Ai uitat parola?


  1. Forum ClubOpel.com
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • nike03

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am reusit sa ajung cu bine de la Calimanesti la Bucuresti. Desi aveam inima stransa, masina a functionat ok! In schimb cand am mai mers prin oras si temperatura la motor se ridica, mi-a mai facut figuri cu acceleratia. Am desfacut clapeta de acceleratie si am curatat-o (era foarte murdara si orificiul acela mic era infundat) si am curatat si EGR-ul, dar degeaba, cand se incalzea imi facea iar figura. Am desfacut ECU si am gasit trei strapuri rupte. Le-am lipit si l-am pus la loc. Doua zile a functionat dupa care iar mi-a facut figura cu acceleratia. Am curatat si potentiometru de la pedala de acceleratie, dar degeaba. Am desfacut iar ECU si am mai gasit doua strapuri rupte. Am zis gata, am rezolvat-o. A mers vreo trei zile dupa care iar mi-a taiat acceleratia. L-am desfacut ECU a treia oara si acum am luat la verificat toate strapurile si am mai gasit doua rupte (pana acum ma limitam doar la cele care se vedeau rupte si nu le incercam si pe celelalte). Le-am lipit si pe acestea, l-am montat si am sters cu OP-Com-ul erorile si de atunci merg de o saptamana si nu mai am probleme si nici erori nu mai am. Multumesc de sprijin!
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Si eu am aceleasi erori:
P1120-(8 ), P1122-(2), P1550-(A).
Masina porneste bine si merge bine pana se incalzeste aproape de 90 grade. Atunci se aprinde martorul 'masina cu cheita' si scade puterea. Merge satisfacator si asa, pot prinde 100km/h, dar cu acceleratie lenta. Iar pe drumuri de munte in serpentine, in urcare, daca reduc viteza in curbe, nu mai pot accelera decat f lent si abia mai prind 40-50km/h.
Ma gandesc si eu sa demontez ECU si sa masor rezistenta fiecarei punti.
  • nike03

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Scuze de raspuns asa de tarziu. Demonteaza ECU si vezi ca ai punti intrerupte.
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Da, am demontat ECU si pedala de acceleratie cam acum o luna, dar abia zilele trecute mi-am facut timp sa le examinez. M-am folosit de informatiile postate de T.ion la pag 24 a acestui topic, la 21.aug.2015:

Mai intai am masurat rezistentele intre terminalele (6 la numar) pedalei de acceleratie (apasata si neapasata). Difera putin de valorile date, dar nu cred ca e o problema. Am demontat si capacul sa vad cum arata potentiometrele: sunt in perfecta stare.

Am demontat ECU si am analizat cele 6 terminale ale sale legate la pedala: 20, 33, 35,36, 37, 50 de la mufa K. Am masurat rezistenta electrica intre acesti pini ai mufei si contactele corespunzatoare de pe placa de baza. Pt asta am folosit o sursa de curent stabilizat, setata la 0,5A si am masurat caderile de tensiune. Nici vorba sa aiba vreunul din trasee o rezistenta anormal de mare. Toate conduc perfect.
Firele de legatura sunt din aluminiu si sunt sudate. Traseele pinilor 33 si 55 duc la masa si firele sunt sudate de carcasa de aluminiu. Pinii 20 si 35 trebuie sa primeasca 5V din ECU. Daca e aici vreo problema, nu cred ca e la firele lor de legatura cu placa. La testul cu 0,5A as fi vazut imediat ca e anormal de mare rezistenta. Nici vorba. Iar in functionare, curentul furnizat pedalei este sub 5mA. Daca o fi vreo problema, o fi mai departe pe placa, poate la sursa de 5V, care nu mai da 5V cand e prea cald.
Celelalte 2 terminale, 36 si 37 sunt purtatoarele de semnal. Toate puntile par sa aiba contacte solide.

Deocamdata nu vad ce sa remediez. Azi am montat de proba ECU la loc sa vad daca mai merge si nu l-am stricat mai rau. Am facut o imprudenta: l-am lasat in aer, fara sa-l prind in suruburi si am facut contact. Imediat a inceput sa clipeasca des martorul galben cu "masina cu cheie", iar de la motor au inceput sa tiuie tot felul de componente. M-am speriat, am crezut ca am stricat ECU de tot.
L-am strans cu un surub, a capatat masa si lucrurile au revenit la normal. Masina porneste.
Am verificat si daca la pedala vin cele 2 tensiuni de 5V de la ECU, intre terminalele 1-5 si 2-4. Da, vin, nu asta e problema, cel putin la rece. Problema apare la cald.
Am demontat din nou ECU si acum il tin mai departe pe masa si mai cuget ce sa-i mai fac.
  • nike03

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Eu am tras usor de fiecare strap cu o penseta foarte ascutita si asa am identificat conexiunile intrerupte. Altfel strapul este tinut de pasta aceea pe pozitie si face contact pana ce se incalzeste cand apare contactul imperfect si incepe sa faca figuri. Dupa ce am remediat acele contacte imperfecte, masina merge si in ziua de azi fara probleme. Bafta!
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Si eu am testat rezistenta mecanica a puntilor cu un ac de cusut. Niciuna nu e desprinsa.
Am masurat din nou rezistenta electrica a celor 6 punti, de data asta cu un curent de proba de 1A. Toate au valori de cativa mOhmi. Daca n-ar avea una contact bun, s-ar vedea imediat ca rezistenta ei e mult mai mare decat a celorlalte.
O sa montez ECU la loc si cand mai apare eroarea, opresc si masor cele 2 tensiuni de 5V, care trebuie sa apara la pinii 20 si 35 mufa K.
  • nike03

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Înseamnă că la tine e altceva.
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
O sa fac niste distantiere cu teflon si o sa montez ECU la 3-4cm mai departe decat a fost.
Pe reparatie mi se cer 350lei + transport si asteptari. Cred ca mai bine cumpar un ECU de rezerva si pe asta mi-l repar eu singur cand voi putea. Pana la urma voi rupe toate puntile de aluminiu si voi lipi altele din cupru. Candva voi face singur treaba asta.

Daca vreau sa cumpar unul de rezerva, la ce trebuie sa fiu atent?
Asta e bun?
https://www.diagnoza-auto.ne...sfi-2-1-pt-z16xe/

Al meu are urmatoarele etichete, pe capac si pe corp:


  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 5,278
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum z19dth din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
am eu calculator motor pt masina ta. daca ai nevoie de ajutor trimiti un mesaj.
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Ti-am trimis ieri un mesaj, dar inca imi apare la rubrica "mesaje in curs de trimitere".
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Am facut un izolator termic pt ECU: o placa de textolit groasa de 8mm (asa am avut, ca putea fi mai subtire) pe care am lipit folie de aluminiu, si niste distantiere din teflon. Speram sa pot face distantierele de 3-4cm lungime, dar nu-i loc si le-am putut face doar de 8mm.
Astazi am montat ECU si am pornit la drum, cam 80km. Afara a fost o temperatura de aproape 0 grade, iar motorul a ajuns la maxim 85 grade. Vara, la 88-90 grade ECU intra in stare de avarie. Acum am oprit de cateva ori sa vad cat se incalzeste ECU: nu se incalzeste aproape deloc! Se simte diferenta mare intre temperatura fostului loc de fixare si temperatura ECU.
Cand sa zic ca gata, de acum incolo ECU nu va mai intra in avarie, totusi a intrat! Dar e de ajuns sa opresc si sa pornesc imediat din nou si nu mai intra in avarie, cel putin vreo 10-15min. In vara, daca intra in avarie, asa ramanea pana se racea motorul bine, dupa ore de stationare.

Va trebui sa imbunatatesc sistemul de racire cu un circuit de apa. Dar chiar si asa, este f eficace.


  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
La fel si acum: mesajul trimis ieri lui 34KLA este inca in folderul de mesaje in curs de trimitere.
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 5,278
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum z19dth din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
ViorelX a scris:Ti-am trimis ieri un mesaj, dar inca imi apare la rubrica "mesaje in curs de trimitere".

apare in curs de trimitere pt ca nu a fost citit Shocked

am raspuns si la al 2-lea mesaj. toate cele bune.
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
OK, credeam ca n-a ajuns la tine, avand probabil inboxul plin, cum se intampla pe alte forumuri.
  1. Forum ClubOpel.com
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata