Ai uitat parola?


  • alexsorin06

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Sep 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare ! Am si eu o problema la astra g an 2002 y20dth sa aprins in bord permanent martorul patrat cu rotita portocaliu am pus tester imi da eroare la senzor presiune ac , ac-ul nu porneste freon in instalatie este si problema mai mare e ca apa se duce la 100 grade si nu mai porneste nici un ventilator am 2 ventilatoare ,mufe cu 3 fire am vazut . Acest senzor de presiune ac comanda si instalatia de racire motor ? Sau care e problema de nu pornesc ventilatoarele pt a-mi face racirea la motor Va multumesc anticipat pt sfaturi
  • crycu

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
00012 - Motor pentru a trage aer - semnal prea mic
Nu este prezent

00011 - Motor pentru a trage aer - defect
Nu este prezent
am verificat ventilatorul cu fire direct pe el.porneste doar la contactele 1cu 3 .1 cu 2 nu porneste,,,inseamna k nu merge ventilatorul pe treapta 1?
  • alidan00

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, am o problema asemanatoare, masina e un astra G y17dt, acelasi martor cu steluta m-a pus si pe mine pe investigat.
Aerul conditionat merge si raceste, ventilatorul de ac din botul masinii nu porneste deloc, l-am inlocuit cu unul nou de proba si nu porneste nici acela. Cele doua sigurante de 10 si respectiv 30 A nu sunt arse. Astazi am probat calculatorul de ac cu unul functional si nu s-a schimbat nimic. Cand pornesc ac-ul, dupa cateva secunde porneste ventilatorul de racire motor la viteza maxima. La tester apar erorile 21 si 23. Ventilatorul de ac functioneaza pus pe direct la baterie. Am inteles ca urmatoarea etapa este sa verific cablurile de la calculator la ventilator, nu stiu cum as putea sa le verific.
Daca ma poate ajuta cineva sau indruma catre cineva care se pricepe in aceasta problema, v-a multumesc foarte mult. Deja sunt putin disperat. Multumesc.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 312
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Alidan00, te rog sa cauti ultimele mele potări pe această temă. Nu vreau să poluez repetând povestea. Nu vreau nici să te sperii, nu e obligatoriu să fie cazul și la tine dar la ine a fost ECU. Apropos, se conectează prin mufa OBD la laptop, la OPCOM? La mine nici asta nu mai merge și e sigur ecu de vina.
P.S. uite ce ii scriam unui coleg ai experimentat pe mesaj privat în legătură cu problema mea:
Acu 2 săpt am fost în concediu. Intr-o dim la prima cheie pornesc ventilatoarele dor când pu contact, martor radiator cu stelușă aprin. După câteva min se estompează lumina martorului, adică e vedea mai palid. După alte câteva ore se stinge. la test pedale, eroare 1540(senzor presiune AC). Zilele următooare, pornesc și se opresc din 3 în 3 secunde ventilatoarele până se mai încălzește motorul. AC începe să meargă cu intermitențe. Ajuns acasă merg la un amic cu OD și nu vede așina, nu se coetează la interfață. Încerc la încă 2- testere, la fel. Verifică un amic mecanic sigurnța care răspunde de OBD și e ok. Am și plaoniera bună. Merg la reprezentanță Opel cu gândul că au softuri oriinale și performante. Cu unn tester special(unlaptop în cutie metalică și chiar unul pe roți) reușesc să se conecteze la modulele mașinii sărind peste ECU. Din tester pornesc ventilatoarele și Ac fără probleme. Când anulează comanda din acel tester, pe monitor apare ă AC și ventilatoarele când pornesc, cnd stu, ca niște pulsații. Și senzorii par ok. Au crezut inițil că sunt lipituri reci dezlipite. Dat jos ECu luat de un mecanic și dus la reparat în oraș la un băiat care cică repară. În două ore mă cheamă înapoi, îmi spu că lipiturle sunt bune dar are ECU ceva probleme la piesele de placa de bază și nu se face. Am vazut că cel puțiin desfăcut era ECU. Acum sper că s-a uitat atent la el. M-au trimis acasă și să îmi cumpăr ECU. Apoi dacă e nevoie poate și calculator de confrot. Eu nu sut chiar atehnic, mai fac câte ceva pe la mașină, mă pricep și mai repar și laptopuri, chiar plăci de baza cu lipri și dezlipri de piese de pe ele(dar numai cu schemă, altfel nu știu conexiunile) dacă aș avea schema el de z16xe aș încerca ceva. Cea mai mare problemă este însă că mă folosesc zilnic de mașină și numai într-un concediu mi-aș permite să bibilesc la mașină și să nu am neoie de ea o zi-două. De aceea las pe alții cu experiență mai multă care merg la sigur sau u schimb piese cu totul. Între imp AC nu mai merge deloc și nici ventilatoarele nu mai pornesc.
  • alidan00

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Se conecteaza pe tester dar nu are nici o alta eroare, doar 21 si 22. Multumesc pentru raspuns.
  • alidan00

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
REZOLVAT! Se poate inchide, am gasit vinovatul, era un cablu intrerupt exact de unde se termina papucul, din mufa care intra in calculator. Initial am cautat o alta instalatie, am gasit una dar de la o benzinara, la prima vedere se potrivea dar puse una langa alta am descoperit ca ii lipseste o mufa. La y17dt pentru ventilatorul de racire motor are nevoie de doua mufe, la benzina se pare ca doar de una. Daca tot am dat-o jos am inceput bibileala si am descoperit ca firul nu se mai tinea decat intr-un cauciuc care izoleaza papucul mufei. Apropo pentru cine are nevoie, sa stiti ca se desface papucul din mufa. Exista un plastic galben sub care sunt papucii, acolo se apasa usor cu o surubelnita si iese papucul cu tot cu fir din mufa.
Eu am reusit sa pun la loc firul in papucul original si totul e ok acum.
  • watt_85

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua,
Ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi pentru următoarea "problema'?
- martor steluta aprins în bord (a apărut în timpul mersului la aprox. o săptămâna/doua după schimbarea radiatorului lichid răcire).
In calculatorul ECM codurile stocate sunt:
00163 - Temperatură antigel motor - lipsa semnal
00002 - Temperatura antigel motor - frecventa nu este în domeniu
00043 - Lampa martor (MIL) - semnal prea mare
00044 - Lampa martor (MIL) - semnal prea mic

AC-ul - functionează normal
Turatia motorului normala
Temperatura lichidului de răcire - în regim normal (min. 85 - max. 93 *C) - indicatie în bord

Va multumesc!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Trebuie sa accesezi calculatorul dedicat racirii motorului+AC si apoi vei sti ce probleme sunt memorate sau active...
  • alidan00

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Am intarziat foarte multu cu raspunsul. Am rezolvat problema, aveam 3 fire care se mai tineau intr-o lita la calculatorul de racire pe mufa care duce spre interiorul masinii. Le-am refacut si problema s-a rezolvat.
  • dancerhd

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra X16XEL: din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mar 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua,
am rugamintea sa ma ajute cineva in legatura cu urmatoarea problema;
Am o masina opel astra g benzina an fabricatie 1998 , 1,8 16V 85 w, de ceva vreme dupa ce pornesc masina si ajunge temperatura la 90 grade mi se aprinde martorul din bord patrat cu steluta, daca se mentine o viteza constanta temperatura lichidului de racire nu trece de 90 grade insa daca merge motoriul la relantiu sau cu viteza mica temperatura creste foarte repede ajungand la peste 100 de grade, fiind de cateva ori nevoit sa opresc motorul, am fost la electrician , a verificat cablajul si mufele , sunt in ordine, insa ventilatorul de racire nu porneste. Verificand ventilatorul pe direct acesta functioneaza. Am schimbat si modulul de comanda cu un altul dar nici de data asta ventilatorul nu a pornit cand lichidul de racire a ajuns la 92 de grade. Am incercat sa comand un modul pe net si imi cere codul piesei. Ma puteti ajuta cu acest cod cel pe care il am pe masina este necitibil.
va multumesc
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 588
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut,
postez si eu problema avuta si rezolvarea, poate ajuta pe cineva : opel zafira, 2002, y20dth. am pierdut freon 2 ani la rind, mers la atelier acum - verdict - radiator ac fisurat.
inlocuit radiator - cost radiator aprox 380 lei,
verificat,curatit si incarcat instalatia ( aveau un mic stand pe roti pe care l-a cuplat la instalatia de ac a masinii prin doua furtune si acesta a facut automat operatiile ) cost 120 lei
manopera inlocuit radiator - 80 lei.
dupa ce standul a terminat operatia de umplere cu freon au demontat furtunele si mi-au zis sa probez ac-ul.
am pornit mororul, am apasat butonul de ac din bord si dupa citeva secunde s-a aprins martorul portocaliu din bord, problema pe care n-o avusesem inainte. (mentionez ca ac-ul incepuse sa bage aer rece) .
maistrul nu m-a crezut ca n-am avut martorul aprins, a zis ca ventilatorul merge, intr-adevar se auzea mergind un ventilator. la fel , a zis ca si compresorul merge ca altfel nu baga aer rece.
ok, a zis maistrul , sa cuplam laptopul sa vedem ce erori afiseaza. zis si facut, a legat mufa la cea a masinii (sub maneta de la frina de mina) pe ecranul laptopului s-au afisat erorile :
19 - motor introducere - nu functioneaza
21 - motor introducere - functionare defectuoasa
23 - lipsa turatie.
el nu a stiut la ce se refera , eu sint bita in instalatii ac, am presupus ca erorile se refera la compresor ac-ul nefunctionind de un an, am zis ca poate dureaza putin pina se unge bine ;
a ramas sa mai sapam amindoi si sa incercam sa rezolvam.
acasa am citit topicul acesta , problema seamana foarte mult cu a userului @alidan00, am verificat mufa electrica a ventilatorului de pe radiatorul de ac ( cel din botul masinii) si omul uitase sa o cupleze.
am cuplat-o la loc, problema rezolvata - martorul s-a stins iar ventilatoarele merg pe turatie mica (ambele ventilatoare).
ce banuiesc ca se intimpla - in functionare:
cind mergi cu masina si apa din radiatorul motorului nu depaseste 90 de grade, ventilatorul mare de pe acesta functioneaza la turatie mica (treapta inferioara) . daca apa depaseste 90 de grade calculatorul comanda pornirea acestuia pe treapta superioara - viteza mare - pentru a raci motorul .
la mine, deoarece nu mergea ventilatorul de la ac, presupun ca se comanda de catre calculatorul masinii ventilatorului mare de pe radiatorul de apa pornirea direct in treapta mare de viteza pentru a compensa nefunctionarea ventilatorului de pe radiatorul de ac si in acelasi timp vedea ca nu este consum pe ventilatorul de ac si imi aprindea martorul in bord.
am observat ca radiatorul de ac se incalzeste destul de repede la o temperatura destul de ridicata , ceea ce nu credeam.
presupun de asemenea ca ambele ventilatoare au cite doua trepte de turatie,- la cel de ac, cit a fost dat jos, am vazut o rezistenta de putere ( arata ca o rezistenta de resou dar este cam de 5 cm lungime si o siguranta termica asa cum a zis mai inainte userul @big_electro61) pentru treapta mica de viteza.
daca gresesc cu logica rog sa fiu corectat.
multumesc.
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira z18xe din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
salut

eu la masina mea nu mi s-a aprins vreodată acest martor steluta cu dreptunghi , nici chiar cand pun contactul.
probleme cu freonul am avut in primăvara 2016; dupa ce am cumparat-o , am reumplut sistemul si functionează bine; am climatronic , nu am de motive sa ma plang ca nu functionează corespunzător .

ca test acum aprox 2 saptamani, am pus un termometru (care are sonda cu fir mai lunga) in bord într-un orificiu pe unde iese aerul .
temperatura minima la care poate ajunge a fost de 7 grade ; chiar sa făcuse frig in masina.

doar ca ceea ce ma face curios este faptul ca de ce nu se aprinde; posibil sa fie becul ars? sau masina sa nu aibe asa ceva instalat ?

in schimb am vazut la un prieten tot cu zafira , model an 2001 (fara facelift) ca la el se aprinde cand e pus contactul.


  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,558
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Acel martor este dela nivelul lichidului de racire...
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira z18xe din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
@ Bibu16V

ok, nu am stiut , dar la mine pe computerul de bord imi este afisat textul de avertizare (in germana e la mine ) atunci cand nivelul scade si trebuie sa completez.
similar este si cu nivelul de ulei pt motor.

multumesc!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,558
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Ptr putin...
Pai, nu e logic? Acel martor este, cel mai probabil, ptr variantele fara CB/BC... Ce motiv ar avea sa se aprinda la tine?!
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira z18xe din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Dec 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc, e clar acum , am inteles ideea .

o zi buna!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 588
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut,
nu cred ca martorul este doar pentru lichidul de racire.
la toate masinile cred ca se aprinde cind pui contactul si se stinge cind porneste motorul.
cred ca la tine e ars becul sau scos .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,558
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Acel martor este doar ptr nivelul lichidului de racire. O documentare succinta te-ar putea lamuri ... zic.
Dar nu, tu vii si spui :

gabimilo1 a scris:
... nu cred ca martorul este doar pentru lichidul de racire.


gabimilo1 a scris:
la toate masinile cred ca se aprinde cind pui contactul si se stinge cind porneste motorul.


gabimilo1 a scris:
cred ca la tine e ars becul sau scos .


Foarte multa credinta la tine, ceea ce ar fi un lucru bun, dar in alta parte, altfel institutiile pe baza de credinta s-ar numi academii...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 588
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut(in primul rind)
@bibu, ok, ai dreptate.
la zafira mea martorul mi-a aratat si mufa ventilatorului de clima sarita.
@iaminm are alt model de masina si acolo o fi altfel.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
bibu16v a scris:Acel martor este doar ptr nivelul lichidului de racire. O documentare succinta te-ar putea lamuri ... zic.
Ce documente(succinte) ar trebui sa rasfoim ca sa ne lamurim...?! Eu stiu ca sunt si masini care nu au senzor de nivel lichid racire,dar au modulul ce manageriaza racirea si AC,inclusiv martorul din bord dedicat...! Martorul se aprinde la punerea contactului si se stinge in 3 secunde daca totul e in regula in managementul calculatorului racire si AC. In momentul in care apare o problema in sistemul respectiv,martorul se aprinde iar cauza se poate afla folosind un tester,accesind codurile de eroare...

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata