Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mersi mersi. Acum strang ceva banuti sa o si schimb. De-abia astept sa vad schimbarile.
Skip ads

  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu informatii. Am inlocuit galeria la Ecomax Cluj, am fost foarte multumit de service si de modul in care au tratat problema. Cu ocazia asta am pus si distributie noua. Diferenta e notabila insa consumul la relanti este tot acelasi ( 0.5 - 0.6 l/h ).

Dupa schimbarea galeriei observam ca tot persista mirosul de gaze de evacuare din masina si "lag-ul" turbinei inca nu disparuse. Am investigat putin problema si am descoperit cauza: galeria de evacuare fisurata. Din cauza ca aceasta se livreaza doar impreuna cu turbina, am fost nevoit sa cumpar o turbina noua. In momentul de fata, masina zboara. Nu mai am ce sa ii bag de vina.

Pentru cei curiosi, turbina noua se comporta exact ca cea veche: fluiera, fasssssssaie, merge identic cu cea veche, as putea sa nu stiu ca e alta. Mecanicul care mi a dat-o jos a zis ca cea veche e intr o stare foarte buna.
Poze:

  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
La Opel West Oradea, am avut ocazia sa vad un Saab cu motorul de 1.9 CDTi Bi - Turbo de 180 CP. Am observat ca motorul este identic cu cel de 150 CP, difera bineinteles turbina (are un ansamblu masiv format din 2 turbine, una mai mare, una mai mica) si mai exista 2 modificari: GALERIA ADMISIE SI EGR-ul. Nu am vazut sa mai scrie Pierburg pe ele, deci nu stiu daca mai sunt sau nu facute de ei. Diferenta notabila este ca galeriei ii lipseste TIJA.

Oare s-ar potrivi sa cumparam si noi modelul acesta de galerie? Trebuie pus si EGR ul, nu s-ar mai potrivi cel vechi, dar eu zic ca ar merita...

Poze:


  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Uitati ce modificari au facut unii mecanici Opel intr o reprezentanta din Romania: au montat o tabla care sa imbratiseze cumva tija si sa nu o lase sa cada de la locul ei. Suportii au fost prinsi in cele 2 suruburi in care e prinsa Rampa Comuna.

Poze:


Skip ads

  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mare porcarie faza cu tabla aia. Ca la romani! Cat priveste admisia de Saab, or fi renuntat la vartejul creat de acele valve?!

Doua intrebari as avea:

1. Nu putei lipi/suda cumva galeria de evacuare veche?
2. Cat te-a costat noua turbina?


Intre timp, mi-am schimbat si eu galeria:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=608481#608481
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Porcaria aia de tabla nu rezolva nimic. Poate mai si intra in limp mode la actuator.
La ttid a 2 turbosuflanta (aia mai mica) rezolva lipsa de cuplu la turatii mici. Cam acelasi lucru vrea si prostia aia de tija sa faca.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Nu numai tija e problema, ci si garniturile clapetelor din admisie (de acolo vine mizeria la cele mai multe motoare cu aceasta problema).
Cristi (c_pantazescu, cat te-a costat "distractia" ? ).
Sa schimbi adimisia cu una noua, sa schimbi turbina, sa schimbi distirubutie, sa ii fac chip tunning, sa ii schimbi evacuarea,....e o intreaga aventura. Vrei sa tii masina min. 10 ani ?

CristianTM.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
eu ma zgarcesc sa schimb admisia aia pacatoasa Laughing
Skip ads

  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Prefer sa nu zic cat m-a costat Sad , dar am cautat si cred eu ca am obtinut cele mai bune preturi de pe la noi,,, si da, vreau sa tin masina mult timp, imi place prea mult.
Galeria de evacuare e din fonta, cica e o mare filozofie sudura in fonta pt ca se deformeaza. In plus, nu cred ca ar tine prea mult timp. Pastrez turbina veche de rezerva, galeria fisurata nu o mai sudez.
  • mirceap

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z19dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
la mine tija e cazuta(se vede clar acolo), insa masina merge normal, fara erori si lipsa de putere. Maiandrei mi-a zis ca mai mult ca sigur supapele au ramas acolo?...oricum cred ca ma pot considera norocos pe moment Smile
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cum adica "supapele au ramas acolo"? Normal ca au ramas acolo, ca daca nu ramaneau, cu siguranta aveai erori si motorul, caput!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eh, probabil maiandrei i-a zis ca sunt blocate pe deschis (clapetele), de aceea "masina merge normal, fara erori si lipsa de putere".
De aceea poate sa se considere norocos.
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Intr-un fel norocos. Daca-s pe deschis nivelul "mizeriei" creste la turatii mici si intra pe evacuare in turbo. Daca erau inchise ii baga mizerie la turatii mari.
  • mirceap

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z19dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Intr-un fel norocos. Daca-s pe deschis nivelul "mizeriei" creste la turatii mici si intra pe evacuare in turbo. Daca erau inchise ii baga mizerie la turatii mari.



deci pana la o reparatie ma pot considera norocos:) oricum o sa incercam reparatia...dar spre primavara Smile
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca daca ar fi sa mai am probleme din nou cu tija, dar sa nu mi scape presiune pe langa bucsile respective, as incerca metoda descrisa in tutorial ajutata si de un gen de tabla dinasta pentru suport, sau cum am vazut undeva, cu o spitza de bicicleta tensionata care sa apese pe tija sa stea la locul ei. Deci din 2 improvizatii poate ar tine fara stres pana as avea bani de o galerie noua... care totusi ramane solutia cea mai buna dupa parerea mea...
  • gymy

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2009

  • Mesaj Privat
salut am si eu o intrebare cu tija asta problema e ca eu am rotit de supape si nui mai stiu pozitia ca atunci cind am pus tija la loc masina mia si facut figuri ,,,am vazut pe tija ca pe primele din stinga sunt niste pozitii stil ace de ceas au vriun rol
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
pune cu mana supapele sa se alinieze la ora 11 pe un ceas imaginar (cu motorul oprit), de fapt aliniaza celelalte 3 dupa cum este aliniata a 3 a care este fixa. Pune tija peste ele si vei vedea cand pornesti si accelerezi cum se vor invarti dupa cum le dicteaza a 3 a, care este comandata de un motoras.
Nu, desenele de pe plasticul negru nu au nici o semnificatie...
  • Babanu

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1962
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am citit tot topicul si m-am cam speriat de acesta problema cu tija. Din cate se pare , ar cam fi un defect de fabricatie pe care cei de Opel nu vor sa il recunoasca.
Abia astept sa ma duc la garaj si sa verific tija. Dar am o banuiala ca am si eu probleme cu ea. Cateodata e cam puturoasa pana intra turbo in functiune. Dupa, e racheta. Sa fie oare din cauza tijei ?!?
Anyway, o sa revin dupa ce o verific.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Cica modelul nou de galerie tine mai mult, eu cred ca tot va pica si asta, doar ca nu asa de repede ca cel original. Producatorul EGR-ului si Galeriei este Pierburg, nu Opel. Cine avea garantie la masina primea de la reprezentanta Opel galerie noua, fara bani.
Referitor la problema ta:
Despre EGR:
Cand m-am mobilizat sa il curat am descoperit ca era absolut plin de calamina si am regretat ca nu m-am apucat de el mai din timp. Gaura prin care egr ul comunica cu galeria era infundata 90%. Dupa ce am terminat, comportamentul masinii s-a schimbat mult in bine: tragea mai de jos, nu mai avea praguri, mergea mult mai fin. Acum il curat cam la 1 an (20 000 km), am observat ca mai repede nu are rost, se murdareste doar superficial.
Despre galerie:
Mi se parea ca masina merge bine, dar asta pentru ca nu stiam cum ar trebui sa mearga. Diferenta nu este uriasa, mai ales dupa remap, din cei 200 de cai daca pierdeam 15-20 de cai nu prea aveam de unde sa imi dau seama, masina tot mergea bine. Dupa inlocuire s-a simtit intr-adevar, poate nu mi-am dat seama exact in ce masura dar acum dupa o luna, doua, realizez ca diferenta exista si nu e de neglijat.
  • Babanu

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1962
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2005

  • Mesaj Privat
e greu de curatat EGR-ul?
Mentionez ca nici nu stiu unde e si nici cum arata.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR