Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Spadolini a scris:crede-ma ca schimb zilnic cateva bujii
numai opel de la 1.3 la 2.2
daca incalzesti bine bine se desface
ex: un surub, o piulita care nu se desface ce faci? se incalzeste cu ``autogenul``

Un surub si o piulita ok. Ai dreptate. Doar sunt din fier ambele nu? Daca bujia era din acelasi material ca chiuloasa la fel de bine mergeau la cald(fierbinte).
Skip ads

  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Si eu am schimbat cel putin 20 de bujii la 20dth-ideea e sa fie calda,aluminiul se dilata mai mult decat fierul bujiei.E ideal daca inainte nu le-a strans un meltean cat a putut de tare eventual sa le dea si cu ceva solutii care sa se fi facut sticla pe filet....E valabila incalzirea in zona a chiulasei cu lampa de instalator,aia cu gaz.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
... sau mai bine pune autogenul ... sa "incalzesti" chiuloasa... Rolling Eyes WTF?
  • Cole_qkd

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Eu deocamdata am sistat orice operatie . "T-ul" care intra in capul tubularei de 10 s-a stricat cand am incercat sa desurubez o bujie incadescenta (nah : maner de plastic turnat peste cap de fier - Made in China) . Acum stau si umblu dupa o cheie pentru buji si mai rabd pana voi gasi Smile . Ce ma ingrijoreaza e faptul ca am lubrifiat foarte bine zona cu WD40 si mi-e frica sa nu se intample ceva cat merg cu masina pana voi gasi tubulara ...
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Dupa putina curatenie,discutia s-a redeschis.

Va rog frumos, fara offtopic.
  • Cole_qkd

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Update :

Ieri am schimbat bujiile in pauza de masa in parcarea cladirii in care muncesc . 3 erau arse (rezistenta infinita iar una mai are inca 1.9 ohmi) . Per total motorul trebuie sa fie rece , nu trebuie fortata extragerea cat si insurubarea noilor bujii (se aplica regula bunului simt) .

Am folosit o cantitate suficienta de WD40 pentru lubrifiere si am insurubat/desurubat cate un sfert de tura pentru a lubrifia mai bine contactul dintre filete . Una dintre ele a trebuit convinsa mai mult pentru a putea fi scoasa deci usor cu bruscarea si mai mult cu rabdarea .

De asemenea la introducerea noilor bujii am stropit filetul acestora cu un spray lubrifiant care continea particole de Cu (la introducere am facut aceelasi joc un pic cu sfertul de tura pentru a intinde cat mai mult acea pasta pe filet ).

Acum porneste la sfert de cheie Smile

Singurul lucru care ma nemultumeste este ca de abia au trecut 2 ani de la ultima schimbare a bujiilor si mi se pare cam scurta perioada de schimb (nici nu am facut 30.000 KM cu masina)
  • crblx2

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua am schimbat azi bujiile incandescente la opelul meu y 20 dth primele doua au iesit foarte usor a treia foarte foarte greu iar a patra sa rupt in chiulasa . M-am speriat cam tare cei drept dar mecanicul mi-a zis sa stau linistit ca o scoate , zis si facut a durat cam 15 min dar a reusit sa o scoata fara sa dea chiulasa jos.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
descrie si operatiunile poate sunt ceva chestii noi care aici nu au fost descrise sau dezbatute. poate ai stat langa mecanic si ai vazut cum a facut si poti sa desci operatiunea (daca nu ai facut poze in timpul ei...)
Skip ads

  • crblx2

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2009

  • Mesaj Privat
poze nu am facut pentru ca eram stresat din cauza bujii rupte si a pornirii greoae am stat linga el si am observat faptul ca a rupt intai electrodul pe care sta fisa apoi a batut in corpul bujii rupte un torx de 10 mm si la desfiletat cu tot cu bujia rupta , am vrut sa iau bujia (ce a mai ramas din ea) sa fac poze dar nu am reusit sa scot torxul . Mentionez ca bujiile vechi erau beru iar cele noi cumparate bosch duraterm care sunt putin mai groase la filet asa a zis mecanicul
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
te asigur ca asta a fost un caz fericit...la mine pana n-am luat jumate din ea cu burghiu na dat semne de oboseala...am facut in ea filet pe stanga si am bagat un surub si n-a vrut sa cedeze mai bine sa stricat filetul...depinde cat e de intepenita...a mea a fost asa de intepenita de cred ca a fost acolo dinainte sa faca cei de la opel motorul...Smile))
  • crblx2

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2009

  • Mesaj Privat
eu personal sunt fericit ca a esit desi nu mai aveam nici o speranta cind am vazut ca sa rupt in chiulasa chiar de la filet
,dimineata asta la minus 8 grade unde stau eu a luato la sfert cu toate ca am probleme cu capacul filtrului de motorina .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sigur nu a bagat torx de 10 poate de 6 dar oricum ai avut noroc ca a iesit usor ca altfel te chinuiai cum a scris si colegul de mai sus si cum m-am chinuit si eu in 2009
Skip ads

  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
sigur n-avea cum de 10...filetul bujiei e metric 10..maxim 6..(cai frumosi)Smile)
  • decadurabolin

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Schimbat bujii recent la Corsa 1.3 cdti.
Motor la rece, wd40 si o tubulara de 8 cat mai adanca, totul a mers ca uns.
Daca nu schimbi toate bujiile deodata, motorul 13dt nu pleaca la sfert de cheie nici sa-l bati, deci cumparati bujii la set si aia e.
Succes.
  • Mircionixs

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salutare , am si eu o bujie rupta in chiuloasa la un ford mondeo , unde ma puteti trimite si pe mine sa o scot ? In Bucuresti va rog.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa pleci in siguranta cu masina dupa scoaterea bujiei mergi la Urziceni la Bunicu si sigur vei pleca multumit de acolo .
  • Mircionixs

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2010

  • Mesaj Privat
asta ma gandeam si eu caci prin bucuresti nu am gasit nici o recomandare de la vreun prieten. Am vb cu el pe ford .
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Mie , acum ceva timp (1 luna ) mi sa ars una si am preferat sa merg la el pt ca il stiu cum lucreaza si ma duc cu inima deschisa . Acum cum stii , eu il recomand!
  • Mircionixs

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2010

  • Mesaj Privat
k merci,sa cam nimerit si cu sarbatorile de iarna dar am sa il sun sa vad cum poate sa ma primeasca caci daca vin geruri mai mari va porni mai greu, am luat masina in iunie si nu stiu daca sau schimbat bujiile , ea porneste bine si in 3 (nu la sfert dar binisor) dar vreau sa scot bujia aia rupta si sa le schimb pe toate . Momentan inca mai caut in bucuresti dar cu gandul sa ma duc la bunicu
  • anetgrup

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut. Am si eu un opel vectra b din 2001, 2.0 DTH si as vrea sa ii schimb bujiile ca a pornit f greu la -20 grade. Stiti vreun mecanic bun prin Iasi care se pricepe la asa ceva? Si cam cat ar costa operatiunea?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR