Ai uitat parola?


  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,198
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Am spus "documentare", care e putin diferit de "documente", iar la acea "documentare succinta" pe diferite site-uri n-am descoperit nimic legat de modulul de racire si A/C ... Asta nu inseamna ca nu ai dreptate ...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,225
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
bibu16v a scris:Acel martor este doar ptr nivelul lichidului de racire. O documentare succinta te-ar putea lamuri ... zic.
Dar nu, tu vii si spui :

gabimilo1 a scris:
... nu cred ca martorul este doar pentru lichidul de racire.


gabimilo1 a scris:
la toate masinile cred ca se aprinde cind pui contactul si se stinge cind porneste motorul.


gabimilo1 a scris:
cred ca la tine e ars becul sau scos .


Foarte multa credinta la tine, ceea ce ar fi un lucru bun, dar in alta parte, altfel institutiile pe baza de credinta s-ar numi academii...
Documentul e baza documentatiei...,unde vezi diferenta precizata...?! Nu trebuie sa-mi dai dreptate,trebuie sa te convingi ca am dreptate si atunci cind "o iau pe aratura",sa ma corectezi cu argumente... In cazul de mai sus,ai facut o afirmatie incorecta,continuind cu apostrofarea colegului ce nu a fost deacord cu tine,facindu-l credincios sau poate chiar,credul... De regula cind cineva nu-i deacord cu o afirmatie de a ta,esti obligat moral,sa-i prezinti sursa documentatiei,adica documentul...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut,
sint cu totul de acord cu @big electro61.
ceea ce am postat pe acest forum se bazeaza in cea mai mare parte pe experienta traita cu propria-mi masina (este scris citeva posturi mai sus despre defect precum si modul cum am rezolvat).
si @bibu 16v, consider ca nu poti fi niciodata100% sigur de un defect mai ales ca nu ai obiectul in cauza sub nas.De aceea mi-am permis sa "cred". Altfel, Domnul sa ne ajute pe toti in viata de zi cu zi.
Multumesc.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,198
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
My bad !
  • TPetkes

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra X16XEL din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mar 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Hello,

Am si eu o problema.
Dupa ce am fost la un electrician "bun" nu mai am martorul respectiv aprins..nu se mai aprinde nici cand pun contact....idei de ce nu mai merge?
Temperatura apei tot timpul e pe minim...ventilatorul porneste doar daca pornesc clima, nu se mai opreste pana nu opresc motorul...
Stie cineva cum pot sa aflu codul modulului de ventilator? Banuiesc ca a schimbat modul-ul si a pus alt modul cu alt cod..

Am un Astra G Caravan 1.6 16V , cod motor X16XEL din 1999.

Multumesc
  • astrag2008

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra Z17DTL din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut baieti, ma poate ajuta cineva, am un opel astra g 1.7 cdti motor z17dtl cu martot racire care se aprinde la pornire aer conditionat, dupa ce motorul se incalzeste. Am 2 erori in modulul de control ECM:
00012 - Motor pentru a trage aer - semnal prea mic
Prezent
00011 - Motor pentru a trage aer - defect
Prezent
Prima data mi a aparut eroarea dupa ce am trecut cred prin niste balti de pe drum.
Daca a mai avut cineva aceste erori, poate ar dori sa imi scrie si mie cum a rezolvat. Va multumesc
  • astrag2008

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra Z17DTL din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Am curatat si uscat toate mufele la ventilatoare si modul ECM, am demontat si verificat blocurile de rezistente la ventilatoare nu am gasit ceva dezlipit sau intrerupt, ventilatorul de AC l am demontat si gresat, are carbunii buni, la ventilatorul mare de racire motor nu am umblat, se poate demonta si verifica fara sa dau jos radiatoarele?
  • astrag2008

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra Z17DTL din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
crycu a scris:00012 - Motor pentru a trage aer - semnal prea mic
Nu este prezent

00011 - Motor pentru a trage aer - defect
Nu este prezent
am verificat ventilatorul cu fire direct pe el.porneste doar la contactele 1cu 3 .1 cu 2 nu porneste,,,inseamna k nu merge ventilatorul pe treapta 1?


Salut, am aceleasi 2 erori la diagnoza OP COM pe modulul ECM, ai rezolvat problema?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut,

probabil nu-ti porneste ventilatorul de aer conditionat, vezi daca-ti vine plus in mufa lui (pe schema de astra g 2000-2004 e notat cu b si c unde trebuie sa vina plus din ecm, in a trebuie sa ai minus). (vad ca tu ai astra din 2008, poate sint diferente).
in b e treapta mica si in c e mare.

vezi si siguranta care da plusul asta in ECM, tot acolo e notata cu f 52 de 40A.
probeaza sa ai minus in mufa ventilatorului (pe pinul a).
daca ai plus si minus acolo atunci mai ramine ventilatorul, poti sa-i dai direct de pe baterie minus in a si pe rind plus in pinii b si c ca sa vezi cele doua turatii.

asta ce am zis doar daca se potriveste schema la care m-am uitat cu masina ta.
  • astrag2008

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra Z17DTL din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Am demontat si ventilatorul de racire, a avut ceva mizerie si rugina dar periile sunt bune. Mufa lui avea doi papuci oxidati de la apa. Am curatat bine si am dat cu spray de contacte care protejeaza si impotriva oxidarii. Momentan am testat fara sa ajunga motorul in temperatura de lucru, doar vreo 5 minute si nu a mai aparut martorul. La mine era problema cu mufa aceasta cred, pentru ca ventilatorul de aer din fata pornea pe turatie maxima la aprinderea martorului, probabil ca sa suplineasca nefunctionarea celui de racire. Sper sa fi rezolvat. Multumesc
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut,

asa am patit si eu, mai sus am descris problema mea si rezolvarea, la mine a uitat nenea de la freon sa mufeze ventilatorul de ac si cind porneam ac, pentru ca ventilatorul mic nu pornea, o lua ala mare pe turatie full ca sa compenseze incalzirea radiatorului de ac si imi aprindea martorul in bord.

eu zic ca e rezolvata, vezi ca mufele au de obicei niste garnituri de caucuic care se mai rup.
  • astrag2008

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra Z17DTL din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Sper ca asta a fost problema, am mers si pe caldura, cu aerul conditionat la maxim iar martorul nu s a mai aprins. Sper sa ajute si celor care mai au problema asta. Bineinteles ca pot fi alte cauze, asta este cea mai ieftina. Oricum, am cautat si nu am gasit raspuns la intrebarea daca se demonteaza ventilatorul de racire fara a demonta radiatoarele. Unii spun ca nu, eu am reusit dar cu greu. Se demonteaza furtunele intercoolerului, tubul de admisie dintre debitmetru si turbina, bateria si suportul sau, dupa care se desfac cele doua suruburi cu care este prins ventilatorul de radiatorul cel mare. Apoi vine partea cea mai grea, sa scoti ventilatorul printre spatiul disponibil dintre motor si radiator. Cu rabdare si mare grija am reusit.
  • DRoberto

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Oct 2017

  • Garaj Mesaj Privat

Am mers vreo 5 km pe piatra cubica și se aprindea se stingea martorul acesta in rest toate ceasurile indicau corect . Fără absolut nici un martor aprins .am mai mers apoi pe drum drept și nu sa mai aprins de la ce sa fie ..Opel astra g motor 1.6 an 2002
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,225
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Test pe calculatorul racire motor si AC,apoi vei sti cauza reala...!
  • DRoberto

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Oct 2017

  • Garaj Mesaj Privat
OK mulțumesc . Am mai mers dar nu sa mai aprins martor deloc . Va mulțumesc frumos t rasp
  • DRoberto

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Oct 2017

  • Garaj Mesaj Privat
va salut unde sa caut și eu protectia care astupa modul de calculator de la ventilatoare .. am avut probleme ca numai mergea ventilator radiator nici ventilator ac și cel de la radiator era ud ..cred ca m-am exprimat bine ..se afla in stânga unde la bara dacă aveți o poza ceva sa caut. Va mulțumesc anticipat . Mașina este Opel astra g an 2002 motor 1.6 16V
  • astrag2008

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra Z17DTL din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Cam tarziu daca nu ai rezolvat deja... Modulul de control racire si AC este sub aripa stanga. Daca desfaci aparatoarea de noroi vei avea acces la el. Sau dai jos bara fata si ai mai mult loc. Protectiile acelea le gasesti prin dezmembrari. Oricum, daca umbli la el, verifica bine de fire cu izolatia ciupita, contacte corodate sau oxidate si izoleaza bine acolo, iar contactele mufelor le cureti bine de oxid si dai cu spray de contacte din cel care are si protectie impotriva oxidarii. Eu am bagat ceva silicon de etansare in spatele mufei cu cabluri care intra in modul, sub acea protectie, nu unde sunt contactele normal. Modulul si mufele ventilatoarelor sunt foarte "predispuse la luat apa" datorita pozitiei lor destul de joase si probabil slabei etansari a garniturilor din mufe.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata