Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Slick a scris:ok, si atunci de unde e materialul ala ? de ce nu s-a intamplat la fel si la ceilalti 2 cilindrii ?



Slick....fi atent. cum am mai spus....motorul tau a fost la sekunde de a se cala. aluminiul ala este din pistoane. 100% !!! chiar daca nu se poate observa, depuneri sunt si pe celelalte 2. in mod sigur. numai ca astea(2-3) s'au gripat cand erau sus. au ramas "sudate" acolo. depunerile 1-4 au fost rase de segmenti si nu mai vezi nimic. dar pistoanele nu mai sunt sanatoase.

cumpara 4 pistoane - alta solutie nu e. segmenti noi si asta e. nu tre sa demontezi blocul; tre doar sa ai acces pe sub masina. cand desfaci pistonul 2-3 de jos, ii faci toata cursa pana sus de cateva ori si depunerile vor fi curatate de segmenti. mare atentie sa nu urci prea mult, sa nu iasa segmentii. daca nu se curata tot, pune un smirghel de 2500 sau mai mare, cu apa sau mai bine ulei si curata bine lolcul unde au fost depuneri.



mai ti minte ce temp ai avut pana sa patesti asta?...adica pana sa dai drumu la caldura?....am vb cu lume avizata, si stiu ce ai patit. totul pleaca de la supapele de suprapresiune din busonul vasului de expansiune. sunt murdere si nu mai deschid cum trebuie. din cauza asta a crescut temperatura mult si cu asta presiunea si de aia a sarit furtunul. mare atentie la supapele alea....super important sa deschida cand presiunea e pea mare.
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Supapele alea merg. Le-am auzit si inainte de "incident" si le-am auzit si dupa "incident" cand motorul baga compresie in circuitul de apa...
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Sa-mi explice si mie cineva ce inseamna valorile astea. Ce sutn Stage-urile alea ??? Si in Haynes si in TIS spune acelasi lucru... Ce am dedus eu este ca se strange pana la 25 Nm chiulasa, dupa care se mai strang suruburile cu cate 65 grade in cele 4 stage-uri si la final cu 15 grade.






25 Nm <=> o forta de 2,5 Kg pe o parghie de 1 metru, ceea ce pare cam putin pentru o chiulasa... (sau 5 Kg pe o parghie de 1/2 metrri, sau 10Kg pe o parghie de 25 cm).


Ultima modificare facuta de Slick la Mie 22 Jun, 2005 12:00 am, modificat de 2 ori in total
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Revin :

Intr-adevar asa se strange, cum scrie acolo.

Sambata am pus totul la loc, am pornit masina, merge normal numai ca baga apa in ulei, si s-a facut uleiul praf (consistenta de vopsea). Nu am mers decat 100 m cu masina...

Luni am desfacut-o iar, MULT mai repede in doar 3 ore, si am descoperit apa in cil 2 si 3, si ulei in gaura surubului de chiulasa din stanga sus.

Marti am dus chiulasa la demontat si verificat planeitatea si rectificat.

Chiulasa are in partea cilindrului 1, doua canale, Unul pe unde intra lantul de distributie, si unul unde e pompa de apa. Ele sunt despartite prin garnitura de chiulasa. Pe-acolo am gasit ulei pe garnitura, deci cred ca s-a dus pe-acolo apa in ulei, mai ales ca pompa de apa baga presiune acolo..

Cat timp astept sa imi vina chiulasa inapoi, am niste intrebari :

Am blocat motorul cu pistonul 1 sus la compresie. Daca axul cu came este pus la punct, supapele trebuiau sa fie inchise ? Eu am gasit valvele de evacuare ale pistonului 2 si de admisie ale pistonului 3 putin iesite in afara. E normal ? Inseamna ca nu era pus la punct axul cu came ?
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
supapele cilindrului aflat la compresie trebuie sa fie inchise. Cilindrul aflat la admisie are supapa de admisie deschisa, iar cel care este la evacuarea o are deschisa pe cea de evacuare. Le am cu logica, nu? Wink
Si daca in al ultimul vezi o scanteie, nu te speria, este la aprindere (sau cum se numea timpul III..) Very Happy Very Happy Very Happy
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu e chiar logic ce spui tu ... E logic pentru situatia in care merge motorul, si asta stiu si eu, nu trebuie explicat cum functioneaza motorul, ca doar nu sunt eu ....... sa cred ca valvele stau inchise tot timpul.

In situatia de fatza, pistoanele 1 si 4 sunt sus, deci trebuie valvele inchise toate, iar pistoanele 2 si 3 sunt jos. Pistonul 2 trebuie sa inceapa evacuarea, dar el este jos de tot, nu are voie sa aiba valva deschisa mai devreme, iar pistonul 3 este gata sa inceapa compresia, deci nu are voie sa aiba valva de admisie deschisa inca.
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Slick, motorul asta nu are 2 axe cu came?

de unde stii ca ai blocat motorul cu pistonul 1 la PMS - compresie? poate e pe evacuare, dar oricum nu conteaza prea mult (ca ar fi cilidrul 4 la compresie). Referitor la cilindrul 2 cred ca evacuarea incepe cand pistonul e jos de tot in cilindru ca nu ar avea rost sa faca presiune din nou si abia apoi sa se deschida valvele de evacuare. intr-adevar cilindrul 3 care incepe compresia nu are voie sa aiba nici o supapa deschisa daca compresia a inceput. tu esti sigur ca in cazul cilindrului 3 cursa descendenta s-a terminat?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Sa mai explic o data...

Motorul are 1 singura axa cu came, dupa cum se vede si in pozele postate anterior. Distributia se face prin 2 lanturi. Un lant vine de la motor la pompa de injectie (duplex) si alt lant vine de la pompa de injectie la axul cu came (simplex). In total sunt 3 pinioane. Pe fiecare pinion este cate un marcaj care trebuie aliniate pentru a le sincroniza.

Eu am rotit de motor pana s-a aliniat semnul de pe rola de accesorii cu un marcaj pe blocul motor, cand camele de pe ax din dreptul cilindrului 1 sunt in sus, si cama de evacuare urmeaza sa atinga placuta ce apasa valvele de evacuare. Asa stiu ca pistoanele 1 si 4 sunt la maxim sus, iar pistoanele 2 si 3 sunt la maxim jos. In aceasta pozitie se introduce un boltz cu dimensiuni specificate (confectionat la uzina dupa dimensiuni) in locul senzorului de arbore cotit, si se roteste de motor foarte foarte putin si acesta se blocheaza in pozitie. In acest moment toata distributia e blocata de lanturi.

In aceasta situatie valvele de evacuare ale cil 2 si cele de adimise ale cil 3 sunt descgise cam 2-3 mm, ceea ce nu mi se pare normal. De aceea am intrebat daca este normal sau nu. Mentionez ca pinionul de pe axul cu came NU se prinde prin pana, ci pe con ceea ce face posibila deplasarea axului cu came oricat. E posibil ca cei care au desfacut motorul inaintea mea sa nu fi pozitionat axa cu came corect, si din acest motiv sa ramana acele valve putin deschise ?
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Mie mi se pare in continuare logic. Daca tocmai incepe evacuarea, este normal ca tocmai sa se deschida si supapele. Mai mult, supapa se deschide inainte de a incepe evacuarea. Daca supapa s-ar deschide dupa ce incepe pistonul sa urce, pentru o scurta perioada de timp s-ar forma o suprapresiune in cilindru si motorul nu ar mai fi la fel de eficient. Sunt niste diagrame prin cartile de specialitate, dar acum nu am timp sa caut.Daca gasesti o astfel de diagrama vei constata ca in marea majoritate a timpului supapele sunt deschise.
Totusi iti recomand sa arati motorul si unui practician, ca cu teoriile le avem toti. Cred ca ai dovedit destul curaj pana acum, e timpul sa arati chibzuinta.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Mda... are cineva de sus ceva cu mine...

Am facut planul chiulasei (e facut bine), am montat-o iar... a pornit frumos, a mers motorul foarte frumos 5 minute, dupa care a inceput sa scoata abur. L-am oprit, si m-am uitat in ulei, era iar emulsie... Am folosit aceeasi garnitura, este metalica si are 4 straturi. Dupa desfacere nu prezenta urme de zgarieturi sau deformatii, arata bine... Sa fie de la ea ?... nu prea imi arde sa arunc 2 mil pe geam...

Ce mai poate fi ? eu am ramas fara idei...
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
naspa Sad. de curiozitate, cat a luat din ea la rectificare? mai strange-o odata, da' mai tare, iti dai tu seama cat de tare sa o mai strangi...

aaa si inca o kestie... fa rost de un creion de grafit din ala gros si vopsit in rosu si "coloreaza cu el blocul (unde se aseaza garnitura) si chiuloasa. cica la incalzire ar arde grafitul respectiv si garnitura se lipeste beton atat pe bloc, cat si pe chiuloasa... da' parca nu prea imi vine sa cred treaba asta
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Arunca un ochi si aicihttp://www.4x4v6.co.uk/earlywork.htm ...mai spre finalul povestii... si el a patit la fel ca tine...nu a etansat bine din prima garnitura
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Desfacut iar :

Chiulasa :



Garnitura :




Cum pot verifica daca e chiulasa fisurata ?
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu sunt 100% sigur, dar parca garnitura nu se poate monta decat o singura data. O data desfacuta trebuie schimbata. Dar repet, nu sunt 100%.
Vreun mecanic pe aici?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Oricum o sa iau alta garnitura, dar inainte vreau sa verific daca e chiulasa fisurata, si planeitatea blocului motor.

1) Cum aflu daca e fisurata chiuasa?

2) Ce metode sunt de verificarea planeitatii blocului ? Am incercat cu 2 liniale dar ambele sunt strambe (le pun intr-un fel, intra spionii pe sub ele, le pun invers si nu mai intra..)
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
1. Nu prea poti so vewrifici in atelierul de acasa decat asambland motorul si daca nu merge (da aceleasi simptome) inseamna ca ori chulasa ori blocul sunt fisurate. Intrun atelier specializat banuiesc ca au posibilitatea sa le controleze cu raze x sau fel si fel de pulberi si substante..

2. Iti trebuie o rigla (parca asa se numeste) buna; adica o bucata de fier dreapta, ceva cam in genu linealului

PS. Garnitura de chiulasa se schimba la fiecare remontare a chiulasei cu mentiunea ca se pune la alta reparatie...adica in cazul tau acuma at trebui garnitura pt reparatia 1 sau 2(daca e a doua planare a chiulasei)

PS. 2 Daca imi permiti o intrebare... Zgarieturile alea din bloc nu ai de gand sa le rezolvi?
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
blocu fisurat sau chiulasa fisurata.... nu au nici legatura cu functionalitatea motorului. am un prieten care a mers 3 luni cu blocu fisurat, cu c20xe. ii baga ulei in apa, si nu a avut alte probleme. pana la urma si-a schimbat blocu. dar probleme de genu sa il caleze sau mai stiu eu nu au fost
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
nu au fost alte probleme? mie mi se pare o problema extrem de grava sa ai apa in ulei. Daca nu se gripeaza sigur se uzeaza.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ToX zice ca a bagat ulei in apa si nu invers... La mine baga apa in ulei si nu pot sa merg cu poshirca aia in motor si cu aburi pe esapament.

In legatura cu chiulasa, fiti mai practici, nu trebuie sa fiu am laboratorul de la NASA sa vad o fisura... desi ar fi foarte folositor.

Idee: Intorc chiulasa invers (cu capul in jos) si torn apa/motorina in canalele de apa. Daca apa curge, inseamna ca e o fisura cu uleiul, pentru ca apa nu are ce cauta deasupra chiulasei. Daca nu curge, ori nu e fisurata ori fisura e foarte mica si se intampla doar la presiune/temperatura.
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Yap... tocmai de asta tiam si zis ca ar trebui sa ai mare noroc sau sa fie prea mare fisura ca sa o vezi tu asa fara sa folosesti nimic. Oricum ia si tu o lupa si cerceteaza amanuntit chiulasa poate poate (desi nuti doresc) gasesti ceva
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR