Ai uitat parola?


  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Feb 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Io zic sa cumoeri de la reprezentanta, costa 315 lei si e mai bine asa.
  • alecsstan

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2006

  • Garaj Mesaj Privat
sonda asta este noua, cu garantie - 160 de lei, facuta de FEBI Bilstein
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,148
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10978
Cind da caldura am sa pun si osciloscop/multimetru, poze si am sa termin postul.
Care vrea sa scoata sonda sa o faca la rece.
Nu insistati cu tot felul de apa tare, acid, vitriol, spray 2+2 ca o stricati definitiv.
  • turculetz

  • Mesaje scrise: 549
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra y22dtr din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
BV-31STE a scris:@b82bog
scuze ca ma bag si eu in seama.sonda asta este doar la motoarele pe benzina?vad ca toti aveti motoare pe benzina...


Sonda lambda este si la motoarele diesel


nu exista lambda la diesel
  • enderacing

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
turculetz a scris:nu exista lambda la diesel
Poate o exista la Levis atunci... Razz Glumesc...
Binenteles ca exista si la diesel...si se spune ca e foarte "perisabila" datorita conditiilor mai vitrege in care activeaza
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,422
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!
De mult timp mergeam cu ,,check engine" aprins in bord. Stiam de la tester ca eroarea se
datoreaza sondei lambda 2 , cea de dupa catalizator.
Am schimbat aceasta sonda si eroarea din bord tot nu a disparut imediat.A trebuit sa pun
iar testerul pe ea si sa anulez eroarea : ,,Sonda lambda 2 bank 1".Abia dupa stergerea erorii
a disparut complet.
Intrebare : de ce nu a disparut complet eroarea de cum am schimbat sonda ?
Sa nu fie de la sonda si sa o fi schimbat degeaba ?!
  • jE

  • Mesaje scrise: 9,597
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca sapi nitel pe forum vei avea surpriza sa descoperi ca DTC-urile (codurile de eroare) nu dispar asa, prin metamorfoza sau ca urmare a fortei gravitationale Smile .Chiar daca se inlatura cauza, codul de eroare ramane stocat (la tester va aparea, eventual, marcat ca fiind "not present") pana cand sunt sterse. Cu tester-ul, sau se mai vehiculeaza o metoda cu luatul bornei de pe baterie un anumit interval de timp
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,422
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
@Je stiu ca aceste coduri nu se sterg decat la tester.Am incercat si cu scosul bornei si nu a mers.Necazul meu ca aceasta sonda a inceput acum o luna cand s-a aprins becul asta de check engine.La tester a aparut eroarea ,,sonda lambda 2 bank 1".Programul folosit este Tech2,la service nu acasa ca nu am interfata. Atunci a sters eroarea , dar dupa aprox. 300 de km a reaparut in timp ce mergeam absolut normal , nu eram in forja iar viteza era undeva la 90,100 km/h.Becul s-a stins singur dupa un anumit timp , sa zic ca am facut acel numar de porniri de 30 , dupa care se stinge singur.
Apoi s-a reaprins iar cand mergeam normal.M-am bagat sub ea si am mai miscat firele pe la sonda lambda , iar cand am dat la cheie becul ,,check" s-a stins.
De aici am dedus eu ca am un contact imperfect in sonda pentru ca ar fi fost prea mare coincidenta sa fac cele 30 de porniri dupa care se stinge singur (asta daca nu s-a mai inregistrat iar vreo eroare).Coincidenta ? Nu prea cred.
Dupa un timp becul iar s-a aprins.Am mai mers asa cam 2000 km si am schimbat azi sonda dar becul nu s-a stins imediat.
Nu mai stiu ce sa cred:
1. Daca sonda era defecta de ce nu s-a stins imediat becul cand am montat-o pe asta noua ?
2. Daca as avea un fir intrerupt intre mufa si calculator atunci nu s-a fi stins becul , ci ar fi continuat sa se aprinda din nou.
Ceva sugestii ?
  • jE

  • Mesaje scrise: 9,597
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Zice-se ca becul ala nu se stinge/aprinde chiar asa usor. De exemplu, eu am facut un test de debitmetru (scos mufa) acum cateva luni, am pornit masina de vreo 3 ori dupa ce am scos mufa, si am facut ~100 km, pana sa se aprinda becul. Dupa ce am pus mufa la loc, nu s-a stins imediat, si dupa cateva porniri.
Cred ca asta ar da o explicatie la ambele intrebari...
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,422
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Deci este posibil sa nu fi eliminat eroarea ?
Cum as putea sa vad mai in detaliu ce se ascunde in spatele erorii asteia ,,sonda lambda 2 bank 1" ? Ca mecanicul de la service nu stia.
Daca a existat o eroare temporara de 1,2 sec atunci se aprinde becul ?

Am desfacut-taiat cu bomfaierul sonda scoasa afara.Am facut practic o disectie incercand sa
nu distrug nimic prin taiere.Am taiat ,,ogiva" ce intra in galerie.Nu avea depuneri , fantele nu erau obturate.In interior am descoperit o ,,bentita" - dreptunghi mic (2x5 mm) dintr-un material alb seamana ca o creta.Cred ca este substanta reactiva.Dar nu am vazut rezistenta de incalzire a sondei.
Am taiat si cealalt parte, pe unde intra firele si acolo are un izolator de portelan in care prin intermediul unor papucei electrici intra cele 4 fire .Totul arata extrem de normal.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,422
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Stie cineva modul de conectare al celor 4 fire ale sondei ?
Am masurat cu aparatul pe MOhmi si nu indica nimic, absolut nimic, in toate combinatiile posibile de fire.
Am inlocuit sonda cu una buna si de atunci 800 Km nu se mai aprinde ,,check engine".
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,148
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
ddf nu ai citit in urma, am dat o trimitere :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10978
Pini 1 si 2 fire albe, rezistenta de incalzire......
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,422
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
L-am citit.Si de aceea am masurat sonda pe cei 4 pini ingropati in portelan si nu mi-a indicat nimic pe MAVO.Din topic reiesea ca pe 3-4 ar trebui sa am 9 Ohmi ori eu ,cu aparatul dat pe Mega nu am avut nici o indicatie.De unde trag concluzia ca am avut circuitul de incalzire al sondei defect.
  • boca

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina: Astra din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
as vrea sa aflu cate ceva daca ma poate ajuta cineva cu o carte tehnica sau ceva informatii tehnice!

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,148
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Citeste : https://www.clubopel.com/vie...398&start=640


GATA !
  • Giorno del Borno

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra c16nz din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Apa tare este acid clorhidric in care se pune zinc pina la saturatie.Eu nu as curata sonda lambda cu asa ceva dar daca voi spuneti ca merge..........
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 287
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra C20LET din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
aveti idee daca sonda lambda e aceeasi la c20ne si c20xe?(ca si parametrii, nu ca si forma)
la masina din semnatura motorul initial a fost un c20ne, iar fostul proprietar l-a schimbat. totusi am un consum destul de mare (15l/100 in oras, 9l/100 exterior). ma gandesc ca dupa transplant nu ar fi schimbat si sonda => consum mare
mentionez ca motorul functioneaza corect, fara intreruperi, sau orice alt fel de probleme. nu se aprinde nici un martor in bord, si de asemenea acum 2 sapt cand am fost la tester nu avea nici o eroare.
  • nashu_lucian

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega FOREVER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Aug 2008

  • Garaj Mesaj Privat
bun am inteles spiruu cu apa tare....
poate arata la tester ca nu lucreaza sonda si din cauza bujiilor care nu lucreaza in parametrii?
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
La motorul Z16SE ce se intampla in caz ca sonda lambda de dupa catalizator nu citeste bine?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,422
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
La Z16XEP chiar mi se pare ca merge mai bine cu becul galben aprins.Asa cum am citit pe aici se pare ca citeste niste valori prestabilite si le ignora pe cele prost-citite.Eventual cica e mai bine sa fie scoasa mufa decat sa ramana cuplata.
Eu mi-am montat o sonda universala ieftina dar acum am valori de 1 . xxx Volti. Multumesc pe aceasta cale lui @1.7dtiEdition pentru diagnoza facuta.
Adica o valoare total aiurea . Insa NU SE MAI aprinde nimica in bord. Am in schimb o manifestare ciudata cand ajung la 160 Km/h sau 5000 rpm se taie o fractiune de secunda injectia ca si cum as intalni o rafala de vant apoi continua sa urce in viteze si chiar ajunge la v maxima.
Se prea poate sa fie de la sonda asta.In primavara o sa o deconectez si o sa fac o tura pe autostrada sa vad dc. mai face .Sa nu fie si vreun defect mecanic : debit insuficient de la pompa etc.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata