Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cred ca vorbim de doua lucruri diferite...de aceea incerc sa postez aici o poza cu bobina de inductie a motorului Z14XE, poate tu ai umblat la altceva si daca ne poti pune o poza ar fi excelent.

Ce se vede in poza de jos ai schimbat?


Skip ads

  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
pe cuvant ca nu-s dus cu pluta,inca Smile Este exact acelasi modul de inductie&cel nou a fost 450ron.De cand am schimbat-o e ok masinuta.Oricum,ce am observat este ca avea scanteie foarte slaba si pe celelalte 3 iesiri iar pe cea care corespundea cu cilindrul4 scanteia era aproape inexistenta.
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Care a fost cauza in final ? Un amic a inlocuit bobina de inductie,cea din poza de mai sus, a mers vreo saptamana si i s-a stricat iarasi.Din ce cauza se ard aceste bobine de inductie. I-am spus sa nu mai cumpere alta pana nu afla ce-i arde bobinele. ca simptome are aceleasi intreruperi in mers la cald si pe tester ii ies disfunctionalitati la bobina, la unul dintre pistoane. A schimbat degeaba bujiile si a curatat degeaba valva egr. a pus benzina buna, degeaba.
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu am cautat o cauza anume,la 100000km pot spune ca a murit de batranete.Ele se uzeaza in timp,iar temperatura mare nu le face bine in mod sigur.
@Florntin-depinde ce erori are masina aceea,daca sunt tot missfire atunci nush ce sa zic,poate bobina proasta,bujii necorespunzatoare,mizerie la fise...Ca fapt divers incercati bobina "defecta " pe o alta masina si vedeti daca se comporta la fel,asa va lamuriti mai repede
Skip ads

  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am citit si eu cu op-com ul pe z16xe din 2002 eroarea: cilinder 1 missfire. Cand era prezenta, motorul mergea in 3 cilindrii. Tinand cont ca bujiile sunt de o luna cumparate, am mers direct la magazin si am luat bobinele cu 360 ron marca Mobiletron. Dupa inlocuire, surpriza: becul aprins din nou, insa la citirea cu op com, eroarea nu mai era prezenta, era doar stocata. Am sters-o si a stat stearsa exact 3 zile. Acum din nou missfire pe cilindrul 1, dar cand am citit o cu op comul era din nou ne-prezenta, doar stocata. Am sters-o din nou, deocamdata e ok dar sunt convins ca se va aprinde cat de curand.
Din ce am citit, cel mai probabil ECU pare obosit. Confirmati aceasta banuiala? EGR ne-curatat, clapeta curatata in toamna dar doar de sus in jos, ne-demontata. Masina merge foarte bine cand nu e aprins martorul...
Multumesc!
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Pana la ECU obosit mai este cale lunga.Dati jos EGR si clapeta si curatati-le ca la carte,verificati injectorul cilindrului 1,verificati cablajul bobuinei de inductie si al injectorului si incrcati o bobina care sigur functioneaza(am mai vazut bobine noi care erau defecte).
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Posibil Ecu,mai ales ca e la cilindrul 1 unde apare de obicei defect;desi cam slabe bobinele astea noi chinezesti asa zis facute in germania
De verificat si mufa bobinei totusi.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc, va tin la curent cu progresul "investigatiei" Smile
Skip ads

  • sandre

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Va salut baieti, sper ca postez intr-un topic bun, problema mea este urmatoarea, motor z16xe, cand schimb treapta de viteza pe una mai superioara las incetisor de ambreiaj asa cum trebe dar imi scade turatia foarte tare dupa aia imi smuceste si revine la normal,o alta problema e ca la acceleratie brusca numi accelereaza frumos ci parca da rateur de 2 3 ori si dupa aia trage frumos. am scos mufa de la supapa egr am mers si asa o tura si a mers bine nu mai avea nimica. m-am gandit sa curat supapa ca asta e devine, am luat jos supapa i-am dat socuri pistonasul merge totul bun, am curatat totusi acolo sa fie curat. L-am pus la loc pun mufa, fac o tura, aceeasi chestie, scot mufa iara merge. Bun am luat de la dezmembrari alta supapa ma gandeam ca este ceva problema elecronica in supapa decat cel de pistonas. buna am verificat supapa noua pistonasul bun, l-am pus la loc, si tot aceeasi chestie. acuma umblu cu mufa scoasa. Aveti ceva idee ce poate avea?
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cred ca nu scapi fara egr nou....ti-o spune unul care la 2-3 ani schimba egr-ul...
  • sandre

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Ce se poate intampla cu masina daca umblu cu ea, si am mufa scoasa de la supapa egr?
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pe termen lung am inteles ca nu e treaba buna, e ceva legat de temperaturi de ardere, etc.
daca e vorba de zile, cred ca nu e nimica....
Skip ads

  • vioalex8

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
''sandre'' aceeasi problema o am si eu..Merg 15 20 min fara probleme, incepe sa dea suturi la accelerare, in a treapta .Am o eroare aprinderea pe cilindrul 4.Acum astept sa consum benzina ,sa pun niste aditiv in rezervor cica curata injectoarele si apoi alimentez cu o benzina mai buna, sa schimb bujiile, si apoi nu stiu, poate se rezolva.
  • cristivoicu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2010

  • Mesaj Privat
salut va rog sa ma ajutati si pe mine. Am uo opel astra H 1.9 diesel si am probleme de intrerupere la mersul intre 1900si 2000 rotati un fel de socuri daca o acelerez nu mai face va rog sa ma ajute cineva care a mai avyt astfel de probleme Va Multumesc
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
[quote="phyl"]Salut,
Motorizarea masinii mele este Z16SE si ma confrunt cu aceeasi problema P0303. La mine simptomele incep mai devreme adica pe la 4500 indiferenet de regim de mers (sarcina/pe liber). Martorul "elicopter" sta apins in permanenta iar in momentul in care ajung la turatia respectiva, motorul merge intrerupt cand accelerez clipeste (cum iau piciorul de pe acceleratie nu mai clipeste dar este aprins). Opresc motorul (tremura de zici ca se rupe in doua) apoi la interval de 30 sec il pornesc si merge perfect pana cand ajung iar la turatia respectiva.
Poate din cati suntem reusim sa identificam cauza si sa rezolvam problema.


@Phyl, ce interesant este internetul asta, cum ne gasim asa unii pe altii.

Eu am un prieten care are exact aceeasi motorizare ca a mea Z16SE, totul exact ca la mine, mai putin cutia automata.
El a avut ceva probleme cu ECU si a hotarat sa si-l repare cumva, problemele fiind mai multe, legate de contacte si multe erori aiurea care nu se legau intre ele.

Problemele la motorele Z16SE si Z16XE, echipate cu acelasi model ECU, sunt ca ele se afla montate pe blocul motor, sau cel putin foarte aprope de el si din cauza asta se incalzesc rau de tot, lipiturile cu cositor in felul acesa se inmoaie si rezulta contacte imperfecte.

El a desfacut ECU si a lipit toti pinii si a reusit sa-l "repare", acele erori au disparut. De atunci si-a montat 4 distantiere cam de 3 cm de blocul motor care sustin ECU. Asa am facut si eu. Tin sa precizez, ca aceasi problema cu turatia peste 5000 o are si el, chiar si cu ECU reconditionat fizic. Care sunt sansele sa avem la fel aceleasi simptome? Eu zic ca s-ar putea sa fie limitate la o anumita viteza. Trebuie pus tester si vazut.

Eu am incercat sa previn erori de ECU prin montarea a 4 distantiere de blocul motor, de incalzit se incalzeste, dar nu frige. Si problema aceasta poate sa fie un sambure de problema, care duce la defectarea ECU-urilor. Precizez inca odata ca cele de pe Z16SE zi Z16XE sunt asa, celelate sunt sub aripa stanga a masinilor, depinde de model.

bafta.
  • panaittoc

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2010

  • Mesaj Privat
mersi de sfaturi...am avut si io ceva probleme asemanatoare...
  • maggicianu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare baieti,
am si eu o problema de aproximativ 2 luni de zile la un drum mai "lungut"(alba-turda) mi s-a oprit motoru in mers(in momentul in care am redus din 4 in 3) dar a repornit foarte repede fara a opri pe margine dupa care timp de 2 saptamani doar in oras casa-servici nici o problema pana in momentul in care am facut un alt drum undeva afara din oras la fel oprire in momentul in care schimbam in viteza inferioara dar de aceasta data s-a oprit de 2-3 ori ultima data pornint foarte greu si doar ajutata cu acceleratie
fac testu pseudo-agrafa gasesc 3 erori (pe care nu mi le mai amintesc acum) si merg la mecanic sa curat egr si throttle body dar acesta pune si el testeru si spune ca la throttle body nu trebuie umblat pentru ca nu-i de bai si s-ar putea sa se si deregleze si sa ramana turata dupa curatare
zic bine hai facem cum vrei tu si curatam doar egr
iau masina si plec la drum lung sa vad daca se mai opreste si surpriza nu se mai opreste DAR de la curatare masina tinde sa dea in nas ca si cum nu s-ar alimenta si acu de la turometru cade foarte brusc si rapid in momentul in care apas ambreiajul. Dar nu face intotdeauna, are zile(mai rare dar are) cand merge casi cum nu ar avea nimic si are zile in care ma iau toate disperarile.Masina trage bine nu se simte nimic din punctu asta de vedere, doar consumu a crescut foarte putin
Tin sa mentionez ca egr l-am schimbat de 2 ani pentru ca am mai avut probleme doar ca nu se oprea masina, ulei si filtre au 10k
Na ce sa fac la ce sa umblu ce sa curat?
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
EGR la mine este dezactivat din soft si cu placuta. Nu face mare branza EGR-ul decat la RPM mare lasa gazele nearse complet sa recircule, ideea era mai mult legata de poluare. Eu zic ca de la EGR nu se opreste masina. Poate da eroare de computer dar in rest nu cred ca poate afecta prea mult.

Problema cea mai mare care am avut-o de la inceput a fost ca la turatii de 5000 - 6000 rpm, stiu ca unii ar spune, ce sa cauti la turatiile alea, dar totusi, nu ti-e totuna daca la 5000 rpm incepe sa haraie tare si sa sa trepideze, mai apoi sa moara complet motorul. Si asta daca e in trafic sau pe o autostrada, nu servo, nu frane, deci nasol.

Am cautat pe la toti mecanicii, cred ca nu am cautat in loc bun, dar nici unul nu a venit cu ceva concret. Am facut schimburi de ulei foarte des. In 3 ani de 3 ori si am doar 18000 km cu masina am avut grija de ea si totusi, probleme la RPM mari.

Nu de mult, am mai facut niste teste la 5000-6000 si surpriza, unul dintre culbutori de la cilindrul 3, sa rupt in doua bucati si motorul inca functiona la fel la 5000-6000, dar la relantiu se auzea un tacanit ca la diesel.

Am desfacut capacul de la axul cu came si surpriza, unul dintre culbutori era rupt in 2 si statea acolo impreuna cu unul dintre sigurantele de la supapa si inca o piesa care se numeste pastila, care impinge supapa si tine culbutorul drept pe treaba lui.

Culbutorul era fisurat de mult pentru ca era jumatate negru si jumatate argintiu. Atunci cand sa rupt se vedea clar. A rulat fisurat destul de mult timp.

Am comandat de la o firma un culbutor cu 18 ron, am mai schimbat si supapa din partea celalata, care arata asemanator cu un glonte mare de pusca. Am platit 50 ron si intr-o ora era gata reparatia.

Nu vreau sa dau lectii, dar pentru cei care nu stiu, acel culbutor apasa pe supapa de evacuare a gazelor din cilindru, in cazul meu era fisurat culbutorul din cauza ca era uzata partea de sus, nu mai avea curbura si axul cu came nu mai impigea cat trebuie. Gazele se acumulau mult, mai ales la RPM mari si cilindrul 3 dadea Misfire 0303 si 0300 Random misfire mai apoi in cazul meu, cel mai grav, fisura.

AM un prieten care are aceeasi motorizare si la RPM mari, se aude haraiala aceea care se auzea la mine. Nu e exclus sa aiba aceeasi problema.
  • ava_adrian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Va salut baieti. Nu stiu cum sa incep dar cu atatea probleme nici nu stii cum sa faci. Am o problema de mai mult timp. Dupa o aprindere a "motorasului galben" in bord si un zgomot de 3 cilindri la motor am fost la tester si mi-a iesit codul 0304. Am schimbat bujiile, bobina si se pare ca mergea rotund dar imi datea in nas cum vroiam sa schimb vitezele. Ma zgaltanea serios. Am fost la "mesterii priceputi" si mi-au spus ca este catalizatorul. Am continuat sa merg asa cu ea un singur drum mai lung de 50 km si am dat putina turatie 4500 rpm si mi-a aparul iar motorasul galben. Acum am cod de eroare 0303 si zgaltanitul continua. Va rog sa ma ajutati ca de "mesteri priceputi" m-am saturat. Fac experimente pe masina ta cu banii tai. masina mea z16xe 2001
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pt magicianul
aceleasi manifestari la masina mea au corespuns exact unui egr care functiona defectuos....chiar daca fusese curatat dupa aproximativ 1 an de la schimbare..
aic trbuie sa iei in calcul un sir mai lung de factori...poate fi de la benzina, filtru benzina, bujii, inductie, clapeta de acceleratie..sau de la toate cate un pic---
la masina mea deja stiu manifestarile- curat clapeta anual, egr-un schimb la 2-3 ani (ca la a doua curatare nu mai faci nimica), bujiile se verifica cel putin anual (schimb bujiile cam la 2 ani)...
am trecut prin ceea ce spui tu si l-am banuit pana la ecu..eram disperat...se pare ca o contributie majora l-a avut si update-ul de soft pt ecu facut la reprezentata (despre care bineinteles ca astia nu iti spun absolut nimica- eu trebuie sa il faca default la masini care se prezinta in service), update care se pare ca mai taie din avantul functiei egr-ului...
succes!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR