Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • drlucifer

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: oradea
  • Masina: Corsa Z12XEP 80 CP MT5
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:1. Nu cautati termocuple pe radiator la modelele noi ca nu veti gasi ! Este sonda temperatura motor si pe baza ei ECU sau HACM (daca are masina) comanda ventilatorul
2. Ce indica in bord este aproximativ, acul nu este tot timpul calibrat si toate au inertie, singura informatie 95% aproape de adevar este cea furnizata de tester.
3. Ventilatorul porneste pe prima treapta dupa 95grdC de obicei 100grdC.


Partea nasoala este ca nu am indicator la bord, nu am comp de bord, chiar daca am platit 11.300 euro pe masina Sad
La mine, cu aceeasi interfata am constatat ca la 92 grade pornea ventilatorul respectiv, parol.
In mers am verificat iar interfata imi arata temperatura lichidului de racire, deci sonda temp motor ar trebui sa fie buna. Oricum maine merg la specialistii de la opel west si o sa va impartasesc constatarile lor.
Skip ads

  • Eneas06

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
salutare...am si eu o problema cu ventilatorul de racire al apei (antigelului) si anume: acesta porneste imediat ce pun contactul chiar daca motorul e rece si, nu sunt sigur, dar cred ca si ventilatorul de pe radiatorul de clima porneste in acelasi timp. Ciudatenia este ca acestea nu merg nebuneste daca scot siguranta aeratoarelor de habitaclu din panoul cu sigurante de sub bord, in acest caz ventilatoarele cupland cand apa atinge undeva la 97-98 de grade.
Urmeaza sa merg la un electrician, dar as dori sa imi spuneti si voi niste pareri, poate nu va mai fi nevoie de meshter.
Vectra b x18xe, 1996.
Va multumesc!
  • drlucifer

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: oradea
  • Masina: Corsa Z12XEP 80 CP MT5
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
3. Ventilatorul porneste pe prima treapta dupa 95grdC de obicei 100grdC.[/quote]

...
asa a fost, a pornit mai tarziu
  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
aveti idee la ce temperatura trebuie sa porneasca ventilatoru la o vectra b hatchback (X20DTL) ?
Skip ads

  • jemis90

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1996 x14sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am postat si la thread'ul cu termostat si aici, fiindca nu stiu care este problema...La mine se incinge motorul...
Sa va descriu situatia : (1) cand circul cu viteza normala (sa zic 50'60) acul sta la 95, asa cum spune si in carticica masinii ca e bine.

(2) Problema a aparut de 2 zile ; cand stau pe loc cu motorul pornit, acul se duce la 100 de grade. In plus, am deschis capota si am observat ca ventilatorul de la radiator nu se invarte nici cand acul arata 100grade (si deja miroase a incins ) fapt care ma determina sa opresc motorul.

(3)Am testat'o in felul urmator : am lasat'o sa se incinga si am plecat de pe loc ---ce sa vezi, acul se duce lent dar sigur spre 95 si sta acolo, iar daca opresc ajunge din nou la 100....

Nu stiu ce sa zic...am pus mana pe radiator si e fierbinte,am pus mana pe un furtun de la radiator si e fierbinte si acela.Motorul se duce pana la temperatura optima de 95 in aproximativ 7 minute si nu se incinge decat daca stau...Cat despre caldura in interior,pot sa zic ca baga aer fierbinte,deci nu ma minte acul de temperatura.
Masina e Corsa B,x14sz
P.S :poza este din topicul unui coforumist,sper sa nu se supere ca am imprumutat'o.

Ma poate ajuta cineva?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Termostatul iti functioneaza corect,comportamentul masinii e perfect normal,doar ca nu-ti porneste ventilatorul.Ar fi posibil sa porneasca la 101-102 grade?
Daca ai termocupla pe radiator (unele masini nu au),scoate-i mufa si scurtcircuiteaza firele.Trebuie sa porneasca ventilatorul (indiferent de temperatura motorului).Asta ar insemna termocupla defecta.
Mai da-ne detalii dupa ce faci testul.
  • planetara

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
planetara a scris:aveti idee la ce temperatura trebuie sa porneasca ventilatoru la o vectra b hatchback (X20DTL) ?



ma ajuta si pe mine cineva?
  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
planetara a scris:
planetara a scris:aveti idee la ce temperatura trebuie sa porneasca ventilatoru la o vectra b hatchback (X20DTL) ?



ma ajuta si pe mine cineva?


si eu as fi interesat la ce temperatura porneste ventilatorul, am acelasi model si nu l-am auzit pornit niciodata Confused
Skip ads

  • jemis90

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1996 x14sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
danpet a scris:Termostatul iti functioneaza corect,comportamentul masinii e perfect normal,doar ca nu-ti porneste ventilatorul.Ar fi posibil sa porneasca la 101-102 grade?
Daca ai termocupla pe radiator (unele masini nu au),scoate-i mufa si scurtcircuiteaza firele.Trebuie sa porneasca ventilatorul (indiferent de temperatura motorului).Asta ar insemna termocupla defecta.
Mai da-ne detalii dupa ce faci testul.


Electroventilatorul l'am testat pe direct,si nu e ars - functioneaza Smile
Am scos mufa de la termocupla si am scurtcircuitat'o, dar ventilatorul se incapataneaza sa stea neclintit... In cazul asta ar fi trebuit sa porneasca daca termocupla ar fi fost buba Confused
Tare ma pune pe ganduri...
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ai tras o concluzie corecta,e posibil ca termocupla sa fie buna (nu e insa obligatoriu).
Nu stim ce masina ai ca nu ai pus-o in semnatura,dar unele masini au intercalat un releu intre termocupla si ventilator.E posibil ca acel releu sa fie buba.Sper ca ai verificat sigurantele,caci exista si o siguranta pt acest ventilator.
Masina mea nu avea releu,dar cand i-am schimbat termocupla (era defecta),i-am pus eu releu.
  • jemis90

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1996 x14sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, nu am pus in semnatura, dar am scris in mesaj modelul si motorul Very Happy (corsa B, x14sz)

Pana la urma s'a remediat. Era termocupla "bolnava"...
Asta noua cupleaza la 99(zise mecanicul) si comanda ventilatorul sa se invarta pana la 96 (am constatat eu...)
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Gandeste-te ca ne e greu sa cautam in care post ai scris tu ce masina ai...forumul are multi membri.

Ceva n-ai facut bine cand ai testat termocupla.Ai zis ca nu porneste ventilatorul daca faci scurt pe firele termocuplei...probabil ca n-ai pus contactul (?)
Bine ca s-a rezolvat.Temperaturile sunt corecte,ca la carte.
Skip ads

  • iordacry@yahoo.com

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2010

  • Mesaj Privat
in primul rand tin sa salut toti membrii clubopel.La corsa B,(C12NZ) are releu pentru ventilator radiator? daca da unde este postat?
  • nice_saylor

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Corsa 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2010

  • Mesaj Privat
am un corsa de 2001,diesel,1,7 dti si imi sta turata la 1200 ture cu motorul la relanti.iar termocupla imi sta pornita din momentul cand pun contactul la cheie.si imi sta si martorul cu cheia aprins.care sa fie problema.
  • george71

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut , am si o problema legata de electroventilator sau de termocupla sau poate alceva, am un opel astra 1,3 CDTI, an de fabricatie 2006, acum are 94.000 km, l-am luat la 50.000 de km, s-a cuplat automat electroventilatorul la o temperatura de -3 sint acum in germania, i-am deconectat sursa de curent si astfel l-am oprit, sotia nu a stiut ce s-a intimplat si l-a lasat sa mearga pina a consumat tot curentul din baterie, care ar putea sa fie problema, sau unde ar putea sa fie problema , va multumesc anticipat
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Are cineva o poza sa-mi arate unde e termocupla la Astra G Z16XE? cred ca nu face ceva contact bine. In majoritatea cazurilor, cand e temp pe la 92 se porneste ventilatorul pe ultima treapa, se aude foarte tare si se aprinde martorul in bord. Se intampla insa si sa porneasca normal... fara sa se simta vibratii si fara sa se aprinda martorul.

Edit: sau poate e ceva la ventilator.. ?
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salutare tuturor, am o intrebare simpla, cand temperatura motorului(apei) creste si declansaza ventilatorul racire este o problema daca declansaza si cel din fata de la A/C pe trepta 1 amandoua.(cu A/C oprit) ?
  • ngc2006

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o intrebare.Am un opel corsa B 94 inainte cand pornea electorventilatia si opream motorul ea mergea pana se racea antigelul acum la oprirea motorului se opreste si ea .Ce poate avea ?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Si eu am Corsa B din '94 si niciodata nu a mers ventilatorul fara contact pus.Si in schema electrica de la Corsa B,se vede ca ventilatorul e alimentat prin contact.
  • bundy67

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut,am probleme cu termocupla la o vectra y 20 dth. cand a fost frig tare -10 grade a pornit cand apa avea 60 grade si nu s-a mai oprit pana nu am scos sig.am gasit o cutie cu relee langa baterie dar nu stiu care este releul.daca stie cineva somebody help me. Exclamation


Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR