Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut. Vreau sa schimb si eu lichidul de frana, dar nu gasesc pe original GM la magazinele de piese auto, au doar Ate SL 6 dot 4. Trw; Bosch.
Am fost la cateva service-uri, dar la fiecare dintre ele au modul lor de schimbare a lichidului de frana.
1. Mi-a spus ca schimba lichidul de frana cu un fel de pompa, deoarece daca il schimba dand la pedala se strica nu stiu ce garnitura din pompa, si doar cu lichidul lor deoarece au rezervorul de la pompa de 5 litri si nu pot sa schimbe mereu lichidul lor cu al clientului. Au spus ca au lichid Ate Sl 6 Dot4 pret 120 ron cu totul (Lichid frana, Manopera, Test de frana la sfarsit)
2. Mi-a spus ca schimba lichidul de frana dand la pedala, ca daca il schimba cu pompa ramane aer pe instalatie sau cedeaza garniturile de la etrieri. pret 50 ron manopera + 20 ron testul de frana cu lichidul meu.
3. Mi-a spus ca schimba lichidul de frana doar dand drumul la aerisitoare (prin forta gravitationala) pe fiecare roata in parte completand continu in vas cu lichid de frana, in felul asta nu forteaza nicio garnitura si totul va fi ok. Pret 60 ron manopera + 50 ron lichidul.
Deja m-au bulversat si nu stiu care varianta e mai buna?
Va rog care stiti ajutati-ma si spuneti-mi ce varianta sa aleg?
Masina e un opel astra H 1.4 benzina z14xep din 2005 cu Esp, si nu a fost niciodata schimbat lichidul de frana, desi m-am uitat in vas si este limpede si curat, culoarea este un fel de galben verzui.
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
Frana tine foarte bine, pierderi de lichid nu am.
Si inca ceva. Dupa schimbul lichidului de frana trebuie cumva aerisit si ambreajul?
Multumesc!
Skip ads

  • Bogdan BH

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2016

  • Mesaj Privat
am fost azi la un mecanic si mi-a zis ca am nevoie de peste 1 L si jumate de lichid pentru a face schimbul total. E posibil ca la o masina opel agila 1.2 -2001 sa fie nevoie mai mult de 1 litru de lichid de frana ?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,724
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
in mod normal ajunge 1L prin orice metoda se face. Totul tine sa fie schimbat lichidul odata la 2-3 ani si mai ales sa fie schimbat pana vine lichid curat pe la aerisitoarele de la etrieri...
cel mai bine este cu aparat special dar merge si cu pedala daca este facuta aerisirea corecta.
  • tasedoru78

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 X14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Maryo78 sunt in aceeasi problema pe care ai avut-o tu acelasi tip de masina ca si a ta intrebarea ai aerisit si ambreiajul(schimbat lichidul) pe unde?, pe la cutie pe la aerisitor? ce lichid ai pus?cum se comporta masina
Skip ads

  • Salmon

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Salutare. Vreau sa imi schimb si eu lichidul de frana la Opel-ul meu Astra H hatchback de 1.6 Z16XEP din 2006 (discuri fata-spate, ABS, ESP) fiindca nu a mai fost schimbat de cativa ani..

Din ce am vazut in carte se recomanda DOT4+, dar nu prea am gasit pe la noi. Daca am inteles bine se poate pune si DOT4? Cam de ce cantitate ar fi nevoie?

Oscilez intre ATE SL DOT4 si ATE SL6 DOT4 (care pare a fi recomandat pentru vehiculele cu ABS, ESP). Care ar fi mai ok?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,724
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
al doilea din cele scrise de tine este mai ok iar cantitativ iti ajunge 1l de lichid. metoda de schimbare o alegi tu ca sunt multe... spor la treaba
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 223
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Bună dimineața. Am 2 nedumeriri:
1. Nu înțeleg de ce în manualul mașinii (Astra H 1.7 cdti, motor Z17DTH) scrie a se utiliza lichid dot 4+ iar pe bușonul vasului dot 4.
2. Care e diferența între lichidul de frână recomandat pentru mașini fără/cu ABS, ESP?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,603
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cand scrii manualul masinii... presupun ca este manualul de utilizare, nu manualul de repatatie, nu ? Daca da, atunci ai manualul utilizatorului (in format carte, cel original al masinii) ori l-ai descarcat de pe internet ? Descarcat de pe internet... sunt mai multe revizii si ar trebui descarcata revizia ce-a iesit in anul in care s-a fabricat masina ta, ca sa fie 100% relevant.

Si eu am vazut scris DOT4 pe busonul recipientului pompei de frana, deci asta am cerut la magazin.
Notatia DOT4+ presupun ca inseamna ca poti pune lichid de frana DOT4, DOT5 and up.
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,214
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu luati de bun ceea ce scriu acum, nu m-am documentat dar, la nivelul "folclorului" adunat: DOT4 si DOT5 nu se pot amesteca, au substantele de baza, diferite. Tot la nivel de folclor, DOT4+ ar avea punctul de fierbere ceva mai ridicat (decat DOT4), ceea ce intr-o utilizare "domestica", nu cred ca are importanta.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,787
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
DOT4 și DOT5 nu se amestecă, bazele lor sunt diferite(glicol, respectiv silicon), dar DOT5.1 este compatibil cu DOT3 și DOT4, fiind totuși superior la punct de fierbere și vâscozitate la rece.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 223
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Cand scrii manualul masinii... presupun ca este manualul de utilizare, nu manualul de repatatie, nu ?

Da, despre manualul de utilizare (in format carte, cel original al masinii) este vorba, acolo sunt trecute toate reviziile care trebuiesc facute (interval, standard ulei/antigel/lichid frana, etc)
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 1,918
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Off: sper că nu aștepți să ne frustrăm dimpreună cu tine...
On: În anii din urmă, ultimii 6, de cate ori ai înlocuit lichidul de frână? Asta dacă vrei să răspunzi...
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,603
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
M-am exprimat gresit mai sus, citez: "Notatia DOT4+ presupun ca inseamna ca poti pune lichid de frana DOT4, DOT5 and up." Am vrut sa spun ca poti folosi doar DOT4, sau doar DOT5 and up. Doar, fara a amesteca.

Eu sunt Stan Patitu', in urma cu multi ani am pus lichid DOT4 intr-o pompa de frana care lucrase numai cu lichid DOT3 si in 24h de la interventie s-au dus garniturile din pompa. Le-am inlocuit cu altele noi si am ramas la DOT3 (pe principiul nu incerca sa imbunatatesti ceva ce functioneaza)


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 01 Aug, 2022 10:56 pm, modificat de 2 ori in total
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 223
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
@corsablue
Nu l-am înlocuit niciodată, dar postarea ta e pe lângă subiectul abordat

Vă mulțumesc pentru răspunsuri. Am cumpărat lichidul ATE dot 4 SL. 6


Ultima modificare facuta de Swerige la Lun 01 Aug, 2022 11:00 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,603
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, aceasta e cartea masinii si are cam tot ce ai nevoie ca utilizator al masinii, acolo.

Eu am cumparat lichid de frâna Textar la 1l, culoare galben, DOT4. Il folosesc deja de 3 ani, totul in regula cu frânele.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 223
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Când se schimbă kitul de ambreiaj se pierde lichidul de frână?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,787
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dacă rulmentul de presiune este hidraulic, e clar că trebuie aerisit, deci ceva lichid se va pierde.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 223
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Am înțeles, se pierde lichid doar când se aerisește ambreiajul, deci ce este în sistemul de frânare nu se golește.
Mulțumesc frumos!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,787
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da, deobicei nivelul la care se alimentează rulmentul cu lichid, din același vas cu frânele, este mai sus, a.î. nu există pericol de a rămâne fără frâne, chiar dacă din rulmentul de presiune se pierde tot lichidul.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 223
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Bună seara. Îmi puteți recomanda un model de tester pentru lichidul de frână (la preț accesibil) ?
Poate dețineți vreun model de care sunteți mulțumiți și mi-l puteți recomanda.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR