Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
coldbreath11 a scris:Nu cred ca e o idee prea buna sa fie pusa pe manual. Intr-o zi o sa uit sa o pornesc sigur.

eu o am pe direct...deci daca nu mai declanseaza ea la 97 de grade pot pur si simplu sa pornesc ventilatorul dintr-un intrerupatoe din masina.,dar deocamdata declanseaza la 97 singura si raceste singura problema este ca am oprit masina in parcare si cand m-am intors am gasit balta de antigel sub ea...cand m-am uitat era vasul de expansiune plin si dadea pe la dop...pana sa schimb pompa de apa nu am avut problema asta dar pompa veche curgea..sa fie de vina capacul vasului de expans nu lasa sa se formeze presiune pe circuitul de racire?
oricum il cumpar si il schimb dar vreau totusi sa-mi spuneti daca stiti careva pot lega ventilatorul de racire sa isi faca ciclul de racire si dupa ce opresc motorul si iau contactu?pt ca momentan daca de ex el ajunge la temp de 97 si porneste eu am ajuns la destinatie si opresc motorul el nu mai raceste si ma gandesc ca asta poate cauza..pierderii de antigel ..nu se face racirea+ ca pe loc creste considerabil temp motorului...ma gendesc sa leg ventilatorul si la baterie sa nu mai fie pe contact! Rolling Eyes
Skip ads

  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Capacul de la vasul de expansiune are o supapa de supra presiune. Eu iti recomand sa cumperi un capac nou , maxim 15ron .
Ca si idee , eu atunci cand parcam masina asteptam sa porneasca ventilatorul iar la oprirea acestuia opream motorul .
Eventual cumpara un termostat care deschide la o temperatura mai mica, vezi ca s-a mai discutat pe aici despre asta.
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
cozmino a scris:Capacul de la vasul de expansiune are o supapa de supra presiune. Eu iti recomand sa cumperi un capac nou , maxim 15ron .
Ca si idee , eu atunci cand parcam masina asteptam sa porneasca ventilatorul iar la oprirea acestuia opream motorul .
Eventual cumpara un termostat care deschide la o temperatura mai mica, vezi ca s-a mai discutat pe aici despre asta.

multumesc pt sfaturi....oricum il cumparam nou capacul stiu ca are supapa de supra presiune,faza ca dupa ce opresc sa stau pana porneste si inchide ventilatorul o stiu...deja am facut de cateva ori asa..dar nu pot sta de fiecare data sa astept sau poate ma grabesc,in fine..ceea ce ma ingrijora este faptul ca imi fierbe apa(cu antigel in ea) lucru care ma face sa cred ca nu este destula presiune in instalatie...scapa pe la capac vasului..
multumesc
  • Franceska

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Fratilor nu mai inteleg nimic ....deci eu am facut accident acum vreo 2 luni de zile am ramas fara AC acum am aceeasi problema ca si voi ventilatorul porneste prea tarziu la 100 de grade...m`am tot uitat pe aici am citit dar nu mai inteleg nimic ...vreau sa schimb termocupla .Spuneti-mi si mie cand ma duc la piese auto ce termocupla sa cer ca am fost azi si daca iau de tigra nici o sansa astea de tigra pornesc intre 97 si 100. Pls help deci ce termocupla sa cer si de care cu 2 sau 3 fire Sad
Skip ads

  • coldbreath11

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1998 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Franceska a scris:Fratilor nu mai inteleg nimic ....deci eu am facut accident acum vreo 2 luni de zile am ramas fara AC acum am aceeasi problema ca si voi ventilatorul porneste prea tarziu la 100 de grade...m`am tot uitat pe aici am citit dar nu mai inteleg nimic ...vreau sa schimb termocupla .... Sad


Mai ai putina rabdare si incearca sa mai aerisesti instalatia. La mine dupa schmbul distributiei, respectiv si al lichidului de racire pornea ventilatorul total haotic: direct pe treapta 2, la temp cuprinse intre 93 - 102, treapta 1(pe care nici nu o simti din masina) nu pornea deloc. Dupa aproximativ 1 luna si-a revenit, acum porneste treapta 1 inainte de 100 de grade, treapta 2 nu a mai pornit niciodata deoarece temp nu a mai trecut de 101 grade.
Aerisire nu stiu exact cum se face. Eu cam o data pe zi deschideam busonul de la vasul de expansiune cu motorul pornit(mare griza ca e presiune maricica la cald) si palpam furtunul din spatele radiatorului ca sa bolboroseasca apa in vas.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Mai dragilor, motoarele care functioneaza cu presiune pe instalatia de racire, isi fac autoaerisire, nu trebuie sa aerisiti nimic. Lucreaza cu presiune pentru ca antigelul sa fiarba la o temperatura mai mare, cca 110grd. Termocupla asa lucreaza, cupleaza la peste 100 grd. si apoi decupleaza pe la 92-93grd.
  • Franceska

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Da mai dragilor dar din cauza la sistemul asta "fenomenal" care porneste la 100 de grade mi-am ars garnitura de chiuloasa Mad
  • horvat adrian

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Alba
  • Masina: Tigra 1997 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
da si mie mi-a ars de doua ori
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Imi dati voie sa nu cred ca de asta s-a ars?
  • horvat adrian

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Alba
  • Masina: Tigra 1997 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
dar atunci din ce cauza s-a ars?
ca nu-mi explic...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Motor incins si forjat in continuare. Si-a depasit limitele.
Sunt de acord ca motorul merge fierbinte. Dar daca se trage de el la greu, cedeaza.
  • horvat adrian

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Alba
  • Masina: Tigra 1997 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2009

  • Mesaj Privat
chiar fain merg cu el si il tratez foarte bine
Skip ads

  • Micul Printz

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
si sa schimbi garnitura de chiuloasa la un motor asa inghesuit nu e tocmai ceva ce vrei sa faci in fiecare vara
  • Franceska

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Iti dai seama ca nimeni nu vreau sa schimbe garnitura in fiecare vara....garnitura in sine nu este scumpa. Mai scumpa este manopera care se cam simte la buzunar. Daca nu mergeam la 3 mecanici diferiti nu mai vorbeam aiurea LDivora.Este problema ta ce crezi si daca crezi ca nu asta este cauza unei garnituri de chiuloasa arsa.Mie stand la semafor mi se incinge motorul si vazand cu ochii creste temperatura in bord. Nimeresti un semafor de 96 de secunde si ce faci? Opresti motorul? Cauza nu cred ca ar fi motorul forjat....pur si simplu se intampla pentru ca sistemul de racire a fost facut de asa natura.
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Garnitura de chiulasa nu se arde asa usor. Am mers fara pic de antigel in plina vara prin Bucuresti.
Poate sa tina semaforul si 1 ora , pentru aia exista termocupla si ventilator.

Eu zic sa verificati sa nu aveti pierderi in instalatie.
  • Ryco1

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2002 1200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Se pare ca sistemul de racire este o problema nevralgica a acestor masini.Din cate vad cam toti posesorii de Tigra se plang de racirea motorului.O fi facut cineva Transfagarasanul cu Tigra Question
  • blacktiger

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1996 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Very Happy Sal tuturor din cate stiu eu la opel mai ales la tigra cele cu motor ecotec apa urca pana la 100 grade standard si atunci va incepepe racirea.
Referitor la transfagarasan cu tigra eu am mers 700 km cu tigra in continu si nu am avut nici un fel de probleme cu racirea urca la la maxim 101 grade incepe ventilatorul si gata scade undeva la 90-95 grade.
Automat cand masina este fierbinte motorul cand pui contactul merg ventilatoarele pana ajunge la temperatura optima lui este ceva normal.

Ai buton EDIT nu mai posta consecutiv!
Ultima postare nu avea legatura cu subiectul. LDivora

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@blacktiger: Incearca sa tii seama de ce am scris!
  • asylum

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
termocupla trebuie sa deschida obligatoriu la max 98 grade si cand spun asta sa va canditi ca la 100 si peste 100 de grd evaporarea in masa licidului de racire este mai agresiva nu arde garnitura dar poate sa creeze o bresa intre aluminiu chiuloasei si garnitura sau a fierului blocul motor si garnitura si materialul de garnitura adica la inbinarea celor 2 din motiv ca dilatarea celor 2 se face in mod diferit alu/fe
  • asylum

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
eu am schimbat 4 in 3 ani . primele 2 au deschis incantator la 95 grade apoi au inceput sa deschida la 98 de grade ..am inceput sa imi pun intrebari... apoi la 100 101 grd ..in max 3 zile mi-a puscat furtunul ala gros ondulat ..
sotia mea a ignorat rugamintile mele de a las masina parcata pe motiv ca are drumuri imp de facut ,,... faza urmatoare la 4 zile diferenta imi bolborosea apa in borcan la 2 minute dupa pornire dimineata
nici ventilatorul ala nu mai reusea sa o raceasca sub 97 grd..
la stop arunca apa afara
asa ca fara suparare dar de la o termocupla beshita ajungi ca mine acum 3 ani ..printre alte 1000 de pb care apar la tigra
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR