Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • zeusbv

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
emilperijoc a scris:zeusbv: mersi mult de urari si de sfat, am sa merg in service pentru 40ron nu se merita sa ma chinui mai ales daca nu am elevator.
mersi mult incaodata,




nai pt ce; eu atata am dat in Brasov nu cunosc preturile in Bucuresti te descurci tu succes mai departe
Skip ads

  • DragoiDaniel

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2013 Z17DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare! Si eu am aceeasi problema ,pe spate se aude un troncanit usor,ba cand ma urc sa ma cobor din masina,ba in drum drept,mentionez ca nu se aude la gropi sau la denivelarti.Ma exaspereaza sunetu ala.
Maine ma voi baga sub ea,o suspend sa vad ce are.
Aaa,uitam sa mai mentionez ca roata dreapta spate parca sta inclinata spre exterior fapt care m-a facut sa observ ca uzura anvelopei este mai mare decat cea pe stanga.
A mai avut cineva o problema de genu asta?
Bafta Tuturor si "drumuri bune" !
  • ChaOs

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Sunt bucuros sa aflu ca asta e o problema generala dar trist ca totusi se intampla treaba cu troncanitu la vectra
Am vectra b 2001 de 3 ani nu am nimi c sa ii reprosez dar can d vine vb de bucsi si in special articulatia ma trec fiori.In concluzie am aceeasi problema; Am tot schimbat bucsi nu stiu de care bucsi bara stabilizatoare...am vvrut sa schimb si amortizoarele dar s-a constatat la service ca sunt ok!si mereu am incercat sa iau ce e mai scump gandindu-ma ca-s mai bune.vi se intampla ca in viraje sa dati intr-o groapa (nu mare) si sa va fure masina de spate?
  • nitrouxm

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
mi s-a mai intamplat si mie sa ma fure de spate .........si am toate bucsele spate ok pentru ca le-am schimbat pe cele ce au avut joc. Se pare ca cel putin la vectra b nemtii nu au pus asa de mare accent pe stabilitate in curbe ci pe confort .....deaia au trecut de la punte la brate . Si au fost gandite pentru drumurile lor nu pentru craterele noastre, si de aici pleaca troncanelile pe spate. principalele bucse care le produc sunt cele 4 oscilante de pe exterior(cele de pe interior se duc greu pentru ca au cauciuc destul de dur, putin si la gropi oscilatia e foarte mica) si cele de la bara stabilizatoare, pentru ca majoritatea nu sunt schimbate de cand sunt nascute si dealungul timpului cauciucul se uzeaza si se intareste la contactul cu bara stabilizatoare si acolo bate. Am mai intalnit pe cineva care a schimbat toate bucsile pe spate si amortizoarele si tot nu a scapat de batai si pana la urma avea rezervorul slabit din suporti.
Tot nu am scapat de batai definitiv, la denivelari scurte sau la gropi mici se simte cum se duce roata in fata si in spate ( lucru verificat in mers ca am stat cu capul sub masina Smile ) . Vinovata de situatie eu zic ca e proiectarea gresita a bucsei de la capatul bratului de fonta care intra in caroserie, ea e jumatate plina si jumatate goala - cand e un soc mai puternic fiind goala pe dinauntru roata joaca puternic inainte-inapoi si produce niste bubuituri suparatoare. Am inatalnit pe o alta masina si o varianta imbunatatita a bucsei care are niste nervuri in plus ceea ce ma face sa cred ca nemtii si-au dat seama ca au gresit. La un priteten care a schimbat bucsele alea am indesat fortat cauciuc de camera in gaurile bucsei si pot spune ca nu mai bat . Verificarea lor se face simplu: bagati masina intro viteza ,lasati frana de mana si dati cu piciorul in roata ca in mingea de fotbal si o sa vedeti daca sunt uzate cum misca roata inainte-inapoi de parca ar fi rupta. Ideea de a umple gaurile mi-a venit ulterior dupa ce mi le-am schimbat pe ale mele si acum ma gandesc de a le umple cu un plastic elastic cum am vazut la unele bucse la bmw .
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
nitrouxm a scris:
Tot nu am scapat de batai definitiv, la denivelari scurte sau la gropi mici se simte cum se duce roata in fata si in spate ( lucru verificat in mers ca am stat cu capul sub masina Smile ) . Vinovata de situatie eu zic ca e proiectarea gresita a bucsei de la capatul bratului de fonta care intra in caroserie, ea e jumatate plina si jumatate goala - cand e un soc mai puternic fiind goala pe dinauntru roata joaca puternic inainte-inapoi si produce niste bubuituri suparatoare. Am inatalnit pe o alta masina si o varianta imbunatatita a bucsei care are niste nervuri in plus ceea ce ma face sa cred ca nemtii si-au dat seama ca au gresit. La un priteten care a schimbat bucsele alea am indesat fortat cauciuc de camera in gaurile bucsei si pot spune ca nu mai bat . Verificarea lor se face simplu: bagati masina intro viteza ,lasati frana de mana si dati cu piciorul in roata ca in mingea de fotbal si o sa vedeti daca sunt uzate cum misca roata inainte-inapoi de parca ar fi rupta. Ideea de a umple gaurile mi-a venit ulterior dupa ce mi le-am schimbat pe ale mele si acum ma gandesc de a le umple cu un plastic elastic cum am vazut la unele bucse la bmw .

Cred ca ai ai avut o revelatie..Sau eu..asta cu saritul rotii inainte si inapoi cand ii tragi cate un sut o am si eu,si un mecanic (zice el Twisted Evil )mi-a zis ca asa-i modelu`..Dar vad ca se poate imbunatati,fara nici un risc sau cheltuiala majora...Ma duc la tata sa-i cotrobai in balcon dupa camere ..Revin cu info si poze..
  • nitrouxm

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
eu voi incerca cu plasticul flexibil care il caut de ceva vreme dar nu il gasesc momentan.........era la fix plasticul dintr-un lighean de pe vremea lui nea Nicu care erau mai groase , ca astea de acum sunt subtiri si casante Smile
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ati rezolvat ceva cu umplerea spatiilor din bucse? vreau si eu sa le shimb.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic sa va potoliti cu umplutul spatiilor goale din miezul bucsilor, deoarece ele sunt in acest fel proiectate pentru a nu produce deformari in elementele de suspensie. Este foarte adevarat, ca proiectarea acestora, s-a facut intr-o tara care avea autostrada inca de pe vremea razboiului.
Spatiul gol, este spatiu de siguranta in cazul unor socuri bruste, permitand ansamblului de suspensie sa se degajeze suficient de mult, fara sa preia direct socul. Exista situatii cand deplasarea a 5-7 mm in interiorul elementului "sertizat", preintampina dereglarea plastica a elementului de directie/suspensie.
In principiu, sistemul de suspensie al masinii este gandit pentru miscari elastice ( comprimare-destindere) sau dute-vino.
Deformarea plastica, este contraindicata pt ca modifica comportamentul masinii si la franare si la inclinare in curbe, absolut peste tot.
Daca insa tineti sa faceti experimente pe riscul vostru, puteti folosi un pistol care topeste batoane de plasic. Asta va ofera avantajul de a umple exact spatiul gol din miezul bucsii, iar materialul nu este totusi asa de dur. Folosind pistolul, umpland cu plastic topit, acesta se si lipeste de cauciuc, cat de cat, stabilizandu-s ein interiorul bucsii.
Daca nu stiti cum arata, va fac o poza a acestui pistol pentru informare.
Skip ads

  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut! Aceasi problema si la mine am schimbat bucsele toate fara cele 4 de la punte cea care se prinde pe caroserie, amortizoare si tot troncane nu imi dau seama ce ar putea fi am verificato si pe elevator si pe rampa. Maine merg sa verific bieletele antiruliu de pe spate. Bucsele de la bara stabilizatoare par in regula sunt si ele schimbate dar de cava timp cam un an... Bucsele de la jumatate cele lunguete sunt in regula am vrut sa le schimb dar nu au nici pic de uzura.... ii dau foc ca nu stiu ce sa ii mai fac.... toba si ea la fel verificata doamne este de belea aceasta problema.... daca o rezolv va anunt si pe voi
  • Clue

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 1.8 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2010

  • Mesaj Privat
salutare la toata lumea,pana la urma ati rezolvat problema cu troncanitul si daca ati rezolvat cum atai facut fara sa adaugati plastic la bucsi?
  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
eu am gasit una din probleme bucsa mare de la brat este praf adica: misti roata cu mana in fata si in spate si nu are nici o luna de cand le.am schimbat si am mai vazut si bucsele de la punte si ele par a fi problema. cand o rezilv va anunt de la ce a fost
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Si eu ma problema respectiva . Astept cu nerabdare solutii ...
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
O alta problema o constituie jocul pe care il capata bucsa dincapatul amortizorului de pe puntea spate. Ma refer la bucsa de la roata. Am vazut la cineva desfacuta portfuzetele - m-am uitat cu atentie si am studiat problema cu individul respectiv. Amortizoarele nu sant curse nu au probleme - dar troncane din acele bucsi. Ele trebuie practic sa nu aiba nici un pic de joc. La un joc de 2-3mm bataia produsa se transforma in troncanic care are si vibratie urata.
Pun ceva mai tarziu poze....
  • sheshi

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2008

  • Mesaj Privat
fratelo4u a scris:Si eu ma problema respectiva . Astept cu nerabdare solutii ...

subscriu si eu cu zgomot vectra b2
  • sera

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2009

  • Mesaj Privat
M-am confruntat si eu zgomotul de pe spate, am schimbat bucse, stopit cu ulei, strans piulite si tot nu a disparut asa ca am mers cu zgomotul cu ideea ca in timp o sa cedeze piesa cu pricina si am mers asa vreo 2 ani aproape. (se auzea numai la denivelari mari cand se transfera greuatatea de pe o rata pe celalta) apoi a venit momentul schimbarii placutelor de frana de pe spate. La demontare cele de pe masina aveau o foita de metal cu o eticheta cu niste date pe ele ce erau dezlipite de pe placuta (nimic interesant)si urme de uzura mecanica din cauza pistonaselor. Pus placutele noi, facut proba si SURPRIZA, au disparut zgomotele de pe spate !
Posibil sa fi facut ele acel zgomot?
Pareri?
  • rako89

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2002 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2011

  • Mesaj Privat
eu am o vectra C y22 dtr(2002).am cumparat-o de 2 ani din cj.tot asa am si eu probleme cu troncanitul ala enervant.insa aici am vazut ca se vb in mare parte de vectra B. oare aceeasi problema sa fie si la vectra mea ca si la vectra B?pana acuma am schimbat bielete antiruliu dar troncanitul persista...mentionez ca toba a fost taiata de la mijloc si s-a modificat sa fie cu 2 iesiri...sa aiba asta vreo legatura cu scartaitul? sa nu aiba toba toate elementele de prindere?
va rog sa ma ajutati si pe mine.
toate cele bune va doresc
  • rako89

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2002 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Stiu ca aveti si pentru mine o solutie fratilor....va rog sa ma ajutati daca puteti...orice parere,orice sfat e binevenit!
Numa bine!
  • wiss27

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2011

  • Mesaj Privat
referitor la zgomote in partea din spate la vectra b... dupa multe vizite la fel de fel de mecanici si schimbari bucsi bara tosiune spate , nu s`a ajuns la nici o concluzie ...mentionez ca masina era instabila de spate la denivelari si in acelasi timp facea niste zgomote groaznice , pana la urma au fost niste bucsi care sunt situate pe bratul fiecarei roti dar in partea din fata a rotii , niste bucsi care costa in jur de 70 roni si care schimba total comportamentul masinii,este drept ca se schimba cam greu dar cine gaseste un mecanic istet si priceput o sa scape de instabilitatea masinii si de zgomotele ciudate, sper sa va fie de folos si sa va scape de stres
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
rako89 ...am inteles ca este un troncanit ,pe spate, este enervant,dar apare si un scartait pe care-l banuiesti a fi de la toba care este si modificata.Cu toba e simplu se suspenda masina ,se misca de tobe cam cum banuiesti tu ca se intampla cand merge masina pentru ca ele nu stau fixe si observi unde ar putea atinge de caroserie punte ori altceva.Troncanit si scartait se mai intampla sa fie de la bucsile oscilo-batante asa se numesc ele puse pe un brat scurt cu o forma asemenatoare unei acolade si face legatura intre caroserie si portfuzeta prinsa pe bratul de sus,daca am timp pun si o poza cu ea,foarte multe zgomote provin de acolo si ai dreptate seamana sistemul cu cel de la Vectra B.La diagnosticare vezi ce-am scris despre ea ceva posturi mai inainte...acea bucsa poate si sa bata si sa scartaie cand mansonul de protectie al bilei de teflon din interiorul ei este mancat si intra acolo apa si mizerie.
Aceasta este cosmarul,bucsa din stanga este cea cu troncaneli si scartaieli..cealalta e din cauciuc plin si n-am gasit nici una pana acum cu probleme,este vorba despre modelul de Vectra C
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va salut.Pentru schimbare bucsi spate Vectra B ,va rog sa studiati acest tutorial... https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=69846 .
NU se schimba cate o bucsa.SE SCHIMBA toate odata,ca sa nu mai aveti probleme sau sa va mai puneti intrebari de genul:
-Am schimbat bucsile oscilante de la bratul longitudinal si tot mai ,,bate,,.
-Am schimbat bucsile de la bara de torsiune si tot asa imi face.
Dragi colegi,se schimba TOATE odata si nu o sa mai aveti semne de intrebare.Succes.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR