Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai De ce să votez? Ghidul Alegătorului ×


  • radu16b

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera X 20 SE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am MRL-uri manuale si nu leam desfacut niciodata sa le ung si am masina de 5 ani. Ce ziceti sa umblu la ele daca totul e ok ? Mie cam frica. Bineinteles la un service autorizat...
  • roby200487

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Sep 2011

  • Garaj Mesaj Privat
|Este faorte simplu! desfaci surubelel alea mici, si iese mrlul afara! :)ai grija sa nu invcarti, ca il vei nmeri greu inapoi, in cazul acela, trebuie sa il deschiz de tot, si il bagi la loc, si apesi, cat sa se nimereasca gaurile de la surubele Smile
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,718
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Si la fel ca la automate, vasilina putina. Atentie ca are o garnitura care are obiceiul sa sa rupa la demontaj.
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 23DTR din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Depinde ce MRLuri. Eu AVMurile manuale le-am facut bucati, am scos pana si arcu si le-am facut la loc, le-am montat pe masina si functioneaza perfect. Am fortat-o odata rau ca intrasem intre-un sant in padure si sarea MRLu de pe stanga, atunci am zis sa le desfac. E simplu parerea mea, trebuie sa fii atent sa pui piesele in ordine. A si la AVM ai mare grija la suruburuile alea cu imbus, sunt foarte usor de decalibrat. Trebe sa mai ai grija la garnitura, dar pentru orice eventualitate poti da cu putin mastic.
Numai bine!
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera X 20 SE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Am intels explicatiile voastre si va multumesc. M-am hotarat sa nu umblu la ele ca merg foarte bine si nu vreau sa le deranjez.


Ultima modificare facuta de radu16b la Joi 27 Oct, 2011 12:45 am
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 23DTR din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
O alegere buna de altfel Mr. Green
Cu cat umblii cu atat nu mai iese bine...
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera X 20 SE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
SI daca tot m-am legat de topicul asta, uite a venit si o mica problema: MRL-ul manual de pe dreapta fata nu mai merge rotit cu mana, trebuie sa abuzez de patent. Aveti vreo idee ce sa intamplat acolo ? In rest, nici un sunet, nici o problema...
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,718
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
S-a gripat. Trebuie desfacut, curatat si uns. Ma refer la capac si nu la mecanism.
  • radu16b

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera X 20 SE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Cu mare intarziere, dar imi cer scuze, multumesc Stelea! Ieri am desfacut capacul si intradevar era usor gripat capacul, am gasit mai departe si un rulment pe duca, sa schimbat, dar mare chin cu desfacutul planetarei... Asta in service autorizat!
  • testo

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra x16xel din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Mai baieti eu tot nu am inteles unde vine acel distantier pt rezorvarea trazniturilor si a busiturilor.

La raota din dreapta cand sunt pe 4x4 imi trosneste numai in viraje de se rupe masina si la 2x4 se aud dinti aia cum freaca acolo. La roata din stanga se aude doar pe 4x4 in forta cum scapa(freaca).
Exista remediu sau altele manuale?
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 23DTR din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Masina ta e buna, adica sa speram ca inca mai e buna Mr. Green
Cand e uscat NU AI VOIE sa virezi in MODUL 4X4, daca faci asta poti dustruge transmisia! Deaia zici ca se rupe masina, e normal sa faca asa...
Daca aderenta e scazuta si troznesc in halu ala, strange in primul rand rulmentii si dupaia vezi ce le mai poti face.
Numai bine!
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 3,626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 3.O DI din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
testo a scris:Mai baieti eu tot nu am inteles unde vine acel distantier pt rezorvarea trazniturilor si a busiturilor.

La raota din dreapta cand sunt pe 4x4 imi trosneste numai in viraje de se rupe masina si la 2x4 se aud dinti aia cum freaca acolo. La roata din stanga se aude doar pe 4x4 in forta cum scapa(freaca).
Exista remediu sau altele manuale?

Adica tu mergi cu 4x4 pe asfalt..? Embarassed Nu trebuie sub nici o forma sa faci asta. Frontera nu are diferentiale fata sau central,si de aici toate problemele.Deasemenea,trebuie sa ai aceeasi dimensiune la TOATE 4 cauciucurile.Chiar daca ai 2 de un fel si 2 altfel,si sunt aceeasi dimensiune (ce scrie pe ele) ar fi bine sa le masori circumferinta (lungime lui desfasurat),si sa nu fie diferenta mai mare de 1-2 cm.Ideal ar fi sa fie EXACT aceeasi circumferinta.Deabia atunci poti merge pe asfalt (asta daca nu ai conditii sa dai inapoi sa le decuplezi),dar in linie dreapta si fara sa exagerezi cu viteza.Virajele le poti lua mai larg,ca daca iei mult de volan,se rupe tot.
  • testo

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra x16xel din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am inteles dar am incercat-o si pe pamant intr-o rampa cu rotile drepte si cu, capu scos pe geam am auzit zgomote la roti. Gumele sunt toate acelasi tip, aceeasi dimensiune.
  • testo

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra x16xel din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
testo a scris:Am inteles dar am incercat-o si pe pamant intr-o panta abrupta cu rotile drepte si cu, capu scos pe geam am auzit zgomote la roti. Gumele sunt toate acelasi tip, aceeasi dimensiune.

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 3,626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 3.O DI din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Mi-a soptit o pasarea ca ai luat MRL la strung..e adevarat..?
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 23DTR din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Oricum, daca esti mester masina se simte cand nu ii faci bine, de exemplu daca ai cuplat 4x4 ca e zapada pe asfalt dar in curbe e uscat, nu o sa stai sa decuplezi si iar sa cuplezi, mergi asa, dar trebe sa simti cand incepe sa infraneze, atunci nu e bine si mai lasi din cursa volanului, oricum, din cate am vazut iti permite ca pe uscat sa iei cam 3 sferturi de tura fara sa iti faca probleme, dar acum mai depinde si de fiecare masina in parte, ca una poate vireaza mai mult alta mai putin...
Gumele la fel, daca unele sunt noi iar altele uzate 50%, apare o diferenta, dar nu cred ca poate crea probleme, nu sunt atat de sensibile...
Daca auzi troznituri, in rampa, apuca-te si strange rulmentii, daca inca mai auzi troznituri se poate sa fi pus prea multa vaselina, daca e ok si inca mai auzi, las-o asa, " asa face toate" mai putin a mea de ceva timp Mr. Green
In rest, mergi fara grija, sunt masini bune!
  • testo

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra x16xel din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
@SUPERDRAGOS-am experimentat, am luat la stung carcasa accea unde vine mrl-ul aia cu dinti interior dar nu a avut nici un efec. Oricum am inlocuit-o ca am mai avut alta de rezerva.
@Andrei_vl nu pot merge pt ca pe drum drept cu 2x4 se aude la roata din dreapta rontaind, veselina nu am absolut deloc, am turnat doar ulei de transmisie. Joc la roti nu am absolut deloc.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 3,626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 3.O DI din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Incearca sa masori circumferinta rotilor.Ar fi bine sa o faci cu un metru de croitorie,ca ruleta nu prea se muleaza pe roata,fiind de tabla.
S-ar putea totusi sa fi avut joc foarte mare in rulment,si strangandu-l la maxim sa nu mai ajunga sub nici o forma dintii de la MRL unde ar trebui.Sau sa lipseasca ceva de acolo..Daca zici ca trosneste si pe drum drept,inseamna ca arcul care decupleaza MRL nu-si face treaba.
Banuiesc ca stii ca decuplarea se face dand 2-3 m in directie opusa fata de ultimul sens de mers.
  • testo

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra x16xel din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
SUPERDRAGOS a scris:Incearca sa masori circumferinta rotilor.Ar fi bine sa o faci cu un metru de croitorie,ca ruleta nu prea se muleaza pe roata,fiind de tabla.
S-ar putea totusi sa fi avut joc foarte mare in rulment,si strangandu-l la maxim sa nu mai ajunga sub nici o forma dintii de la MRL unde ar trebui.Sau sa lipseasca ceva de acolo..Daca zici ca trosneste si pe drum drept,inseamna ca arcul care decupleaza MRL nu-si face treaba.
Banuiesc ca stii ca decuplarea se face dand 2-3 m in directie opusa fata de ultimul sens de mers.

Acum vin dintr-o zona in care e zapada, chiar si pe zapada pe drum drept trosneste de se rupe masina pe langa rontaitul care se aude la ambele roti. Circumferinta rotilor poate fi de vina si pe zapada? Ti-am spus toate gumele sunt aceeasi marca, dimensine.
Decuplarea stiu ca se face 2-3m inapoi, asa si fac si decupleaza perfect roata din stanga mai putin cea din dreapta care tot mai rontaie acolo.
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 23DTR din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Eu zic ca daca vrei sa nu afectezi planetara, iremediabil, si cu ocazia asta sa faci o gaura mare in buzunar, sa nu mai mergi cu ea pana nu o repari.
Ia o schema a MRL-ului, desfa-l, vezi daca se mai poate strange rulmentul, pune MRL-u la loc, siguranta si atat, fara sa pui capacu si roata, cupleaza 4x4 din interior si invarte cu mana de planetara, vezi daca " cupleaza" dupaia tragi de MRL vezi daca nu cumva iese din cauza sigurantei, tragi si de planetara sa vezi ce joc are... cam incercarile astea le-am facut eu la a mea, babeste bineinteles, ca nu scrie nicaieri ca ai putea repara ceva... dar am vazut cum sta treaba.
Gandeste-te ca atunci cand scapa, exista o frecare foarte mare intre piese, deci rezulta o uzura mai mare...
Numai bine!
#YESLAVOT pe 26 mai De ce sa votez? Ghidul Alegatorului ×

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata