Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cipiotule, eu prefer cerul plin de cumuli Very Happy
Tot pe "B2" am zburat si eu! Frumoase vremuri Doamne...
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
cumulii erau cei mai placuti ... din pacate la Iasi aveam parte de ei destul de rar (cel putin in perioada `99-`02) si ne cam obisnuisem sa ne descurcam "pe uscat" Smile
am iesit la simpla intr-o zi de sambata (am fost al 2lea din "generatia" aia, dupa ce-am refuzat sa fiu primul din cauza stomacului) - YR 313 (ii spuneam "Fluturasul" - avea un sticker cu un fluture pe coiful alb - singurul de la Iasi cu coif alb) ... avem un tramvai in Iasi cu nr. 313 si de cate ori il vad mi-aduc aminte de acele vremuri Embarassed
a ... si tot la prima simpla am avut parte si de primul "caz special" ... neprovocat de instructor ... mi s-a rupt cablul de la mosor pe la 150m ... din fericire l-am rezolvat fara sa ma panichez ... panica a aparut cand am aterizat si-am vazut ca mai aveam 50m pana la 2 fete cu un carucior de butelii care treceau nepasatoare aerodromul ....
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Putina nostalgie. Niste poze scanate de pe vremuri:



Tot asa, prima mea iubire e YR-352. Saracul scartaia in termicile mai violente, dar.. era "al meu".
La simpla am iesit dar nu mai stiu al catelea, aveam un isntructor care ne-a tinut mai mult in DC, pana sa ne lase singuri. PRIMA SIMPLA din fericire s-a derulat fara cazuri speciale, doar putina panica sus, cand am realizat ca odata si-odata trebuie sa si aterizez Very Happy
Si dupa aceea, botezul, cate o palma peste fund de la cei prezenti Very Happy

LE: asta-i la voi facuta, poate recunosti copacii sau iarba

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
cum sa nu-mi aduc aminte de paduricea de langa "groapa" Smile) si de dl. Nasui mi-aduc aminte .. era prezent la orice manifestare pe aerodrom cu obiectivul pe pozitie Smile
unde-s copacii aia a fost un depozit de munitie (nu stiu daca mai e ceva acolo acum, paza este, dar mai rar)
Skip ads

  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu am pilotat doar veteranul Blanik.Asta era prin 1985-1986.Din pacate pe IS 28 B2 nu am avut ocazia sa zbor.Dupa 1990 am incercat sa ajung si pe B2, m-am inscris din nou la aeroclub insa ...am fost tras pe linie moarta.Motivul invocat era prioritatea pt cei cu varsta sub 18 ani.Fiindca nu sunt un tip bogat, sa apelez la un aeroclub privat, doar visez la zbor.


Nu cred ca F15 va fi achizitionat de Romania.Se pare ca obiectivul urmarit este F35 , iar unii afirma ca avionica si logistica acestuia este identica cu cea de pe F16 .In aceasta situatie poate ar fi mai indicat inchirierea unor F16 ,nefolosite, din rezerva U.S.A., echipate in varianta block52 sau block60(ideal).
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Va recomand parapanta, desi eu n-am fost multumit. Eram obisnuit cu siguranta oferita de planor, si din zborurile pe care le-am facut cu parapanta, mi s-a parut prea periculoasa. Foarte frumoasa, dar periculoasa. Oricum, mi-am vandut echipamentul de parapanta, dupa un accident la aterizare. desigur, nu din acest motiv, dar de atunci n-am mai putut zbura si era pacat sa stea degeaba.
  • bibi_wanna_fly

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am facut 1 an de planorism la Clinceni ( in 2006 ). In prima simpla am fost destul de calm, pana am ajuns pe latura mare si m-a zguduit un pic Smile. Atunci am realizat ca sunt singur si ca trebuie sa ma descurc cumva cu aterizarea. Totul s-a sfarsit cu bine.. de fapt, cu o vizita la mormanul de maracini. Am observat ca la fiecare dintre voi botezul s-a desfasurat altfel. Dupa asta au urmat multe simple dintre care cateva cu termica.
Imi e foarte dor de planorism si de atmosfera de pe camp, dar in 2007 am renuntat la Aeroclub pentru ca am intrat la Academia de Aviatie Civila. Simpla pe avion nu a mai fost la fel de palpitanta, dar botezul a fost mai dur. Partea interesanta a fost ca ne-am plimbat prin tara: am fost la Iasi, la Tulcea, Tuzla, Craiova, iar unii colegi au fost mai norocosi si au trecut si Carpatii. Momentan, astept sa-mi termin practica si sa ma angajez.
Atasez niste poze de la planorism si de la SSAvC:

Ii recunoaste cineva? Nea' Gogu si Nea Stelica

De la Academie:

Daca nu v-am plictisit voi mai adauga poze din raidurile prin tara. Toate cele bune.
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Felisitari pt SSAvC! Pe mine cel putin nu m-ai plictisit, poti baga pozele din raiduri!
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
YR 294 nu era la Iasi ? imi aduc aminte ca era un "singuratic" cu 2 in fata ...
  • bibi_wanna_fly

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Cipiotul a scris:YR 294 nu era la Iasi ? imi aduc aminte ca era un "singuratic" cu 2 in fata ...

Nu stiu exact de unde a venit 294; era la Clinceni de cand am inceput zborul impreuna cu 388, care era si cel mai 'intreg'. Tin minte ca mai aveam unul sau doua IS 29D2 cu inmatriculari cu 2 in fata, dar stateau in hangar, dezmembrate, pentru ca nu aveau acte.
Primul raid de la Academie - Strejnic (Ploiesti) - Craiova - Strejnic:
Decolare de la Craiova si cateva ture de pista acolo



Oltul


Slatina

Uzina Petrobrazi, Gara de Sud Ploiesti si cladirea principala a scolii

De la Baneasa la Tuzla si apoi Tulcea





Ultimul rand de poze, de la Strejnic la Tulcea. N-am putut sa aterizam la Tulcea pentru ca era acoperire totala in zona aeroportului.



  • Six

  • Mesaje scrise: 109
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2005

  • Mesaj Privat
bibi_wanna_fly a scris:unii colegi au fost mai norocosi si au trecut si Carpatii.


Acopar eu partea aia Smile. Enjoy.

















  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Fain de voi ma baieti! Bravo! Sper in cativa ani sa-mi pot lua si eu un ULM sa va deranjez pe-acolo sus.
Skip ads

  • gobelu

  • Mesaje scrise: 977
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Cine are o relatie si stie unde as putea sa fac si eu niste cursuri de parasutism(mai pentru buzunar de criza)? Very Happy
  • Six

  • Mesaje scrise: 109
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2005

  • Mesaj Privat
gobelu a scris:Cine are o relatie si stie unde as putea sa fac si eu niste cursuri de parasutism(mai pentru buzunar de criza)? Very Happy


http://www.dropzone.ro
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
"Sky is not the limit" azi la Aeroclubul Mures, cu Hawks of Romania, lotul national de lucru relativ pe cupola, planoare, diferite ultrausoare, producatori, expozanti, mici, bere Very Happy

Extra 300 oglinda

Extra 300 zbor pe spate

Wilga

YR-307 cu coiful alb

Extra 300 abracadabra?

Extra 300 & B747?

Extra low

Extra

AN-2

IAR-46

IAR-46

B747 solo

Formatie Extra

Formatie Extra

Hangar

YR-352

Festival

Platforma

Concert Dreamers

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
sunt alte serii (YR-3520 si YR-3900) sau s-a mai adaugat o cifra la serie ? intreb ca e prima data cand vad un B2 cu 4 cifre la "nr. de inmatriculare"
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
S-a mai adaugat o cifra, e ceva legat de numerotarea ULM
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Mda, adaug si eu ceva poze maine...
Din pacate nu am putut ajunge decat pe la ora 13 cand era spre gata totul.
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eu am ratat parasutistii... Cand ei sareau, eu eram in ambuteiaj desi, conform programului mai aveam o ora pana sa inceapa showul.
Pacat ca nu stiam ca vii, mai stateam de vorba la o bere ceva.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Bloomberg: productia avioanelor Gripen ar putea fi stopata
Scris de Marinela GHEORGHE Marþi, 14 Aprilie 2009 18:53


Firma suedeza Saab AB, producatorul avioanelor de vanatoare Gripen, ar putea sa nu obtina suficiente comenzi pentru a asigura viitorul acestui proiect, in conditiile in care ritmul de productie incetineste, iar producatorii de componente opresc productia, informeaza Bloomberg.



In luna noiembrie 2008 Norvegia a dat o lovitura Saab atunci cand a anuntat semnarea unui contract cu firma americana Lockheed Martin Corp. pentru un numar de 48 de avioane de vanzatoare Joint Strike Fighters, chiar daca analistii preconizau ca Gripen va primi aceasta comanda. O luna mai tarziu, Olanda a selectat si ea Joint Strike Fighters drept cel mai bun model pentru inlocuirea avioanelor sale de vanatoare iar Danemarca ar putea face aceiasi alegere in acest an.

In prezent Saab are 250 de comenzi pentru Gripen, dintre care 204 au fost comandate de Suedia, informeaza Agerpres.

Din aparatele comandate de Suedia, 14 au fost inchiriate Cehiei. Africa de Sud a comandat 26 de avioane, dintre care 20 urmeaza sa fie livrate. Thailanda are contracte pentru sase aparate iar Ungaria a inchiriat 14 aparate, fiind posibil sa le si cumpere dupa 10 ani de activitate.

Lucrul la avioanele Gripen comandate de Africa de Sud si Thailanda se termina in 2012, in conditiile in care mai raman de livrat doar 26 de aparate. Astfel ritmul de productia va scadea la 10-12 aparate pe an de la aproximativ 15 anterior.

La randul lor, furnizorii Saab, inclusiv Volvo Aero, producatorul motoarelor RM12, au inceput deja sa-si diminueze productia. 'Dupa Africa de Sud nu mai avem alte comenzi', a declarat purtatorul de cuvant al Volvo AB, Fredrik Fryklund. 'Anul viitor vom livra probabil ultimul motor. Poate o alta tara va dori sa comande avioane Gripen echipate cu motoare RM12. Altfel, linia de productie va fi inchisa', a adaugat Fryklund.

Dupa ce a pierdut contractul din partea Norvegiei, Saab a anuntat ca intentioneaza in continuare sa vanda peste 200 de avioane de vanatoare peste hotare si in prezent propune Gripen catre opt noi potentiali clienti. Purtatorul de cuvant de la Saab, Lasse Jansson, sustine ca ritmul de productie a fost tot timpul flexibil iar compania nu are probleme cu lantul de aprovizionare deoarece achizitioneaza componente pe baza comenzilor primite.

Chiar daca Saab sustine ca poate mentine productia Gripen la un nivel redus, compania are nevoie de contracte in prezent daca doreste sa-si pastreze baza de furnizori, in conditiile in care in mod normal companiile furnizeaza componente inaintea debutului activitatii de asamblare, a apreciat analistul Royal Bank of Scotland Group Plc, Sandy Morris. 'Saab are nevoie sa obtina o comanda in 2009. Productia de avioane Gripen ar putea sa nu inceteze in acest an, insa mai jos de-a lungul lantului de aprovizionare, este posibil ca furnizorii sa ramana fara activitate', crede Sandy Morris.

Pe lista furnizorilor de componente pentru Gripen se numara producatorii de echipamente electronice Honeywell International Inc. si Thales SA, Goodyear Tire & Rubber Co., care furnizeaza anvelopele, Martin-Baker Aircraft Co., un specialist in productia de scaune ejectabile, Rheinmetall AG, producatorul tunului de 27 de milimetri si aproximativ o duzina de companii mai mici, in principal firme suedeze.

Saab sustine ca a prezentat oferte pentru licitatiile organizate in Brazilia, Danemarca, India, Romania si Elvetia, si, in plus, se astepata la licitati isi din partea Bulgariei, Croatiei si Greciei. Insa analistul RBS, Sandy Morris, sustine ca in cazul comenzilor din India si Brazilia, tari care ar putea comanda 126 si respectiv 36 de avioane de vanzatoare, acestea nu sunt asteptate a fi acordate in perioada urmatoare, iar in cazul eventualelor contracte din Europa de Est, acestea au fost amanate cu cel putin cinci ani din cauza crizei financiare globale.

Romania intentioneaza sa cumpere 48 de avioane de lupta multirol, care vor inlocui, dupa anul 2010, avioanele Mig 21 Lancer. Pana acum, Romania a primit oferte din partea firmelor Lockheed Martin (pentru avioane F 16), Gripen (pentru avioanele JAS 39 Gripen) si Eurofighter (pentru avioanele Typhoon).''
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR