Ai uitat parola?


  • iso

  • Mesaje scrise: 1,549
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
LED'ul de tempomat nu a fost montat de fabrica pentru nici o tara sau motorizare pentru care s'a fabricat astra g/zafira /vectraB . Peste tot se pling de lipsa martorului pentru tempomat .
Slabe sperante sa vedem in echipare de fabrica LED tempomat functional . Mai mult forumistii din germania au trimis mail la OPEL si au primit "pasi" .

Vad rezolvata problema astfel :
1. Cautat pinul de la ecu care ar putea aprinde led'ul printre cei ramasi neconectati, prin tatonare.
2. De cautat ce masini ale altor producatori auto mai folosesc ecu prezente pe opel - psg-delco-simtec- si gasita in schema modalitatea de aprindere a ledului poate chiar a pinul de pe ecu responsabil .
3. Folosirea unei solutii de compromis, optimizarea ei pentru o functionare sigura si eleganta - vezi schema 2 .

Primele doua solutii pot fi compromise din start pentru faptul ca pinul de aprindere martor tempomat sa nu fi fost prevazut hard/soft si atunci munca este in zadar . Solutia cea mai buna este cea pe care o poti realiza .
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,549
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Iata ce se poate face dintr'o astra : http://astra4ever.net/good-...-pg-2-t57352.html .

Pentru 1,7dti se poate lua semnal pentru led de pe pinul 23 de la ECU . Shocked Se pare ca exista pinul buclucas .

Un alt link spaniol de data asta : http://www.clubopelastrag.c...ighlight=tempomat
  • AugeK

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Hi.
Sorry, but I have to write in english.
For the Y17DT I found the Pin from the ECU last year. It is Pin 23.
See pic below for the Instrument.

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,549
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Thank's for the tip AugeK !
@Laurentiu , te'ai gindit la intregul montaj ca la o poarta SI ? Led'ul se aprinde numai atunci cind toate conditiile sint indeplinite si se stinge atunci cind oricare din conditii dispare . Un MMC din seria CMOS ar putea face treba asta, partea cu convertorul frecventa-tensiune putind fi adaugata pe parcurs .
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Da, cred ca se poate. Am renuntat la convertor in momentul cand am gasit "speed switch".
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,549
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Uite cum a aflat AugeK care e pinul pentru Led'ul tempomat .

AugeK a scris:Yeah, I tested ALL the connections with NO pin in. I had an old connector from scrap.
I extracted a few pins and placed them in the empty holes of the ECU plug. I tried one after the other with a (long) flexible cable attached to a LED and a 200 Ohms resistor.
I got PLUS from the glove box light, ground is provided by the ECU.
Some pins may always have ground, so if the LED is lit while the car is standing: try another pin.
Else: Apply Cruise Control. If it is lit you are right, if not: next pin.

Takes a while but it works ".

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Corect. Pinii de masa i-a vazut la masuratoare cu aparatul de masura. Apoi a trebuit sa faca manevra de cuplare pentru cati pini i-a mai ramas. Dar la el la 1,7DTI era simplu ca ECU e pe motor, dar la mine, PSG16 e pe pompa si doar o cupla e accesibila (nici nu stiu care, trebuie identificata dupa culorile firelor).
  • AugeK

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
I am not really sure if I understood LDivora right but you should NOT check the cables that are already attached.
Tempomat-LED is NOT in the schematics from Opel (TIS) so there is no wire attached for LED.

ONLY the pins with no cable must be tested. Shouldn't be more than 10 - 15.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Your suggestion is correct, but I have the PSG16 ECU. This is very difficult problem. I not have access to both ECU connectors, I have access only one connector of two. For that I prefere to use one dedicated electronic module (my conception).
  • AugeK

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
You only need access to the 56 pin connector (x93). The other one is for the diesel pump control unit.
The empty pins should be: 1, 3, 5, 10, 14, 15, 18, 22, 23, 25, 32, 39, 41, 42, 46 and 47.
In total this is 16 pins.

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
My ECU is much more accesible (is located under the windshield, near pollen filter), I will follow your suggestion and will try the free pins from X80 connector.

Cruise control pins are 45, 63, 64. Will look for the CRC LED pin in this area first.
  • AugeK

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Sounds good to me.
But the Pin could as well be located somewhere else. Not close to CRC.
What engine is this?
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 1,000
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum Z20NET din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
AugeK can you please tell me which should be the ECU pin for my car?
Or you know for your diesel engine because you've checked them all? Very Happy

astra 2003, 1.6 16v, Z16XE .
Thanks You.
  • AugeK

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Sorry but I ONLY know the pin for Y17DT because that is my engine.
I don't know about the others.

Sorry again.
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dtl din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
vizitati :http://astra4ever.net/good-bye-astra-1.7-dti---hello-astra-coupe-2.2-dti---pg-2-t57352.html ..... aici arata omu cum si-a facut avion : Wink scuze de expresie, dar e tare , omu... undeva arata si de tempomat legaturile ce trebuie facute la ceasuri .... la ecu , aceeasi problema. ... nu are decit pentru y17dt... poate ajuta.. si eu sunt interesat ... am activat tempomat-ul si vreau sa am si martorul aprins . daca stiti ceva de z17dtl, ... spuneti si mie... pe curind
  • ISTSK

  • Mesaje scrise: 146
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z20LET din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
tot nu ati reusit ? oricum destul de complicata treaba pana in momentul in care se gaseste solutia, sper sa o gasiti si sa impartasiti cu noi pentru ca eu unul sincer imi e ciuda de aia cu VW AUDI Very Happy

Spor la treaba si mult noroc !
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Toata lumea spera la o solutie "pe tava", dar noi speram degeaba la putin ajutor. Spor la asteptat!
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 1,063
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Fiasco total la verificarea pin-ului responsabil de aprinderea becului tempomat.
Tempomatul nu are functia de automentinere cand este masina suspendata (damn).
Senzorii spate ABS dau eroare si cu toate ca VSS-ul da semnal, tempomatul se incapataneaza sa nu functioneze.
Masina accelera din maneta dar nu-si mentinea viteza, de aceea ECU poate nici nu datea semnal.
Pinul 44 (celebrul pin 44) are masa numai cand ECU nu este alimentat. Cand este pus contactul masa "dispare" de la pin.
Raman 2 variante in picioare:
- varianta cu panglica IDE (propusa de Laurentiu) si cu led-uri.
- un marinimos cu Vectra B cu Y20DTH dispus sa faca experimente (cunoasteti pe cineva? Very Happy ).
Daca fac progrese va anunt.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,442
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Deci cel putin pentru motorul 1.7 dti exista pinul buclucas 23 pe ECU. Am citit indicatiile de pe http://astra4ever.net/good-...-pg-2-t57352.html si cum am putin timp liber de la munca promit ca ma apuc de munca si cu CC-u si cu ledu. Daca a mai realizat cineva activarea ledului pozele si indicatiile sunt binevenite.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,442
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Astazi m-am chinuit juma de zi cu ledul de la tempomat si cum nu ma pricep la electronica a fost in zadar.
Ce am facut pana acum.
Am tras fir de la pinul 23 al ECU mufa x73 pana la pinul 14 al ceasurilor de bord.
Am realizat schema nr 1 cu doua rezistente una de 150 si una de 1500 de ohmi cu un sunt si un led.
AM testat cu ledul in ambele pozitii cu + sus sau jos

Incep prin a pune cele doua scheme gasite in acest topic pentru a avea toata informatia la un loc.

Schema 1
Prima este schema de pe siteul unde se explica cum si-a activat omul tempomatul

Schema 2
Este schema lui AUgek pe care nu am incercat-o inca dar pe care o voi incerca maine daca imi spune cineva de ce nu are rezistenta in paralel cu ledul (fara suparare dar nu ma pricep)



Poza 3 este ceea ce am eu acum pe masina si NU FUNCTIONEAZA!



Astept opinii, sfaturi, pareri ... orice este binevenit.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata