de ulei , indepartam suportul fuliei ce intra in pompa de ulei apoi se scoate capacul de distributie cu tot cu sorb atentie cai de plastic sorbul.
Lantul vechi era mai lung decat cel nou cu vreo 4 sau 5 mm , totul sa inlocuit in regie proprie, daca nu ai scule mai bine mergi si cauti un mecanic bun ,la mine totul sa strans la cuplu conform cerintelor modelului de motor. tot odata i-am schimbat si chitul de ambreiaj dar asta in alta sectiune , si acolo o serie de probleme.
  • zistok

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Mures
  • Masina: Combo Z13DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Vin sai eu cu o completare, daca masina are peste 150 - 200 mii la km, atunci la schimbarea distributiei, merita schimbat si flansa ( e cam scumpa ) de la arbore ( pe ce se monteaza fulia arborelui, cel de jos ) odata cu semeringul , care oricum trebuie pus nou. Daca se vad urme vizibile de uzura la flansa, in zona unde vine pus semeringul, faceti bine si schimbati-o pentru ca, veti avea scurgeri de ulei pe la semering.
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
La mine nu a fost cazul ,flansa prerzenta o oarecare uzura dar nu considerabila si nu curgea ulei nici inainte de a schimba distributia si nici dupa nu curge, si masina are 173000 km, am schimbat doar simeringul care trebuia schimbat si flansa o voi schimba la urmatoarea interventie la distributie, e primul schimb de distributie de cand e cumparata , si depinde si cum e intretinuta . pinioanele dintate ar mai fi mers nu aveau uzura pronuntata insa lantul si cu patinele si mai ales intinzatorul care saracu era la maxim iesit si incepuse ca scape ulei pe langa stutu ala se vede si cum e improscat pe motor. ca simptom un cloncanit in capacul distributiei si vibratii pronuntate in caroserie. Am terminat interventia pe 13 auguts si pana in prezent am rulat 1850km fara probleme. pompa apa e aceeasi nu am schimbato.
  • zistok

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Mures
  • Masina: Combo Z13DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Pana la urma flansa se poate schimba si dupa, numai ca trebuie din nou fixat ( blocat volanta ) trebuie dat jos cureaua de accesorii, fulia de la arbore cu surub filet dreapta si se poate scoate si schimba flansa cu semeringul, daca va curge. La mine dupa 400 - 500 km a inceput sa curga si ma costat : intinzator, curea accesorii ( transmisie ) si fulie alternator, plus flansa si semering ..... S-a improscat cu ulei de motor pana si pe alternator, pe curea intinzator, radiator.....Nu sunt pierderi foarte mari de ulei dar suficient, sa se umple pe la angrenajele aflate in miscare de rotatie . Acum poate eu am fost mai ghinionist si toate s-au stricat tocmai acum. Apropo si la flansa mea erau urme de uzura si nu a curs imediat dupa schimbarea distributiei. Eu am scris doar din patania mea, poate ceilalti sa nu pateasca ca mine.
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Nu stiu cum a decurs la dumneavoastra operatiunea asta de schimbat distributia, nu stiu cum ati aliniat dvs accea flansa , insa flansa se pune si se centraza cu capacul distributiei pe liber si se fixeaza in asa fel flansa sa se invarta usor in locul ei nu sa mearga sacadat sau gripat , tin sa cred ca dvs ati montat flansa cu capacul dustributiei fixat deja si nu ati mai centrat flasnsa astfel ati uzat prematur simeringul, poate ma insel eu in privinta asta insa eu nu sunt mecanic insa am studiat 3 luni motorul ce si cum se schimba la el si cum se monteaza totul, si toate operatiunile sau interventiile sau desfasurat cu maxim de atentie si acuratete pana la cel mai mic detaliu, fapt pentru care interventia de schimb distributie si chit ambreiaj a durat aproximativ 3 saptamani. Unde ma impotmoleam evident am sunat un mecanic foarte bun ce in aceea perioada era plecat in concediu in afara tarii noroc ca exista surse de conversatie video.
In alta ordine de idei stiu ce am facut si apreciez ca mi-ati atras atentia cu privire la flansa insa nui nici o problema daca e sa pice atunci se va schimba dar pana atunci sper sa prind al-2-lea schimb de distributie in conditiile in care motorul va incepe sa pape ulei atunci ma voi desparti de masinuta,daca ma va tine cel putin cat ma tinut distributia si ambreiajul pana la acesti 173000 km adica inca 150000km aproximativ atunci ma declar multumit total insa de acum 1 an a inceput sa pice mai o rezistenta ba aeroterma amortizoare spate ,piese ce ar fi trebuit schimbate cel putin la 5 ani insa are 10 ani masina mai mult de atat ce sa spun.
Multumesc si apreciez sfatul dvs. sa auzim numai de bine!
  • McCasian

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare.
Tata are o corsa din 2004 1.3CDTI 220.000 km(nu garantati) si mai nou tacane a metal/tabla la pornire la rece(sau daca o las 30 minute nepornita) si aici ma refer la zgomotul tipic din cauza ungerii proaste imediat dupa momentul pornirii. Desi nu este masina in cauza, un exemplu video este acesta: http://www.youtube.com/watch?v=0mC2HDp-HkM

Mie mi-ar parea logic ca ar fi o problema de ungere, poate etansare pe circuitul de ungere sau chiar pompa de ulei ca undeva parca citisem ca e predispusa sa cedeze dupa 180.000
Am citit ca si distributia ar cazul sa fie schimbata... si poate avea chiar influenta asupra zgomotului de pornire.

Am citit multe si sunt inca confuz, dar fiindca motorul in rest merge superb, chiar as vrea sa il revigorez schimband atat pompa de ulei(sau macar sorbul), cat si distributia cu toate accesoriile aferente.

La cate patanii am vazut pe aici pe forum ma tenteaza inclusiv sa trag o fuga din Oradea pana in Iasi la domnul Dan Ciucureanu(evident cu programare si daca vrea ma ia). Totusi inca nu am discutat direct cu el pe tema asta, si inca ma gandesc cu groaza la drum, de aceea intreb prima data daca cineva cunoaste un service in Oradea sau in Bihor unde sa se ocupe bine de lucrarea de care am nevoie.

Sumarizez: Caut service care ofera garantie pentru schimb distributie si pompa de ulei si foloseste doar piese originale in judetul Bihor.
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, în primul rând daca ai zgomot metalic e de la lanțul de distribuție care e lărgit si intinzatorul e hidraulic si este ieșit total asa a fost in cazul meu, pompa de ulei nu are sens sa o schimbi decât daca prezintă uzura mare desi ma indoiesc de lucrul asta, sorbul se curăță foarte bine la înlocuirea distribuției oricum trebuie data jos baia de ulei. La mine făcea acelasi zgomot metalic după înlocuire distribuție a dispărut, lanțul era cu o zala mai lung fata de cel nou, patinele erau su ele uzate intinzatorul era ieșit total si nu mai făcea fata sa tina întins lanțul, pompa de ulei se prezenta bine, sorbul l-am curățat conducta de ulei de face ungerea pinionului si a lanțului am curățat cu spray de frane,si nu necesita înlocuire,daca nu pierde ulei pe la fulia de pe vibrochen nu are sens sa înlocuiește nici flansa doar simeringul obligatoriu . Dacă tu vrei neaparat sa schimbi pompa nu ai decat ,atât timp cât iti face presiune pe ulei nu are sens. Eu am schimbat distribuția in regie proprie si nu sunt mecanic, am respectat inclusiv cuplurile de strângere si a iesit perfect, si la abreiaj la fel. E de munca dar merge uns motorul acum si am facut cu el 35000 km , si nu au apărut probleme. Din punctele astea de vedere.
Succes!
  • McCasian

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
multumesc pentru raspuns. Mi-e totusi neclar daca e doar distributia uzata, de ce face acel zgomot timp de doar 2-3 secunde dupa care se aude ca uns... Odata ce a ajuns uleiul sus, se schimba zgomotul si apoi abia ca se mai aude lantul; putin tot se mai aude ca doar e vechi deja, dar incomparabil mai putin decat in primele 2-3 secunde.
Am inteles partea cu distributia, sunt de accord si o voi schimba; dar pe partea de ungere chiar sa nu fie nimic avand in vedere simptomul celor 2-3 secunde?
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Pana se întăreste acel intinzatorul atunci se aude zgomotul apoi nu se mai aude , ca se tensioneaza lantul, eu am avut distributia sărită de la punct de la o frână bruscă si a sărit cu 1 dinte si apoi pornirea era ceva mai greoaie învartea motorul cu 2 sau 3 ture in plus pana pornea uite asa trebuie sa stea intrinzatorul cand distribuția e nou schimbată. Asa arata distribuția schimbată de mine vezi daca ai sa cauti pe forum o sa vezi si poze cred cum arată distribuția si intinzatorul inainte de al schimba.
  • McCasian

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc. As vrea sa verific lista de piese necesare pt schimb distributie:

1. Lant
2. Cele 2 patine
3. Intinzator lant
4. Cele 2 pinioane
5. Garnitura capac distributie
6. Garnitura baie de ulei sau silicon?
7. Semering capac distributie
8. Trusa aliniere distributie
9. Ulei si filtru
10. Antigel
11. Ceva silicon

Am vazut ca piesele de la 1 la 4 sunt incluse in setul de distributie GM 6606024(alternative 5518770 / 636597 / 93191273), dar nu mi-e clar referitor la nr de suruburi ce vin in set. Vin 2 subtiri si lungi pentru intinzator, 2 subtiri si scurte pentru patina din dreapta si 2 negre si groase pentru pinioane? Citisem aici: https://www.clubopel.com/vie...p=1688474#1688474 ca surubul din capul arborelui nu este in set.

-Pana la urma daca cele 2 suruburi negre pentru ce sunt?
-La baia de ulei se pune silicon sau garnitura?
-Lipseste ceva din lista de mai sus?
  • marcu19

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa Z13DT din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Feb 2016

  • Garaj Mesaj Privat
silicon de buna calitate se pune la baiea de ulei victor reint nu este garnitura, si in puncte cheie se pune silicon adica inbinari unde nu entaseaza garnitura de la distributie..nu stiu de de ce suruburi negre vorbesti, ai doua suruburi la intizator si trei la patine, trebuie dat turbina jos ca sa poti da baia jos, incurca catalizatoru cu teava. ai ceva de munca.
  • marius3113

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Șuruburi negre sunt :
Unul la roata dintata de la axele cu came asta e mai scurt are vreo 5 cm lungime
Unul la flansa de la pompa ulei sau pinionil mic de jos , are vreo 7 cm lungime, am văzut că în chitul original vin ambele pe aceeași dimensiune adică scurte de 5 cm sau ma înșel .
Chitul de distribuție pe original GM este pe INA , eu am luat pe Ruville care este tot INA si avea inclus :
1 pinioanele
2intinzator
3 patinele
4 simeringul de la pompa de ulei sau flansa
5 garnitura de la capacul de distribuție
6 șuruburi de la intinzator
7 șuruburi patina fixa
8 șurub roata dintata de la axele cu came de sus pe cel de jos nu il avea si l-am comandat separat nu stiu exact cat am dat cred ca 30 lei ceva in genul
Acum vad ca au scos acel set de distribuție eu am dat pe ser 270 lei acum 2 ani .
Se poate da baia de ulei jos si fata sa dai catalizatorul jos ,desfaci suruburile de la tribuna si conducta cu 2 șuruburi de sub turbina si lasi turbina cu tot cu catalizator in jos si o sa ai spatiu de manevra suficient cat sa dai baia de ulei jos . Eu asa am procedat. Si treaba a mers fara probleme.
Silicon victor revina 1 tub la 23 lei e arhisuficient pt standard baie si punctele dintre chiuloasa si bloc motor se vad orificiile si tu pui silicon spre garnitura de capac orizontal pe îmbinare chiuloasa bloc motor. Si nu se pune in exces ca opturezi acele orificii si nu mai circula lichidul de răcire.
Dar daca spui ca o duci la mecanic ar trebui să știe el ce si cum si unde se pune si ce se pune.
  • DDaniel96

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Poate sa mi spuna si mie cineva care e pozitia pistoanelor la motor 1.3 diesel cod z13dt ca sa fie la punct tinand cont ca axele cu came de sus au orificiile de bocaj dar nu stiu care e pozitia vibrochenului.ma poate ajuta cineva cu o poza sau o schema ?uni spun ca pistoanele se blocheaza de pe volanta si ar trebui sa fie aliniate toate 4 si dupa sa blochez axele de sus la orificiile alea 2
  • McCasian

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

Iti recomand sa nu te iei dupa metoda babeasca cu pozitia pistoanelor ca e riscul sa o pui usor decalata, si pana la urma metoda cu blocatul de pe volanta e foarte usoara de facut.

Eu am facut toata schimbarea distributiei urmand tutorialul de aici: http://www.youtube.com/watch?v=5VCDqpzAk-o
In tutorialul respectiv, la minutul 3:10 o sa vezi un suport care vine prins intre motor si cutie in partea inferioara, dar care poate fi demontat fara sa cada jos motorul sau cutia, e doar cu rol de intarire, si totodata acopera si partea inferioara a volantei, deci are rol si de capac.
Aici e ideea, ca in partea de jos sub volanta gasesti o gaurica unde bagi instrumentul din trusa de aliniere distributie care e dedicat pentru treaba asta, sau bagi ceva care potriveste aproximativ ca si grosime. Cand o sa dai acel suport jos, o sa vezi clar ca la un moment dat 2 dinti de pe volanta sunt putin diferiti fata de restul, si au o gaurica anume langa ei; acolo trebuie sa intre instrumentul de blocare si atunci e fixat axul cu came la punct.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata