Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • szilid

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
zsolth83 - incerca sa folosesti functia cautare Wink
https://www.clubopel.com/vie...consum+ulei+corsa
Skip ads

  • dulcineea259

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Buna,
Am o Corsa fabricatie 2005, 1.0 Z10XE benzina, eu o am din iunie 2008.
Schimbul de ulei i l-am facut imediat dupa cumparare iar de cand o am am facut maxim 6 mii cu ea (are aproape 85.000).
Din pacate la schimbul de ulei n-am fost eu cu ea, desteptul ala de la service nu mi-a pus sticker cu tipul de ulei si data la care a facut schimbul......asa ca nu stiu nici cu ulei a avut nici ce ulei mi-au pus.
Problema este ca astazi cand am desfacut capacelul de la ulei, locasul este f murdar iar pe dosul capacului este o chestie vascoasa , am pus 2 poze.....teava esapament este si ea cam neagra.

Ce ma sfatuiti sa fac?trebuie schimbat?la cati km/per de timp este cel mai bine sa schimb uleiul?
Sunt junioara in masini/corse ...asa ca va multumesc anticipat pentu raspuns.
Cristina








  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motorul tau este superjegos, pune un ulei de curatare
http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=19
Daca ai finante este si asta
http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=32
Abia cind o sa fie curat ca cel din poza poti merge pe 0W40 http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=29

  • dulcineea259

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Motorul tau este superjegos, pune un ulei de curatare
http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=19
Daca ai finante este si asta
http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=32
Abia cind o sa fie curat ca cel din poza poti merge pe 0W40 http://www.uleidemotor.com/...22&prod_id=29


va multumesc mult de tot!
3 mici nelamuriri va rog daca se poate
1.Cati litri?
2.Il folosesc ca pe un ulei normal si-l schimb la cati km?Adica exista vreo recomandare speciala pentru el (pe site scria ca se schimba la 12.000 dar mi se pare f mult)
3.Ar trebui sa-mi fac curatenie mai amanuntit la motor, in afara de ulei?

Cu Stima
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1. si cel mai important, nu mai folosi butonul CITEAZA, ai RASPUNDE !

La Z10XEP intra 3L, bidoanele alea sunt in sistem american de sfert galon, deci pui 3 si gata, nu conteaza ca lipsesc 150ml, aia oricum nu iti vor scurge tot uleiul corect...asta merge si cu 2L, obligatoriu schimbi si filtru ulei...mai citeste la Agila Idea
Il vei folosi ca pe un ulei normal DAR il vei inlocui cind se face maro inchis spre negru si maxim 5,000km sau 6 luni. Ulterior DUPA ce motorul e relativ curat se da baia de ulei jos (garnitura noua) si se curata sorb, vei gasi in sita lui numai "nisip negru" care micsoreaza absorbtia de ulei.
Sa ai grija sa nu te prinda iarna cu el, la temperaturi scazute aceste motoare doresc doar 0W40 !

Citeste la sectiunea Agila ca e o discutie mult mai ampla si documentata privind uleiul Wink
  • dulcineea259

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Inca o data pentru toate, sper sa si gasesc un service cum trebuie (am unul dar inca nu m-au convins pe deplin Smile )
La intalnirile voastre cum ma inscriu ?
Ca am impresia ca voi afla multe lucruri interesante !
Cu Stima!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da fuguta la Polivalenta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13040
  • dulcineea259

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Aseasra pt ca nu aveam ce face( mai bine ma duceam la polivalenta dar am vazut tarziu mesajul) am zis sa cobor sa ma mai uit la masina (sunt cam surubareasa din fire Smile)
O pornesc, si ma duc sa ma uit la esapament sa vad aca scoate fum ceva (ma gendeam ca de la ulei poate iese fum - o duc miercurea viitoare sa ii fac schimbul).
La teava de esapament !!!! pe margine in interior...apa sau ceva de genul, oricum nu ulei, consistenta nevascosa relativ neagra (tinand cont de faptul ca am teava murdara zic ca de la asta sa fie).CE INSEAMNA ACEST LUCRU???
Are banuiesc si altceva in afara de ulei....?
Te rog mult de tot zi-mi la ce sa ma uit sau cum sa o "testez" sa vad ce ar putea avea...!
Cu Stima!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Citeste topicurile de la Agila si Corsa referitoare la ulei, EGR, throttle body, admisie, distributie ... aio gramada de poze si filme...evident si umplutura ca sa se intimpla, voi mai sterge ca sa ramina numai info folositor.
Este absolut normal sa fie apa pe esapament (condens) partea mai proasta e cu negreala, poate fi de la amestec bogat (papa cam multa benzina) sau papa ulei dar cantitati mici, depinde de cantitate, gust (nu glumesc), miros, aspect...fa o poza clara.
Uite primul link, ai poze cu esapamentul https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280 restul le gasesti usor cu cautare pe cuvint si sectiune
  • dulcineea259

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De astazi dupa ce am postat m-am uitat continuu pe forum si-am citit si curatare egr ,throttle, si ce mai este pe acolo (egr si throttle le-am printat ca am o vaga banuiala ca dupa Paste ma apuc desi nu ma pricep Smile).

La admisie mi se pare mai greu Smile poate ma ajuta service-ul.
Revin cu o poza (este f probabil sa incep eu sa fiu paranoia si sa nu fie nimic grav ).
Mai citesc si daca ma poticnesc ,revin.

Sa mai multumesc n-are rost ca e prea putin Rolling Eyes
*Nu ma asteptam sa mi se raspunda in asa scurt timp si exact
Cu Stima!
Sarbatori frumoase!
  • albertyyyyy

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 1l
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut jackall.
Unde ai facut masina?
Cunosti un service mai bun si ieftin in Bucuresti? Am si eu o problema cu un opel corsa c 1 l, am becu la ulei aprins motoru face urat si uleiul nu mai urca.

Multumesc!
  • jackall

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2008

  • Mesaj Privat
pai eu sunt din ct ..am facut`o aici la un mecanic si de atunci am facut cu ea 22.000km fara absolut nici o problema la motor. suna-ma si vbim detalii 0766257855
Skip ads

  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am pus ulei Castrol 10W40, vara nu mi-a mancat aproape nimic, numai iarna in 2000km mi-a mancat aproximativ 400ml, mers mai mult in oras si cu motorul rece. E normal asta? Acum masina are 99.000km, si schimbul l-am facut la 94.000.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1. Iarna uleiul la motorul asta trebuie sa fie 0W40
2. Vara poate fi unul mai viscos la rece de genul 5W sau 10W
3. In timp si km uleiul se depolimerizeaza si devine mai subtire, astfel e "papat" de motor
4. La temperaturi scazute pistonul se contracta, pina se incalzeste la temperatura de lucru ca sa fie fest cu ajutorul unor segmenti uzati/mizerabili uleiul este ars
5. Tot in cazul de mai sus o parte din gaze ajung in carter inferior, se combina cu ulei si condens de apare spuma galbena care din carter superior pleaca pe admisie.
6. Tot in cazurile 4+5 o distributie uzata le favorizeaza, supapele admisie/evacuare nu se deschid la momentul oportun
7. Iarna ai asa numitul soc automat, ECU tine motorul mai turat dar si injecteaza o cantitate mai mare de benzina pentru 1-2 minute, benzina nu arde toata, o parte iese pe esapament dar si spala cilindri de ulei, intra in baie subtiind uleiul

Totul e o reactie in bucla inchisa si se numeste "masina de femeie". Adica face drumuri scurte si motorul mai tot timpul nu apuca sa se incalzeasca, ulei pus dupa ce avea mecanicul pe acolo, distributie care tacane ca asa face toate, plecat de pe loc imediat ce a pornit motorul...

Rezolvare:
- schimbi uleiul si pui unul de curatare de la Mobil 10W40, la toamna treci pe Mobil1 0W40
- la temperaturi scazute nu pleci de pe loc 1-2 min, cind scade ralantiul e ok si nu o turezi primii 2-3 km
- verifici distributie, aici poate sa te ajute szilid
- pui de acum ulei de calitate
- uleiul il schimbi in octombrie-noiembrie si prin martie-aprilie il arunci deoarece aia 3,000km il uzeaza cit vara 10,000km

Discutii de citit ai si aici dar mai complet la Agila, ulei motor, distributie etc.
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Mersi pentru raspuns, dar totusi nu cred ca uleiul de la Castrol nu e de calitate(din bidon de 5l din Germania), dar daca tu zici...

Normal ca nu am plecat cu ea decat dupa ce a scazut turatia(oricum trebuia sa dezghet geamurile si sa dau zapada jos). Cu distributia s-ar putea sa nu fie ok, ca se cam aude, trebuie sa vad. Faza cu schimbatul uleiului vara si iarna am citit, dar nu am citit nici unde ca iarna tine uleiul 3.000km.

Sunt curios daca a mai avut cineva problema asta.

Si daca uleiul se subtiaza nu ar trebui sa manance si acum ulei, ca doar e vara si e mai cald, si am completat numai 400ml?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In trimiterile mele aveai link catre "biblie". Poate il crezi pe Chris:
Servicing and checking
For God's sake don't skimp on either of these. You can never check your engine oil too often. Use the dipstick - that's what it's there for - and don't run below the 'min' mark. Below that, there isn't enough oil for the pump to be able to supply the top of the engine whilst keeping a reserve in the sump. All oils, no matter what their type, are made of long-chained molecules which get sheared into shorter chains in a running engine. This in turn means that the oil begins to lose it's viscosity over time, and it uses up the additives in it that prevent scuffing between cams and followers, rings and cylinder walls etc etc. When this happens, fresh oil is the key. And don't worry about the engine oil turning black. It will lose it's golden-brown colour within a few hundred miles of being put in to the engine. That doesn't mean it's not working. Quite the contrary - it means it is working well. It changes colour as it traps oxidised oil, clots and the flakes of metal that pop off heavily loaded engine parts. Just don't leave it too long between oil changes.

So how often should I change my oil?

You can never change your engine oil too frequently. The more you do it, the longer the engine will last. The whole debate about exactly when you change your oil is somewhat of a grey area. Manufacturers tell you every 10,000 miles or so. Your mate with a classic car tells you every 3,000 miles. Ole' Bob with the bad breath who drives a truck tells you he's never once changed the oil in his car. Fact is, large quantities of water are produced by the normal combustion process and, depending on engine wear, some of it gets into the crank case. If you have a good crank case breathing system it gets removed from there PDQ, but even so, in cold weather a lot of condensation will take place. This is bad enough in itself, since water is not noted for its lubrication qualities in an engine, but even worse, that water dissolves any nitrates formed during the combustion process. If my memory of chemistry serves me right, that leaves you with a mixture of Nitric (HNO3) and Nitrous (HNO2) acid circulating round your engine! So not only do you suffer a high rate of wear at start-up and when the engine is cold, you suffer a high rate of subsequent corrosion during normal running or even when stationary.
The point I'm trying to make is that the optimum time for changing oil ought to be related to a number of factors, of which distance travelled is probably one of the least important in most cases. Here is my selection in rough order of importance:

Number of cold starts (more condensation in a cold engine)
Ambient temperature (how long before warm enough to stop serious condensation)
Effectiveness of crank case scavenging (more of that anon)
State of wear of the engine (piston blow-by multiplies the problem)
Accuracy of carburation during warm-up period (extra gook produced)
Distance travelled (well, lets get that one out of the way)
If you were clever (or anal) enough, you could probably come up with a really clever formula incorporating all those factors. However, I would give 1, 2, and 3 equal top weighting. Items 1 to 3 have to be taken together since a given number of "cold" starts in the Dakar in summer is not the same as an equal number conducted in Fargo in January. The effect in either case will be modified by how much gas gets past the pistons. What we are really after is the severity and duration of the initial condensation period. All other things being equal, that will give you how much condensate will be produced and I would suggest that more than anything else determines when the oil should be dumped.

Dammit Chris, get to the point already!
Hang on a tic - if you really want the answer, there's a couple more factors you need to take account of: Crank-case scavenging (that's the clever term for sucking the nasty fumes back out of the crank-case) - or lack of it - is a crucial multiplying factor affecting all the other items listed above. As an example, the worst I've heard of was a Ford Fiesta of the mid 70s or so. It's crank-case fume extraction was via a tiny orifice directly into the inlet manifold which obviously could not handle any significant volume of crank-case fumes without upsetting the carburation. The car in question had been used almost exclusively for 5 mile journeys to/from work, shopping etc, and it had always been serviced "by the book". Despite (or because of) this, the engine was totally buggered at 40,000 miles. Alternatively you might get a car that by virtue of excellent crank case fume scavenging could tolerate many more cold starts than one without.

Taking all these into consideration, my philosophy would be to totally ignore the distance and change the oil three times a year - about November, February and May. Move these dates a bit according to the severity of the winter. An average family car will do around 14,000 miles per year and about 2/3 of that will fall in the May - November period. At the end of that period, the car will have just about touched on the recommended oil change distance - but all done at reasonable temperatures and including long distance runs during vacations and good weather. During the Nov - Feb. period it may accumulate only 2 or 3 thousand miles, all low temperature starts and mostly short runs. The Feb. to May period is likely to be about the same.
About 10 or 15 years ago, an article in the ANWB journal (ANWB is the Dutch equivalent of the AA - or the AAA in the American case) reached more or less the same conclusion that distance was not very important. In their case they applied this to their road service fleet, which typically once started in the morning never got cold. In effect, they hardly ever changed the oil! I seem to remember 30,000 miles between oil changes being quoted. I also seem to remember that they had some kind of water or acid indicator attached to the end of the dipstick and went by that rather than distance

  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Buna ziua!Deci am un consum ulei de 3 litri la 10.000 de km, teava esapament curata, motorul nu scoate fum deloc trage foarte bine .Motorul e curat semn ca nu pierde pe nicaieri ulei, nu gasesc pete de ulei;am desfacut senzorul cranckshaft si partea ce intra in motor era plin de ulei spre exterior era uscat .Pun si o poza sa va lamuriti mai bine.Opel Corsa 2003 z12xe.O am din 2006 de la 38.000 de km si am schimbat numa consumabile acum am 125.000 km.

E posibil de la senzorul cranckshaft sa fie problema?A mai avut cineva probleme asemanatoare?Multumesc anticipat!
  • umblaretz

  • Mesaje scrise: 975
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
3 litri ? Shocked
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Da 3 litri cam asa .De exemplu daca merg cu el putin mai forjat se mentine acelasi consum nu creste.Nu scoate fum deloc am turato la 6500 de ture, trage foarte bine am mai citit pe forum ca pe acolo se poate pierde uleiul.Partea senzorului ce intra in motor e plin de ulei dar in afara e uscat.Am intrebat pe la service-uri de asta si toti mi-au spus ca asa e domle normal ca sta in baia de ulei.In iarna i-am bagat mobil 1 0w40 made in USA acum am 5w50 rally formula tot mobil 1 am acelasi consum nu a scazut deloc. chiar daca uleiul e mai gros.Nu mai stiu ce sa ma fac se aproprie sezonul concediilor si ma gandesc cu groaza ca tre sa stau cu bidonasul dupa mine ca la dacie Sad si culmea mai am si o dacie dar aia are motoru bun nu consuma deloc ulei.
  • Corsa1.4TW

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Buna!

Abia am ajuns in clubul Opel. Am o problema cu masina, o Corsa 1.4 TW, Z14XEP, din 2006 cu 28.000 km. Am turat-o la drum lung destul de tare pentru maxim 2 minute, adica am dus-o in 5000 - 5500 ture, sa vad pana unde se duce. De la presiunea creata la moror a sarit ulei, a pierdut ..nu foarte mult. Am verificat la joja si era in grafic totul, in schimb a murdarit tot sub capota. Spuneti-mi va rog daca vi s-a intamplat vreodata asa ceva. De la faptul ca motorul era cald, mirosea foarte urat, a ulei ars. Masina nu a fost chinuita, nu a fost forjata, a fost chiar invatata lenesa, dar nu este normal ca la doar 28000 km sa faca asa ceva. Mai mult de atat, masina mea cu motor 1,4 are la 120km/h 4000 de ture...in conditiile in care, la 5000 arunca ulei...ce ma fac cu ea?


Mersi!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR