Ai uitat parola?


  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,161
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Diagnosticare: Primul simptom: la drumuri lungi, iarna..cam faci frigul in masina..te uiti in ecranele ascunse si vezi ca apa nu sare de 55-60 grade. Dupa ce intri oarecum la idei...pornesti masina ..o lasi la relanti..si dupa 3-5 min pui mana pe furtunul ala gros..sau pe zona radiatorului in care intra furtunul...Daca se simte cald acolo...termostatul e de vina (in acest caz, e blocat pe deschis- asta e cazul fericit). Cazul mai trist e sa se blocheze pe inchis si sa fierbi motorul...si la Astra nici nu ai ac de temperatura coolant...aici nu stiu sa indic nici un simptom..poate spune altcineva.
Achizitie: Termostatul se gaseste sub doua forme: cu tot cu capacul ala de aluminiu (si sare de 180-200 lei) sau simplu..numai termostatul si garnitura (eu am luat termostat+garnitura cu 67 lei). E important sa verificati daca e si garnitura la set...daca nu...treba luata si garnitura separat. Mai e nevoie de un tub de silicon...asta e optional, eu am avut prin casa..si am folosit. Oricum nu cred ca e o mai mult de 10 lei un tub..cel mai mic. Era sa uit: 1 litru de antigel...concentrat sau diluat..nu conteaza..treba compensate eventualele pierderi.
Localizare..pt newbie...se localizeaza radiatorul de racire coolant..e cel mai mare...in partea stanga a masini, pe lateral, in partea superioara este un racord cu un furtun gros de aprox 50-60 mm diametru. O iei pe furtun si ajungi la celalalt capat..acolo e..sub capacul ala.

Scule: chei inelare, tubulare, criket de 10,12,13,un cutit scurt si cu lama mai tare, smirghel, carpe, un pet (5l), cric.
Executie:.
Faza I: Prima data e indicat sa golim antigelul existent, ca sa nu avem pierderi prea mari. Se ridica pe cric partea dreapta fata a masini. Cu un mic efort localizam robinetul de golire si stutul aferent, aflate in partea inferioara a radiatorului, pe partea dreapta a masinii. Rozeta e rosie la mine, stutul e orizontal. Trebuie decupat un pic petul pentru ca jetul de antigel sa intre in pet ci nu pe langa. Nu trebuie desfacut robinetul la maxim, sa stropeasca pe afara..ci lasat incet ca e timp suficient.
@Marocanu: "As avea o completare pentru cei mai lenesi, eu personal nu am golit toata instalatia de racire, doar am scos lichidul din vasul de expansiune cu un furtun. Pierderile de lichid au fost cantitatile aflate pe furtunul dintre vas si termostat. In cazul meu suficient de mici cat sa pornesc motorul, sa merg o distanta considerabila pana sa mi se incalzeasca motorul, dupa care sa pot completa. "
Faza II: Se demonteaza bornele acumulatorului (prima borna - apoi borna +) cu o cheie de 10. Se Desface surubul care fixeaza acumulatorul cu o tubulara de 13 cu prelungitor. Se scoate acumulatorul.
Se dezechipeaza suportul acumulatorului...tavita aia in care e prins. Prin dezechipare intelegem demontarea unui radiator micut de aluminiu, un releu..sau ceva de genul, vreo doua coliere care fixeaza furtune etc. Se desfac suruburile suportului de la acumulator- sunt 3 (trei) suruburi care se desfac cu o tubulara de 13. Ultimul surub e pitit dupa suport, inspre aripa stanga a masinii si spre parbriz.
Se demonteaza vasul de expansiune, se intoarce, prins in furtune si se pune undeva pe motor. Ideea e sa avem spatiu de manevra.
Capacul de la termostat- scaunul termostatului e prins cu 2 suruburi care se desfac cu o tubulara de 12. La mine au fost stranse serios..am rupt un T si am torsionat altul, incercand sa desfac surubul cu o trusa d'aia mini cu biti. Pana la urma am pus criketul pe ele si au cedat.
Completare de la @alre: @ pentru cele doua suruburi ale temostatului nu aveti nevoie de tubulare, merge foarte bine si cu inelare( e loc suficient). De tubulare aveti nevoie doar la unul dintre suruburuile suportului bateriei si la clema care tine bateria fixa@
Faza III: dupa desfacerea suruburilor, se extrage capacul si gata...ala e termostatul. se iau 2 bucati de carpa si se baga in racordul de aluminiu si inspre blocul motor...nu se indeasa complet..ideea e sa impiedici patrunderea impuritatilor pe circuit. Se cauta garnitura veche, sau resturile de garnitura si se detaseaza cu cutitul....d'asta trebuiau infundate gaurile: sa nu intre bucati de garnitura...mie mi-au intrat vreo doua ca deee...nu am gasit tutorial pt newbie. Dupa ce am inlaturat garnitura, se continua curatarea resturilor si cu smirghel....dupa gustul fiecaruia.
Faza IV: Montarea: Daca avem silicon, se pune cate o pelicula subtire pe fiecare racord. Se pozitioneaza termostatul pe bloc. Pe racord se fixeaza garnitura si se cupleaza peste termostat. De aici totul se reia in sens invers. Atentie la robinetul de golire sa nu il uitati deschis.
Daca mai e timp, se poate face o proba prin incalzirea motorului pana la 89-90 grade..ocazie cu care se face si dezaerisirea completa a instalatiei si se poate si completa antigelul pierdut...100-300 ml. Daca nu e timp..dezaerisirea se poate face si a doua zi dupa un drum de cativa km...dureaza max 2 minute sa complezi antigelul.
P.S. Daca nu faceti dezaerisirea, e posibil sa nu va intre tot antigelul, deoarece o sa ramana un dop de aer in radiator care se elimina numai dupa ce se deschide termostatul...adica atunci cand temperatura apei ajunge pe la 80-90 de grade.
Rezultat final: am dat 2 ture de bloc...cam 500-600 m si apa a ajuns deja la 60 grade...ma rog..afara era caldut..cam 10 grade. Inainte, am ajuns la 85 grade numai cand am urcat la Paltinis...diferenta de nivel de 800 si ceva de metri.


Ultima modificare facuta de livcro la Dum 23 Jan, 2011 3:25 pm, modificat de 4 ori in total
  • meshterul

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z17dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
prietene! zi0mi te rog ce marca era termostatul nou pe care l-ai montat?
maine trebuie si eu sa il schimb si nu am gasit decat marca italiana FACET. am auzit ca ar fi cam problematica aceasta marca. ce parere ai?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,161
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Al meu a fost 72 de lei fara corp..nu stiu ce marca.
  • meshterul

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra z17dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
gata! am reusit astazi si l-am schimbat!
multumita acesui tutorial postat de livcro!
multumiri pe aceasta cale!
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,687
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Problema e in felul urmator: termostatul a ramas blocat pe deschis si motorul se incalzeste in 20 de km poate si mai mult. Cine imi poate spune unde e temostatul la Z17 DTL (1.7 CDTI). Nu am gasit informatii pe forum decat asa vagi. Pare a fi sub Egr. Daca cineva a schimbat imi poate spune ce implica schimbarea termostatului. In afara de baterie si suportul acesteia mai trebuie demonatat si altceva. Nu de alta, dar e cam frig acum Very Happy . Daca se poate incercati fara parareri de genul ''e diesel se incalzeste greu''(radiatorul motorului e caldut in cativa kilometri semn ca termostatul lasa sa circule antigelul in intreaga instalatie). Multumesc.


Ultima modificare facuta de alre la Mie 15 Dec, 2010 7:39 am
  • koko69

  • Mesaje scrise: 326
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat

Da se afla sub EGR.
Se da suportul de baterie jos si sunt doua suruburi de desfacut.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,687
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Merci Koko, raman dator. Ma gandeam ca desfac si throttle si egr ca sa schimb termostatul asta.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,687
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cer scuze moderatorilor ..exista informatia legata de termostatul la Z17DTL. Userul ''LIVCRO'' a realizat un tutorial. il gasiti aici pentru cei interesati https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=39554

Se poate sterge topicul. Scuze inca o data!
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,687
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Am schimbat termostatul. Pentru cei intersesati operatiunea e simpla, iar tutorialul realizat de Livcro e explicit. As putea sa adaug aici ca pentru cele doua suruburi ale temostatului nu aveti nevoie de tubulare, merge foarte bine si cu inelare( e loc suficient). De tubulare aveti nevoie doar la unul dintre suruburuile suportului bateriei si la clema care tine bateria fixa. In rest spor la lucru. Daca aveti indemanare terminati in 40 - 50 de minute. Probleme apar doar la curatarea garniturii vechi, care se ''sudeaza''.
  • Marocanu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa z17dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

Mersi mult pentru sfaturi, foarte utile, tocmai am schimbat si eu termostatul la un corsa C z17dth si merge brici.
As avea o completare pentru cei mai lenesi, eu personal nu am golit toata instalatia de racire, doar am scos lichidul din vasul de expansiune cu un furtun. Pierderile de lichid au fost cantitatile aflate pe furtunul dintre vas si termostat. In cazul meu suficient de mici cat sa pornesc motorul, sa merg o distanta considerabila pana sa mi se incalzeasca motorul, dupa care sa pot completa.

Mersi inca o data,
Vlad
  • Petre Valentin

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dtl din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Am schimbat si eu astazi termostatatul la astra mea Z17DTL.Nu am avut nevoie sa curat garnitura ca sa despriins in partea cealalta pe capacul de la termostat.Foarte explicit tutorialul lui "livcro'' felicitari! si nu in ultimul rand multumesc Clubopel
  • Floryn333l

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Feb 2011

  • Garaj Mesaj Privat
salut
unde gasesc doar capacul de la termostat(opel astra g 1.7 cdti)?
l-am spart cand l-am strans
  • CCriss772

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Nov 2017

  • Garaj Mesaj Privat
De mare ajutor acest articol.multumim colegu pentru postare !
  • BMenhart

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Feb 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Sal am si eu o intrebare.termostatul are si garnitura de cauciuc .si cum se pune daca are?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata