- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
multumesc tuturor pentru sfaturi.
a trecut si saptamana si nu s-a mai aprins nimica in bord.
am fost la service si omul mi-a spus (dupa ture lungi de mers in sarcina, accelerari bruste, urcat pante cu 5000 ture) ca el nu simte nimica si daca nu apare eroare pe tester...nu are ce sa faca!
partea buna e ca am scpata fara nimica schimbat...trebuie doar sa astept sa apara eroare si apoi o ia la puricat
acuma poate fi vorba si de faptul ca am schimbat tipul de benzina folosita? am trecut pe 98...de mol (eram pe 95 petrom si omv)
la aceasta intrebare omul mi-a raspuns ca ar fi posibil si asta, dar totusi el incina sa creada ce e inductia (90%) si ca totusi sa fiu pe faza....
sunt ametit, serios, si nu stiu ce sa mai cred.....
a trecut si saptamana si nu s-a mai aprins nimica in bord.
am fost la service si omul mi-a spus (dupa ture lungi de mers in sarcina, accelerari bruste, urcat pante cu 5000 ture) ca el nu simte nimica si daca nu apare eroare pe tester...nu are ce sa faca!
partea buna e ca am scpata fara nimica schimbat...trebuie doar sa astept sa apara eroare si apoi o ia la puricat
acuma poate fi vorba si de faptul ca am schimbat tipul de benzina folosita? am trecut pe 98...de mol (eram pe 95 petrom si omv)
la aceasta intrebare omul mi-a raspuns ca ar fi posibil si asta, dar totusi el incina sa creada ce e inductia (90%) si ca totusi sa fiu pe faza....
sunt ametit, serios, si nu stiu ce sa mai cred.....
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
din nou domnul cuciureanu, prompt ca intotdeauna...
multumesc...sincer nu mai stiu ce sa cred...rampa, egr, benzina, ecu?...toate m-au cam lovit acuma si imi dau bataie de cap.
acuma astept sa mai vad ce si cum, masina se comporta bine, din cand in cand mai trepideaza foarte fin la relanti, aproape insesizabil si nimic alceva.
astept sa se goleasca rezervorul de benzina (am facut un plin ochi) si apoi bag alt tip.
om trai si om vedea
inca odata, multumiri tuturor
sa stiti ca urmaresc cu interes toate topicurile...sunt mai mult decat utile multe dintre ele...
multumesc...sincer nu mai stiu ce sa cred...rampa, egr, benzina, ecu?...toate m-au cam lovit acuma si imi dau bataie de cap.
acuma astept sa mai vad ce si cum, masina se comporta bine, din cand in cand mai trepideaza foarte fin la relanti, aproape insesizabil si nimic alceva.
astept sa se goleasca rezervorul de benzina (am facut un plin ochi) si apoi bag alt tip.
om trai si om vedea
inca odata, multumiri tuturor
sa stiti ca urmaresc cu interes toate topicurile...sunt mai mult decat utile multe dintre ele...
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
Ca sa mai eliminati din probleme,eu propun sa imprumutati blocul de bobine de la geo_dezu2000,din Brasov,daca nu aveti din alta parte si daca il convingeti,si sa probati vreo saptamina cu el;se schimba usor,pina va lamuriti daca este el defect sau ecu.
Il mai are pe cel vechi,99% probabil bun.
Presupun ca se aprinde becul si acum,iar EGR ati schimbat-o parca.
Daca va lamuriti ca ECU este pe duca,intradevar mai intii cade scinteia la cilindrii 1 si 4,si in special la cald,ca asa e construit,si atunci sa mi-l trimiteti prin curier rapid,pt reconditionare.
Il mai are pe cel vechi,99% probabil bun.
Presupun ca se aprinde becul si acum,iar EGR ati schimbat-o parca.
Daca va lamuriti ca ECU este pe duca,intradevar mai intii cade scinteia la cilindrii 1 si 4,si in special la cald,ca asa e construit,si atunci sa mi-l trimiteti prin curier rapid,pt reconditionare.
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
multumesc din nou pentru sfaturi!
@1.7dti_edition2000- multumesc pentru sfat! ma gandeam ca intai sa termin benzina asta din rezervor. voi trece pe alt tip. deocamdata nu se mai aprinde martorul, asta e interesant.
dupa alt tip de benzina, cu siguranta va voi urma sfatul. incerc aici, loco sa vad de o rampa "de imprumut", daca nu apelez la colegii de pe forum (geo_dezu) si numai apoi (sper sa nu fie cazul...) la dvs.
inca odata, multumesc!
@1.7dti_edition2000- multumesc pentru sfat! ma gandeam ca intai sa termin benzina asta din rezervor. voi trece pe alt tip. deocamdata nu se mai aprinde martorul, asta e interesant.
dupa alt tip de benzina, cu siguranta va voi urma sfatul. incerc aici, loco sa vad de o rampa "de imprumut", daca nu apelez la colegii de pe forum (geo_dezu) si numai apoi (sper sa nu fie cazul...) la dvs.
inca odata, multumesc!
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
iar s-a aprins becul...
conditiile? aceleasi...mers in sarcina, un urcus mai greu, viteza ceva mai mare...si normal, chestia se intampla vineri seara, cand nu mai poti face nimica pana luni.....
masina s-a comportat identic...mers impiedicat, fara putere, in 3 cilindri, clar, dupa un restart...toat bune si frumoase, numa becu' ramas aprins...
am sa il cntactez pe geo-dezu, pe mecanic si inca vreo 2 prieteni si promit ca nu mai scriu nimic la postul asta pana nu se rezolva...nu de alta da poate mai pateste cineva la fel si stie ce sa faca
toate bune!
conditiile? aceleasi...mers in sarcina, un urcus mai greu, viteza ceva mai mare...si normal, chestia se intampla vineri seara, cand nu mai poti face nimica pana luni.....
masina s-a comportat identic...mers impiedicat, fara putere, in 3 cilindri, clar, dupa un restart...toat bune si frumoase, numa becu' ramas aprins...
am sa il cntactez pe geo-dezu, pe mecanic si inca vreo 2 prieteni si promit ca nu mai scriu nimic la postul asta pana nu se rezolva...nu de alta da poate mai pateste cineva la fel si stie ce sa faca
toate bune!
- King of the road
- **
- 489 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Mures
King of the road
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ingineru se referea la un caz recent:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11574
Schimba bujiile, macar intre ele..., dar de preferat noi si de care spune producatorul nu Nea Gica vinzatorul.
Bosch FLR8LDCU parca erau la tine. Se pot pune si altele, da o cautare.
Poti face o proba cu o alta rampa de bobine.
Cam asa se demonteaza :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11574
Schimba bujiile, macar intre ele..., dar de preferat noi si de care spune producatorul nu Nea Gica vinzatorul.
Bosch FLR8LDCU parca erau la tine. Se pot pune si altele, da o cautare.
Poti face o proba cu o alta rampa de bobine.
Cam asa se demonteaza :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
hai ca ma bag si eu...
inca nu mi-e nici mie clar, dar poate impreuna ajungem la o concluzie..
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696
e ceva asemanator, doar ca la un z14xe
urmaresc atent!
inca nu mi-e nici mie clar, dar poate impreuna ajungem la o concluzie..
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696
e ceva asemanator, doar ca la un z14xe
urmaresc atent!
- Cristi_C
- ***
- 741 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 741
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
Am citit topicul tau acu vreo 5 ore. Momentan vreau sa astup furtunul ala care nu prea stiu ce e cu el si sa schimb bujiile. Mie imi face asa de ceva timp, inclin sa cred ca e de la buji. Oricum nu mai schimb nimic la ea, deja am bagat bani in masina parca ar fi mega-masina.
Imi face cam 1 data la 150 km.
Saptamana trecuta am fo la Bucuresti si mi-a facut de vreo 4-5 ori.
Imi face cam 1 data la 150 km.
Saptamana trecuta am fo la Bucuresti si mi-a facut de vreo 4-5 ori.
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
mie imi aprinde becul exhaust cam la 3 zile, in conditiile enumerate in topicul sus-mentionat. nici nu ma mai deranjez sa ma duc la tester ci astept cuminte 1-2 zile si se stinge de la sine. in momentul aprinderii martorului merge in 3 timpi, e adevarat, dar de aia exista "restart".
e clar ca nu e sanatoasa treaba, dar saptamana asta trag de ea asa, pana ma duc la alti meseriasi si mai cer o parare.
ps. eu tocmai am schimbat bujiile, asa ca e clar ca nu e de la ele...
e clar ca nu e sanatoasa treaba, dar saptamana asta trag de ea asa, pana ma duc la alti meseriasi si mai cer o parare.
ps. eu tocmai am schimbat bujiile, asa ca e clar ca nu e de la ele...
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
am promis ca nu mai revin pana nu se schimba ceva sau rezolv...
uite ca ceva nu mai e la fel...
azi am fost la un (alt) tester si a iesit eroarea de missfire pe clinindrul 3!
nu mai e cea veche, cu miss pe 4 ci acuma apare pe 3. tipul a facut si un "test dinamic pe injectoare" adica l-a oprit pe fiecare pe rand si a spus ca ei functioneaza bine, dar nu a putut oferi nici o explicatie despre ce mi se intampla...
sugestii?
uite ca ceva nu mai e la fel...
azi am fost la un (alt) tester si a iesit eroarea de missfire pe clinindrul 3!
nu mai e cea veche, cu miss pe 4 ci acuma apare pe 3. tipul a facut si un "test dinamic pe injectoare" adica l-a oprit pe fiecare pe rand si a spus ca ei functioneaza bine, dar nu a putut oferi nici o explicatie despre ce mi se intampla...
sugestii?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Cristi_C
- ***
- 741 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 741
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
mai tipul de bujii compatibile pentru motorul meu apareau pe programul celor de la magazinul auto...erau bosch, ngk si champion...
eu am luat champion...
acuma sper sa nu fie teapa...dupa cele spuse de mecanici este exclus ca problema sa vina de la bujii...in cel mai bun caz putea fi vorba despre una, si functionarea ei ar fi trebuit sa fie defectuoasa o perioada mai lunga de timp in conditii date..adica de temperatursa sau ceva de genul asta si nu numai de scurta durata si sa isi reia functionarea la o repornire...
eu am luat champion...
acuma sper sa nu fie teapa...dupa cele spuse de mecanici este exclus ca problema sa vina de la bujii...in cel mai bun caz putea fi vorba despre una, si functionarea ei ar fi trebuit sa fie defectuoasa o perioada mai lunga de timp in conditii date..adica de temperatursa sau ceva de genul asta si nu numai de scurta durata si sa isi reia functionarea la o repornire...
ovi_jer
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Rm Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2004
- Mesaj Privat
In primul rand rog un moderator sa modifice titlul subiectului pentru ca este incorect.Martorul acela semnalizeaza toate codurile de eroare aparute la motor si se numeste MIL(Malfunction Indicator Lamp ).
Cand mai mergeti la diagnoza este foarte important sa retine-ti sau sa va notati codul de eroare pentru ca va ajuta foarte mult ulterior.
La valva EGR exista mai multe coduri de eroare si este foarte important sa-l stiti.
De regula exista :
P0401 Exhaust Gas Recirculation Insufficient Flow
P0402 Exhaust Gas Recirculation Excessive Flow
P0404 Exhaust Gas Recirculation Open Valve Position
P0405 Exhaust Gas Recirculation Pintle Position Low Voltage
Primele doua erori sunt citite de sondele lambda si indica ca valva egr ramane blocata pe inchis sau deschis.Se incearca deblocarea sau curatarea.
Celelalte 2 erori rezulta direct din modulul de comanda al ECU catre valva egr.In majoritatea cazurilor se inlocuieste.
Cand vine vorba de misfire pe unul din cilindrii sau pe toti exista tot asa cateva coduri de eroare :
P0300 Multiple Cylinder Misfire Detected B
P0301 Cylinder 1 Misfire A
P0302 Cylinder 2 Misfire A
P0303 Cylinder 3 Misfire A
P0304 Cylinder 4 Misfire A
Aceste erori sunt date se senzorii de turatie de pe axul(axele) cu came si arborele cotit si anume diferente intre timpii de aprindere intre unul sau mai multi cilindrii.
Cauzele sunt :
-Bujii,fise sau injectoare
-Pierderi de vaccum la galeria de admisie,mizerie in corpul clapetei de acceleratie si motoras bypass sau stuturi de vacuum infundate cum ar fi sistemul de ventilare al carterului susperior(sistem sau valva PCV)
-Pierderi de compresie cauzate de depuneri masive de calamina pe scaunele supapelor sau reglaj incorect la tachetilor la motoare care necesita asa ceva.
-Benzina contaminata cu alcool sau apa
Problemele apar in general din cauza neschimbarii bujiilor sau fiselor la timp,infundarii unui injector,necuratarea corpului clapetei,motorasului bypass si sistemului PCV la fiecare 15.000 km.
Codul de eroare apare dupa cateva cicluri de pornire-functionare cu probleme si se stinge la fel dupa cateva cicluri pornire-functionare in parametrii admisi.
-
Cand mai mergeti la diagnoza este foarte important sa retine-ti sau sa va notati codul de eroare pentru ca va ajuta foarte mult ulterior.
La valva EGR exista mai multe coduri de eroare si este foarte important sa-l stiti.
De regula exista :
P0401 Exhaust Gas Recirculation Insufficient Flow
P0402 Exhaust Gas Recirculation Excessive Flow
P0404 Exhaust Gas Recirculation Open Valve Position
P0405 Exhaust Gas Recirculation Pintle Position Low Voltage
Primele doua erori sunt citite de sondele lambda si indica ca valva egr ramane blocata pe inchis sau deschis.Se incearca deblocarea sau curatarea.
Celelalte 2 erori rezulta direct din modulul de comanda al ECU catre valva egr.In majoritatea cazurilor se inlocuieste.
Cand vine vorba de misfire pe unul din cilindrii sau pe toti exista tot asa cateva coduri de eroare :
P0300 Multiple Cylinder Misfire Detected B
P0301 Cylinder 1 Misfire A
P0302 Cylinder 2 Misfire A
P0303 Cylinder 3 Misfire A
P0304 Cylinder 4 Misfire A
Aceste erori sunt date se senzorii de turatie de pe axul(axele) cu came si arborele cotit si anume diferente intre timpii de aprindere intre unul sau mai multi cilindrii.
Cauzele sunt :
-Bujii,fise sau injectoare
-Pierderi de vaccum la galeria de admisie,mizerie in corpul clapetei de acceleratie si motoras bypass sau stuturi de vacuum infundate cum ar fi sistemul de ventilare al carterului susperior(sistem sau valva PCV)
-Pierderi de compresie cauzate de depuneri masive de calamina pe scaunele supapelor sau reglaj incorect la tachetilor la motoare care necesita asa ceva.
-Benzina contaminata cu alcool sau apa
Problemele apar in general din cauza neschimbarii bujiilor sau fiselor la timp,infundarii unui injector,necuratarea corpului clapetei,motorasului bypass si sistemului PCV la fiecare 15.000 km.
Codul de eroare apare dupa cateva cicluri de pornire-functionare cu probleme si se stinge la fel dupa cateva cicluri pornire-functionare in parametrii admisi.
-
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
ovi_jer
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Rm Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Cristi_C
- ***
- 741 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 741
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat