Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • silva

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
stie cineva cum se inlocuieste filtrul de polen la vectra c ?
Skip ads

  • adry

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: SIBIU
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da, ridici capota si cum stai in fata masinii in partea stinga , desfaci chederul de la grila de sub parbriz si o sa-l vezi. Are doua clemepe care trebuie sa le desfaci, ai grija cind tragi de elsa nu iti cada in ventilator frunzele si alte mizerii care se afla pe acolo. Bafta.
  • silva

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2007

  • Mesaj Privat
multumesc ma duc sa incerc sa-l desfac
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
subscriu!

  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Maine ma duc sa cumpar filtrul de polen si o sa incerc sa montez singur.Am o nedumerire totusi.Acum o saptamana cand am spalat masina,am ridicat de acel cheder,si am vazut in interior o piesa oarecum de fier cu grila...si m-a facut sa cred ca de cand am luat masina(mai 2011) si pana acum,am umblat fara filtru de polen(sper sa nu gresesc).Acum sa vad maine cum va sta treaba.Multi mi-au spus sa nu incep eu sa umblu la masina fara un specialist,dar m-am tot uitat la tutoriale,si nu pare o treaba prea grea...plus ca imi place sa umblu pe la masina si sa lucrez la ea(pe atat de mult pe cat imi place sa o conduc)...ma elibereaza de stress.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 531
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
johnnyliv a scris:Maine ma duc sa cumpar filtrul de polen si o sa incerc sa montez singur.Am o nedumerire totusi.Acum o saptamana cand am spalat masina,am ridicat de acel cheder,si am vazut in interior o piesa oarecum de fier cu grila...si m-a facut sa cred ca de cand am luat masina(mai 2011) si pana acum,am umblat fara filtru de polen(sper sa nu gresesc).Acum sa vad maine cum va sta treaba.Multi mi-au spus sa nu incep eu sa umblu la masina fara un specialist,dar m-am tot uitat la tutoriale,si nu pare o treaba prea grea...plus ca imi place sa umblu pe la masina si sa lucrez la ea(pe atat de mult pe cat imi place sa o conduc)...ma elibereaza de stress.


Din ce spui-i clar ca nu ai avut filtru de polen. Iti recomand sa-ti cumperi unul cu carbon altfel sar putea sa faca si la tine anumite reacti chimice si o sa miroase foarte urat in masina(am patit si eu asta prima data cand am schimbat filtru). De asemenea curata de praf si mizerie inainte sa montezi filtru de polen.
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Sincer sa va spun...cand pornesc AC-ul vine un miros...nu pot spune deranjant...dar sesizabil...vreau sa cumpar un MANN(pentru ca am inteles ca e bun si are carbon).Sper sa gasesc maine asa ceva in Targoviste...daca nu,fac o comanda la o firma.Ma gandesc sa cumpar si o solutie de improspatare(cum e in supermarket-spray) la 25-30 lei) a aerului,insa mie la panoul de incalzire,am impresia ca mi-a ramas blocat pe treapta 1 ultima roata din dreapta(cu cifrele de la 1 la 4)-nu am clima ci doar AC- o sa incerc sa vorbesc cu cineva sa se uite la el...as incerca si eu sa il desfac sa vad ce are,insa nu prea am acces si nu am cunostiinte de electronica.Acum sa vad cum procedez.Va multumesc pentru raspuns cornel18.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 531
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
johnnyliv a scris:Sincer sa va spun...cand pornesc AC-ul vine un miros...nu pot spune deranjant...dar sesizabil...vreau sa cumpar un MANN(pentru ca am inteles ca e bun si are carbon).Sper sa gasesc maine asa ceva in Targoviste...daca nu,fac o comanda la o firma.Ma gandesc sa cumpar si o solutie de improspatare(cum e in supermarket-spray) la 25-30 lei) a aerului,insa mie la panoul de incalzire,am impresia ca mi-a ramas blocat pe treapta 1 ultima roata din dreapta(cu cifrele de la 1 la 4)-nu am clima ci doar AC- o sa incerc sa vorbesc cu cineva sa se uite la el...as incerca si eu sa il desfac sa vad ce are,insa nu prea am acces si nu am cunostiinte de electronica.Acum sa vad cum procedez.Va multumesc pentru raspuns cornel18.


Cunostinte de electronica crede-ma ca nu ai nevoie. Panoul ii prins cu clipsuri si suruburi. In principiu dai jos suportul de plastic(tragi pe lateralele din interior spre exterior si o sa iasa usor) de sub panoul de clima. Apoi in spatiul ramas pui ambele maini si prinzi in spatele panoului de clima. Apoi tragi spre exterior si ai scos panoul de clima. In functie de modelul de clima ii prins la 1 sau 2 mufe. Dupa ce ai dat jos mufele ai modulul in mana si trebuie doar sa-i dai jos suruburile si sa desprinzi cu grija clipsurile de plastic. Acuma ai acces la placa electronica. O dai jos si mergi cu ea la un electrician si te rezolva el. Reparatie ii undeva la 20 de lei(sa nu faci greseala sa cumperi alt panou de clima. Credema nu merita).

Legat de sprei de curatare sistemul de ventilatie. Isi fac efectul 2 saptamani si gata. Eu unu sunt un pic cam nebun si am dat jos toata instalatia si aeroterma si am curatat bine tot. Iti recomand totusi urmatoarea solutie. Cumpara deodorant auto in forma lichida(iti alegi tu aroma) si imprastie tot lichidul pe filtru de polen. Acuma cand pornesti ventilatorul o sa simti parfumul in toata masina. Insa si acest lucru dureaza tot cam 2-3 sapt.
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am sa incerc ambele solutii de improspatare aer.Macar mai scap de cativa microbi(sper).Nu ma apuc de demontat acum bordul,pentru ca abia am luat masina si umblu mai cu grija la ea.Apoi vor urma ceva schimbari.O sa ma apuc maine de treaba.Suna asa nerabdator,ca nu am idee daca voi putea adormi rapid in noaptea asta!Va multumesc de ajutor.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,673
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Din ce inteleg nu ai avut deloc filtru de polen. Cel mai indicat e sa ai un compresor la indemana si sa cureti in zona respectiva mizeria si praful. E bun si un aspirator daca nu. Filtru de polen am luat UNIX cu carbon. Era cel mai ieftin la magazinul de la coltul blocului.
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am facut comanda,si azi pe la 4 imi ajung filtrele de ulei,benzina,polen si aer(din cate am inteles toate's MANN) si uleiul.Cel mai probabil o sa ma apuc de schimburi sambata,astazi fiind cam tarziu sa incep la 5(nu am garaj,si stau la bloc)si maine am putina treaba prin oras.O sa fac si cateva poze eventual,poate vrea cineva sa isi dea cu parerea de cum am procedat.DB77AAA...esti cumva din Targoviste?Ti-am vazut masina acum cateva zile,si din cate am citit pe forum ai OP-COM-uri.Vroiam sa te intreb: daca as scoate borna " - ,, de la baterie,si scot scaunul din dreapta fata(am o mica ruptura a materialului si ma gandesc sa desfac panza si sa o rectific cumva),o sa imi mai apara eroare la airbag?...pentru ca am inteles ca apoi trebuie stearsa.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 531
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
johnnyliv a scris:Am facut comanda,si azi pe la 4 imi ajung filtrele de ulei,benzina,polen si aer(din cate am inteles toate's MANN) si uleiul.Cel mai probabil o sa ma apuc de schimburi sambata,astazi fiind cam tarziu sa incep la 5(nu am garaj,si stau la bloc)si maine am putina treaba prin oras.O sa fac si cateva poze eventual,poate vrea cineva sa isi dea cu parerea de cum am procedat.DB77AAA...esti cumva din Targoviste?Ti-am vazut masina acum cateva zile,si din cate am citit pe forum ai OP-COM-uri.Vroiam sa te intreb: daca as scoate borna " - ,, de la baterie,si scot scaunul din dreapta fata(am o mica ruptura a materialului si ma gandesc sa desfac panza si sa o rectific cumva),o sa imi mai apara eroare la airbag?...pentru ca am inteles ca apoi trebuie stearsa.


Scoate borna de la baterie(atat + cat si - ) si asteapta 15 min. Si apucate de treaba. Iti garantez eu ca nu o sa se memoreze nici o eroare. Am si eu OP-COM si pot spune ca masina mea nu prea se impaca uneori cu el Embarassed(ii drept ca uneori umblu unde nu trebuie) Asa ca apelez la aceasta solutie cam odata pe luna Laughing .
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Asa am sa fac.Mi-a venit filtrul,am desfacut in graba sa ma asigur daca am filtrul vechi de polen si mentionez ca exista,insa starea sa este deplorabila.Plus ca am gasit si mult praf in interior si ceva resturi de frunze,mici.Apropo domnul cornel18...am desfacut panoul clima,si cand am desfacut am observat ca rotita aceea se invartea in gol.Am rearanjat-o dupa pinii aceia,si acum merge(insa nu este nici o diferenta intre 3 si 4 ca si putere a aerului...probabil nu am aranjat eu bine rotita pe pini...mai desfac altadata cand am timp,pentru ca momentan sunt multumit ca merge).Eu asa am luat masina,cu acea rotita nefunctionala,si ma bucur ca am reusit.Asa ca tin sa va multumesc de ajutor(s-a desfacut panoul tocmai cum ati spus)!
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 531
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
johnnyliv a scris:Asa am sa fac.Mi-a venit filtrul,am desfacut in graba sa ma asigur daca am filtrul vechi de polen si mentionez ca exista,insa starea sa este deplorabila.Plus ca am gasit si mult praf in interior si ceva resturi de frunze,mici.Apropo domnul cornel18...am desfacut panoul clima,si cand am desfacut am observat ca rotita aceea se invartea in gol.Am rearanjat-o dupa pinii aceia,si acum merge(insa nu este nici o diferenta intre 3 si 4 ca si putere a aerului...probabil nu am aranjat eu bine rotita pe pini...mai desfac altadata cand am timp,pentru ca momentan sunt multumit ca merge).Eu asa am luat masina,cu acea rotita nefunctionala,si ma bucur ca am reusit.Asa ca tin sa va multumesc de ajutor(s-a desfacut panoul tocmai cum ati spus)!


In functie de display-ul central pe care-l ai(Daca nu-i sti numele pune o poza cu el. Ma refel la cel dintre grilele de aerisire centrale) ar trebui sa afiseze si viteza de rotatie curenta. Acea rotita este un potentiometru(cel putin la mine sunt asa. Eu am clima bi-zonala si panoul meu de clima ii diferit fata de al tau. In sensul ca am 2 rotite de setat temperatura si una mare de setat viteza. Si tu in loc ai o rotita pentru setat locul de unde sa sufle aerul si in partea opusa ai viteza iar rotita mare seteaza temperatura la tine. Din cate tin eu minte) si chiar este facuta sa mearga in gol.
Daca iti afiseaza si nu simti diferenta inseamna ca rezistenta termica ii pe duca si trebuie schimbata. Piesa ii undeva la 7-12 lei(daca mergi la un electrician si schimba doar piesa respectiva. Daca mergi la reprezentanta pregatestete sa dai 150 de lei). Daca ai nevoie de instructiuni pentru a ajunge la rezistenta termica sa ma anunti. Iti trebuie doar o surubelnita hexagonala si 10 min libere.
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am TID,nu am BC pe masina,si momentan nu am bani sa imi montez asa ceva.Oricum,cred ca nu am montat eu cum trebuie rotita ca eram nerabdator sa o probez,si ma si grabeam sa plec sa ridic piesele de la magazin.O sa investighez treaba mai in detaliu cand o sa mai am timp de ea,cel mai probabil sambata cand voi schimba filtrele.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 531
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
johnnyliv a scris:Am TID,nu am BC pe masina,si momentan nu am bani sa imi montez asa ceva.Oricum,cred ca nu am montat eu cum trebuie rotita ca eram nerabdator sa o probez,si ma si grabeam sa plec sa ridic piesele de la magazin.O sa investighez treaba mai in detaliu cand o sa mai am timp de ea,cel mai probabil sambata cand voi schimba filtrele.


Pe TID nu se afiseaza viteza ventilatorului. Singurul mod pe care ai putea testa totusi ii pe tester doar. Sa montezi gresit rotita sincer nu vad cum. Insa cel mai simplu test pentru a vedea ca merg toate treptele de viteza este urmatorul(cel putin eu am avut parerea ca nu merge in treapta 1 si 2. La mine este cu 7 trepte de viteza pe mod manual).
Da-i contact la masina. Opreste radioul si trece ventilatorul pe ultima treapta care nu sufla(La mine cel putin porneste ventilatorul chiar daca nu pornesc motorul atata timp cat are contactul pus si eu ii modific viteza ventilatorului. Daca nu porneste ventilatorul porneste motorul si muta rotita pe ultima treapta). Apoi treptat invarte de rotita pana testezi fiecare viteza. Ar trebui sa auzi cel putin diferenta. Daca nu raman la ipoteza ca rezistenta termica la tine este pe duca.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,673
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da. Sunt din Targoviste.Masina mea cred ca e oarecum similara cu a ta.
Operatiunile care vrei sa le faci, sunt banale. Cel putin asa mi se pare mie.
Fi atent, daca scoti borna de la baterie, probabil o sa ai nevoie de cod la casetofon, daca masina e mai veche de 2004. In plus, o sa trebuiasca sa inveti geamurile sa urce si coboare la impuls.
Daca intrerupi circuitul de airbaguri cu contactul/motorul pornit da eroare, insa se sterge singura dupa ceva timp sau poti apela la mine si ti-o sterg eu. Preferabil totusi sa lucrezi minim cu cheile scoase din contact. Daca nu te descurci cu filtrele si ce mai ai de schimbat, ai nevoie de vre-o scula, si stai in zona mea, adica micro 9, te pot ajuta, evident in mod neconditionat. Desi e sarbatoare, si eu o sa cobor sa mai vorbesc putin cu vectra de la semnatura.
  • johnnyliv

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am reusit sa fac revizia masinii cu filtrele de ulei,benzina,aer si polen si ulei GM 5w-30.Referitor la filtrele de POLEN si aer,pun cateva poze cam unde sunt acestea si vreau sa multumesc in primul rand domnului StefanTolos pentru tutorialele sale de pe youtube.Acolo am vazut ce si cum si am procedat intocmai.Va recomand cu mare caldura.Filtrul de polen si aer le-am schimbat in parcare,insa pentru a schimba uleiul si filtrul de ulei si filtrul de benzina am fost la un service ce avea elevator.M-a costat 50 lei,si vreau sa va spun ca filtrul de benzina l-am schimbat eu,deoarece baietii nu prea se pricepeau sa il scoata.Noroc de faptul ca am avut un patent cu varf ingust in masina,ca nu se termina bine.
Poze cu filtrul instalat si locatia pe Vectra C 1.8 2002 (am dat chederul acela jos pentru un acces usor):

Aveti mare grija la cleme deoarece am vazut ca sunt tare firave:

In dreapta sta cam aiurea,dar nu e o problema deoarece l-am asezat astfel incat sa nu intre praf sau alte nebunii pe acolo
Iar locul pentru filtrul de aer(pentru cine a fost ca mine si nu stia...si totusi vroia sa faca treaba asta singur) este acesta:

iar suruburile le-am desfacut cu un o cheie imbus marime 25.Eu am folosit un set ce a costat 6 lei...si s-a tocit de la al doilea surub.A trebuit sa cumpar alt set(tanti de l-a vandut zicea ca e polonez si ca e mai rezistent) care a rezistat pana la capat.Asa arata suruburile de la carcasa filtrului de aer: .
Inca o data,recomand video-urile domnului StefanTolos si sincer pot spune ca a fost cea mai usoara treaba de facut...de cand am luat masina.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 531
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Cumpara doar o surubelnita cu cap similar pe care ai folosit pentru a desface surubul de la filtru de aer(o sa dai de o multime de suruburi cu acelasi cap de desurubare ca si aici).
Daca vrei o varianta ieftina cumpara o surubelnita care poti sa-i schimbi capetele(prindere magnetica). Un cap de surubelnita ii undeva la 2-5 lei(in functie de cat de rezistente vrei si de model. Modelul pentru acel surub ii T-20 (asa scrie la mine)). Asa am procedat eu si pot spune ca toata distractia a facut 10 lei si nu pot spune ca nu au fost de folos.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,673
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
50 lei pentru un schimb de ulei?!?
Magazinul de langa mine, Hexa, ofera la cumpararea uleiului si filtrelor schimbul gratuit, si il schimba destul de profi, adica il lasa cat de cat sa se scurga, insa probabil mai se adauga un 5-10 lei ca si ciubucul mecanicului lor.
Daca tot ai vazut tutorialele lui Stefan, cred ca ai observat ca e relativ simplu schimbul de ulei.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR